Şimdi Ara

Vw Golf Motor Arızası Ustalar Yardım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
3
Favori
49.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1.6 fsi golf.arabadaa göstergede arıza lambası yanıyor.(motor şekilli)servise gittim bilgisayara bağlattım ve sonuça şöyle bir rapor verdiler.

    değer yapı elemanı
    18702 02 sensörü sinyali sıkışmış fakir- sıra1 sensör 2
    18528 katalizör sonrası yakıt ayarı sistemi çok fakir sıra 1

    ustalar 1 milyar civarı fiyat çıkardılar servise bu arıza kotlarına sensör değişecek dediler.daha yaptırmadım.sorcağım bu arızalar neden olur?ne anlama geliyor?
    o2 sensörü?lambda sensörü?katalizör? hangisi değişecek?ve bu parçalar ne işe yarar?
    şu anda ışık yanık şekilde biniyorum ama çekişte falan problem yok?acil yaptırmam gerekir mi?sanayide ki ustam o2 sensörünü söker temizler ışığıda söndürürüz dedi ama aldığım şahıs aynı işlemleri daha önce yaptırmış fakat bir müddet sonra tekrar arıza lambası yanmış.

    bu parçaların fiyatı nedir?nerden çıkma bulunur?hangi parçayı bu arıza kodlarına göre değiştirmem gerekir?

    bunları cevaplarsanız çok minnettar kalacam.birde sanayide ki usta katalizörü iptal ederiz dedi.bunu iptal edersek herhangi yakıt-çekiş-motor da problem olurmu?







  • o2 bank1 sensör2 hatası alıyorsunuz. yani katalizörden sonraki oksijen sensörü hata veriyor. bu da catalyzer below efficiency hatasıdır. yani katalizör çıkışındaki sensör fakir görüyor karışımı. katalizör sonrası egsoz gazı çıkışı olması gerektiği gibi değil.

    bu hatanın bazı sebepleri olabilir.

    1- fakir değer algılayan sensör arızalı olabilir
    2- sensör doğru çalışıyordur ama yakıt sistemindeki bir hatadan dolayı gerçekten fakir karışım sözkonusudur
    3- sensör doğru çalışıyordur + yakıt sisteminde de bir karışım hatası yoktur >> katalizör verimli çalışmıyordur, dolmuştur, tıkanmıştır

    gelelim çözümlere;

    hata sensörden ise;
    -o2 sensörü öyle temizlemeyle falan düzgün çalışmaz. zaten bulunduğu ortamda çalışabilecek dayanıklılıktadır. kir, kurum etki etmez. temizleme işe yaramaz.
    -o2 sensörünü dışarıdan da alabilirsiniz. hem de servisin verdiği fiyattan çok daha uygun fiyatlara.

    sensörün hatalı olup olmadığını ise OBD cihazı ile o2bank1sensor2 voltajını takip ederek anlayabilirsiniz. eğer değer 0.2-0.8 arasında düzgün şekilde dalgalanıyorsa sensör düzgün çalışıyordur. sensor değeri yavaş dalgalanıyor veya bir yöne limit alıyorsa sensorde arıza vardır.

    hata karışımda ise;
    -egr hatası buna sebep olabilir
    -kötü yakıt buna sebep olabilir
    -enjektörlerdeki bir sorun buna sebep olabilir

    yalnız bu modelde bir araçta karışım hatası ihtimali biraz düşük ama imkansız değil

    hata katalizörde ise;
    -katalizörü bu şekilde bırakıp gittiği yere kadar sürebilirsiniz
    -katalizörü bu şekilde bırakıp arıza lambası için sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü boşalttırıp sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü temizlettirebilirsiniz
    -katalizörü değiştirebilirsiniz.

    Katalizörün tıkalı olup olmadığını ise özellikle yüksek devirlere çıkmadaki isteksizlikten, egsoz sesinden, katalizörün üzerindeki yanıklardan ve kamera ile katalizör muayenesinden anlayabilirsiniz. katalizörün sorunlu olduğu durumlarda birçok belirti vardır.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 30 Haziran 2010; 20:57:54 >




  • çok değerli bilgiler vermişsiniz.uzun uzadıya yazdığınız için çok teşekkür ederim.anladığım kadarıyla verdiğim kodlara ve sizin yazdıklarınıza dayanarak arıza o2 sensöründe.(o2 sensörü denilen şey 1 tane mi?)sanayide fiyat olarak 260 tl.dediler.
    dediğinize göre katalizörde olsa arabada problem olur ama bilakis aracın çekişi çok iyi ve yüksek devirlerde herhangi bir problem yok.

    şimdi ben bu yazdıklarınızdan sonra yarın gidip sanayiye o2 sensörünün temizlenmediğinizi belirttiğinizden dolayı 260tl.+işçilik verip yaptıracağım.umarım tekrarlamaz.
    tekrar çok teşekürler.yazdılarınız en azından referans olur goole aramalarında.

    birde üstatlara kısa başlıklar halinde bu parçaların ne işe yaradıklarını ve sade kullanıcının arızalarını motor ikaz ışığı olmadan nasıl anlayabileceklerini yazarsanız sevinirim.örneğin:
    egr valfi nedir?
    lambda sensörü nedir?
    o2 sensörü nedir?,katalizör nedir?
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    o2 bank1 sensör2 hatası alıyorsunuz. yani katalizörden sonraki oksijen sensörü hata veriyor. bu da catalyzer below efficiency hatasıdır. yani katalizör çıkışındaki sensör fakir görüyor karışımı. katalizör sonrası egsoz gazı çıkışı olması gerektiği gibi değil.

    bu hatanın bazı sebepleri olabilir.

    1- fakir değer algılayan sensör arızalı olabilir
    2- sensör doğru çalışıyordur ama yakıt sistemindeki bir hatadan dolayı gerçekten fakir karışım sözkonusudur
    3- sensör doğru çalışıyordur + yakıt sisteminde de bir karışım hatası yoktur >> katalizör verimli çalışmıyordur, dolmuştur, tıkanmıştır

    gelelim çözümlere;

    hata sensörden ise;
    -o2 sensörü öyle temizlemeyle falan düzgün çalışmaz. zaten bulunduğu ortamda çalışabilecek dayanıklılıktadır. kir, kurum etki etmez. temizleme işe yaramaz.
    -o2 sensörünü dışarıdan da alabilirsiniz. hem de servisin verdiği fiyattan çok daha uygun fiyatlara.

    sensörün hatalı olup olmadığını ise OBD cihazı ile o2bank1sensor2 voltajını takip ederek anlayabilirsiniz. eğer değer 0.2-0.8 arasında düzgün şekilde dalgalanıyorsa sensör düzgün çalışıyordur. sensor değeri yavaş dalgalanıyor veya bir yöne limit alıyorsa sensorde arıza vardır.

    hata karışımda ise;
    -egr hatası buna sebep olabilir
    -kötü yakıt buna sebep olabilir
    -enjektörlerdeki bir sorun buna sebep olabilir

    yalnız bu modelde bir araçta karışım hatası ihtimali biraz düşük ama imkansız değil

    hata katalizörde ise;
    -katalizörü bu şekilde bırakıp gittiği yere kadar sürebilirsiniz
    -katalizörü bu şekilde bırakıp arıza lambası için sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü boşalttırıp sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü temizlettirebilirsiniz
    -katalizörü değiştirebilirsiniz.

    Katalizörün tıkalı olup olmadığını ise özellikle yüksek devirlere çıkmadaki isteksizlikten, egsoz sesinden, katalizörün üzerindeki yanıklardan ve kamera ile katalizör muayenesinden anlayabilirsiniz. katalizörün sorunlu olduğu durumlarda birçok belirti vardır.

    Kolay gelsin.




  • Merhaba.

    Aracınızda 2 adet o2 sensörü var. Biri katalizör öncesi, diğeri katalizör sonrasında. Katalizör sonrasında olanın görevi katalizörün verimliliğini ölçmek. ECU birinci sensör değeri ile ikinci sensör değerini kıyaslayarak katalizörün verimliliğini ölçer. Egsoz manifoldu ile katalizör arasında olan sensör birinci o2 sensörüdür ve yakıt karışımını düzenler.

    Verdiğiniz arıza koduna göre katalizör sonrasındaki yani ikinci o2 sensöründe arıza var. Aracı lifte aldığınızda katalizörden sonra egsoz borusu üzerinde olan sensör.

    Bu arada alırken de ikinci oksijen sensörü(ikinci lambda sensörü) diye alacaksınız.

    Oksijen sensörü=lambda sensörü

    egr= exhaust gas recirculation (egsoz gazı resirkülasyonu) ayrıntılı bilgi için ;http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm

    katalizör; Egzoz gazında havayı kirleten üç ana zehir bulunuyor. Hidrokarbon (HC), silindirdeki yanma sonunda tamamen yanmadan atılan yanmamış benzindir. CO (Karbon monoksit) ve NO (Nitrojen oksit) silindirde yanma anında üretilir. Katalitik konvertörün işlevi doğayı kirleten bu gazları temizlemektir.http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/arac_tamir/katalizor.htm




  • çok teşekkür ederim ben sanayide parçacıya sadece o2 sensörü dedim.hangisini anladı acaba?fiyat farkı varmı aralarında?
    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Merhaba.

    Aracınızda 2 adet o2 sensörü var. Biri katalizör öncesi, diğeri katalizör sonrasında. Katalizör sonrasında olanın görevi katalizörün verimliliğini ölçmek. ECU birinci sensör değeri ile ikinci sensör değerini kıyaslayarak katalizörün verimliliğini ölçer. Egsoz manifoldu ile katalizör arasında olan sensör birinci o2 sensörüdür ve yakıt karışımını düzenler.

    Verdiğiniz arıza koduna göre katalizör sonrasındaki yani ikinci o2 sensöründe arıza var. Aracı lifte aldığınızda katalizörden sonra egsoz borusu üzerinde olan sensör.

    Bu arada alırken de ikinci oksijen sensörü(ikinci lambda sensörü) diye alacaksınız.

    Oksijen sensörü=lambda sensörü

    egr= exhaust gas recirculation (egsoz gazı resirkülasyonu) ayrıntılı bilgi için ;http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/egzoz_sistemi/erg.htm

    katalizör; Egzoz gazında havayı kirleten üç ana zehir bulunuyor. Hidrokarbon (HC), silindirdeki yanma sonunda tamamen yanmadan atılan yanmamış benzindir. CO (Karbon monoksit) ve NO (Nitrojen oksit) silindirde yanma anında üretilir. Katalitik konvertörün işlevi doğayı kirleten bu gazları temizlemektir.http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/arac_tamir/katalizor.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    çok teşekkür ederim ben sanayide parçacıya sadece o2 sensörü dedim.hangisini anladı acaba?fiyat farkı varmı aralarında?



    sensör sanırım bosch marka. bosch parça numarası ; 0 258 006 593 (motor kodu BLF'ye göre yazdım.)

    bosch yetkili parça satıcılarından da fiyat alabilirsiniz.


    online katalog;

    http://ecat-online.bosch.de/toc/enter?COUNTRY=TR&LANGUAGE=TR

    birinci ve ikinci sensör farklı. ikisinin parça numaraları farklı. siz katalizör sonrası olan, yukarıda parça numarasını verdiğim sensörü alacaksınız.

    motor kodunu verirseniz(ruhsattaki motor kodunun ilk 3 harfi) kesin numara verebilirim.




  • Geçmiş olsun.
    Sayın O.B.K. döktürmüş yine, ayrıntılı olarak bilgi vermiş.
    kendisinden çok şey öğreniyoruz,sağolsun.
    Naçizane bir tavsiyede bulunmak isterim.
    Eğer 95 oktan benzin kullanıyorsanız FSI motorlarda fakir karışım ve ''Abgas Wekstatt'' arızalarını görmeniz büyük ihtimal.
    Aynı dertten muzdarip arkadaşlardan bazıları 97 oktan alarak bu arıza ışıklarından kurtuldular.
    Belki sizin aracızdaki sorun bu değildir,ama masraf etmeden önce benzini değiştirerek gözlemlemeye değebilir.

    selamlar
  • Açıklayıcı bilgiler ve paylaşım için teşekkürler O.B.K...
  • servis nox sensör arızalı dedi.ve bu parça elektronik olduğundan pahalıymış.(900tl).acaba 2.oksijen sensörü ile nox sensörü aynı şeyler değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Radiologist -- 1 Temmuz 2010; 18:55:35 >
  • Ben de aynı sıkıntıyı yaşayanlardanım. Daha önce ucuz olan sensör değişti ancak arıza lambası tekrar yandı acaba sorun pahalı olan diğer sensörden mi kaynaklı ?

    Bu arada bu linkteki sensör ön tarafta olan pahalı sensör mü acaba ?
  • Sn radiologist

    Aracınızın gerçekten fakir karışımla çalışıp çalışmadığını iyi kalibre edilmiş bir 4 gaz analiz cihazı ve bu bu datayı akıllıca yorumlayacak bir teknisyen vasıtası ile yaklaşık 5 dk içerisinde anlayabilirsiniz.Aracınızda alt devirlerde gaza yüklenmelerde avans vuruntusu var ise yüksek ihtimal fakir karışıma düşüyorsunuzdur,ama gelişmiş motor kontrol sistemleri bu duruma da müdahale ettiği için en basit çözüm rölanti ve yüksek devirlerde yapılan egzost gazı analizidir.Bu arada knock sensör hatalarıda bu tarz yanılgı yada yanlış alarmlara sebep olabilir knock sensör değerlerinizinde ölçmek faydalı olabilir.
    Akıllı bir inspeksiyon ile çözülebilen bir hadise ile karşı karşıyasınız.
    Parçalar konusunda izmirde faaliyet gösteren Nuri Küçük adlı firmayı da rahatlıkla arayıp istediğiniz parçayı çok iyi fiyatla temin edebilirsiniz.
    Egzost emisyonu değerlerine ihtiyacınız olursa yardımcı olurum.




  • O.B.K üstadım saygılar,bunların birçoğunu merak ediyor ancak bilmiyordum,öğrenmiş olduk sayenizde.
  • benimde 3 yıl önce aynı şey başıma gelmişti , serviste egr arızası denildi ve yaklaşık olarak 800 tl fiyat verdiler , arızayı sildirdim ve 3 yıl boyunca sorunsuz bindim , geçen hafta ışık tekrar yandı . şimdi kafama takılan arızalı olsa bu sensör yada egr valfi , sildikten sonra tekrar arıza ışığının yanması gerekmez miydi ? 3 yıl sonra tekrar arıza vermesi bana sensörde arızanın olmadığı sadece o anda kullanılan yakıtta bulunan pislik vb etkenlerin bu egzos sistemi arıza ışığının yanmasına sebeb olduğunu düşünüyorum . haftaya servise götürüp baktıracağım . size sormak istediğim eğer arıza var ise beyinden arıza ışığını sildirdiğimizde arızayı gidermediğimize göre hemen tekrar arıza ışığının yanması gerekmez mi ?
  • tam servise gidecektim , arıza ışığı kendiliğinden sönmüş :)
  • merhaba arkadaşlar

    bende de 2006 golf 1.6 fsı BLF motor aracım var motor arıza ışığı yanıyor servise gittiğimde egr arızalı dediler bende elektronik teknisyeni olduğumdan söktüm egr valfin üst kapağındaki potansın arızalı olduğunu gördüm çıkma egr valfi aldım potans sağlamdı ölçtüm değiştirdim üst kapağı fakat 2 gün sonra yeniden yandı arıza ışığı yine servise gideceğim arıza kodu mu alayım? yada bu sefer arızalı ne diyecekler bilmiyorum ? özel servise gidiyorum onlardan alabilirmiyim arıza kodunu ???
  • merhaba! benim 1.4 dsg f1 140 beygir golf var. aracım düşük devirde vuruntu yapıyor bunun sebbi nedir? bir servise gittim. turbo arızalı değişecek dedi. turbocuya baktırdım sağlam çıktı. 2. servise gittim silindir pistonlarından birinde arıza var dedi değişek dedi değiştirmedim. 3 servise gittim şanzumanda bir beyin olduğunu bunun arızalı olduğunu söyledi. değiştirmedim.
    aracımdaki arıza bisiklet zincirindeki gibi dişlinin teki sanki tutmuyor. araç soğukken yapmıyor. normal devirinde kullandığımda sorun yok. fakat ani kalkış ve yokuşda gaza yüklenince düşük devirden yüksek devire geçerken kısa vuruntular yapıyor.
    bu arızanın sebebini bilen var ise lütfen bana yardımcı olsun teşekkürler!
  • ACİL YARDIMMMMMM.............

    BENDEDE VW POLO 1.6 1997 MODEL COMF. VAR ARACIN KİLOMETRE GÖSTERGESİNDE "In 02" DİYE BİR ŞEY ÇIKTI SEBEBİ NEDİR ACABA.
    FOTOĞRAFI DA VAR AMA BURAYA NASIL YÜKLENİR BİLMİYORUM..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluefish_17

    ACİL YARDIMMMMMM.............

    BENDEDE VW POLO 1.6 1997 MODEL COMF. VAR ARACIN KİLOMETRE GÖSTERGESİNDE "In 02" DİYE BİR ŞEY ÇIKTI SEBEBİ NEDİR ACABA.
    FOTOĞRAFI DA VAR AMA BURAYA NASIL YÜKLENİR BİLMİYORUM..


    Anahtarı takın kontak kapalıyken km sıfırlama düğmesine basılı tutun bırakmadan arabayı çalıştırın bakın babalım yazı silinecekmi servis yazısı olması lazım.
  • geçmiş olsun sattığımız golf 4 kasada da motor problemleri vardı

    hatta öğrendiğimize göre bizden sonra motor yakmış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    o2 bank1 sensör2 hatası alıyorsunuz. yani katalizörden sonraki oksijen sensörü hata veriyor. bu da catalyzer below efficiency hatasıdır. yani katalizör çıkışındaki sensör fakir görüyor karışımı. katalizör sonrası egsoz gazı çıkışı olması gerektiği gibi değil.

    bu hatanın bazı sebepleri olabilir.

    1- fakir değer algılayan sensör arızalı olabilir
    2- sensör doğru çalışıyordur ama yakıt sistemindeki bir hatadan dolayı gerçekten fakir karışım sözkonusudur
    3- sensör doğru çalışıyordur + yakıt sisteminde de bir karışım hatası yoktur >> katalizör verimli çalışmıyordur, dolmuştur, tıkanmıştır

    gelelim çözümlere;

    hata sensörden ise;
    -o2 sensörü öyle temizlemeyle falan düzgün çalışmaz. zaten bulunduğu ortamda çalışabilecek dayanıklılıktadır. kir, kurum etki etmez. temizleme işe yaramaz.
    -o2 sensörünü dışarıdan da alabilirsiniz. hem de servisin verdiği fiyattan çok daha uygun fiyatlara.

    sensörün hatalı olup olmadığını ise OBD cihazı ile o2bank1sensor2 voltajını takip ederek anlayabilirsiniz. eğer değer 0.2-0.8 arasında düzgün şekilde dalgalanıyorsa sensör düzgün çalışıyordur. sensor değeri yavaş dalgalanıyor veya bir yöne limit alıyorsa sensorde arıza vardır.

    hata karışımda ise;
    -egr hatası buna sebep olabilir
    -kötü yakıt buna sebep olabilir
    -enjektörlerdeki bir sorun buna sebep olabilir

    yalnız bu modelde bir araçta karışım hatası ihtimali biraz düşük ama imkansız değil

    hata katalizörde ise;
    -katalizörü bu şekilde bırakıp gittiği yere kadar sürebilirsiniz
    -katalizörü bu şekilde bırakıp arıza lambası için sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü boşalttırıp sensörü baga ile kandırabilirsiniz
    -katalizörü temizlettirebilirsiniz
    -katalizörü değiştirebilirsiniz.

    Katalizörün tıkalı olup olmadığını ise özellikle yüksek devirlere çıkmadaki isteksizlikten, egsoz sesinden, katalizörün üzerindeki yanıklardan ve kamera ile katalizör muayenesinden anlayabilirsiniz. katalizörün sorunlu olduğu durumlarda birçok belirti vardır.

    Kolay gelsin.

    GOLF 5 FSI ' m var aracımda gözüken arızalar
    1- depo havalandırma sistemi akış arızası
    2- soğutucu arıza sıcaklık tanımlama sensörü -- sinyal çok yüksek
    3- fren servo basınç sensörü

    bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirim...

    bu ilk iki arızayı sildiriyorum 1-2 hafta içinde tekrar çıkıyor.

    1.hata Sanırım katalitik konvertör den dolayı temizlemeyi düşünüyorum
    2 yi bilmiyorum

    3 de en son sildirmeye gittiğimde yeni arıza olarak gözüktü çok önemli bir arıza mı bunlar çünkü 500 km civarı yol yapmam gerekiyor güvenemiyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.