Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (1360. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
28.183
Cevap
201
Favori
1.716.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13581359136013611362
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thursy

    öncelikle yorum için teşekkür ederim. 5 tane aldım aydınlatma kalitesi yüksek olsun diye bunlardan yapmayı düşünüyorum. benim istediğim tavan aydınlatma tuşu ortada olduğu zaman yani kapılar açılınca ve ya kontak kapatılınca yanması. 2 ayrı kablo çekmek yerine 2 ledi birbirine bağlayıp elektriği versem sorun olur mu? bir de transistör ve direnç bağlamazsak sorun olur mu?

    Transistör ve direnç bağlamanız gerek. Çünkü tetik ucu +5v... sizin ledler 12v. Yani Çalıştırmaz.

    Siz bu +5v ucu ile direnç üzerinden transistörü anahtarlama görevi için süreceksiniz.

    Sakın direk bağlamayın beyin içindeki entegreyi yakabilirsiniz.

    Ayrıca 2 kablo çekmenize gerek yok. Laptop sarj aleti ile jack ucu arasındaki kablo gibi bir tek kablo iş görür... ortadan giden kalın kabloyu 12v direk bağlayın. Kalın kablonun üstüne sarmal örümcek ağı gibi örülü kabloyu +5v tetik ucuna bağlayın. İşlem tamam... zaten en dışı izoleli... kısa devre yapmaz. Hatta transistör yandığında veya direnç yandığında kolay değişebilsin diye. Bu parçayı teyp trafosu denilen parçanın koruma kılıfı var. Ona benzer küçük bir kilitli kabın içine koyun. Sıcak silikon ile sabitleyin. Bu kutuyu vites körüğü bakalitini açarak içinde uygun bir yere koyun... Ledleri sürücü ve yolcu koltuğu altında şase sacı var. Onlara sabitleyin. Ledlerin uçlarını koltuk altından vites körüğün oraya götürün... Sonra ledlere bağlayın... temiz ve güzel görünümlü iş...

    Yalnız ledleri nasıl sabitleyeceksiniz bilmiyorum. Yapıştırma işi sonradan düşüp, sarkmaya. Hatta kablo sarkarken haberiniz olmaz. Ledin ucunda ki kablodan kısa devre eder. Ecu (beyin) içindeki ledi yakabilirsiniz.

    Ben sağlamcı adamım... benim yaptığım ve resmini attığım sistemde ledin sabitleme yeri demir. Akıllı vida ile şaseye sabitledim. Kablolarıda kendi orjinal tüpün içinde... Su, toz veya darbeye dayanıklı...

    Hani sizin yapacağınız işlemde sakatlık olabilir.

    Örneğin arkaya bakan tarafa taktığınız yere, arkada oturanın ayağı yetişmez... ama yaa 0.5lt su şisesi düşmüş ve ayağı ile ittirirse... tesadüf yaa... ittirirken su şisesinin ağzı su kaçırıyor ve su ledin lehim ucuna geldi... kablo kısa devre etti.... gitti beyin içindeki entegre... olmaz demeyin...

    Neler gördüm ben bu hayatta neler... o yüzden benim tavsiye ettiğim sistem daha uygun...

    Ama yinede siz bilirsiniz.

    @Thursy



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 23 Ağustos 2017; 12:33:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    2003 luxury aracımın gösterge panelinin ışık şiddeti zayıftı, km-derecesini gösteren lcd panelde gece aydınlatma yoktu ve benzin gösterge ibresi depo full yada boş olsada hep 3 çeyrek gösteriyordu. Şamandıra soketini söktüğümde durum değişmiyordu. Bende dün göstergeyi söküp kontrol edeyim dedim. Tabi sizin bu paylaşımlarınızı öncesinde okumadığım için. Direk söktüm ibreleri hiç dikkat etmeden çıkarttım temizledim patlak ampülü değiştirdim paneli araca taktım kontağı açtım motor çalıştırmadığım halde ibreler devir 2400 rpm hız 40 km hararet sona yakın seviyede. Bende şöyle bir işlem yaptım göster panelinin camını çıkarttım kontak açık motor kapalı iken ibreleri çıkartıp gösterdikleri değilde sıfır konumunda olacak şekilde taktım. Sonra motoru çalıştırdım biraz dolaştım devir rolantide 800-1000 rpm arasında hararet orta seviyede sabitti hız doğruluğunu kontrol etme şansım yok. Benzin göstergesinin düzelip düzelmediğini zamanla görecem. Lcd ekran aydınlatmasını ampüllerin hepsini değiştirmeme rağmen gelmedi.

    Yaptığımı işlem doğrumu ibrelerin doğru çalıştığını test etmeminin başka bir yolu yordamı varmı ?
  • Merhabalar. Bayram öncesi yağ değişimi yapacağım. 15000 km olmuş bir önceki değişimden bu yana. Araç LPG'li. 5W-40 al diyorlar motor ömrü açısından. almamı tavsiye eder misiniz? Ederseniz hangisini alayım? Motul öneriliyor ama bilemedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angara-06

    Merhaba,

    2003 luxury aracımın gösterge panelinin ışık şiddeti zayıftı, km-derecesini gösteren lcd panelde gece aydınlatma yoktu ve benzin gösterge ibresi depo full yada boş olsada hep 3 çeyrek gösteriyordu. Şamandıra soketini söktüğümde durum değişmiyordu. Bende dün göstergeyi söküp kontrol edeyim dedim. Tabi sizin bu paylaşımlarınızı öncesinde okumadığım için. Direk söktüm ibreleri hiç dikkat etmeden çıkarttım temizledim patlak ampülü değiştirdim paneli araca taktım kontağı açtım motor çalıştırmadığım halde ibreler devir 2400 rpm hız 40 km hararet sona yakın seviyede. Bende şöyle bir işlem yaptım göster panelinin camını çıkarttım kontak açık motor kapalı iken ibreleri çıkartıp gösterdikleri değilde sıfır konumunda olacak şekilde taktım. Sonra motoru çalıştırdım biraz dolaştım devir rolantide 800-1000 rpm arasında hararet orta seviyede sabitti hız doğruluğunu kontrol etme şansım yok. Benzin göstergesinin düzelip düzelmediğini zamanla görecem. Lcd ekran aydınlatmasını ampüllerin hepsini değiştirmeme rağmen gelmedi.

    Yaptığımı işlem doğrumu ibrelerin doğru çalıştığını test etmeminin başka bir yolu yordamı varmı ?

    Hararet göstergesi motor çalıştırılıp. Belli bir süre sonra fan çalıştığında ibreyi tam ortada olacak şekilde takacaksınız.

    Devir saatini yaa obd bağlanacak cihaz ile ya araç lpg beynine bağlanan kablo ve yazılımı ile (lpg gaz ayarı yapılacağı zaman bu işi aradan çıkartabilirsiniz.) Yada devir saatini çnceki hatırladığınız şekilde takın. Devir saatinin çok fazla espirisi yok.

    Hız kadranı için yaa Telefonunuza navigasyon yükleyeceksiniz. Uygulamanın gösterdiği hız 3 ile 5km düşük olacaktır. Buna göre 5 km fazla değerde takın. Yada aracın tek tekerini kriko ile kaldırın. El frenini çekin. 5 vites 2000rpm devirde araç 80-85km yapar. Veya bildiğiniz bir yerde hız gösterge tabelası yerden geçin. Ona göre bağlayın. Ancak bu yeri önceden bilmeniz gerekir. Çünkü gösterilen hız 10-15km düşük gösterebiliyor. Örneğin bizim burada ben 70 ile giderken tabela 60-62 aralığında gösteriyor.

    Benzin için 2 yolunuz var. Yaa benzin ile belli bir süre kullanıp benzin göstergesi yandımı kırmızının sağ yöndeki bittiği yere sabitleyin. Ya depoyu fulleyin. En full haline ayarlayın. Yada depoyu bitirin. Kırmızının sol başladığı çizgiye takın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Merhabalar. Bayram öncesi yağ değişimi yapacağım. 15000 km olmuş bir önceki değişimden bu yana. Araç LPG'li. 5W-40 al diyorlar motor ömrü açısından. almamı tavsiye eder misiniz? Ederseniz hangisini alayım? Motul öneriliyor ama bilemedim.

    Yağ işini @Çağrı K. -07- üstadım cevaplasın...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Liqui moly leichtlauf hc7 5w-40



    Çok fazla beklememek adına yukarıdaki yağı aldım. Alman üretimi ve LPG'li araçlara uyumlu olduğu yazıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Hız kadranı için navigasyon uygulamasıyla kontrol etmek güzel fikir. Navigasyon ile hızı kontrol edebilirim. Diğer iki yöntem için deneyecek ortamım yok. Tavsiyen için çok teşekkürler.
  • Aykutbey80 A kullanıcısına yanıt
    Ufak parçalar kırılıp tuşların arasına girebiliyor. Radyo kısmını söküp içini silkeleseniz düzelebilir.
    Aynı sorun bende de vardı, kendim 2 kez açıp temizledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Liqui moly leichtlauf hc7 5w-40



    Çok fazla beklememek adına yukarıdaki yağı aldım. Alman üretimi ve LPG'li araçlara uyumlu olduğu yazıyor.

    Orjinalse sorun olmaz...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARISOYSOFT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Liqui moly leichtlauf hc7 5w-40



    Çok fazla beklememek adına yukarıdaki yağı aldım. Alman üretimi ve LPG'li araçlara uyumlu olduğu yazıyor.

    Orjinalse sorun olmaz...

    GittiGidiyorda Özgür Madeni Yağlar diye bir satıcıdan aldım. Olumsuz yorumları yoktu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonunda iki araç birden aldım.Kendime ve eşime.
    Opel astra essentia HB, H kasa 2014 model gri 30 binde
    Nissan Quashqai 1.6 tekna 2013 beyaz 50 binde.
    Almera ile suv araç kıyaslamak saçma olur ama astra ile hemen kıyaslama yapayım.
    Almera 98 hp 136 nm,astra 115 hp,150 nm ancak sürüş esnasında aman aman çok fark varmış dedirtecek cinsten değil.
    Almerada hangi vites ve devirde kaç km ile gidiyorsan eşitlemek için astra ile 500 rpm fazla basacaksın.
    Bu da yakıt artışı demek olsada astra %20-25 daha iyi yakıt konusunda.
    Almerada olan birçok donanım maalesef yok.Işıklı makyaj aynası,bardak tutacağı,kül tablası.
    Gözlük yeri,direksiyon altı cep,hararet göstergesi,dijital klima,arka kol dayama.
    Ön kol dayama berbat ötesi.Almera daha rahattı.Şehiriçi vites değiştirmek işkence.
    Yol tutuşu biraz iyi olsada,ara hızlanmalarda özellikle 2.vites sollamalarda Almeranın eline su dökemez.
    Ön konsol malzeme kalitesi ve işçilikte astra bir gömlek üstün olsada hemen hemen aynı sayılır.
    İki üç katı fiyatına aynı araca biniyoruz.Tek farkı yaş ve km'si.
    Astra ve diğer araçlarda olan magnezyum alaşım ve subap erimeside cabası.
    Her 60 binde triger kayışı ve subap ayarı masrafı ve ucuz olsada;
    Hiç ummadığın yerde sorun çıkarsa masrafını söylemek bile istemiyorum.
    Lakin ben özellikle çelik subaplı olanı aldım.
    Opel mühendisleri bir ara şaşırmışlar ve değişik bir kafayla çelik subaplı üretmişler kısa sürelide olsa.
    Yağlama sistemli LR evo kit mevcut.Özellikle servis çıkışlı garantili ama ben olsam bunlardan daha iyi montaj yapardım.
    Yedek parçası biraz daha bol ve ucuz.Kartel koruma 120 tl taktırdım.80 tl alıp kendimde takardım aparat yoktu.
    Kartel koruma olmaması başka bir tuhaflık.Yeni nesil araçlardan çaldıkça çalmışlar.Şükür 4 lastik koymuşlar.
    Diğer birçok özelliği hemen hemen aynı sayılır.Sağlam kaporta.Çelik barlar.Güzel bir tasarım ve dizayn.
    Kör noktası pek olmayan ön görüş alanı,koltuk fonksiyonları daha iyi.O kadarda olsun bu kadar paraya.
    Deneme amaçlı satışa koydum.Üç günde bir kişi arıyor.Almerada günlük on kişi arıyordu ve çoğuna cevap veremiyordum işten güçten.
    Aracın değerini sattıktan sonra anlıyorsun.İkinci elde Almeralar daha canlı geldi bana ama bundada bu forumun katkısı büyük.
    Yaza doğru hasarlı,sorunlu,problemli,yağ yakan eksilten bir Almera alıp yeniden dönüş yapmak istiyorum.
    Ya da bir Pulsar ile yoluma devam edebilirim.
    Aracınızın değerini bilin ve ikinci eli iyi diye başka araçlarda macera aramayın kendinize ticaretini yapmıyorsanız.
    Astra tavsiye eder misin derseniz ederim.Çünkü malzemeleri gerçekten kaliteli.Ufak tefek donanım eksikliğine rağmen
    parasını hakeden sorunsuz bir araç.Ürünleri genelde bosch,delphi ve GM.Japon olan parçalarda var.
    Eksik olan her türlü donanım sonradan ucuz ve orjinal yapılabiliyor.
    Hız sabitleme yoksa dahi orjinal serviste 300-350 tl takılıyor.Sis farları yoksa 200-250 tl hallediliyor.Ön farlar,arka stoplar komple 1000-1200 tl.Ön tampon arka tampon komple 500 tl geçmiyor.Modifiye uygun, parçaları bol ve ucuz.
    Rüzgarlık komple 80 tl aldım.Adam utangac abi bunlar kaliteli o yüzden pahalı diyor.Zamanında 200 tl zor bulmuştum.
    Fiat L500 ufacık stopu 1200 tl aldık arkadaşa.
    Satıcıya pahalı deyince chery'nin bir modeline 4000 tl demişti.Şaka gibi.Araç ne kadar ucuz ve donanımı bol diyorsunuz yedek parçada aracın 1/5 fiyatına bir stop ya da far al.Zırt pırt donanımsal arızalarıda candan bezdiriyor.
    Öyle olacaksa hiç olmasın daha iyi.Lastikler ara lastik 4 michelin 1800 tl.Bizimki 1200 tl.Daha ne olsun.Kaskosuz binmeye korkacağınız araç almayacaksınız.
    Bunlar astranın fragmanı.Asıl film quashqai parça alımı başlarken kopacak.
    Allah kaza bela vermesin.
  • Üstadım Allah kaza bela vermesin... aldığın Qashqai 7 koltuk mu?

    7 koltukda diz mesafesi nasıl... 7 koltukda oturanların yan camlardan bakma durumu nasıl...

    Aile geniş... 7 koltuklu şart... japondan şaşmak istemiyorum. Toyota verso arka koltuk dar ve arkaya geçiş çok zor... sonra 7 koltukdakilerin camdan bakması yok gibi bişey...

    3 aydır 7 koltuklu araç inceliyom... yolda gördüğüm 7 koltuklu araçları utanmadan durutuyorum... içine girip resmen adamın aracı ile test yapıyom... durumum o kadar vahim



    @volverin33

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 tl gaz ile 115km yol gitmişim şehiriçi... ben 5km sabah ilk çalıştırmada benzinle gittim diyorum. (Aslında ısıtmadan gitmem. Ama yuvarladım işte. )

    20TL÷110=0.18TL şehiriçi yakıt tüketimi. 2.50 lt/tl gaz.

    Azda gaza gelmeyip basmasam değer biraz daha düşer...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 26 Ağustos 2017; 8:9:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar nissan almera 2006 model arac kullaniyorum. 1 haftadır arabamda bi problem var rölantide calisirken devir dusuk bi vaziyette calisiyor ilk calistirmada marşı cok uzun cevirince calisiyor ancak.Yolda seyir halindeyken bazen gaz yemiyor aniden yiğılma olabiliyor devir yukseliyor fakat aracim cok yavaş ilerliyor yokuslari tirmanmakta da cok zorlaniyorum.Bilgisayara baglandi krank sensörü arizali dendi degistirdim fakat sonuç vermedi sorunum devam ediyor.Baska baktirdigim yerlerde de sente ayari bozulmuş triger zincir setinin komple degismesi gerekiyor diyenler oldu baski balata diyenler oldu bogaz kelebeği diyenler oldu ne yapacağımı şaşırdım tavsiye verebilecek olan var midir ne yapmaliyim sizce her soyledikleri 1000 tl tutuyor her ustanin dedigini yapmaya kalksam aşırı masrafim olucak yardimlariniz bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_94

    Merhaba arkadaşlar nissan almera 2006 model arac kullaniyorum. 1 haftadır arabamda bi problem var rölantide calisirken devir dusuk bi vaziyette calisiyor ilk calistirmada marşı cok uzun cevirince calisiyor ancak.Yolda seyir halindeyken bazen gaz yemiyor aniden yiğılma olabiliyor devir yukseliyor fakat aracim cok yavaş ilerliyor yokuslari tirmanmakta da cok zorlaniyorum.Bilgisayara baglandi krank sensörü arizali dendi degistirdim fakat sonuç vermedi sorunum devam ediyor.Baska baktirdigim yerlerde de sente ayari bozulmuş triger zincir setinin komple degismesi gerekiyor diyenler oldu baski balata diyenler oldu bogaz kelebeği diyenler oldu ne yapacağımı şaşırdım tavsiye verebilecek olan var midir ne yapmaliyim sizce her soyledikleri 1000 tl tutuyor her ustanin dedigini yapmaya kalksam aşırı masrafim olucak yardimlariniz bekliyorum

    Olayı detaylı yazmazsanız kimse yardımcı olmaz... çünkü anlattığınız olaya göre bizde aynı sebepleri sayabiliriz...

    Araç başında olmadan uzaktan kesin bir bilgi vermek doğru olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



    Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmişte hız sabitleyici konuşmalarını buldum onun bi gelişmesi 0lmuşmu taktıran vs ?merak ettim yaptıysa nasıl yaptı arısoysoft senden beklerim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: piyd35

    geçmişte hız sabitleyici konuşmalarını buldum onun bi gelişmesi 0lmuşmu taktıran vs ?merak ettim yaptıysa nasıl yaptı arısoysoft senden beklerim :)

    Taktıran olmadı sanırım... biz tempra sx-ak araca takmıştık...

    sistem basit. kelebeğinin gaz telini çeken motorlu bir mekanizma var. Şu hyundai accent radio anteni gibi bir mekanizma. Her neyse bir tanede kontrol butonu var. Bağlantıları soketli hazır. 12v bağlantı+gaz teli motoru+hız sensör okuyucu bağlantı soketi+debriyaja bağlantı anahtar soketi.

    Bunları bağlayınca Cruise Control hazır.

    Gittiğin hızda Butona basınca hız sensöründen okuduğu değere göre gaz teli mekanizması gaz telini sabit tutuyor. Yokuşa gelince gaz telini çekiyor.

    Yalnız motoru kuvvetli olmayan araçlarda ve özellikle lpgli araçlarda çok dik yokuşda bayıldığı için ne kadar gaza basarsa basılsın araç vites düşürmek zorunda kalınıyor. Hız ayarlanandan %20 düşünce otomatik devreden çıkıyor veya vites değişince devreden çıkıyor.

    Bu sistem otomatik viteslilerde süper çalışır.

    Tabi bu sistemin elektronik gaz pedalı olanlar içinde olanı var. Onlarda sadece gaz pedal kontrol mekanizma motoru yok. Kontrol gaz pedalı potansiyometre üzerinden yapılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxmatematikxx

    @volverin33 ve @arısoysoft üstatlar. Bir hafta önce 2006 almera tekna aldım. 184000 km de ve LPG li. Aracı aldığım arkadaş shell in yağını koyduğunu söyledi. Noter işlerini hallettikten sonra aracı düz bir yere park ettim 4-5 saat sonra yağ çubuğuna baktım. Yağ seviyesi tırtırlı bölgenin ortasındaydı. 800-900 km civarında yol yaptım. yağını kontrol ettim tırtırlı bölgenin altına düşmüş ve yağı iki parmağımın arasına alıp ezdiğimde özelliğini yitirdiğini hissettim. fecebook taki grupta bir arkadaşın tavsiyesi ile "motul 8100 x-cess 5w40" yağ siparişi verdim. Dediğim gibi önceki yağın ne olduğunu kesin bilmiyorum. şimdi bu motul yağı kullansam sıkıntı olur mu? Sanki aracım yağ yakıyor (veya eksiltiyor) gibi. ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz.



    Bir de far Merceğim sıkıntılı aydınlatmıyor. Bunu nasıl halledebilirim. Mercek satan yer var mı, varsa alıp kendim değiştirebilir miyim?

    Anlattığınıza göre yağ yakıyor diyebiliriz. Yağ kalitesizdir veya ince olduğu için eksiltebilir. Yağ değiştikten sonra yine eksiltirse yağ yakıyor demektir. 10w40 alarak tekrar deneyin. Eğer yağ eksiltme keserse bundan sonra 10w40 ile yola devam.

    Mercek değiştirilebilir. Ancak öyle 2 vida gevşetip, çıkarılmıyor. Farın ön camı sıcak hava tabancası ile mastiği ısıtılarak çıkarılmalı 180derecede. Ön cam çıkınca mercek sökümü basit. Sadece mercek değişmesi sorunu çözer. Megane merceği uyabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 27 Ağustos 2017; 9:46:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARISOYSOFT kullanıcısına yanıt
    Sorunumu detaylıca anlattim daha baska ogrenmek istedigin birsey varsa yanitlayabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13581359136013611362
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.