Şimdi Ara

1.6 common rail dizel araçların bakımı 15.000 km ye çıktı oleyyy

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bi arkadaşıma mesaj geldi bende bugün servisi arayıp konuştum
    bilgi doğru bundan sonra 1.6 common rail dizel araçlar bakıma 15.000 km de bir girecek

    2.0 ve 1.9 araçlar için bu geçerli değil sadece 1.6 dizel araçlar için geçerli vw de

    adamlara anlatmaktan dilimde tüy bitti opel bile 15.000 km de bir bakıma giriyor
    siz common rail bir motoru 10.000 km de bir bakıma sokmanız çok yanlış ve gereksiz diye

    sonunda akılları başlarına geldi

    kendi golf 6 aracımın en sevmediğim özelliğide oradan kalmış oldu.

    ben şahsen çoook sevindim bu işe



  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bi arkadaşıma mesaj geldi bende bugün servisi arayıp konuştum
    bilgi doğru bundan sonra 1.6 common rail dizel araçlar bakıma 15.000 km de bir girecek

    2.0 ve 1.9 araçlar için bu geçerli değil sadece 1.6 dizel araçlar için geçerli vw de

    adamlara anlatmaktan dilimde tüy bitti opel bile 15.000 km de bir bakıma giriyor
    siz common rail bir motoru 10.000 km de bir bakıma sokmanız çok yanlış ve gereksiz diye

    sonunda akılları başlarına geldi

    kendi golf 6 aracımın en sevmediğim özelliğide oradan kalmış oldu.

    ben şahsen çoook sevindim bu işe

    kusura bakmayın ama, "opel bile 15.000 km de bir bakıma giriyor" demek ile ne kastetdiniz merakımdan soruyorum.
    not:2005 de ilk 1.3cdti astra çıktığında bakım periyodu 30.000 km de bir idi. 2007 de 15.000 oldu (avrupada halen 30.000 dir.)

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 11 Şubat 2010; 16:21:39 >
  • opel motorlar common rail değil o yüzden.. yoksa opel bile derken aşağılama falan zannetmeyin.

    yani common rail olmayan bir opel motoru 15.000 km de bakıma giriyorsa
    çok daha yüksek teknolojisi olan common rail motorun bakıma 10.000 km de bir girmesi

    yani bahsettiğim şey opelin başarısı aslında
    mesela vw in normal dizellerinin bakımı gene 10.000km değişmedi sadece common rail motorların bakımı 15.000 km ye çıktı
  • umarım toyota 1.4 d-4d lerde de bakım aralığı 15bin km olur.
  • Acaba yurtdışında D-4D bakım periyodu ne kadar?
    Ayrıca Opel de common rail...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    opel motorlar common rail değil o yüzden.. yoksa opel bile derken aşağılama falan zannetmeyin.

    yani common rail olmayan bir opel motoru 15.000 km de bakıma giriyorsa
    çok daha yüksek teknolojisi olan common rail motorun bakıma 10.000 km de bir girmesi

    yani bahsettiğim şey opelin başarısı aslında
    mesela vw in normal dizellerinin bakımı gene 10.000km değişmedi sadece common rail motorların bakımı 15.000 km ye çıktı


    cdti motorlar benim bildiğim common rail.. sizeski dti motorlarla karıştırıyor olmayasınız? sonuçda aynı motorlar Fiat'ta da var....
  • bizde 2009 model astra var cdti common rail değil 1.3 motor
    servise de sordum common rail olmadığını söylediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bizde 2009 model astra var cdti common rail değil 1.3 motor
    servise de sordum common rail olmadığını söylediler

    o servisin ünvanının, derhal yetkisiz opel servisi ilan edilmesi gerekir. 1.3 cdti motora common rail olmadığını söyledilerse

    açılımı, Common-rail Diesel Turbo Injection



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 12 Şubat 2010; 15:32:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bizde 2009 model astra var cdti common rail değil 1.3 motor
    servise de sordum common rail olmadığını söylediler


    ben onu diyen servisin..............

    (noktalı yere gelecek olanı tahmin edersiniz arkadaşlar)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bizde 2009 model astra var cdti common rail değil 1.3 motor
    servise de sordum common rail olmadığını söylediler

    Common rail sistemin mucidi zaten fiattır. İlk ALFA ROMEO da kullanılmıştır. Daha sonraları geliştirilen bu teknolojiyi opelle paylaşmıştır. VW daha düne kadar TDI motorlarını ballandıra ballandıra överken ne olduysa bakkıyorum oda common raile geçti. Eeee aklın yolu bir. Ama gerçekten bir opel servisinin böyle bir bilgi vermesi de enteresan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken


    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    bizde 2009 model astra var cdti common rail değil 1.3 motor
    servise de sordum common rail olmadığını söylediler


    ben onu diyen servisin..............

    (noktalı yere gelecek olanı tahmin edersiniz arkadaşlar)



    common rail imiş bizim motor ya valla değil dedi servis.
    gidiyim çökiyim kafalarına opelden pek anlamam. bakıma götürdüm bi kere bu motor common rail dimi
    sessiz baya dedim yok değil dedi yaaa
  • Common Rail sistemini bulan firma Bosch tur.
    Üretimi yapıp araç üreticilerine sunmuştur.
    Neden bu kadar emin olduğumu sorarsanız, Dünyada common rail sistemini üreten sayılı fabrikalardan biri olan Bursa Bosch fabrikasının mekanik tesisat projeleri bana aittir. 2000-2001 senesinde Bursaya götürecektim ikametgahımı neredeyse. 135 metreye 135 metrelik bir üretim alanı vardı. 10 ayda boş araziden üretim yapılan bir fabrika haline gelmişti. Hatta 10 ayda burası açılamaz denilmişti. Firmalar sipariş vermeden helikopterle inşaat alanına gelip inceleme yapmışlardı. Daha sonra bu alana ek bir fabrika daha yapıldı.
    Fabrika açıldıktan sonrada sistemleri incelemek amacıyla fabrikayı gezdim. Üretim bandlarının başında hangi firmaya ürettikleri yazardı. Ben gittiğimde BMW ve VW e üretim yapılıyordu. Her hafta 2 tır dolusu üretim yapılan sistemler yurt dışına yollanıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 13 Şubat 2010; 14:48:50 >
  • paylaşım için teşekkürler murad
    zaten bosh dizel enjektörleri çok iyi dizel konusunda baya bi uzman
  • Bir bilgide vereyim Bursadaki Common Rail Bosch fabrikası ile ilgili.....
    Fabrikada kullanılacak common rail ile ilgili ekipmanların bedeli inşaat, mekanik ve elektrik işleri toplam bedelinin tam 7 katı idi. Bedeli siz düşünün.....
    Enjektör montaj alanın da çok rahatlıkla ameliyat yapılabilirdi. Montaj prosedüründen dolayı temiz oda sistemleri uygulandı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Common Rail sistemini bulan firma Bosch tur.
    Üretimi yapıp araç üreticilerine sunmuştur.
    Neden bu kadar emin olduğumu sorarsanız, Dünyada common rail sistemini üreten sayılı fabrikalardan biri olan Bursa Bosch fabrikasının mekanik tesisat projeleri bana aittir. 2000-2001 senesinde Bursaya götürecektim ikametgahımı neredeyse. 135 metreye 135 metrelik bir üretim alanı vardı. 10 ayda boş araziden üretim yapılan bir fabrika haline gelmişti. Hatta 10 ayda burası açılamaz denilmişti. Firmalar sipariş vermeden helikopterle inşaat alanına gelip inceleme yapmışlardı. Daha sonra bu alana ek bir fabrika daha yapıldı.
    Fabrika açıldıktan sonrada sistemleri incelemek amacıyla fabrikayı gezdim. Üretim bandlarının başında hangi firmaya ürettikleri yazardı. Ben gittiğimde BMW ve VW e üretim yapılıyordu. Her hafta 2 tır dolusu üretim yapılan sistemler yurt dışına yollanıyordu.

    Yorumsuz. Kaynak: Wikipedia

    History
    The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.

    The first successful usage in production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[1] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[2]


    Common rail fuel system close upModern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI.
  • Umarım yardımcı olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pierrecardin

    Umarım yardımcı olmuştur.


    Bu common rail sisteminin patenti kimde ona bakarım ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Common Rail sistemini bulan firma Bosch tur.
    Üretimi yapıp araç üreticilerine sunmuştur.
    Neden bu kadar emin olduğumu sorarsanız, Dünyada common rail sistemini üreten sayılı fabrikalardan biri olan Bursa Bosch fabrikasının mekanik tesisat projeleri bana aittir. 2000-2001 senesinde Bursaya götürecektim ikametgahımı neredeyse. 135 metreye 135 metrelik bir üretim alanı vardı. 10 ayda boş araziden üretim yapılan bir fabrika haline gelmişti. Hatta 10 ayda burası açılamaz denilmişti. Firmalar sipariş vermeden helikopterle inşaat alanına gelip inceleme yapmışlardı. Daha sonra bu alana ek bir fabrika daha yapıldı.
    Fabrika açıldıktan sonrada sistemleri incelemek amacıyla fabrikayı gezdim. Üretim bandlarının başında hangi firmaya ürettikleri yazardı. Ben gittiğimde BMW ve VW e üretim yapılıyordu. Her hafta 2 tır dolusu üretim yapılan sistemler yurt dışına yollanıyordu.

    Bu mesajda patentten bahsetmemişsin ona istinaden. Bahsetseydin ona göre yazardım.
  • Almanya´da Servis Bakim araliklari her 30.000 Kilometrede bir,

    bu 2.0 TDI 140HP, 2.0 TDI 170HP, 2.0 TDI 105HP ve 1.6 TDI icin gecerlidir !!! Türkiye´de bakim Periyodlari niye bu kadar az anlamiyorum bir türlü.

    Saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pierrecardin
    Bu mesajda patentten bahsetmemişsin ona istinaden. Bahsetseydin ona göre yazardım.


    Common rail sisteminin patenti Bosch ta bulunmaktadır ve Fiat grubuda Bosch tan almaktadır.

    Fiat buldu madem niye patent almadı ve geliştirmedi?...

    Teknolojiyi bulmak başka şeydir geliştirip üretime hazırlamak başka şeydir. Arasında da dağlar kadar fark vardır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.