Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1361. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13591360136113621363
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Sorunumu detaylıca anlattim daha baska ogrenmek istedigin birsey varsa yanitlayabilirim

    Olay yaşamaya başladığın andan bugüne yaz... olayı ruhumuzda hissedelim. Ne kadar çok detay o kadar sonuca ulaşılır.

    Mesela 1 jaç sayfa önce bir arkadaşın sorunu vardı. Sanayidekiler yok beyin yok şu demişler.. bana detaylı anlat dedim... olay aküden dedik... aküyü sökmüşler. 20dk sonra takılmış... sorun düzelmiş.

    Aracı iyi tanımayan biri deneme yanılma ile sorunu bulur. Tabi bozma ihtimalide var.

    O yüzden detay çok önemli. Yoksa arıza ihtimaller çok olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxmatematikxx

    @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



    Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?

    Kardeşim sana özet geçeyim.
    Almera kullancılarından bazılarının nedense korktuğu yağ eksiltmesidir.
    Ve bu yüzden aracını apar topar satan kişi tanıyorum.
    Bu seni kesinlikle korkutmasın.Aracın yağ eksiltiyor ve iki sebep var.Kaçak ya da yağ yakıyor.
    Kaçak varsa kartelden,üst kapaktan,kapak contasındandır.
    Yağ yakıyorsa subap lastiğidir.Kaçak varsa çözümü bilirsin.Yağ yakıyorsa;
    Subap lastiği ve üst kapak contasını al.Subap ve subap lastiği serviste pahalıdır ancak yan sanayi ispanya,kore,tayvan üretimleride
    oldukça kaliteli ve iş görür.Yapacağın işlem subap lastiği ve üst kapak conta değişimidir.Sen şimdilik olayın özetini bil
    ancak yağ yakmasından emin olursan adım adım yardımcı oluruz.
    Ayrıca en büyük yanlışı shell almakla ikinci büyük yanlışı markası ne olursa olsun ince sentetik yağ almakla yapmışsın.
    Kullanacağın yağ 10w-40 olmalıydı.En kötü markanın 15W-40'ı en iyi markanın 5w-40'ından daha iyidir yağ yakan bir araç için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 29 Ağustos 2017; 10:11:46 >




  • Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defansagelsenizelan -- 27 Ağustos 2017; 23:30:16 >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Yardimci olmaya çalıştığın için cok tesekkurler öncelikle. Aracta hicbir problem yok iken bi sabah calistirdigimda marş cok gec aldı orda sezdim bi problem olduğunu sonra seyir halindeyken de fark ettim ki arac gaz yemiyor devir dengesiz rölantide calisirken dahi 1000 devirin altina düşüyor.Şu an her çalıştırmamda marş cok gec alıyor arac cok yavas gidiyor dik yokuslari ise hic cikamiyorum boğuluyor yakit tuketimi de inanilmaz arttı bi usta kendinden pek emin bi şekilde sente ayarı kaçmış acicam icab ederse zincir seti degisecek dedi bu işlem 1000 tl yi aşıyor 400 tl zincir setinin fiyatı.Son care oyle yaptıracağım yetkili servise de gittim sorunun çözümü icin fakat aracta lpg olduğu icin bakmadilar malesef araca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan

    Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Motor rektefiye edileceği zaman oraya kulak vidalanır ve motor kaldırılır. Üçgen simgesinin amacı dikkatli vidalayın demek.. yani vidayı ucundan değil... uzun somunlu vida ike sabitleyin demek... motor içine herhangi bişey gitmez.

    Ama kafanıza takarım diyorsanız bir tane vida takıp. Sıkın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Yardimci olmaya çalıştığın için cok tesekkurler öncelikle. Aracta hicbir problem yok iken bi sabah calistirdigimda marş cok gec aldı orda sezdim bi problem olduğunu sonra seyir halindeyken de fark ettim ki arac gaz yemiyor devir dengesiz rölantide calisirken dahi 1000 devirin altina düşüyor.Şu an her çalıştırmamda marş cok gec alıyor arac cok yavas gidiyor dik yokuslari ise hic cikamiyorum boğuluyor yakit tuketimi de inanilmaz arttı bi usta kendinden pek emin bi şekilde sente ayarı kaçmış acicam icab ederse zincir seti degisecek dedi bu işlem 1000 tl yi aşıyor 400 tl zincir setinin fiyatı.Son care oyle yaptıracağım yetkili servise de gittim sorunun çözümü icin fakat aracta lpg olduğu icin bakmadilar malesef araca.

    Şimdi aracı akşam sağlam bıraktınız. Sabah bu sorunla karşılaştınız. Sente kaçma olayı milyonda 1 ihtimal. O da şöyle. Egzantrik veya kam bir nedenden sıkışmış. Siz marşa basınca volan kuvveti ile zincir 1 diş atlamış olması gerek... ama bu söylediğimi hayal edin. Milyonda 1 ihtimal.

    Sizin sorun Kam sensöründe gibime geliyor. Çünkü elektronik parça. Ne zaman arıza yapacağı belli olmaz. Kam bozulduğunun en büyük belirtisi yokuşta aşırı güç kaybı, rolantisinin aşırı düşmesi, aracın geç çalışması ve araç 1200-1800rpm devirde ateşleme kesmesi.

    Zincirin 1 diş atlaması ile motorun gürültülü çalışması ve devir saatinin sabit değil. Tabiri caizse kafa sallaması gerek. Bu durum zincir uzamasındada geçerli.

    Bence siz kam sensörünü değiştirin. Motorun arka tarafındadır. Aracı lifte kaldırmadan değiştirilemez. Çünkü hem aşağıda hemde üstten erişilemez.

    Simdi sorununuzun ihtimallerini sıralayalım.

    1.buji. (buji tırnağı erimiş veya porseleni çatlak buji ateşleme kaçırır ve yeterli parlamayı sağlamaz. Sonuç motor güç kaybı. Motorun düzensiz çalışması. Motorun aşırı gürültülü olması, patpat gibi sesler ve gaz yememesi.)

    2.ateşleme bobini. (Yukarda yazdığım sonuçların aynısını gösterir. Youtube kanalımda ateşleme bobin test etme videomu izleyerek sizde kendiniz test edebilirsiniz. Sorun ateşleme bobininden ise yenisini alarak çok kolay geri takabilirsiniz. 10 anahtar tutan 1 tane vida var. Büyük ve gereksiz masraftan kurtulmuş olursunuz)

    3.kam sensörü. (Yukardaki sonuçlara ek motor arıza ışığı yakabilir. Üst egzantrik ile alt kam sensörünün yerini değiştirin. Sorun büyük ihtimalle düzelecektir. Kafanız ağrımasın diye ikisinide değiştirin. Sağlam olan yanınızda kalsın. Yolda giderken elektronik parça arıza yaparsa 10 lokma veya anahtar ile söker geri takar. Yolunuza devam edersiniz.)

    4.Zincir olayı. Sabah motor ilk çalıştığında garip bir ses ile zorlandı ise. Sente atlaması milyonda 1 ihtimal. Youtube kanalımda zincir değişim videosunun içinde üst kapağın 11 vidası sökülerek zincir gerginliği kontrolü var. Onu kontrol ediniz. Zincirde esneme varsa. Yukarda saydığım 3 işlemden sonra bunu yapınız.

    5. Son bir ihtimal. Aracınız sabah ilk çalıştığında iyi. Ancak araç ısındıktan sonra bu sorunu yaşıyorsanız ve hararet tam ortada olmasına rağmen fan açmıyor ve egzoza bağlanmış ince sayılacak bir borunun sonundaki agr valfi hararet tam ortaya gelince içindeki döner vana. Şık şık sesler ile açılıp-kapanır. Bu sesi rahat duyarsınız. Eğer ısınınca sorun oluyorsa Fan müşürü veya agr valfiniz arızalıdır. Motor aşırı ısınmasından güç kaybı yaşanır.


    Anlattığınız olayı bu 5 ihtimalden başkasına bağlayamıyorum.

    Ama başta dediğim gibi. Olay ayrıntıda gizli. Lpg de farklı benzinde farklı oluyordur. O zaman ihtimaller değişir. Herşey ayrıntıda gizlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 28 Ağustos 2017; 9:13:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: defansagelsenizelan

    Arkadaşlar merhaba. 5 aylık nissan almera 2001 hatchback 1.5 luxury sahibiyim. Maşallah aracımdan çok ama çok memnunum. Aldığım günden beri sürekli yakıtı düşürme, performansı arttırma çalışmaları yapıyorum yabancı forumlardan da araştırarak. Aşağıdaki fotoğrafta işaretlediğim delikli yer ne için yapılmıştır acaba? Deliğin içine cıvata girmesi için dairesel uygun şekilde üretilmiş görünüyor. Deliğin üstünde ise bir üçgen simgesi mevcut. Benim merak ettiğim şey ise acaba oradan motor yağına toz kaçar mı?, Bantla falan kapatmalı mıyım?

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ

    Motor rektefiye edileceği zaman oraya kulak vidalanır ve motor kaldırılır. Üçgen simgesinin amacı dikkatli vidalayın demek.. yani vidayı ucundan değil... uzun somunlu vida ike sabitleyin demek... motor içine herhangi bişey gitmez.

    Ama kafanıza takarım diyorsanız bir tane vida takıp. Sıkın.

    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam.




  • KOMANDO ASTEĞMEN kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler deneyeceğim
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Cok teşekkür ediyorum vakit ayirip uzun uzun sıralamışsınız. Diyalog kurabilecegim işinin ehli bir usta bulabilirsem bu saydıklarınızdan bahsedeceğim.Sorunu cozebilirsem buraya da yazacagim sonucu
  • Bugün 5W-40 Liqui Molly yağımızı kattırdık. Usta hemen neden 10W-40 almadınız tribine girdi tabi. Babamın arkadaşı diye ses etmedim. Tek gitsem ağzım rahat durmazdı. Sürekli kontrol edeceğiz bakalım durum nedir diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: piyd35

    Tmmdir dun iki amatisor ve rotbasi degisti arisoy saolsun cok uygun bi fiyata arac alt takim istedigim gibi yakinda bi on kaput biyanicak bagajda degisim olursa arac sekle iyice girer :) tavsiye edilen hoporler varmi ?

    nissan almera amortisör orjinal 250. yan sanayi 200tl.

    aynı ölçüde olan (Vida delik ve akson 0.7mm inceltme ile) opel vectra b kasa orjinal 150. yan sanayi 90tl.

    amortisörler çift değiştirilmesi gerek. orjinal almera 500tl. orjinal opel 300tl. hor kullanıp 1 sene doldurunca patlatılsa. 1 takım daha değişse. yine kar.

    180tl ön çift amortisörü değişmiş olunuyor. aynı görevi yapınca opel takılmanın hiçbir engeli yok. ayrıca opel amortisörün alt yay tablasının içi geniş. yayın oynaması çok çok zor.

    yapılan işlem ile orjinallik bozulmuyor. isteyen sonradan orjinal almera amortisör de takabiliyor.

    ancak opel amortisörü çok yumuşak. kasislerden geçerken tıs-tıs ederek geçiyor. sıfır almera amortisörü. çok sert.

    şimdi arkaları farklı model ile uydurmaya çalışıyorum. 2 model uyuyor. ancak performanslarını inceleyip. en iyi bu diyebilirim.

    başka değişeceğiniz parçada sorabilirsiniz. aracın çoğu parçasının hangi marka ile aynı olduğunu biliyorum.

    merhaba, bende de 2001 1.5 almera var. alt takımdan ses geliyordu göstermek için bugün rot balansçıya gittim. rotillerin değişmesi gerektiğini söyledi. ayrıca arka sağ amortisörün de patlak olduğunu söyledi. (esas ses yapan egsoz takozuymuş bu arada bozuk bi yola girmiştim bikaç defa altını taşa sürtmüştüm takoz kopmuş) internetten araştırdım biraz kyb ve monroe marka amortisörler çıktı karşıma. ikisi de aynı fiyatlarda hangisini veya başka bir marka mı tavsiye edersiniz. ayrıca aracın kavraması çok yukarılarda ve dik rampa kalkışlarında çok zorlanıyor muhtemelen debriyaj balatası bitiyor. exedy daikin için iyi diyorlar. üzerindeki sanırım valeo ve memnun değilim. pedal sert ve çekiş düşük gibi geliyor bana. muhtemelen bu forumda da konusu geçmiştir ama konu içerisinde arama yapılmıyor sanırım o konuda da bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Merhaba arkadaşlar nissan almera 2006 model arac kullaniyorum. 1 haftadır arabamda bi problem var rölantide calisirken devir dusuk bi vaziyette calisiyor ilk calistirmada marşı cok uzun cevirince calisiyor ancak.Yolda seyir halindeyken bazen gaz yemiyor aniden yiğılma olabiliyor devir yukseliyor fakat aracim cok yavaş ilerliyor yokuslari tirmanmakta da cok zorlaniyorum.Bilgisayara baglandi krank sensörü arizali dendi degistirdim fakat sonuç vermedi sorunum devam ediyor.Baska baktirdigim yerlerde de sente ayari bozulmuş triger zincir setinin komple degismesi gerekiyor diyenler oldu baski balata diyenler oldu bogaz kelebeği diyenler oldu ne yapacağımı şaşırdım tavsiye verebilecek olan var midir ne yapmaliyim sizce her soyledikleri 1000 tl tutuyor her ustanin dedigini yapmaya kalksam aşırı masrafim olucak yardimlariniz bekliyorum

    Arkadaslar sorunu hallettim benzer bir durum birinin başına gelirse diye de paylaşmak istedim.Krank açı sensörü arizaliymis aracin orjinal disindakileri de kabul etmiyormuş nissan yetkili servisinde degistirttim sorun düzeldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Cok teşekkür ediyorum vakit ayirip uzun uzun sıralamışsınız. Diyalog kurabilecegim işinin ehli bir usta bulabilirsem bu saydıklarınızdan bahsedeceğim.Sorunu cozebilirsem buraya da yazacagim sonucu

    Eskisini yinede alsaydınız. Elektronik parça neticesinde olur olmadık yerde arızalanırsa hemen değiştirirsiniz.

    Ayrıca uyarmıştım. Kam ve egzantrik aynı anda değiştirilmesi daha iyi olur.

    Parçayı kaça aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xemresenx


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: piyd35

    Tmmdir dun iki amatisor ve rotbasi degisti arisoy saolsun cok uygun bi fiyata arac alt takim istedigim gibi yakinda bi on kaput biyanicak bagajda degisim olursa arac sekle iyice girer :) tavsiye edilen hoporler varmi ?

    nissan almera amortisör orjinal 250. yan sanayi 200tl.

    aynı ölçüde olan (Vida delik ve akson 0.7mm inceltme ile) opel vectra b kasa orjinal 150. yan sanayi 90tl.

    amortisörler çift değiştirilmesi gerek. orjinal almera 500tl. orjinal opel 300tl. hor kullanıp 1 sene doldurunca patlatılsa. 1 takım daha değişse. yine kar.

    180tl ön çift amortisörü değişmiş olunuyor. aynı görevi yapınca opel takılmanın hiçbir engeli yok. ayrıca opel amortisörün alt yay tablasının içi geniş. yayın oynaması çok çok zor.

    yapılan işlem ile orjinallik bozulmuyor. isteyen sonradan orjinal almera amortisör de takabiliyor.

    ancak opel amortisörü çok yumuşak. kasislerden geçerken tıs-tıs ederek geçiyor. sıfır almera amortisörü. çok sert.

    şimdi arkaları farklı model ile uydurmaya çalışıyorum. 2 model uyuyor. ancak performanslarını inceleyip. en iyi bu diyebilirim.

    başka değişeceğiniz parçada sorabilirsiniz. aracın çoğu parçasının hangi marka ile aynı olduğunu biliyorum.

    merhaba, bende de 2001 1.5 almera var. alt takımdan ses geliyordu göstermek için bugün rot balansçıya gittim. rotillerin değişmesi gerektiğini söyledi. ayrıca arka sağ amortisörün de patlak olduğunu söyledi. (esas ses yapan egsoz takozuymuş bu arada bozuk bi yola girmiştim bikaç defa altını taşa sürtmüştüm takoz kopmuş) internetten araştırdım biraz kyb ve monroe marka amortisörler çıktı karşıma. ikisi de aynı fiyatlarda hangisini veya başka bir marka mı tavsiye edersiniz. ayrıca aracın kavraması çok yukarılarda ve dik rampa kalkışlarında çok zorlanıyor muhtemelen debriyaj balatası bitiyor. exedy daikin için iyi diyorlar. üzerindeki sanırım valeo ve memnun değilim. pedal sert ve çekiş düşük gibi geliyor bana. muhtemelen bu forumda da konusu geçmiştir ama konu içerisinde arama yapılmıyor sanırım o konuda da bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.

    Rotil TRW marka almanızı öneririm. Diğer yan sanayiler çabuk bozulacaktır.

    Arka amortisör değişirken çift değişmeli.

    Exedy baskı balatanın fason üretimi de var, buna dikkat ediniz. Orjinal LUK markadır.

    Egzoz takozu 5tl felan... çoğu markanın ki uyar... egzozcular da bunun çeşidi çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 30 Ağustos 2017; 8:43:38 >




  • Dun kaput kapagi uzerindeki tas izlerini boya atmalarini gizlemek hemde daha sportif bir hava vermek icin cektirdigim seritler.





     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    bilgiler için teşekkürler. damdan düşer gibi oldu biraz ama kusura bakmayın))

    öncelikle zafer bayramımız kutlu olsun.

    2004 ten beri araç bende. 2010 yılında bilgisayarla alakalı bir konu için "dh" ye üye olmuştum ama bu konuya hiç girmemiştim. internette parça ile ilgili araştırma yaparken burası çıktı karşıma. oldukça faydalı bilgiler var. arkadaşlar soru soranlara elinden geldiğince yardımcı olmuşlar. fırsat buldukça yazılanları okumaya çalışacağım. aracımdan oldukça memnunum kaportası dışında hiç başımı ağrıtmadı. pertten çıktığından 2 sene önce sigortacı arayıp sistem kasko yapmaya müsade etmiyor diyene kadar haberim yoktu. kazalı olduğunu biliyordum ama alırken pert olduğu gibi küçük bir ayrıntıyı söylemeyi unutmuş akrabamız)) aracı toplayan arkadaşlar da gelişi güzel iş yapmışlar. iki kere komple boyattım fakat yine boyada çatlamalar oluyor. parasal olarak biraz rahatlayınca komple sacı görene kadar kazıtıp düzgün olmayan yerleri düzelttirip öyle boyatmayı düşünüyorum. tabi bu iş için sağlam bir kaportacı bulmam lazım. düzeltmek için macunu çok vuruyorlar ve bir süre sonra yine çatlama yapıyor.

    şimdiden herkese iyi bayramlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Cok teşekkür ediyorum vakit ayirip uzun uzun sıralamışsınız. Diyalog kurabilecegim işinin ehli bir usta bulabilirsem bu saydıklarınızdan bahsedeceğim.Sorunu cozebilirsem buraya da yazacagim sonucu

    Eskisini yinede alsaydınız. Elektronik parça neticesinde olur olmadık yerde arızalanırsa hemen değiştirirsiniz.

    Ayrıca uyarmıştım. Kam ve egzantrik aynı anda değiştirilmesi daha iyi olur.

    Parçayı kaça aldınız?

    Yetkili servis sadece sorunlu olan sensörün değişimi yeterli olur deyince bende gerek duymadım.Krank açı sensörünün fiyatı 315 lira 45 tl de montajina verdim toplamda 360 lira ödedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xemresenx

    bilgiler için teşekkürler. damdan düşer gibi oldu biraz ama kusura bakmayın))

    öncelikle zafer bayramımız kutlu olsun.

    2004 ten beri araç bende. 2010 yılında bilgisayarla alakalı bir konu için "dh" ye üye olmuştum ama bu konuya hiç girmemiştim. internette parça ile ilgili araştırma yaparken burası çıktı karşıma. oldukça faydalı bilgiler var. arkadaşlar soru soranlara elinden geldiğince yardımcı olmuşlar. fırsat buldukça yazılanları okumaya çalışacağım. aracımdan oldukça memnunum kaportası dışında hiç başımı ağrıtmadı. pertten çıktığından 2 sene önce sigortacı arayıp sistem kasko yapmaya müsade etmiyor diyene kadar haberim yoktu. kazalı olduğunu biliyordum ama alırken pert olduğu gibi küçük bir ayrıntıyı söylemeyi unutmuş akrabamız)) aracı toplayan arkadaşlar da gelişi güzel iş yapmışlar. iki kere komple boyattım fakat yine boyada çatlamalar oluyor. parasal olarak biraz rahatlayınca komple sacı görene kadar kazıtıp düzgün olmayan yerleri düzelttirip öyle boyatmayı düşünüyorum. tabi bu iş için sağlam bir kaportacı bulmam lazım. düzeltmek için macunu çok vuruyorlar ve bir süre sonra yine çatlama yapıyor.

    şimdiden herkese iyi bayramlar...

    Araç 15yıl sonra komple boyatılacak ise kapı döşemeleri, kapı gergileri, diğer tüm bakalitler, koltuklar, tavan döşemesi sökülerek aracın yeniden onarımına başlanmalı.

    Çünkü ne kadar temiz işçilik yapılırsa yapılsın örneğin tavan döşemesi sökülmez ise tavan altındaki koruma barlarının sac ile arasında zamanla esnemeler oluyor. Buralara PU mastik sürülürse araç boyandıktan sonra tavan sacının sürüş esnasında titremelerden dolayı boyanın çatlamasının önüne geçilir.

    Kapı döşemeleri sökülerek kapı gergi demirinin içinde plastik bir parça var. Onun aşınmasından dolayı kapı açıldığında sabit durmaz. O plastiğin ortasına metal demir ısıtılarak yerleştirilirse kapı ilk günkü gibi çalışır. Sıfırının tanesi 200tl. 4 kapı 800tl ediyor. O yüzden tamiri en iyisi.

    Kapı sacının içine ve döşeme üstüne ses yalıtımı yapılması ve klipslerinin tamamının sıfır ile değişmesi sessizlik ve gıcırtıların önüne geçecektir.

    Kapı fitillerinin, arka kapı köşe fitil klipsleri ve buna ek kapının ön tarafa bakan ucuna takılacak fitiller ses yalıtımı açısından büyük fayda sağlar.

    Koltuk mekanizmanın wurth ile yağlanmasıda ilerde yararınıza olacaktır. Piyasa malı yağlayıcılar beş para etmiyormuş. Wurth kullanınca öğrendim.

    Vites topuz ve körük değişimi.

    Tavan döşeme temizliği ve diğer bakalitlerin klipsinin değişimi ile aracın iç dizayn sessizliği ve konforu ilk günküne yakın bir hale gelir.

    Far bağlantı braket klipslerin değişimi. Far temizliği. Tampon ve davlumbaz bağlantı klipslerin değişimi ile pütür atılması ile aracınızın ilk günkünden farklı tat almanızı sağlar.

    Camın hareket ettiği fitillerinin içinin sıcak su ile yıkanması ve 1 gün beklemesi. Sonra mumlanması. İlk günkü elastikliğine kavuşturur. Hem cam rahat hareket eder hem kapanıp açılırken ses yapmaz.

    Kapı kilit mekanizması ve cam krikosunun wurth ile yağlanması büyük faydası oldu.

    Ben aracımı öyle yaptım. 1 seneyi geçti. Çok şükür çatlama olmadı. Ama tam 1 ay uğraştım.

    Boya ve kaporta işçiliği hariç ettiğim masraflar.

    Far braketi klipsi=20tl (çifti)
    Döşeme klipsi=50tl (5 kapı)
    Ses yalıtım malzemesi=120tl (5 kapı)
    Vites körüğü ve topuzu=10tl (vw model)
    Pütür atımı = 20tl ( 2 kutu)
    Egzos nikelaj ucu =10tl
    Tavan sac arası ve spoiler yapıştırma vs için PU mastik =30tl (3 kutu)
    Wurth yağlayıcı =15 tl.
    Arka tampon sustaları = 5tl (10 adet)
    Ön ve arka tampon bağlantı vidaları ve yeni metal kulak yapımı = 10tl (önceki sahibi tampon uclarındaki vida kulakları kırıldığı için akıllı vida ile sabitlemiş. Bu da tamponun orjinali gibi oturmamasına sebep oluyor. Şuan ön çamurluk ike tampon ve arka far altı braket ile tampon ilk günkü orjinali gibi tabiri caizse ok gibi duruyor. Aynı hat ve çizgide)
    Sinyallere amerikan park için orjinal duy soketinin çift tırnaklısı ile değişmesi = 3tl (çifti) herhangi bir devre yok. Arka fren lambasındaki gibi 21w5 ampül takılıyor. 5w olan kısım parklar lambasının +v ucuna bağlanıyor ve jack ile bağlanıyor. Gelecek muayenede teknisyen sorun yaparsa jacktan çıkarın. Muayene bitince geri takın. Kesme, biçme, yeniden onarıma gerek kalmaz. 21w olan kısım direk sinyale. Hem uzun ömürlü. Hem sinyal nikelajı kararmıyor. Hem devre arıza yaptı derdi yok. Ampül patlarsa duy soketi çevir. Şaşı baş 21w5 ampül değiş. Yola devam. 2dk iş.
    Kapı içi ayaklık aydınlatma ledleri = 25tl (4 kapı içi ayaklık ledi ve kabloları ile)
    Tüm T10 ampüllerin led ile değişimi = 5tl (8 adet)
    Gösterge ve klima kontrol ünite ampüllerin led ile değişimi = 10tl.

    Daha saymayı unuttuğum işlemler mevcut. Araç modifiyesini severim. Tabi orjinalliğini bozmadan. Öyle orjinalliğini bozacak işlemlere modifiye demiyorum. Amatörlükden başka bişey değil.

    Tampon bağlantıları orjinale dönülmesinden sonra sesler ve özellikle çukurlaedan geçerken oluşan gıcırtılardan tamamen kurtuldum.

    Şu akıllı vida ile tampon vidalamak hiç mantıklı değil. Plastik klips takılmasını planlayan Japon müh. bu sesleri absorbe etmek için tasarlamış. Ama biz Türkler işin kolayına kaçıyoruz.

    Kısacası tüm parçaların orjinali ile değişimi sonrası Almera tadından yenmiyor.

    Aracıma bulunduğum ilde bugün satışa çıkarsam 3 kişi hemen hazır. Ama bulunduğum ilde satmayacağım. Gördükçe nazar değer ve çizilmiş, kirli veya bir tarafı vurulmuş görsem içim acır. O yüzden il dışına satacağım. Tabi 7 kişilik remiz bir araç bulabilirsem. 3 aydır arayış içindeyim.

    Not = dolar kuru günümüzde arttığı için verdiğim fiyatlarda 5-10tl artmış olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 1 Eylül 2017; 4:34:13 >




  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Bu kadar detaylı anlattığınız için gerçekten çok teşekkürler. İnce ayrıntıları bilmek işimi oldukça kolaylaştıracaktır. küçük bir yerde yaşıyorum. Umarım iyi bir usta bulabilirim.



    Tavan iç döşemesi mecbur sökülecek zaten. sarkmalar var. koltuk döşemesini de yeniletmeyi düşünüyorum.



    Bahsettiğiniz akıllı vida uygulaması aynen benim araçta da var)) cam fitillerinde sıkıntı var. camı açarken ses yapıyor ve fitil içeri doğru dönüyor. dediğiniz şeyi deneyeceğim.



    Vites topuzunu geçen sene servisten orjinalini alıp değiştirdim fakat tam sıktığım zaman topuz yamuk kaldı. Rakamlar düz olacak şekilde bıraksam bu seferde çok boşluk kalıyor. iyice sıkayım dedim ama düzelmedi ve sıkıştı elle açamadım bir daha. Aletle de zorlamak istemedim. yamuk bir şekilde kullanıyorum. Sinirimi bozuyor ama idare ediyorum. Körüğün durumu çok kötü değil.



    İki önceki sahibi arka stopları değiştirmiş. sanırım el yapımı. sol taraftakine taş gelmiş ve büyük bir çatlak var. İkisini de orjinaliyle değiştiricem. Temiz bir çıkmasını bulabilirim sanırım. Ön farlarda da sıkıntı var birinin bağlantı ayağı çatlak. uzunlardan memnun değilim. Kısaların ayarı yapılıyor fakat uzunların ayarı olmuyor. Yoldan çok havayı aydınlatıyor gibi)) Evde bir de 2011 model Lancer var uzun yola giderken onu alıyorum bunu yakın mesafede kullandığım için çok sorun olmuyor ama imkan bulursam değiştirmek istiyorum. Aslında makyajlı kasanın farları buna uyar mı diye de merak ediyorum. Sinyallerle birlikte çıkarıp onunla değiştirebilsem güzel olurdu.



    Airbag ışığı aldığımdan beri yanıyor. birkaç değişik formül yazılmış ama anlatımlar hep ışığın kontağı açıp 6-7 saniye sonra sönüp tekrar yanması şeklinde. Bende ışık hiç sönmüyor. Makineye bağlayınca hata da göstermiyor. Beyinden olabilir dediler. Güvenip o zaman yaptıramadım. hala yanmaya devam ediyor.



    Ayrıca arka frenlerde bir sorun var. El frenini bırakıp hareket edince 1-2 saniye fren sesi yapıyor ve sonra kesiyor. Ustaya götürdüm. merkezler rahat çalışmıyor dedi. Alıştırdı. ilk zamanlar birşey yoktu ama sonradan yine yapmaya başladı. tekrar ustaya gittim. baktık yine aynı. Aynı işlemi tekrar yaptı ama şu anda yine aynı şekilde. Merkezlerin değişmesi gerekecek sanırım. Arka balataları servisten aldım ama piyasadaki yan sanayi diye satılan markalardan daha düşük kaliteli. Düşük süratlerde frene basınca cıyak cıyak ötüyor. Bir de çıkan balatayla aralarında boyutsal farklılık da vardı. servisin verdiğinde boşluk oldu. Eğer benim gibi servisindeki orjinali, daha kalitelidir diye düşenen varsa yok öyle bişey. Bir daha mecbur kalmadıkça servisin önünden geçmem. Balatayı servisten alacağınıza bosch veya trw gibi bilindik markaları almak çok daha mantıklı olur.



    Aracın yaşına göre km si düşük. Daha 137 binde. O yüzden kaportasını adam akıllı yaptırıp o beni bırakana kadar kullanırım diye düşünüyorum)))




  • Herkese iyi bayramlar.



    Araç 5. vitesteyken hızı 100 km yi geçtiğinde vitesten düşüyor. Vitesten düşünce devir birden yükseliyor ve vites boşta gibi değilde arada bir yerde gibi ses yapıyor. Araç takılmış gibi hissettiriyor. Bunu sürekli yapmıyor ancak 100 kmden sonraki hızlarda yirmi dakika gibi gittikten sonra vites düşüyor. Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir ve çözümü nedir?



    5. vites dişlisi, senkromeçi veya senkromenç hilali diye parçalar yazıyor internetten araştırdığıma göre. Bu parçaları alabileceğim uygun fiyatlı ve güvenilir bir yer biliyor musunuz?



    Küçük bir şehirde yaşadığım için parçayı dışardan alıp taktırmam gerekiyor. Ustalar da şanzımanı açmadan anlayamayız diyorlar. Bu yüzden gerekli parçayı en kısa sürede temin etmem gerekecek.



    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 13591360136113621363
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.