Şimdi Ara

SSANG YONG ACTYON SPORTS KLÜBÜ (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
486
Cevap
14
Favori
168.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARSAVURDAN

    Arkadaşlar herkese iyi forumlar. 2009 model 65000 km de actyon sports almak üzereyim ama sahibi bugün görüşmemizde şanzıman 2 den 3 e geçerken titreme yapmaya başladı servise götürdüm ve türbin arızası olduğunu söylediler dedi.şimdi 6 ileri şanzıman hep böyle arıza mi çıkarıyor? Aracın sahibi ilk sahibi aynı zamanda. Yetkili servis yaklaşık 4-5 bin tl. Masraf çıkartır iyi bir şanzıman ustası var ona yaptıracam dışarıda dedi. Yaklaşık 1500-2000 tl gibi bir masrafı halledecek dedi ama benim biraz midem bulandı. Karar veremedim şimdi. Ne dersiniz? Ben dışarıda yaptırıp tamir görmüş şekilde veririm aracı size dedi.ileride kafam yine ağrırsa hiç bulaşmasam mı acaba?

    2008 ve 2010 arası otomatiklerinde Tork konvertöründe kronik sorun var aracın,titreşimli vites değiştiriyor.Tork konvertörü tamir edilebilen bir şey Ssangyong kendi servisinde mesela revize edilmiş yani tamir görmüş Tork konvertörleri satılır araca monte ederler Sıfırı 5-6 bin TL den aşağı değildir.

    Başka bir sorun varsa cevaplayayım..




  • Teşekkür ederim. Ya bu forumu baştan sona okudum. 2008 almayın şanzıman sorunu var denildi, 2009 ve üstü alın denildi. Ben de buna istinaden 2009 buldum şimdi 2011 alın öncesi kronik sorunlu deniyor. Peki bu kronik sorun tamir gördükten sonra ileride tekrar ediyor mu? Ben bu aracı sizce sahibi tamir ettirdikten sonra alayım mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARSAVURDAN

    Teşekkür ederim. Ya bu forumu baştan sona okudum. 2008 almayın şanzıman sorunu var denildi, 2009 ve üstü alın denildi. Ben de buna istinaden 2009 buldum şimdi 2011 alın öncesi kronik sorunlu deniyor. Peki bu kronik sorun tamir gördükten sonra ileride tekrar ediyor mu? Ben bu aracı sizce sahibi tamir ettirdikten sonra alayım mı?

    Tork konvertörü değişmeli servisinden revize edilmiş olanını taktırabilirsiniz sorun tamamen giderilecektir zaten eskisini çıkarıyorlar satıcı bunu fiyattan düşmek zorunda aksi takdirde almayınız.!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • acaba gidip manuel vites mi alsam.. ama otomatik şanzıman da rahat olur beyaa :(
  • Ölü gibi olan sayfamıza yazayım dedim 2009 model 87.000 km de actyon sports sahibiyim artık. Şimdilik bir sıkıntım yok inşallah hiç olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni aracınız hayırlı olsun
    Şu anda ssangyong pickup ve jeep almak cok mantıklı

    Neden derseniz teneke gibi sedan araclar 60-70 bin tl ise

    Ssang yong pick up bence bedava

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karsavurdan, arkadaşim konuyu ben actim, haklisin ölü gibi pek yazan yok, son dönemde ihmal de ettik

    Fakat şunu söyleyim, aracla ilgili problem yasayanlar genelde otomatik vites kullananlar

    Bu aracı alırken manueli tercih etmek daha mantıklı.

    Aracın hem manuel hem otomatigini test etmistim. Kesinlikle performans farkı var. Manuel kesinlikle daha atak, daha hızlı, daha diri. Otomatikte sollamaya çikacaksanız arac geç hızlanıyo bence, halbuki manuelde araçta gaza yüklenince araç çabuk hızlanıyor ve deli gibi gidiyor. Otomatigini hic begenmedim. Zaten genelde otomatigi sevmeM

    Bu araca manuel yakısır, gazı kökleyince benim altımdaki araç uçmalı, otomatikde gec hızlanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca arkadaşlar Ssangyon donanımda oldukça bonkör

    Verdiğiniz bu paralara söyleyim hangi firma bu donanımı veriyor?

    Ayrıca trafikte diğer araçlara üstten bakıyorsunuz, acıkcası kamyonet statüsü ve fiyatıyla jeep konforu ve motorun keyfini sürüyorsunuz.

    Zaten araba fiyatları sapıtmış durumda, kıçı-kırık sedan araçlara 70 bin tl paralar isteniyor

    Amerikada mesela hyundai accent 10 bin dolar
    Toyota corolla 17 bin dolar
    Bizde bir asgari ücretle calisan kisinin sifir araba alması artık hayal oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forester34 ilgin için teşekkür ederim. Ben otomatik aldım tercihim o yönde oldu ama şimdilik sıkıntı yok.daha önceden yetkili serviste şanzıman gerekli parçaları değişmiş ve iki defa Ekstradan bakım yapılmış bende agresif kullanmadığım için inşallah uzun seneler sorunsuz binerim. Araç gerçekten beni tatmin etti f/p olarak alınacak en mantıklı araclardan birisi. Ancak direksiyon çok yumuşak geldi bana. Yüksek hızlarda iken bile yumusakligi sertlesmiyor ve o yumuşak hali güvenlik açısından tedirgin ediyor sanki yanlışlıkla direksiyona dokunulsa kaza bela heran gelebilecekmis gibi oluyor. Onun haricinde şimdiye kadar bir aksaklık görmedim. Bulunduğum yerde şehir içi 33 krş, şehir dışı 26 krş tüketim elde ettim ama sakın kullanım için geçerli. Herkese kazasız belasız keyifli sürüsler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi günler aracımı satıyorum ilgilenen mesaj atabilir.

    2011 actyon sport. half top kapatılmıştır. 51.000km. tüm bakımlar şahsuvaroğlu servisinde yapıldı. 4x4. deri koltuklu serisi (full+full mu deniyor bilmiyorum). otomatik vites. aracın donanımını yazmıyorum uzunca. kış lastikleri de birlikte verilecektir (18inç jant). fiyat 58.500TL
  • Sports olmayan actyon xdi 2.0 için düşünceleriniz nedir? Kabinsiz araç tipi olanlar hakkında...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler 4x4 2009 2008 2010 actyon sports
    Düşünüyoruz artılarını eksilerini yazarmisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar.
    Ssangyong action sport 4*4 almak istiyorum.
    Suan tata xenon 4*4 e biniyorum asiri memnunum 35.000 de aldim 115 bindeyim bitane daha bulsam okadat dusuk km hemen alirim ama maalesef piyasadakiler hep 100 bin uzeri.
    Mevcut tatayla amarok, yapili offroad rangeri, navara gibi bircok araci kumda rezil etmisligimiz var.
    Ssangyong kum performansi nasildir acaba.
    Tatayla 800 kg lik teknemi romorkla badavut plajindan atip cekiyorum ssangyong bunu yapabilirmi.
    Varsa temiz satan dusuk km fiyati ucmamak sartiyla haberleselim.
    Fatih celikci ayvalik
    0544 438 73 23



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatih çelikçi -- 9 Ekim 2016; 14:06:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese selam. Mazot pompasının markasını bilen var mı acaba?
  • 3 senelik kullanıcısı olarak aracı eşimle çok seviyoruz ancak türkiyede bu araçlar çok makul fiyatlara satıldı,alanlar kullananlar yedek parça ve bakım maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle araçlarına pek bakmadı,istisnalar hariç tabi,düşünün ikinci el 30-40 bin arası araç alıyorsunuz ve bu aracın serviste şu an sadece fren diskleri 700tl civarı,fren balataları 250-300 lira,otomatik şanzıman sorun,muhakkak bir gün arıza verecek veriyor,şanzımanın yenisi şu an 20000 tl civarı,türkiyede çok büyük para olduğu için servis koreden revizyonlu şanzıman getiriyor bunun fiyatı işçilik dahil 8500 lira,turbo garret marka yenisi serviste iki yıl garantili 5500 liracık,garret türkiyeden 2500 lira civarı temin edebilirsiniz ki bunun garantisi takıp çalıştığnı görene kadar,yani 2 sene garantisi yok,enjektörler delphi,takriben 120000 kilometre ve üstü sorun çıkarabilir enjektörler,revize edilebilir orjinal delphi servislerinde revizyonu yaklaşık 1200-1500 arası çıkar,yenisini alabilirsiniz serviste takımı 5000 lira civarı delphi türkiye nakit 2800 liraya kadar satıyor,filtre setlerini internette makul fiyatlara bulabilirsiniz ama servis biraz tuzlu bu konuda,he bu arada manuel olanların da debriyaj baskı balatası diğer binek araçlara göre pahalıdır,eğer volantla birlikte serviste değiştirmek isterseniz 4000 lira civarı masraf çıkarırlar,dışarıda 2000 liraya mal edersiniz,turbo vakum modülatörü arızalanabilir yanınızda yedek taşıyın muhakkak,diğer marka araçlara göre vakum modülatörü pahalıdır ve servis dışında temin edemezsiniz,şu an yaklaşık 450 lira civarı,yenisi takılırsa kaza kudret eskisini elektronik temileme spreyi ile temizleyip yanınızda bulundurun,2008-2010 arası üretim hemen hemen aynı 2011 olanlarda ufak tefek farklar vardır,ha birde binek bir araçtan geçecekseniz ve 4*4 olanı alırsanız frenler size yavan gelir,ancak 4*2 olan modellerin frenleri çok daha iyidir binek aracın frenlerini aratmaz sebebi ise 4*2 ile 4*4 versiyonunun fren merkezlerinin farklı olmasıdır,bu arada bi çok insan aracınıza çin malı gözüyle bakar,siz çok sevmenize ve yerine araç koyamamanıza rağmen adam gelir nasıl bu çin malları diye sorar,aracın motoru 2.0 xdi ve 2.0 sxdi olarak geçer iki motor arasında aslında teknik olarak fark yoktur,pazarlama taktiği,çok merak edenler için xdi ve sxdi farkları şunlardır;sxdi motorlarda vakum modülatörü çabuk erişime müsait akü arkasına asılmıştır,2010 ve öncesi xdi motorlarda vakum modülatörü motor koruma plastiğinin altındadır ancak servisler zamanla bunun yerini değiştirmiş ve akü arkasında görülüp erişilebilecek yere almıştır zaten,xdi motorlarda anlam veremediğim hava filtre kutusunun yanından çıkan ince bir boru vardır nereye gider incelemedim,sxdi motorlarda böyle bir boru yok,son olarak gözlemlediğim değişiklik egr valfinin yeri,xdi ve sxdi motorlarda egr valfinin yeri değişik bunu kendim gözlemlemedim sadece ssangyongteam forumda bir arkadaş diğer arkadaşa egr nin yerini tarif ederken fark ettik,kısaca xdi ve sxdi arasında aslında başına s takısı alacak kadar bi değişiklik yok,büyük jant lastik göze hitap etsede bu araçlarda bana göre küçük jant kalın yanak lastik makbul,benim aracım 18'' jantlı en luks model olmasına rağmen aslında 16'' jantlı modeller daha konforlu,nedeni çok basit aslında lastiğin yanak genişliği arttıkça aracın konforu katlanıyor,aracım 2.0 sxdi 4*4 6at luks versiyonu deri döşemeli ısıtmalı felan,şimdiki aklım olsa 4*2 16'' jantlı otomatik alırdım,bu arada 4*4 araçlarda porya sistemi mevcut ve poryalar pahalı,4*2 lerde porya yok teker bilyasını değiştirt yola devam,otomatik şanzımanın bilinen kronik sorunu tork konvertörü olmasına rağmen aslında şanzımanın kendiside kronik sorunludur,ama şahsuvaroğlu bunu bir türlü kabullenmez,koreden getirttiği revizyonlu şanzımanları sözüm ona uygun bi fiyata satarak ya da müşteriye size özel fiyat diyerek iteler ama şanzıman sorununu bir türlü kabullenmez,ne kadar otomatik şanzımanlısını kullandıysam hepsi ya sorunlu ya da sorunu varmış giderilmiş,şöyle söyleyeyim bu aracın sahiplerinden otomatik vitesli en az 15-20 kişi tanıyorum ve en az 10 tanesini bizzat denedim,aralarında 4 ileri otomatik olanlar da dahil şanzımanı inmeyen 2 tane gördüm,birisinin tork konvertörü değişimi için şanzımanı önümüzdeki günlerde inecek,diğeri sağlam bakalım şimdilik,hatta nasip oldu trabzonda tanıştığım bi arkadaşın aracı şanzıman sorunu yüzünden garantiden 4 ileri otomatikten 6 ileri otomatiğe dönüştürülmüş,bunu görmeden önce 6 ileri otomatik aracımı satıp 4 ileri otomatik bulabilirmiyim diye düşünüyordum,diferansiyel yağları kontrol edilip gerekli zamanlarda değiştirilmeli,şaftlarda toplam 7 tane gres yağı sibobu var,en azından senede bir gres basılmalı,otomatik şanzıman yağı 60000 kilometrede bir değişmeli,şanzıman yağı değişimi yağdı,contaydı,filtreydi derken 750 lirayı bulur,ön fren balataları hyundai starex ile aynıdır,arka balatalar kendine hastır,ancak bulamazsanız hyundai santafe ve sonata arka balataları ufak farkla uygundur,kyron ile aynı diskleri kullanır ancak arka balata farklıdır,bu arada balataların sac sekmanlarını sakın çıkarttırmayın,balatalar şakırtı yapar,ne yaparsanız yapın el freni tutmaz,ya balata sorunludur ya da el freni halatları,tamamını yaptırsanız bile en fazla 1 sene sonra gene tutmaz el freniniz,arka stopların yan sanayisi yoktur adet fiyatı yaklaşık 450 liradır ikinci el alırken dikkat edin arka stoplara,hatta far stop tamircileri tamirlisini sattarken sizden eskisini ister çıkma fiyatı 250 liradan aşşağı değildir ki eskisini de isterler,ön takım parçaları dudak uçuklatmaz,bazı parçalar yan sanayi ülkemizde üretilmekte,rotiller rot başları yan sanayi çok uygun fiyata mevcut,viraj uç çubukları çoğunlukla değişmez sadece lastik sekmanlarını değiştirmeniz yeterli olur,ön takımda para eden alt salıncak,üst salıncağını taiwan ya da çin malı yan sanayi bulabilirsiniz,zaten orjinaliyle aralarında çok büyük fiyat farkı yoktur,nasip olurda sahip olursanız jant kapaklarını kontrol edin ve eğer satın aldığınız aracın jant göbekleri tam ise yapıştırın onları,yapıştırmazsanız emin olun düşecekler,ve tanesi 45 liracık,olurda düşürdünüz ya da satın aldığınızda yoktu;üzülmeyin kavanoz kapağını gri kaplama ya da boyayla rengini değiştirip yapıştırın gitsin,diferansiyeli kontrol ettirin,ben satın alırken çok dikkat etmemiştim ama ötme durumu var diferansiyelimde,siz satın alırken dikkat edin,he bi sorun oluşturmuyor sadece uğultu yapıyor ama bazen psikolojimi bozuyor bu uğultu,zaten aracın herşeyini hallettim sadece difereansiyel kaldı onu da bi ara hallederiz,triger kayışı yok zincirli,çift sıra titanyum zincir var araçta övünmek gibi olmasın zaten övünemem çünkü ola ki trigerin değişmesi gerekti zinciri gergisi işçiliği falan 3000 lirayı buluyor haberiniz olsun,motorun v kayışı serviste 170 lira,gergisi 500 lira,dışarıdan yan sanayi kayışı 60 liraya gergiyi alman malı yan sanayi 250 liraya temin edebilirsiniz,kayışın orjinali ile yan sanayisi arasında bariz fark var söyleyeyim ancak gergi alman malı ina marka daha ucuz ve kaliteli,aküsü ters kutupludur,ancak genellikle sorun olmuyor kablolar yetişiyor,ikinci el alırken altına bakın muhakkak yağ sızıntısı falan varmı diye,yağ sızıntısı bazen masraflı olabilir,örneğin yağı arka krank keçesinden kaçırıyorsa şanzımanın indirilmesi keçenin değişmesi ve şanzımanın bindirilmesi gerekir,direksiyon kutusunun körüklerine bakın yağ varmı diye,direksiyon kutusu pompası sorun çıkarmaz ancak direksiyon kutusundaki keçeler değişir sorun çözülür,ön göğüsü ve kapılardaki el dayadığınız terleri kontrol edin herhangi bir kabarma ya da atma varmı,bu arada iyi bi lastik alın aracınıza,lastik iyi olursa neredeyse binek araba keyfi veriyor,hankook dynapro hp2 ra33 lastik var aracımda arkasını hiç savurmaz ve atmaz,patinaja düşmez,ama lastikler kötü olursa driftçi olusunuz,aracı kullanırken aklınız gider,aklımdakiler bunlar,sağlıcakla kalın......




  • bu arada motor mercedes değildir,sedece mercedes teknolojisinden ilham alınarak üretilmiştir,motor bloğu made in germany yani almanyada üretilmiştir,otomatik şanzıman mercedes değildir,avustralya menşeli DSİ Drivetrain System International firmasının ürettiğ şanzımandır,aynı zamanda ford araçlara da üretim yapmıştır,kyronun otomatik şanzımanı 5 ileri mercedes dir,zaten şanzımanda mercedes logosu ve mercedes benz yazısı vardır ama actyon ve actyon sportsların şanzımanı mercedes değildir,firmaya neden actyon sportslarda aynı şanzıman kullanılmadı diye sorarsanız e bu jip bu kamyonet gibi saçma bi cevap alırsınız,iki aracında aslında motorları bir bir aynıdır,ama şanzımanları farklıdır,2015 yılında ve sonrasında üretilen korando sportsların otomatik şanzımanı mercedes tir,2012-2015 arası korando sportsların şanzımanı dsi markadır,şanzıman beyni bosch marka bu arada,internette araştırın kyronlarda otomatik şanzıman sorunu çok nadirdir tek tük ama actyon sportsların çoğu sorunludur,şunu da belirteyim şanzıman üreten avustralyalı dsi firması çinli gelly markasına aittir,ssangyong markasının yüzde 70 hissesi hintli mahindra markasına aittir,gerçekten has mercedes motor ve şanzımanlı ssangyonlar çok eskide kaldı artık,onlar korando kj ve musso modelleriyle beraber tarihe karıştı,nerde o eski s320 motorlu mussolar nerde korando kj ler,türkiye yollarında çoğu teker teker kayboldu ya da kayboluyor,




  • Merhaba Fuat bey

    Yakın zamanda alımını düşündüğümüz bir model Yaptığınız detaylı yoruma istinaden danışmak isterim sizinle veya istanbulda onerebileceginiz servis/usta var mı?

    Yardımcı olursanız sevinirim Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alırsın sang olursun young actyon sports 4 ceker sonrası korando sports ile devam edıp 3 sene ara verdıgım ssang hastalıgıma kyron 4 ceker ile yıne yenıden bısmıllah dıyorum ınsallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acikelliu

    Merhaba Fuat bey

    Yakın zamanda alımını düşündüğümüz bir model Yaptığınız detaylı yoruma istinaden danışmak isterim sizinle veya istanbulda onerebileceginiz servis/usta var mı?

    Yardımcı olursanız sevinirim Teşekkürler
    2011 otomatik 4x4 sahibiyim aslında alalı birkaç ay oldu. 4x4'e bağladığımda sol önden bazen çok acayip bir ses geliyor; sanki kilitlenme gerçekleşemiyor ve atıyor gibi; TAKKK diye bir ses ve bir 4x2 ye alıp tekrar 4x4 yapmadıkça periyodik olarak gelmeye devam ediyor; sanki lastiğin 2-3 tur atmasında bir gibi. dediğim gibi her 4x4 bağlanmasında olmuyor bu. bir aç kapa yapınca 4x4 ü düzeliyor ama ileride ne olur bilemedim. Fikri olan var mı acaba; ön porya veya ön defransiyel olabilir mi?.
    Servislere güvenemedim ve pahalı buldum. Örneğin ısıtma bujilerini değiştirmem gerekti; tanesine 95 tl istdiler ve işçiliğin saati 120tl+KDV, ben bujiyi NGK marka 55 Tl ye alıp, 50 tl işçilikte değiştirdim.
    Ancak bu bahsettiğim konu biraz aklımı kurcalıyor. Fikir veren veya usta tavsiye debilecek olan varmı (İstanbul Avrupa yakası)?




  • Arkadaşlar bana actyon sport ve korando sport un arka kasa iç ölçüleri lazım hiç bir yerde bulamıyorum. uzunluk, genişlik, yükseklik, iki teker arası genişlik, bu teker çıkıntılarının uzunlukları, yükseklikleri, kapak açılınca yükleme genişliği ve yüksekliği, açık haldeki kapağın yerden yüksekliği gibi ölçüler. böyle bir kaynak varsa çok sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.