Şimdi Ara

yeni tdi motorların bakım aralığı niye 10.000 km?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
11.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dün golf 6 tdi common rail aracımı bakıma götürdüm

    bildiğiniz gibi bu aracın bakım aralığı 10.000 km de bir
    ama bu tamamen yanlış bana göre

    1 kullandıkları yağ castrol edge 5.30 tam sentetik yağ bu yağ 10.000km den çok çok fazla dayanabilecek yağ
    2. tsi motorun bakım aralığı 15.000 de niye tdi ın 10.000 km dizel motor daha düşük devirde dönüyor
    hatta tam sentetik yağlar için benzinlide 15.000 dizelde 20.000 km ye yakın gider deniyor çünkü benzinli araç daha yüksek devirde dönüyor
    3. kimse bana türkiye şartları demesin en sinir olduğum laf nerdeyse piyasadaki bütün dizeller 15.000 km de bir bakıma giriyor. vw nin ne özelliği var.
    ayrıca o çooook farklı türkiye şartları neler almanya dan farkı ne türkiyenin
    4. bmw 3.20 dizel bakımı 30.000 km de bir kullandıkları yağ castrol edge dizel bu araba türkiye de gitmiyor mu bmw nun pistonları farklı malzemeden falan mı dökülüyor titanyum falan mı o pistonlar

    sonuç olarak kullandığım aracın çok rahat 15.000 km de bir bakıma girebileceğini düşünüyorum ve motora bir zararı olabilceğini de düşünmüyorum.

    hatta bunu doğuş otonun özellikle yaptığını düşünüyorum
    siz ne düşünüyorsunuz servise sordum kem küm efendim türkiye şartları dedi
    garanti bitsin direk 15.000 km de bir girecem
    not: bide bu almanya ya falan mail atsak mı onlarda da mı 10.000km de bir bilen varmı



  • Doğuş otomotivin söğüşleme politikası!!!
  • peugeot'un dizelleri 15000 de; atmosferik benzinlileri 20000 de bir veya 1 sene de bir bakıma girerler(Hangisi önce dolarsa). Bunlar bakım kitapçığının ve bazı servislerin verdiği rakamlardır. Ama bazı uyanık servisler Türkiye şartlarını öne sürerek pug dizelleri 10000 de bir, benzinlileri ise 15000 de bir bakıma çağırıyorlar. Eh işte bu da servis; sizinki de Doğuş şartları olsun diyelim. "2. tsi motorun bakım aralığı 15.000 de niye tdi ın 10.000 km dizel motor daha düşük devirde dönüyor " demişsiniz ama dizellerin sıkıştırma oranlarının daha yüksek olduğunu ve motor ekipmanlarının maruz kaldığı ısı değerlerinin de tsi'dan daha yüksek olduğunu dikkate alırsak ve dizellerin partikül filtrelerinin durumunu da düşünürsek doğuş en azından kendi içinde tutarlıdır demek gerekiyor.
  • Toyota da 10 bin de bir çağırıyor.
  • Genelde Türkiye' de tüm markalar benzinli araçlarını 15000 km, dizel araçlarını da 10000 km de servislere çağırmaktadır. Elbette istisna firmalar vardır. örneğin BMW tamamen aracın kullanım şartlarına göre bu bakım aralığını belirlerken, Kia ve Mitsubishi dizel araçları 7500 km bakıma çağırır.

    önceki aracımdan edindiğim bir tecrübeyi aktarmak isterim. Renault marka araçların tüm modellerinin triger kayışları 60000 km de değişir. Ancak aynı kodlu (K4M) motorun avrupa da triger kayışının değişim km si 120.000 km dir. Bunun sebebini servisteki arkadaşıma sorduğumda ise üstü kapalı gülerek ya havalardan yada Mais Türkiye' nin insanları keriz yerine koyduğundan dolayı olduğunu iletmiş ve o zaman bu durum çok zoruma gitmişti
  • Yağa bir şey demem de,özellikle hava filtresinin ömrü bizde daha az oluyor.

    Mesela size bir örnek:2010 model Ford Focus TDCI,9200 km'de ve çekişi ilk günkü gibi değil.Büyük ihtimalle filtre tıkandı.
  • TR 'de ve Alman'ya da ilk bakım 10.000 Km (dizel için) daha sonra Almanya'da 30.000 Km Bakım(bunun adı Alman'ya da büyük bakım diye geçer) ve yanılmıyorsam 60.000Km - 90.000Km diye gidiyor (Emin değilim)

    Alman'ya dan katılan bir arkadaşımız vardı foruma o sizi daha iyi aydınlatacağına inanıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srcn09 -- 25 Aralık 2009; 23:39:26 >
  • Hocam herşey para için ! ! !Ne kadar çok servise gidip gelirse araç, o kadar çok para kazanacaklar.İşin mantığı bu.Herkes nerden daha çabuk para kazanırım hesabı yapıyor.
  • siz söğüşleme diye düşüne durun biz 10 bin bile yetersiz 7500 de değiştirin diye bağıralım..

    TR de VW kadar garantiden turbo değiştiren bir firma daha yoktur..caddy transporter ve diğer nice 1.9 tdi kullanan araçlar 100k km içinde %70 i turbo kırdı..

    eee sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer..

    konu ile ilgiliwww.dizelim.com da detaylı bilgiler mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    siz söğüşleme diye düşüne durun biz 10 bin bile yetersiz 7500 de değiştirin diye bağıralım..

    TR de VW kadar garantiden turbo değiştiren bir firma daha yoktur..caddy transporter ve diğer nice 1.9 tdi kullanan araçlar 100k km içinde %70 i turbo kırdı..

    eee sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer..

    konu ile ilgiliwww.dizelim.com da detaylı bilgiler mevcut.



    7500 km de bir bakıma gideceksem niye vw alıyım?
    neden diger markalarda bakım aralıkları uzunda vw de kısa? Bence turbo kırması vw ayıbıdır.
  • Yurdışında bu bakım masrafları araç alımında önemli bir kriter.Dergilerde de yer alıyor maliyetler.
    Bence 10000km de bir bakım işi dolandırılıcılık.
  • yurtdışında da turbo kırılmıyor ama.

    bizim ülkemizde satılan yakınıtın içindeki kükürt miktarı kimin ayıbı ise bakım sürelerinin kısalmasına sebeb olanda aynı merciidir..

    2000 senesinde toyota servisinde çalışırken 3500 km de değişirdi dizel toyotaların motor yağları..Anca öyle garanti verirdi dizellerine toyota..
  • o zaman bu 15.000 de bir yağ değişteren opel
    30.000 km de bir yağ değişteren bmw bunlar nerden euro dizel alıyor söyleyin de bizde ordan alalım
    10.000 km de bir araca carbon clean yapalım kalorifer temizliği yapalım diye öneride bulunan doğuş oto kesinlikle dizel araçlarda bakım vurgunu yapmaya çalışıyor.
    türkiye şartları diye bişey yok olsaydı her dizel araç 10.000 km de bir bakıma girerdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    o zaman bu 15.000 de bir yağ değişteren opel
    30.000 km de bir yağ değişteren bmw bunlar nerden euro dizel alıyor söyleyin de bizde ordan alalım
    10.000 km de bir araca carbon clean yapalım kalorifer temizliği yapalım diye öneride bulunan doğuş oto kesinlikle dizel araçlarda bakım vurgunu yapmaya çalışıyor.
    türkiye şartları diye bişey yok olsaydı her dizel araç 10.000 km de bir bakıma girerdi



    Malzeme kalitesi diyelim..

    opel bmw gibi bir çok marka VW kadar çok turbo problemi yaşamıyor..

    carbonclean FIAT ve bikaç markanın servislerinde bakımlarda zorunlu tutuluyor. İyi bize yine öneriyorlar ((: isteyen yaptırsın
  • Benim aracımın yağ değişim aralığı 15.000km ama kullanım şekline göre yağın niteliği 10.000km ye doğru ciddi biçimde kaybolmuş oluyor + hava filtresi çoktan tıkanıyor.


    Bu yüzden 7500km de yağ+yağ filtresi+hava filtresi değiştiriyorum,zaten aracım chipli,fazla da bir meblağ tutmadığı gibi tutsa da aracım için değer diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: imjuli

    o zaman bu 15.000 de bir yağ değişteren opel
    30.000 km de bir yağ değişteren bmw bunlar nerden euro dizel alıyor söyleyin de bizde ordan alalım
    10.000 km de bir araca carbon clean yapalım kalorifer temizliği yapalım diye öneride bulunan doğuş oto kesinlikle dizel araçlarda bakım vurgunu yapmaya çalışıyor.
    türkiye şartları diye bişey yok olsaydı her dizel araç 10.000 km de bir bakıma girerdi



    Malzeme kalitesi diyelim..

    opel bmw gibi bir çok marka VW kadar çok turbo problemi yaşamıyor..

    carbonclean FIAT ve bikaç markanın servislerinde bakımlarda zorunlu tutuluyor. İyi bize yine öneriyorlar ((: isteyen yaptırsın





    peki ben garanti bittikten sonra 10.000 km değilde 15.000 km de bakıma girsem ve motora tam sentetik yağ koysam sizin deneyimlerinize göre motora ve turboya herhangi bir zararı olurmu ?
  • turboya ve motora zarar vermemek için şunu yapmanız yeterli..

     yeni tdi motorların bakım aralığı niye 10.000 km?
  • bide buraya göz atmanız yararınıza olacaktır

    http://www.dizelim.com/diesel-technic/
  • renault master aracım 15.000km de bir bakıma giriyor

  • corolla d-4d dizel bakım aralıkları 10bin.

    bencede en azından 15bin olmalı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.