Şimdi Ara

Rekabet Kurulundan Cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Kurumumuza ulaşan elektronik postanız incelenmiştir. Tarafınızdan gönderilen elektronik postada; Superonline tarafından yapılan reklamların, sınırsız ve hızlı internet hizmeti sunulduğu yönünde olduğu, ancak 15 Nisan 2010 tarihi itibariyle Superonline’ın adil kullanım koşulları adı altında yeni bir uygulamaya geçmek yönünde karar aldığı, uygulamanın; sınırsız, limitsiz ve kotasız olarak tanıtımı yapılan ve satılan hizmete, dosya indirme hızının 5Gb katı, dosya yükleme hızının 10Gb katı kadar kota getirdiği, kota aşımının ayrıca ve yüksek oranda ücretlendirildiği, söz konusu uygulamanın sınırsız internet kullanım mantığına ve tüketici haklarına aykırı olduğu, bu uygulama ile eş zamanlı olarak uygulamaya konulan “pro internet” tarifesi ile eski sınırsız tarifelerine de efektif olarak %100 ve üzerinde zam yapıldığı, bu bakımdan adil kullanım uygulaması getirmedeki amacın tarifelere zam yapmak olduğunun anlaşıldığı, bu tür uygulamaların tüketiciye zarar verdiği ifade edilmiş ve gereğinin yapılması tarafınızca talep edilmiştir.

    4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un birinci maddesinde Kanun’un amacının “mal ve hizmet piyasalarındaki rekabeti engelleyici, bozucu veya kısıtlayıcı anlaşma, karar ve uygulamaları ve piyasaya hâkim olan teşebbüslerin bu hâkimiyetlerini kötüye kullanmalarını önlemek, bunun için gerekli düzenleme ve denetlemeleri yaparak rekabetin korunmasını sağlamak” olduğu belirtilmektedir. Bu bağlamda, internet servis sağlayıcıları tarafından uygulanan hizmetin sunum koşullarına, koşullarda yapılan değişikliklere, yanıltıcı reklamlara başvurulmuş olmasına ve tüketicilerin zarara uğratılmasına ilişkin olarak karar vermek Rekabet Kurulu’nun yetkisi dahilinde bulunmamaktadır. Ayrıca Rekabet Kurulu tarafından 12.05.2010 tarih ve 10-36/591-M sayı ile Tellcom tarafından sunulan sınırsız internet hizmetine ilişkin olarak kota uygulaması getirildiği ve hizmet fiyatlarının 2 kat oranında arttırıldığı, bu kapsamda tüketicilerin mağdur olduğu iddiasına ilişkin olarak, “Başvurunun niteliğine, düzenlenen rapora göre; başvuru konusunun 4054 sayılı Kanun’un kapsamında olmadığına” Kanun’un 42/2 maddesine göre oybirliği ile karar verilmiştir.

    Telekomünikasyon sektörüne ilişkin düzenlemelere temel teşkil eden ve bu alanda düzenleyici otorite olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nca çıkarılan ve 25678 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin,

    § “Amaç” başlıklı maddesinde “Bu yönetmeliğin amacı telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin haklarını ve menfaatlerini korumaya yönelik usul ve esasları belirlemektir”,

    § “Tüketicilerin Hakları” başlıklı maddesinde “Telekomünikasyon hizmetlerinden yararlanan tüketiciler aşağıda sıralanan haklara sahiptir;

    a) Benzer konumdaki tüketiciler arasında, ayrım gözetmeyen adil ücretlerle hizmet alma hakkı,

    g) İşletmecinin sunacağı telekomünikasyon hizmetinin kapsamı hakkında bilgi alabilme hakkı,

    h) Aldıkları hizmet için uygulanacak tarifeler ve tarife paketleri konusunda açık, detaylı ve güncel bilgilere erişebilme hakkı ile tarife ve tarife paketlerindeki değişiklikler yürürlüğe girmeden önce bilgilendirilme hakkı,

    j) Uluslar arası standartlar ile Kurumun belirleyeceği standartlara uygun kalitede hizmet alma hakkı ”

    ifadeleri yer almaktadır. Bu anlamda, Telekomünikasyon Sektöründe tüketici haklarının korunmasına ilişkin merciin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle şikayetinizi, ilgili Kuruma yapmanızın faydalı olacağına inanılmaktadır.

    Bilgilerinizi rica ederim.





    Can TANERİ

    Rekabet Uzman Yardımcısı(Asst. Competition Expert)

    Rekabet Kurumu(Turkish Competition Authority)

    Bilkent Plaza B3 Blok 06800 Bilkent/ANKARA

    Tel: +90 312 291 43 66

    Fax: +90 312 266 79 58

    email: ctaneri@rekabet.gov.tr


    Sözün özü herkez topu başkasına atıyor.







  • Herkesi kandırıyorlar "hukuk" kitaplarından çıkma ve anlaşılması zor süslü laflarla...
  • aman beeeeeeee
  • evet bana da gelmiş, bizi ilgilendirmio deselerdi kısaca..
  • Küfür etmek serbest değil mi?
    N'olur bana bir cevap verinde patlamayayım.
    Allah belalarını versin.
    Kimse binmeyeceği eşeğe semer vurmuyor.
    Arkadaşlar en güzel boykot kullanmamaktır, ben alacaktım vazgeçtim.
    Hatta bugün TTnetten aradılar.
    Tabiri caizse yalvardılar, yok efendim sizin sınırsız tarifenizi 8 mbps ye çevirelim yok şöyle yapalım yok böyle yapalım.Bu arada belirtmiyorlarda 15 gb tan sonra hızınız düşecek diye yersen yani.
    Bende dedim kardeşim dokunmayın benim internetime, ayda 250 gb download yapıyorum sonra ondanda olurum dedim.
    Olmazsınız beyefendi sizin bulunduğunuz yer bilmem nereye yakın sizin 512 ye düşeceğinizi zannetmiyorum (bakın şimdi emin bile değil yani) falan filan diyerek devam ettiysede ben Nuh dedim peygamber demedim.
    Sonuç itibarı ile hala eski internetime devam ediyorum.Neme lazım tuzsuz aşım, ağrısız başım.
  • ne işe yarıyorlar bunlar onu da yazsalarmış
  • Bana da aynısını göndermişler.
  • Başvurduğunuz kurum gerçekten Rekabet Kurulu ise bu cevabı almanızdan doğal bir şey yok. Rekabet kurulu haksız rekabetin önüne geçme amacıyla şirketler arasında belli kuralları düzenler, uygulamalarında hata olursa şikayet üzerine gerekli cezayı keser. Ancak SOL'un yaptığının Rekabet Kurulu ile hiç bir alakası yok.

    Tüketici Derneği'ne başvurmanız gerekiyordu. Adamları suçlamadan önce biraz düşünün bence. Forumda bir başlıktan mı duyup oraya mail attınız? Sizi kim oraya yönlendirdiyse hata yapmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevaps -- 19 Mayıs 2010; 4:02:10 >
  • Sanayi Bakanlığının Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü bünyesinde "Reklam Kurulu" diye bir bölüm var. Hatalı reklam yapanlar bu kurul tarafından inceleniyor. Bence oraya başvurmanızda fayda var...
  • Bugün itibariyle banada aynı kopyala yapıştır bir cevap geldi. En son ümidimiz Tüketici Mahkemesi kaldı oda yalan olursa demek ki Türkiye'de bu tip işlere girmemiz lazım nasıl olsa bir yaptırımı yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.