Şimdi Ara

Caddy'nin savrulması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
21.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Son 1 hafta içinde yaptığım sohbetlerde bununla ilgili hiç de hoş olmayan tavsiyelerle karşılaştım ve sizinle de paylaşmak istedim. Çünkü bu konuda tecrübesi olan kişiler varsa onların da katılımıyla sağlıklı sonuçlar elde ederiz diye düşündüm.

    Yaptığımız bir sohbette arkadaş: "Daha önce Connect'imiz vardı, sonra sattık Caddy aldık. Nerden aldık! Connect'i arar olduk. Caddy virajlarda çok savruluyor." dedi.

    Başka bir arkadaş: "Bu tür arabaların en iyisi Caddy'dir ancak yine bu türde araçlar içinde en çok takla vukaatı olan da Caddy'dir. Virajlarda hemen savrulur. Çok dikkatli kullanmak gerekir." dedi.

    Samimi bir abim : "Caddy'lerin motoru çok ağır. Bu da ağırlığın önde toplanmasına neden oluyor. Yüksüz durumdayken arka tarafın öne nispeten hafif kalması da virajlarda savrulmaya neden oluyor. Eğer arabanın arkası tam yüklüyse pek endişe edilecek birşey yok ancak bagaj boşken dikkatli olmak lazım, savurur." dedi ki sebebine bağlı olarak çok da mantıklı geldi.

    Şimdi gelelim sorularıma :

    1- Caddy'le savrulma yaşayan hiç arkadaşımız var mı? Varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.
    2- Arabamda ASR var. Küllüğün altında ASR OFF tuşu var ancak ESP ile ilgili bir tuş olmamasına rağmen kontağı çevirdiğimde kayan araba simgesi ekranda çıkıyor ki bu da kullanım kılavuzunda ESP olarak belirtiliyor (2006 Model). Peki savrulma sırasında bu özellikler ne iş yapıyor da bu araba yine de savruluyor hatta rivayetlere göre takla atıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gansh -- 9 Mayıs 2010; 23:44:50 >







  • yazmıcaktım birşey ama yine dayanamadım dostum araba ortada diğerlerinide bulursun ödünç alırsın denersin kim takla atıyo kim savuruyo belli olur ilk iki arkadaşın olduğu yerde ben durmazdın şahsen aklını bulunadırma sebepsiz yere gül geç emin ol herkesin söyleyecek bir sözü vardır sebebi belli takma kafana

    1-klüb'e sorarsan net cevap alırsın ama kullananların en sevdiği yanı yol tutuşu savrulma şikayeti duymadım
    2- asr var yanan ışık asr'nin esp asr bir arada sistemler ve ikazları aynı esp olsa esp off tuşu olurdu ama maalesef caddyde esp yok asr patinajla alakalı sistem takla atan arkadaşları bulursan diğer 2 arkadaşın sorar ne iş yaptığın dostum çevren epey geniş ama yerinde olsam yeni arkadaşlar edinirdim en azından caddy'i bir sürsünler daha söyleyecek bir şey kusura bakma amacım sataşmak değil ama bu tip insanlar maalesef mevcut hiçbirşeyden haberi olmayıp ahkam kesenler insanları yanlış yönlendiriyolar connect doblo tepee kango caddy 5 ini denersin aynı şekilde hatta arkadaşları al yanına



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi s1Lv3r -- 10 Mayıs 2010; 1:43:04 >




  • caddy ile savrulmak kolay, ama araba kullanmasını bilmeyenlere kolay.
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Aman yanlış anlaşılmasın. Niyetim çamur atmak falan değil. Bunu açtığım diğer başlıklara da bakarsanız görürsünüz zaten. Arabayı yeni aldım ve çok hevesliydim alırken. Bu yüzden aracı iyice tanımak istiyorum. Bu forumdan daha güvendiğim bir forum da olmadığı için burada verilen tavsieler benim için çok önemli. Dediğim gibi niyetim kesinlikle çamur atmak değil; yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    Bu arada dediğiniz gibi ESP OFF tuşu yok. Ama kitapçıkça aşağıdaki uyarı ışığının ESP anlamına geldiği belirtiliyor :

     Caddy'nin savrulması


    Hadi şimdi "Öyleyse vardır." deyin de içim rahat etsin. (ESP olmayan araba, nasıl ESP'li hale zorla getirilir? İşte böyle )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gansh -- 10 Mayıs 2010; 9:58:09 >




  • dostum uğraşma esp yok bundan önce golfüm vardı esp liydi ve aynı ışık ondada mevcuttu toprak bir yolda gazı kökle o ışığın yanıp söndüğü görürsün tekerleklerin patinajını önlemek için asr devreye giriyo ve sistemin çalıştığını göstermek için yanıp sönüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s1Lv3r

    dostum uğraşma esp yok bundan önce golfüm vardı esp liydi ve aynı ışık ondada mevcuttu toprak bir yolda gazı kökle o ışığın yanıp söndüğü görürsün tekerleklerin patinajını önlemek için asr devreye giriyo ve sistemin çalıştığını göstermek için yanıp sönüyor


    Galiba artık kabullensem iyi olacak. ESP'siz Caddy'm benim...

    Teşekkürler.




  • sadece senin değil hepimizin caddy'si ESP'siz
  • caddy sınıfında en ıyı yol tutan arabalardan biridir kardeş.

    ama esplı bir araç istiyorsan ise sana önercegim araç tepee 110ps 6 aırbag ve espli 215 tabanlı lastıklı araçtır

    savurda görek bence yol tutuşunda bu araç sınıfında tek tepee

     Caddy'nin savrulması
  • Hocam bak şindi dünyanın parasını verdik bu araç sınıfının en iyisi diye. Tepee Mepee çıkarma şimdi başıma durduk yere. En iyisi caddy işte; gerisi yalan!!!

    Hem ESP de neymiş! Zaten bi işe yaramıyor! Hem ESP'li arabayı acemiler için üretmişler!
  • kusura bakma aldıgını bılmıyordum bilseydimde tavsiye etmezdim ama olsun hayırlı olsun

    benım araçtada yok esp nolmuş ala alla


    hafif ticaricilerin mekaanına beklerım sizi linki imzamda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gansh

    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Aman yanlış anlaşılmasın. Niyetim çamur atmak falan değil. Bunu açtığım diğer başlıklara da bakarsanız görürsünüz zaten. Arabayı yeni aldım ve çok hevesliydim alırken. Bu yüzden aracı iyice tanımak istiyorum. Bu forumdan daha güvendiğim bir forum da olmadığı için burada verilen tavsieler benim için çok önemli. Dediğim gibi niyetim kesinlikle çamur atmak değil; yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    Bu arada dediğiniz gibi ESP OFF tuşu yok. Ama kitapçıkça aşağıdaki uyarı ışığının ESP anlamına geldiği belirtiliyor :

     Caddy'nin savrulması


    Hadi şimdi "Öyleyse vardır." deyin de içim rahat etsin. (ESP olmayan araba, nasıl ESP'li hale zorla getirilir? İşte böyle )


    Merhaba gansh,

    Aracınızı güle güle kullanın. En iyisini almışsınız.

    FORD CONNECT i 3. vitese koyup ayağınız frende yumuşak şekilde yavaşlamaya çalışıp, 10-15 km/saat hızlara ayağınız fren pedalının üzerinde iken inmeye çalışın bakalım ne oluyor?
    Siz frene basarken araç ileri atılıp hızlanacak. Ayağınız frende, ama CONNECT hızlanmaya çalışacaktır ! İpini koparmaya çalışıyor gibi. Yavaşlayıp durmak yerine (gerekirse motor stop etmelidir) arac, "motor stop etmesin diye" kendi kendine gaz verip hızlanıyor. Hem de tam gaz bile yapabiliyor. Böyle davranabilen, frene basarken hızlanabilen, aracın yol tutuşuna ben başarılar dilerim. Başka da birşey demem.

    Arkadaşların dediği gibi ESP tuşu yok ise ESP yoktur. Zaten TR deki CADDY lerde ESP yok. İstek dahilinde bile sunulmadı bildiğim kadarıyla.
    Kullanım kılavuzundaki çeviri YANLIŞ. O kitapçıkların Almancasında herşey tane tane çok güzel yazılı iken Türkçeleri özensiz ve bu halde. O da ithalatçı ve distribütörünün ayıbı.

    Gösterdiğiniz lamba ESP ASR için ortak kullanılıyor anlaşılan. Arkadaşların dediği gibi patinajda da ESP devreye girince de yanıyor.

    Buradaki arkadaşlar için bir bilgilendirme yapmak isterim:

    GOLF VI 1.4 TSI DSG (ESP var) el kitabında: "ESP OFF düğmesinden ESP yi kapatsanız bile, ESP tam olarak devreden çıkmaz !" diye yazıyor. "Sadece ASR OFF olur, ESP hala aktiftir" diyor.
    Zaten arkadaşım da arabayı aldığından beri, ESP OFF düğmesine basınca aracın gösterge panelinde "ASR OFF" yanıyor diye şikayet ediyordu. Acaba ESP yok mu bu araçta diyordu :) Meğersem ESP tam olarak kapatılamıyormuş. O yüzden ekranda ASR OFF yazıyormuş.

    Hatta bu özellik ile, ESP OFF tuşu ile ASR OFF yaparak "Launch Control" diye birşeyden bahsediyor el kitabında.

    ESP OFF düğmesine basın (ASR OFF olacak)
    D ye alın
    Frene basın.
    Motoru 3200 d/dk. hıza çıkarın
    Freni bırakın

    diye nasıl hızlı kalkış yapılacağını yazmış el kitabında. Tenha bir yerde yapın, sıkışık trafikte tehlikeli olur demiş.

    Biz denemedik, denemeyeceğiz de. Zaten DSG bozulacak diye korkuyoruz :)) Biz önayak olmayalım. Dedik.

    ESP VW aracı olanların bilgisine.

    selamlar




  • bende 2006 caddy var,virajlara baya sert girdim hiç savurmadı, bir yıldırda kullanmaktayım yol tutuşu çok iyi artı benim bulunduğum ilçede yollar taşlı ve bozuk 1 yıldır o yollarının anasını ağlatıyorum daha bir kere alttakım bozulmadı ve servise gitmedim, fakat teppe ve kango kullanan arkadaşlarımı sanayilerde alt takım yaptırırken görüyorum ve gülüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik


    Merhaba gansh,

    Aracınızı güle güle kullanın. En iyisini almışsınız.

    FORD CONNECT i 3. vitese koyup ayağınız frende yumuşak şekilde yavaşlamaya çalışıp, 10-15 km/saat hızlara ayağınız fren pedalının üzerinde iken inmeye çalışın bakalım ne oluyor?
    Siz frene basarken araç ileri atılıp hızlanacak. Ayağınız frende, ama CONNECT hızlanmaya çalışacaktır ! İpini koparmaya çalışıyor gibi. Yavaşlayıp durmak yerine (gerekirse motor stop etmelidir) arac, "motor stop etmesin diye" kendi kendine gaz verip hızlanıyor. Hem de tam gaz bile yapabiliyor. Böyle davranabilen, frene basarken hızlanabilen, aracın yol tutuşuna ben başarılar dilerim. Başka da birşey demem.

    Arkadaşların dediği gibi ESP tuşu yok ise ESP yoktur. Zaten TR deki CADDY lerde ESP yok. İstek dahilinde bile sunulmadı bildiğim kadarıyla.
    Kullanım kılavuzundaki çeviri YANLIŞ. O kitapçıkların Almancasında herşey tane tane çok güzel yazılı iken Türkçeleri özensiz ve bu halde. O da ithalatçı ve distribütörünün ayıbı.

    Gösterdiğiniz lamba ESP ASR için ortak kullanılıyor anlaşılan. Arkadaşların dediği gibi patinajda da ESP devreye girince de yanıyor.

    Buradaki arkadaşlar için bir bilgilendirme yapmak isterim:

    GOLF VI 1.4 TSI DSG (ESP var) el kitabında: "ESP OFF düğmesinden ESP yi kapatsanız bile, ESP tam olarak devreden çıkmaz !" diye yazıyor. "Sadece ASR OFF olur, ESP hala aktiftir" diyor.
    Zaten arkadaşım da arabayı aldığından beri, ESP OFF düğmesine basınca aracın gösterge panelinde "ASR OFF" yanıyor diye şikayet ediyordu. Acaba ESP yok mu bu araçta diyordu :) Meğersem ESP tam olarak kapatılamıyormuş. O yüzden ekranda ASR OFF yazıyormuş.

    Hatta bu özellik ile, ESP OFF tuşu ile ASR OFF yaparak "Launch Control" diye birşeyden bahsediyor el kitabında.

    ESP OFF düğmesine basın (ASR OFF olacak)
    D ye alın
    Frene basın.
    Motoru 3200 d/dk. hıza çıkarın
    Freni bırakın

    diye nasıl hızlı kalkış yapılacağını yazmış el kitabında. Tenha bir yerde yapın, sıkışık trafikte tehlikeli olur demiş.

    Biz denemedik, denemeyeceğiz de. Zaten DSG bozulacak diye korkuyoruz :)) Biz önayak olmayalım. Dedik.

    ESP VW aracı olanların bilgisine.

    selamlar



    Hocam verdiğin açıklayıcı ve içimi rahatlatıcı bilgiler için çok çok teşekkür ederim. Üşenmeyip emek verdiğin için de ayrıca teşekkürler. Şu ana kadar virajlarla ilgili pek bir problemim olmadı ama millet mevzu bahis yapınca ben de huylandım ve buradaki arkadaşların fikirlerini alayım dedim. İyi de yapmışım. Tek problemim rüzgar oldu. Otobanda, viyadüklerden geçerken rüzgarın arabayı sarstığını farkedince çok şaşırdım. Dedim önceki arabam 1200kg idi o sarsılmıyordu; bu 1.5 ton da nasıl oldu sarsıldı. Sonra da öncenin binek oto olduğu bununsa kısmen minibüs olduğunu farkettim . E o kadar da Aerodinamik farkı olacak tabii.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemal1982

    bende 2006 caddy var,virajlara baya sert girdim hiç savurmadı, bir yıldırda kullanmaktayım yol tutuşu çok iyi artı benim bulunduğum ilçede yollar taşlı ve bozuk 1 yıldır o yollarının anasını ağlatıyorum daha bir kere alttakım bozulmadı ve servise gitmedim, fakat teppe ve kango kullanan arkadaşlarımı sanayilerde alt takım yaptırırken görüyorum ve gülüyorum...



    Bugün, bir arkadaşım "İyi yapmışsın bundan almakla, ciğerli arabadır bunlar." dedi ve ben şimdi çok daha iyi anlıyorum ne demek istediğini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gansh -- 10 Mayıs 2010; 23:57:42 >




  • arkadaslar ben acıkcası caddy dahil bir volkswagen kullanıcısının yok benim arabam söyle savruldu böyle takla attı dedigini duymadım sonucta slogan belli biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu sadece cevremdeki caddy kullanıcılarından duyduğum tek sikayet turbo patlatmak (9 arkadasımda var 4'ü) onunda malum sebebi: ülkemizde turbolu araç kullanmaya alışık olmamamız turbo devirlenmeden basmak turbo yavaslamadan motoru stop etmek yalnış yağ kullanmak bence caddy ii bir araç ve bana göre tek eksiği iç dösemesi(tavan döşemesi & arkaa kapı dösemesi kontraplak ) ve insanın sunu diyesi geliyo dünyanın parasını veriyoruz.... ama sunuda diyebilirim 2 sene connect kullanan biri olarak söylüyorum connectte de savrulma diye birsey görmedim sonucta 1450 kg -+%5




  • biz daha iyisini yapana kadar en iyi bu sadece transporter için geçerli olması lazım
    2005 model connect var 66.000 de aracı savurdum hızda 60 yada 70 di savrulmaz diye birşey yok (yer : istanbul yanyoldan avcılara dönerken kilerin ora )
  • Çalıştığım şirkette var. İş icabı şehir dışına gidiyoruz. Hor kullanmamıza ve virajlara sert girmemize rağmen başımıza böyle bi olay gelmedi
  • Merhaba arkadaşlar,

    Alalı baya oldu Caddy'i. Yani bir süredir kullanıyorum ve belirtmek isterim ki öyle her virajda arkayı savurlayan bir yapısı yok Maşallah. Yalnız, max. 50km ile dönülecek viraja 60-70 km ile girip direksiyonu da kırarsanız savrulmaz diye birşey yok ki bunu ben Citroen C4 (ESP'siz) ile çok rahat başarmıştım. Bunun dışındaki kullanımlarda Çok şükür savrulma durumuyla karşılaşmadım. Ne yalan söyleyeyim otobanki virajlara da öyle 160km ile de girmedim eğer savrulurdan kasıt buysa. Herkese kazasız, belasız, keyifli sürüşler.
  • Hayırlı olsun abicim cok ıyı bı secım yapmıssın bızde caddy ı almadan once 2 sene model arastrması yapmıstık bunun sonucunda en uygun olan aracın caddy oldugunu gorduk 2 senedr caddy kullanıyoruz gırmedgımız yol tipi kalmadı en ufak bı savurmayla karsılasmadım normalda 90 ı gecmeyen bırısıyım ama caddyle bu 90 sınırımı 120 ceker oldum babam da gezmeyı cok sevıyor sagolsun caddy den herhangı bı sıkayetım olmadı yakıtta zaten cok cımrı guc performans ok gibi fırlaması muhtesem.... ayrıca ototbandakı vırajlara 160 lada gırdım:D tabıkı herzaman degıl ama cok araclada kapıstım VW kendını her konuda bellı edıyor....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cesk -- 23 Haziran 2010; 12:09:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesk

    Hayırlı olsun abicim cok ıyı bı secım yapmıssın bızde caddy ı almadan once 2 sene model arastrması yapmıstık bunun sonucunda en uygun olan aracın caddy oldugunu gorduk 2 senedr caddy kullanıyoruz gırmedgımız yol tipi kalmadı en ufak bı savurmayla karsılasmadım normalda 90 ı gecmeyen bırısıyım ama caddyle bu 90 sınırımı 120 ceker oldum babam da gezmeyı cok sevıyor sagolsun caddy den herhangı bı sıkayetım olmadı yakıtta zaten cok cımrı guc performans ok gibi fırlaması muhtesem.... ayrıca ototbandakı vırajlara 160 lada gırdım:D tabıkı herzaman degıl ama cok araclada kapıstım VW kendını her konuda bellı edıyor....

    viraj performansı caddyin makassız araçlara göre zayıftır sınıfındakı makassız araçlara göre...

    unutma bunu her vırajada yuksek hızla gırme altındakı araç kamyonet sonuçta.




  • yanı tabiki tutupta bence 5.20 yada e200 le kıyaslamıyorum ama bı cok makassız bınek araca tas cıkarttıgını hem kullanarak hem ızleyerek gordum tabı herkezın beklentısı farklı araclardan benım beklentılerımı fazla fazla karsılıyo allah herkese gonlunde yatanı nasıp etsın inş...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.