Şimdi Ara

TRİGER ZİNCİRİ YERİNE NEDEN TRİGER KAYIŞI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
56.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar marka ve model gözetmeksizin bazı otomobil üreticisi firmalar araçların motor aksamında triger seti olarak kauçuk kökenli kayış sistemini kullanmakta bazıları da kayış yerine daha uzun ömürlü ve bakım istemeyen zincir sistemini kullanmaktadır. Örneğin Renault eski model araçlarında triger zinciri kullanmakta iken yeni model araçlarında triger kayışına yönelmiştir. Toyata corallalarda da bildiğim kadarıyla triger zincir halinde yer almaktadır. Üretici firmaların zincir yerine kayış sistemini kullanmalarının esas sebebi nedir? Kayış ile zincir arasında işlevsel olarak ne fark var? Yalnız bana hiç kimse KAYIŞ ZİNCİRDEN DAHA SESSİZ çalıştğı için demesin Toyotalarda gayet sessiz çalışıyor. Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.



  • Valla benim aklıma ilk maliyet geldi. Yani tamamen ekonomik kısıtlama.
  • Ekonomik diyorsunuz ancak zincirin maliyeti de üç beş katı değil ki
  • yani bilemeyeceğim fakat mantıken zincir kauçuk kayıştan daha maliyetli olur diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engineer ! -- 17 Ocak 2010; 21:20:17 >
  • ince maliyet hesabı..:)
    genelde ,zincire göre sık sık değiştirirsin...
    servis kazanır,,,
    koparsan bi dünya masraf,,
    fabrika kazanır, parçacı kazanır,,getiren götüren kazanır..
    "alın verin ..." hikayesi anlaşılan..
  • birde ses olayı farkediyor demişti kurstaki hoca
  • Ben olaya biraz daha felsefik yaklaşacağım. Ne kadar bu tür işlerde ticari zihniyet olsa da hiç bir ticarethane, işletme...vs gibi yerler yeni buldukları şeyin, öncekine göre daha kötü olmasına müsaade etmezler. Yani eğer zincir kayıştan daha iyi ise, kayış daha çok para kazandırsa bile ticari kazanımı gözönüne alarak kayışı piyasaya sürmezler. Ticari zihniyetle olsa bile böyle bi yola girmezler. Sadece şunu yaparlar..... : Daha iyisini bulurlar fakat var olandan yeterli miktar para kazanana dek iyisini piyasaya sürmezler.

    İkincisi yapmış oldukları motor yapısı kayışa daha elverişlidir. Fakat bu biraz zayıf bi ihtimal. Ama kayış sonradan çıktı ise muakkak "sesin" dışında başka bi neden de vardır.

    Aslında maliyeti yüksek olmasa kayış bence daha avantajlı. Çünkü kayış-rulman sistemine bu sayede bakım yaparak aracınıza grank miline hareket veren sisteminize bir nevi bakım yapmış oluyorsunuz. Evet zincire bakım yapılmıyor, hatta firmalar motor ömrü kadar ömür veriyorlar. Ama bildiğiniz gibi Renault firması başta olmak üzere bi çok firma manuel şanzımanlara da yağ değiştirme tavsiye etmiyorlar. Yani onbinlerde kilometre gezeceksin fakat şanzıman yağı değişmeyeceksin. Tabi sonra dişliler yıpranacak. Sonra günün birinde dişliler ötüyor diye yağ değiştireceksin hepten şanzımanı ele alacaksın. ben firmayı dinlemiyorum 25 000 de bir şanzıman yağı değiştiriyorum hiç de bişi olmuyor.

    Gel gelelim Toyotaların zincirli olduğu halde sessiz çalışmasına. Evet öyle. Zaten Toyota yapı olarak hep sessiz çalışan araç yapar. Bu yüzden de kayış kullanmaya ihtiyaç duymaz.

    Benim cevaplarım bunlar....biraz felsefik oldu...
    Orijinalden alıntı: Corleone™

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Arkadaşlar marka ve model gözetmeksizin bazı otomobil üreticisi firmalar araçların motor aksamında triger seti olarak kauçuk kökenli kayış sistemini kullanmakta bazıları da kayış yerine daha uzun ömürlü ve bakım istemeyen zincir sistemini kullanmaktadır. Örneğin Renault eski model araçlarında triger zinciri kullanmakta iken yeni model araçlarında triger kayışına yönelmiştir. Toyata corallalarda da bildiğim kadarıyla triger zincir halinde yer almaktadır. Üretici firmaların zincir yerine kayış sistemini kullanmalarının esas sebebi nedir? Kayış ile zincir arasında işlevsel olarak ne fark var? Yalnız bana hiç kimse KAYIŞ ZİNCİRDEN DAHA SESSİZ çalıştğı için demesin Toyotalarda gayet sessiz çalışıyor. Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.




  • fabrikaların ve mühendislerin amacı sadece araç üretmek değildir..yeni kasa bir araç yüksek maliyet doğurur..bu maliyeti bazı husular dahilinde amorti etmek gerekmektedir...bu yeni versiyon diye tabir edilen motorlar içinde geçerlidir...gelelim konumuza,neden zincir yerine kayış kullanılıyor,triger kayışı koptuğu zaman bütün siboplar ya eğilir ya keser ayrıca pistonlar piston kolları kullanılamaz hale gelir..yani sıyırması halınde servislerin yedekparça üreticilerinin pazarı hareketlenir..zincir kullanışlıdır,periyodik bakımlarda sadece zincirin dayanmış oldugu bir nevi gergi sistemi olan paletleri aşınır baskada maliyet çıkarmaz, bu aşınmada 100 000 km civarındadır..toyotanın zincir kullanması gayet basit, adamlar kendilerine guvenıyor cunkı..japonya dunyadakı en sessiz dizel motoru üreten ülke bundan dolayı zincir sistemini kullanıyor..115 ve 123 kasa mersedeslerde de zincir kullanılmıstı fakat motor çok şakırtılı çalısıyordu...zincir kullanımı ondan sonra rafa kalktı..




  • öncelikle selamlar...
    Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
    - triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
    - Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
    - üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
    - aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
    - ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
    - paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

    kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sagocu34

    öncelikle selamlar...
    Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
    - triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
    - Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
    - üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
    - aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
    - ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
    - paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

    kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...



    Arkadaşım kusura bakma ama triger zincirinin ömrünün triger kayışının ömründen kısa olduğu kanısına, bilgisine nereden vardınız? ülkemizde çoğu araç için triger kayışının ömrü 60.000km ya da 4 yıl hangisi önce biterse triger kayışı+rulmanının değişimi gerekli oysaki triger zincirli araçlarda böyle bir olay yok en azından 100.000km ye kadar hiçbir sorun yaşamadan çalışmaya devam ediyor. 100.000km den sonrada ufak tefek gergi gibi bakımı yapılıyor. İlave olarak hiçbir aracın triger zincirini paslanmadan ya da başka sebepten dolayı kopardığını ne duydum ne gördüm. Maliyet olarak da aralarında çok büyük fark olacağını hiç ama hiç tahmin etmiyorum.




  • ben bu yazıları yazarken birşeylerden etkilenerek yazarım.triger zincirinin koptuğunu ne gördüm nede duydum diyorsunuz sanayiye gidin ve sorun.ha ben sürekli kopar yada şukadar ömrü var lafları etmedim.bazı araçlar fabrikasyon hatalı olabilir.bunlarıda göz önünde bulunarak yazmanızı tavsiye ediyorum.ve şöyle bir gerçek varki kayışın esneme payı zincire göre kat kat fazladır.buda kopma olasılığını az seviyelere düşürür.bizde skoda favarit vardı ve bu araçta kayış vardı.araç 100000 km yi devirmişti yanlış hatırlamıyorsm.yani bu rakam işlerinde genel olarak bakılmalı diye düşünüyorum.bazı istisnalar olabilir tabi.kendi düşüncem böyle....
  • aracı 100 le giderken 5. vitesten 3. vitese alırsanız yada cok yuklu durumda araca yığılma yaptırırsanız ancak o durumlarda miadı dolmamıs zinciri kopartabilirsiniz..zaten ondan sonra zincir kopmakla kalmaz şanzıman aks yada şaft ıstavrozu bıle nasibini alır...aksi takdirde zinciri koparmak zor..kayışlı sistemde daha düşük zorlamalarda bile sıyırma olablir.. kayış gergisinin gevsek olması bıle sıyırmaya sebep olur..zincirde palet yani gergi gevsek olursa şakırtı fazlalaşır..zincir 2 hatta 3 kat daha emniyetlidir kayıştan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balancer

    aracı 100 le giderken 5. vitesten 3. vitese alırsanız yada cok yuklu durumda araca yığılma yaptırırsanız ancak o durumlarda miadı dolmamıs zinciri kopartabilirsiniz..zaten ondan sonra zincir kopmakla kalmaz şanzıman aks yada şaft ıstavrozu bıle nasibini alır...aksi takdirde zinciri koparmak zor..kayışlı sistemde daha düşük zorlamalarda bile sıyırma olablir.. kayış gergisinin gevsek olması bıle sıyırmaya sebep olur..zincirde palet yani gergi gevsek olursa şakırtı fazlalaşır..zincir 2 hatta 3 kat daha emniyetlidir kayıştan

    belki de beş kaat daha sağlam neticede birisi metal diğeri kauçuk kökenli
    bu konuda doyurucu bir açıklamaya yapacak arkadaşı hala bekliyorum.




  • evet beyler sağlamlık yönünden karıştırmışım ama sessizlik ve hafiflik yönünden fikirlerim aynı.bildiklerimi formatlamam iyi oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Motor Doktoru -- 19 Ocak 2010; 0:16:37 >
  • Yanlış anlamayın beyler ama Siz biliyorsunuzda koskocaman mühendisler bilmiyor bu işi durumuna düşüyor.

    herkezin stratejisi ayrıdır.Renault kayış sistemini seçer Toyata zincir. Taktir size kalır her iki aracın verilerine bakarsın yakıtına karoseri'sine sen karar verirsin.
  • 1.3 MULTIJET Zincir vardı

    1.6 MULTIJETTE kayış var

    hadi bakalım bunun sebebini açıklayalım
  • sebebi bence firmaların pazarlama taktikleri ve para kazanma hırsından başka birşey değil
  • Amcaoğlunda 1.3 2006 multijet albea var zincirli 120.000km'de daha tık yok ve öyle sesli çalıştığınıda düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Amcaoğlunda 1.3 2006 multijet albea var zincirli 120.000km'de daha tık yok ve öyle sesli çalıştığınıda düşünmüyorum.


    Brujeria35 triger zincirli aracın sesli çalıştığı kısmen doğru kısmen de kocaman bir yalan..
  • arkadsım oncelıkle zıncır sıstemı kesınlıkle daha ıyı ce daha avantajlıdır.cunku zıncır sıstemınde bende hıc duymadım koptugunu.ha ıyıce vurdum dumaz ya da arabanın bakımı hakkında hıcbır bılgısı olmayan adamın halıyle kopar.ıkıncısı bırcok servıste ve sanayılerde neredeyse 300000km gıdebıldıgını soyluyorlar.bence de kesınlıkle servıslerın fazladan para kazanmalarını dusunerek yapıyorlar.toyota zıncır kullanır renault kayıs bunlar kendı vıcdanlarına kalmıstır.bı arkadasta muhendıslerden daha mı ıyı bılıceksınız arkadaslar demıs.e pekı muhendısler cok ıyı bılıyorsa bı arabaya zıncır sıstemınıde kayıs sıstemını de uyumlu hale cok kolay getırebılır.ve son olarak sunu yazmak ıstıyorum renault servısınde megane 1 ıcın wolksvagende de polo ıcın sordum neden zıncır sıstemı kullanılmıyor dıye verdıgı cevap cok acıktı.E O ZAMAN BIZ NEREDEN EKMEK YICEZ!!!
    quote:

    Orijinalden alıntı: sagocu34

    öncelikle selamlar...
    Triger zinciri yerine kayış kullanımının birden çok avantajı var.Bunlar;
    - triger zincirinde yağlama sorunu vardı ancak kayışta böyle bir sorun yoktur.
    - Her nekadar sessiz olduğunu ifade ettiysenizde yağının taze olduğundan sessiz.oysa kayış her türlü daha sessizdir.
    - üretici firmalar triger zincirine gergi dişlisi dediğimiz dişliyi takmak zorundaydılar.ve buda haliyle üreticiye ek maliyet anlamına geliyor.birde bu dişlinin yağlama kanalı filan ...oysa kayışta sadece gergi müşürü kullanılmakta.
    - aşırı yağlama sonucu zincir üzerinde yalama oluşur ve kam milinin yada krank milinin zaman ayarlarında bozukluğa neden olur.bu bozukluğun verdiği zararın altından kalkmak hiçte kolay olmaz.
    - ayrıca zincirin servis maliyeti kayışa göre fazladır .zincirin ömrü kayışınkinden daha kısa olduğundan servislerle dost olursunuz.
    - paslanma durumlarında koparak diğer parçalara zarar verme yüzdesi daha fazladır.

    kayışın kopma yüzdesi zincirden daha düşük olduğundan kullanılıyor.....tabi kullanmayan otomobil firmalarıda vardır...





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.