Şimdi Ara

SAP

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
6
Favori
34.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim bir maruzatım vardı da..şimdi bu SAP tam olarak ne oluyor?? yani tamam bi veritabanı uygulaması ama hangi dille yaılıyor ve nasıl yapılıyor?? bunun hakkında bilgisi olan ya da kaynak bilgisi olan varsa da cevap yazarsa sevinirim



  • SAP Modüllerden oluşan çok farklı sektörlere hitab edebilen bir MRP/ERP yazılımıdır, yani veri tabanı yönetim sistemi değildir, ancak geri planda Oracle, DB2, SQL Server , SYSBASE gibi veri tabanlarına ihtiyaç duyar ancak hangisini kullanacağınıza siz karar verirsiniz.

    Sistem üzerinde ABBAP/R3 (Release SAP ın releaseine göre değişebilir) program geliştirme dili kullanılır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Xanu

    SAP Modüllerden oluşan çok farklı sektörlere hitab edebilen bir MRP/ERP yazılımıdır, yani veri tabanı yönetim sistemi değildir, ancak geri planda Oracle, DB2, SQL Server , SYSBASE gibi veri tabanlarına ihtiyaç duyar ancak hangisini kullanacağınıza siz karar verirsiniz.

    Sistem üzerinde ABBAP/R3 (Release SAP ın releaseine göre değişebilir) program geliştirme dili kullanılır.




    Peki bu program geliştirme dilinin ülkemizde yaygınlığı nedir, yani alternatif sayıda yazılım uzmanı ya da paket programları var mıdır? Diğer dillere göre maliyet kıyaslaması yapmak mümkün müdür?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Xanu

    SAP Modüllerden oluşan çok farklı sektörlere hitab edebilen bir MRP/ERP yazılımıdır, yani veri tabanı yönetim sistemi değildir, ancak geri planda Oracle, DB2, SQL Server , SYSBASE gibi veri tabanlarına ihtiyaç duyar ancak hangisini kullanacağınıza siz karar verirsiniz.

    Sistem üzerinde ABBAP/R3 (Release SAP ın releaseine göre değişebilir) program geliştirme dili kullanılır.




    Peki bu program geliştirme dilinin ülkemizde yaygınlığı nedir, yani alternatif sayıda yazılım uzmanı ya da paket programları var mıdır? Diğer dillere göre maliyet kıyaslaması yapmak mümkün müdür?


    SAP bir dil veya bir program değildir. Bir ihtiyacı bütünüyle giderebilecek komple bir sistemdir. Dünyanın en köklü erp sistemlerinden birisidir. Türkiyede 1000 civarında SAP danışmanı olduğu söyleniyor ama tam rakamı bilmiyorum. Abap sadece sap içerisine anlam ifade eden sınırlı bir dil.
  • SAP,

    netsis,logo,axapta ..v.b gibi bir komple bütünleşik bir erp sistemidir.
    (ERP : Enterprise Resource Planning (Kurumsal Kaynak Planlama))

    Bu sistemde, stoklarını, muhasebeni,ithalatını,satınalmanı,satışlarını sorgulayabilir kendi isteklerine göre kurgulayabilirsin.(İstersen daha fazlasını)

    SAP'yi diğerlerinden ayıran en büyük özellik ise , yaygın servis ağı, SAP bilgisi olan insan sayısının fazlalağı,
    dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılmasıdır.

    Ama satınalma ve sahip olma maliyetleri diğerlerine çok çok çok fazladır.

    Çoğu firma bilgisizliklerinden SAP'ye geçer,
    neticede KOÇ,SABANCI,VESTEL gibi firmalar SAP kullanıyorsa vardır bir hikmeti derler,
    ama bir Allah'ın kuluda SAP'ye geçtikten sonra,
    bu firma SAP'ye bu kadar para verdi bunun karşılığında ne aldı diye sorgulamaz,

    bakarlar eleman sayısında azalma değil artma var,
    IT masrafları almış başını gitmiş,
    şirketin anlık karar verebilme ve operasyon hızı azalmış....v.s. binlerce v.s

    İtiraz etmeye,gerçekleri söylemeye kalkanın kısa sürede başı ezilir,
    çünkü sizi SAP'ye geçiren kişi emin olunki patronun üstünde çok fazla ikna gücü olan biridir ve yalandan başarısının ortaya çıkmasını istemez.

    Bu arada yılda bir class otellerde SAP günleri yapılır,
    başarı hikayeleri ve SAP implementasyonları anlatılır,
    buraya katılan herkes bilir bunların hepsi faso fiso'dur ama kimse kral çıplak demez,
    çünkü herkez bu yalan çarklar üstünde kümelenmiş birer kenedir.

    Nerdenmi biliyorum ,
    bende onlardan biriyim. :)
  • Ülkemizde Patronlar SAP'a aldım bitti gözüyle baktığı için SAP ın adı SatınAldımPişmanım diye geçer piyasada.
  • Ama tabi bu arada yiğidi öldürüp hakkını vermekte fayda var,
    ülkmizdeki imaj herşeydir mantığı baskın olduğundan,

    eğerki firman borsaya açılıyorsa yada avrupa merkezli birine satıyorsan,

    ve firman SAP kullanılıyorsa,
    bak orada prim yapar işte , şirketin bedeli biraz artar, netice sahip olmada bir güç göstergesidir.
  • Pek ilginç geldi açıklamalarınız. Uzmanını hazır bulmuşken soralım. SAP'ın satın alma maliyetinden sonraki(!) maliyet durumu nedir? Yani satınalan kişi daha sonra şu şu değişikliklerin yapılmasını, sistemin kendisine uydurulmasını isteyebilir mi? Ya da satın alanın SAP'a uymak gibi bir mecburiyeti vardır diyebilir miyiz? (Programcı, mevcut sistem içinde alternatif değişiklik, maliyet düzleminde)
  • SAP'ın satın alma maliyetinden sonra canlı kullanım maliyetleri vardır.
    >öncelikle Basis hizmetinin olması şarttır. SAP'a upgrade yapma, sistem parametrelerini güncelleme, performans yönetimi SAP sistemlerinde ayrı bir uzmanlık gerektirir. buna basis denir.
    >ABAP desteği, Şirkette abapçı yoksa, danışmanlık şirketlerinden Abap desteği almak şarttır. SAP kullanan firmanın rapor, çıktı, yeni sap ekranı gibi abap geliştirme gerekem istekleri olacaktır.
    >Modül desteği, SAP'ın SD, PP, MM, FI gibi modüllerinde uyarlama gereken durumlar olabilecektir. Örneğin firmada son kullanıcı Satış Dağıtım modülünde içinden çıkamadığı bir sorunla karşılaştı, bu durumda aranacak kişi SAP SD Modül danışmanı olacaktır.
    Danışmanlar günlük 400 - 800 Avro gibi rakamlara hizmet vermektedir. Anlaşma imzalayarak bu rakamlar düşürülebilir.
    >Personel Masrafları SAP'a geçen şirketlerde bazı personeller anahtar kullanıcı olarak seçilir. ve SAPda eğitilirler. bu personeller detaylı SAP bildikleri içib firmadan daha yüksek ücret talep edecek yada başka firmalara transfer olacaktırlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orkunbjk

    SAP'ın satın alma maliyetinden sonra canlı kullanım maliyetleri vardır.
    >öncelikle Basis hizmetinin olması şarttır. SAP'a upgrade yapma, sistem parametrelerini güncelleme, performans yönetimi SAP sistemlerinde ayrı bir uzmanlık gerektirir. buna basis denir.
    >ABAP desteği, Şirkette abapçı yoksa, danışmanlık şirketlerinden Abap desteği almak şarttır. SAP kullanan firmanın rapor, çıktı, yeni sap ekranı gibi abap geliştirme gerekem istekleri olacaktır.
    >Modül desteği, SAP'ın SD, PP, MM, FI gibi modüllerinde uyarlama gereken durumlar olabilecektir. Örneğin firmada son kullanıcı Satış Dağıtım modülünde içinden çıkamadığı bir sorunla karşılaştı, bu durumda aranacak kişi SAP SD Modül danışmanı olacaktır.
    Danışmanlar günlük 400 - 800 Avro gibi rakamlara hizmet vermektedir. Anlaşma imzalayarak bu rakamlar düşürülebilir.
    >Personel Masrafları SAP'a geçen şirketlerde bazı personeller anahtar kullanıcı olarak seçilir. ve SAPda eğitilirler. bu personeller detaylı SAP bildikleri içib firmadan daha yüksek ücret talep edecek yada başka firmalara transfer olacaktırlar.



    Arkadaşım gayet güzel açıklamış,
    Bende bir kaç ek yapacağım,

    Yıllardır yazılım sektörünün içindeyim,
    AS400, visual tabanlı erp sistemleri, Netsis ve SAP desteği verdim, uygulama geliştirdim,

    benim gördüğüm bir firma bir iş talep ettiğinde ,
    SAP'de , diğer paket uygulamalara göre daha fazla danışmanın şirkete gelmesi gerekir ve kişi başı danışmanın maliyeti daha fazladır,

    kullandığı sistemler pahalıdır, database ve server anlamında (kolay değil sap kurulumnda kafadan 42 bin table açılıyor database'e ve bunların çoğu kullanmadığın ama yarın öbür gün kullanma ihtimaline yönelik tablolar)
    örneğin biz 2007 başı SAP'ye geçtik , 2,5 sene olmadan sistemler şişti, database sığmıyor, sorduk bilenlere ne yapıcaz diye,
    arşivleme yapın sistemde , nasıl olcak bu iş, onunda ayrı danışmanı var .
    Hatta başka firmalarda arşivleme yerine yeni bir sistem alıp geçmiş seneleri eski sistemde bırakmak daha bile ucuza geliyor


    ek olarak SAP'de atılan bir kayıt silinemez kesinlikle ve kesinlike,
    ancak ters kayıt dedikleri işlemin tersini yapan başka bir kayıt atarsın,
    örneğin depona 100 kg x hammaddesinin girişini yaptın sisteme,
    daha sonra bunları 20 adet üretim siparişinde 5'er kg olmak üzere SAP üzerinde kullandırdın,
    daha sonra baktınki ya aslında 98 kg giriş yapılmalıymışsın yada yanlış tedarikçiyi seçip sisteme girmişsin,
    ee nolcak kayıdı düzeltemessin ne yapcan,
    depo girişinin ters kaydını almak istiyorsun ,sistem sana dur diyor neden depoda o ürün kalmamış çünkü hepsini kullanmışsın -'ye inemiyor haklı olarak,
    ee ne olcak danışmana soruyoruz,
    git üretim siparişlerinin ters kaydını al , kullanılan malzemeler tekrar depoya girsin diyor,
    üretim siparişinin ters kaydını almaya çalışıyorsun sistem dur diyor ne oldu,
    üretilen işlerin faturaları kesilmiş, faturası varken bunun ters kaydını alamassın,
    danışmana sor ne olcak,
    faturaların ters kaydını al ...v.s. bu böle uzuyor gidiyor, daralıyorsun operasyon derken bu tarz şeyleri kastediyorum.

    bakın burada SAP'nin yaptığı doğru ben yanlış demiyorum, neticede bir belgenin sonrası başka bir belgeyle bağlı ise ters kayıt aldırmaz,
    en uçtan başa doğru gelmen gerekir, basit masumane bir değişiklik bile bu kadar acımasız sistem gerçeklerine takılıyor.
    He bunların açık kapısı varmı vardır muhakkak ama kolay öğrenemessin, danışmanlar bir sorun çıkacak diye korkup risk almak istemezler böyle yapacaksın derler.

    Örnek Arçelik, SAP kullanır,
    arçelik üretiminde üretim bandın hazır, malzemeler gelmiş hazır, band operatörü hazır,
    ama o band çalışmıyor, niye, sap ekranından operatör üretim için başladım teyidini veremiyor hata alıyor, SAP ekranında hata alıyor, öyle duruyorlar.Üretimi başlatimde sevkiyat aksamasın insiyatifi yok adamda, çünkü öyle demişler her şey kesinlikle sistem üzerinden yürüyecek.
    Gerçek zamanlı. Bunu sıkıysa yap bakalım küçük firmada ne oluyor gör :)

    Biliyorum çok uzattım ,
    kısaca SAP 'deki zihniyet beton gibidir esnemez,Alman kuralı.
    türkiyedeki gerçeklerde kolay kolay SAP'ye uymaz, uydurmak için
    büyük bir irade, çok sağlam bir duruş , 2-3 eleştride pet etmeyen bünye gerektirir.

    Bu arada erzurumlu dostum senin sektörün nedir?
    Hangi sektör için düşünüyorsun SAP geçişini?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sonperde29

    SAP,

    netsis,logo,axapta ..v.b gibi bir komple bütünleşik bir erp sistemidir.
    (ERP : Enterprise Resource Planning (Kurumsal Kaynak Planlama))

    Bu sistemde, stoklarını, muhasebeni,ithalatını,satınalmanı,satışlarını sorgulayabilir kendi isteklerine göre kurgulayabilirsin.(İstersen daha fazlasını)

    SAP'yi diğerlerinden ayıran en büyük özellik ise , yaygın servis ağı, SAP bilgisi olan insan sayısının fazlalağı,
    dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılmasıdır.

    Ama satınalma ve sahip olma maliyetleri diğerlerine çok çok çok fazladır.

    Çoğu firma bilgisizliklerinden SAP'ye geçer,
    neticede KOÇ,SABANCI,VESTEL gibi firmalar SAP kullanıyorsa vardır bir hikmeti derler,
    ama bir Allah'ın kuluda SAP'ye geçtikten sonra,
    bu firma SAP'ye bu kadar para verdi bunun karşılığında ne aldı diye sorgulamaz,

    bakarlar eleman sayısında azalma değil artma var,
    IT masrafları almış başını gitmiş,
    şirketin anlık karar verebilme ve operasyon hızı azalmış....v.s. binlerce v.s

    İtiraz etmeye,gerçekleri söylemeye kalkanın kısa sürede başı ezilir,
    çünkü sizi SAP'ye geçiren kişi emin olunki patronun üstünde çok fazla ikna gücü olan biridir ve yalandan başarısının ortaya çıkmasını istemez.

    Bu arada yılda bir class otellerde SAP günleri yapılır,
    başarı hikayeleri ve SAP implementasyonları anlatılır,
    buraya katılan herkes bilir bunların hepsi faso fiso'dur ama kimse kral çıplak demez,
    çünkü herkez bu yalan çarklar üstünde kümelenmiş birer kenedir.

    Nerdenmi biliyorum ,
    bende onlardan biriyim. :)



    Ben en yaygın muhasebe paket programının LOGO olduğunu sanıyordum ve biliyordum :).
  • sonperde29 sana pm attım.

    Arkadaşlar gerçekten SAP sistemine geçmek bile çok zor bir türlü karar veremiyoruz. Bir yanımızla maliyeti ne ise katlanalım diyoruz ancak sistemin çok büyük olduğu ve özelleştirilmesi için de birkaç "danışman"a ihtiyaç duyulması bizi ürkütüyor. Satın almakla da iş bitmiyormuş. Peki bizzat yaşan arkadaşlardan rica etsem de SAP kurulumundan sonraki olumsuzlukları ve bunların giderilme sürecini, ya da çözümsüz kalan hususları burada anlatabilirler mi? Bu sistemi kötülemek istemiyorum yanlış anlaşılmasın, en doğru kararı verebilmek amacındayız. Vazgeçmek ya da kabul etmek!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Doppelganger

    Ben en yaygın muhasebe paket programının LOGO olduğunu sanıyordum ve biliyordum :).

    LOGO ile SAP'ı kıyaslamak. Tofaş ile BMW'yi kıyaslamaya benzer. İkisi farklı kulvarda yazılımlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu

    sonperde29 sana pm attım.

    Arkadaşlar gerçekten SAP sistemine geçmek bile çok zor bir türlü karar veremiyoruz. Bir yanımızla maliyeti ne ise katlanalım diyoruz ancak sistemin çok büyük olduğu ve özelleştirilmesi için de birkaç "danışman"a ihtiyaç duyulması bizi ürkütüyor. Satın almakla da iş bitmiyormuş. Peki bizzat yaşan arkadaşlardan rica etsem de SAP kurulumundan sonraki olumsuzlukları ve bunların giderilme sürecini, ya da çözümsüz kalan hususları burada anlatabilirler mi? Bu sistemi kötülemek istemiyorum yanlış anlaşılmasın, en doğru kararı verebilmek amacındayız. Vazgeçmek ya da kabul etmek!



    SAP Orta ölçekli yada sadece satışa yönelik çalışan firmalar için çok gereksiz ve büyük maliyetli yanlış bir yatırım olur. SAP daha ziyade çok büyük ve farklı sistemleri içerisinde barındıran üretime yönelik yerler için uygun. Canlı kullanıma geçiş için lisans hariç kapsamlı bir kullanım "sadece danışmalık bazında" için en az 70000 Eur gözden çıkarmalısınız. Üretim olmadan satışa yönelik çalışıyorsanız eğer SAP aklınızdan bile geçirmeyin derim. :)
  • calıstıgım sırket 2,5 sene once sap ye gectı ve 2,5 senedır halen danısmanlar gelmektedır her ay danısmanlık ucretı odenır
    ve halen sıstem tam anlamıyla oturmus degıldır cogu raporlamalar halen alınamamaktadır
    en ufak ıstenılen bır bılgıye bıle ulasmak ıcın bır cok ıslem yapmak gerekıyor bu ıslemlerı kısaltmak ıstenıldıgınde abap bılen bır danısman getırtıp bu ısı halletmek gerekıyor
    sap yı aldık bıttı gıttı gıbı bısı olmuyor cok ceremesı var
    canlıya gectıgımızde aylarca gece 12 lerde evıme geldıgımı bılırım gercekten zor gunlerdı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orkunbjk


    quote:

    Orjinalden alıntı: Doppelganger

    Ben en yaygın muhasebe paket programının LOGO olduğunu sanıyordum ve biliyordum :).

    LOGO ile SAP'ı kıyaslamak. Tofaş ile BMW'yi kıyaslamaya benzer. İkisi farklı kulvarda yazılımlar.

    Tofaş ile BMW arasında ne fark var ki(Arabalardan anlamam da).
  • Arkadaşlar SAP'a geçtik.

    Durum: Satın Aldık Pişmanız.

    Gerçekten başımız belada, gözlerimiz bozuldu, uykularımız gitti, huzurumuz bitti.
    Ödediğimiz parayı bile unuttuk.

    Kısaca: Bize uymuyor, biz de ona uyamıyoruz, son pişmanlık durumlarını oynuyoruz.
  • Çok abartılmış SAP. Telekomda staj görüyorum ve sorduğumda kullanımının o kadar zor olmadığını ve adı soyadı gibi ezberlendiğini söylemişti ordaki bi abi.
  • Projelerde bir uygulama yazılımının implement e edilmesi amaç değil araçtır. Seçilen uygulama yazılımı kısa/orta/uzun vadede karı maksimize edebilmeye yönelik farkındalık sağlar. Bundan öte personel maliyetlerini azaltma, süreçleri karmaşıklaştırma gibi bir amaca hizmet etmez.

    İşletme ve kurumlarda süreçleriniz halihazırda güdük ve sığdır. Dijital bir sistemin doğrudan modellenmesine imkan sağlayacak düzene de sahip değildir. Alımları birim yetkilisinin (ustabaşının) talebi ile ilgili birim müdürü yapar. Kritik (rahatsız edici anlamında) bir eşiğe (abi battık kaç) ulaşmadığı müddetçe yönetim kurulunun işletmenin süreçlerinde haberi bile olmaz. YK nın belirlediği politikalar zaten süreç yürütücülerine hiç erişmez.

    Kaynak yönetim sisteminin hayata geçirilmesi ile saydam ve izlenebilir bir üretim sistemine kavuşabilirsiniz.
    Ya da kavuşamayıp, içeride neler olup bittiğinden habersiz bir yönetim kuruluna sahip olarak, başarısız, kredi talepleri onaylanmayan, günlük fırsat ve risklerden izleyemeyen bir şirkette koltuğunuzu birkaç yıl daha koruyabilirsiniz. Yalnız bu koltuğun tadını çıkarmak şart. Geçerli ekonomik düzenin orta vadede bu tür şirketleri süpüreceği açık. Ya bu gerçeğin farkında olup, süreçleri düzenlemeli ve makul bir farkındalığı hissedarlara sunmalı, hissedarların sağduyusundan faydalanmalı, şeffaf ve akılcı yönetime sahip olmalısınız. Veya artık yıllık yaşanan nakit akışı problemlerinin birinde boğulup gitmelisiniz.

    Elbette bir imlementasyon projesinde riskler olabilir. Bu riskler projenin tamamen yitirilmesine neden olabileceği gibi öngörülen faydanın azalmasında da sebep olabilir.
    Neticede proje yönetici ekibi ile riskleri belirlemeli ve yönetilmesini sağlamalıdır.

    Kullanıcı direnci de projelerde sıklıkla görülen bir fenomendir. Çoğu kullanıcı özellikle karar desteği sağlayan sistemlerden nefret eder. Karar Destek Sistemleri son kullanıcıda olan inisiyatifin sorgulanmasını, verilen kararların ve sonuçlarının izlenebilmesini ve nihayetinde politikaların kullanıcılara indirgenmesini mümkün kılar. Keyfiyetten uzaklaşma herkes için sancılıdır.

    Kullanıcı direnci terfi uygulamaları ve maaş ödülleri ile kırılabilir. Bu fenomen daha fizibilte aşamasında ele alınmalı ve proje planına insan kaynakları vasıtası ile yansıtılmalıdır.

    Cin miyiz, kek miyiz bilinmelidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuduk

    Projelerde bir uygulama yazılımının implement e edilmesi amaç değil araçtır. Seçilen uygulama yazılımı kısa/orta/uzun vadede karı maksimize edebilmeye yönelik farkındalık sağlar. Bundan öte personel maliyetlerini azaltma, süreçleri karmaşıklaştırma gibi bir amaca hizmet etmez.

    İşletme ve kurumlarda süreçleriniz halihazırda güdük ve sığdır. Dijital bir sistemin doğrudan modellenmesine imkan sağlayacak düzene de sahip değildir. Alımları birim yetkilisinin (ustabaşının) talebi ile ilgili birim müdürü yapar. Kritik (rahatsız edici anlamında) bir eşiğe (abi battık kaç) ulaşmadığı müddetçe yönetim kurulunun işletmenin süreçlerinde haberi bile olmaz. YK nın belirlediği politikalar zaten süreç yürütücülerine hiç erişmez.

    Kaynak yönetim sisteminin hayata geçirilmesi ile saydam ve izlenebilir bir üretim sistemine kavuşabilirsiniz.
    Ya da kavuşamayıp, içeride neler olup bittiğinden habersiz bir yönetim kuruluna sahip olarak, başarısız, kredi talepleri onaylanmayan, günlük fırsat ve risklerden izleyemeyen bir şirkette koltuğunuzu birkaç yıl daha koruyabilirsiniz. Yalnız bu koltuğun tadını çıkarmak şart. Geçerli ekonomik düzenin orta vadede bu tür şirketleri süpüreceği açık. Ya bu gerçeğin farkında olup, süreçleri düzenlemeli ve makul bir farkındalığı hissedarlara sunmalı, hissedarların sağduyusundan faydalanmalı, şeffaf ve akılcı yönetime sahip olmalısınız. Veya artık yıllık yaşanan nakit akışı problemlerinin birinde boğulup gitmelisiniz.

    Elbette bir imlementasyon projesinde riskler olabilir. Bu riskler projenin tamamen yitirilmesine neden olabileceği gibi öngörülen faydanın azalmasında da sebep olabilir.
    Neticede proje yönetici ekibi ile riskleri belirlemeli ve yönetilmesini sağlamalıdır.

    Kullanıcı direnci de projelerde sıklıkla görülen bir fenomendir. Çoğu kullanıcı özellikle karar desteği sağlayan sistemlerden nefret eder. Karar Destek Sistemleri son kullanıcıda olan inisiyatifin sorgulanmasını, verilen kararların ve sonuçlarının izlenebilmesini ve nihayetinde politikaların kullanıcılara indirgenmesini mümkün kılar. Keyfiyetten uzaklaşma herkes için sancılıdır.

    Kullanıcı direnci terfi uygulamaları ve maaş ödülleri ile kırılabilir. Bu fenomen daha fizibilte aşamasında ele alınmalı ve proje planına insan kaynakları vasıtası ile yansıtılmalıdır.

    Cin miyiz, kek miyiz bilinmelidir.

    Anlatmak istediğiniz şey nedir? Hayır tek bir kelimesini anlamadım da .
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.