Şimdi Ara

Yeni Focus HB : Dizel mi Benzin + Tüp mü ? (Yılda Max 25K)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
5.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Yeni Ford Focus almaya niyetlendim fakat dizelini mi yoksa tüp taktırmak niyetiyle benzinlisini mi alsam kararsız kaldım.
    Yılda en fazla 25 bin km yaparım. evden işe çoğunlukla 5. viteste 90-100 giderim. şehir içi daha nadiren.

    Dizel için motor sesini içeriye çok alır denildi, hatta kimisi traktör kelimesini kullandı. Benim şuan Getz var 1.3 motor. Geçen gün arkadaşla 5 dakikalığına arabada oturduk birşeyler konuşuyorduk. bir ara sordu 'motor çalışıyor mu şuan' diye. güldüm biraz, kendisi ford focus dizel sahibi (2006 model).
    Bir diğer arkadaşın babası almış Focus benzinli, arkadaşın dediğine göre o bile motordan içeriye çok ses alıyor.
    Bu içeriye ses alma bir motordan iki zeminden (düzgün yolda bile) diye ikiye ayrılıyor (mesela bir C4 'e binmiştim, arkada otururken öndekilerle resmen nerdeyse bağırarak konuşuyordum (abartı değil)).

    Sorularım şunlar, zaman ayırıp yanıtlarsanız çok sevinirim :
    1) Benzinlide bu ses olayı nasıl ?
    2) Araç zeminden ses alır mı ?
    3) Ford Focus'ta Ses Yalıtımı mümklün mü ? Evet ama çok pahallı mı ? Evet ama yalıtımdan çok bişey bekleme mi ? Yoksa teknik olarak imkansız mı ?
    4) Benzinli yokuşta hızlanır mı ? Dizel'e göre fark var mıdır ? Otobanda Dizel'le ne derecede hız yapılabiliyor (180-190 km/h) ?
    5) Tüp tam dolduğunda araç ideal koşullarda kaç km gider ?
    6) Focus Hatchback'in alternatifi ne olabilir ? Golf olabilir mi ?
    7) Golf içeri rahatsız edici düzeyde ses alır mı ?
    8) anlamadığım şey, ben ufakken dizeller sesliydi. aradan 20 yıl geçti, bu dizeller niye hala çok sesli ??







  • Merhaba.

    1- Benzinli olsun, dizel olsun focus'ta ses yalıtımı kötü. Benzinlide üst devirlerde uğultu şeklinde, dizelte alt devirlerde traktör şeklinde motor sesi yoğundur.

    2- Focus'un zemin yalıtımı da kötüdür. Bilimum sesleri alır.

    3- Ses yalıtımı mümkün. Zemin komple kaplanır. Ortalama maliyeti de 500tl civarındadır. Aracın döşemelerinin ve trimlerinin komple sökülmesi gerekir. Motor sesi için ise göğüsün sökülmesi veya motorun indirilmesi gerekir ki genelde uğraşmaya değmez. Yani motor sesinin çözümü zor. Ama yol sesi çözülebilir.

    4- Benzinli de doğru viteste yokuşta hızlanır. Ama yokuşa göre değişmekle birlikte sabit viteste ancak hızını korur. Bende benzinli, hatta LPG'li c-max var. Ankara'dan İstanbul'a 5.vitesten hiç düşmeden gidebiliyorum. Ama tabi ki 90 ile sabitlerseniz ilk yokuşta benzinli bayılacaktır... Yokuştan önce yeterli hıza ulaşmanız gerekir. Veya vites düşersiniz... Dizelin sonhızı hep düşük olmuştur. Bu tdci için de geçerli. Amaç son hız ise tecrübeli bir kullanıcı ti-vct ile dizelden daha yüksek son hızlara ulaşabilir.

    5- Menzil LPG tankının kapasitesine bağlıdır. Ortalama bir LPG tankı 35-40 litre LPG alır. Daha büyük, 60 lık tank taktırırsanız da 50 lt ye yakın yakıt alırsınız. Ki bunla da uzun yolda 650km civarında yol yaparsınız. Tüketiminiz litre bazında benzindeki tüketimin 1.2 katı, yani %20 fazlası olur.

    6- Kişisel tercih ve zevklerle ilgili...

    7- Focus'a kıyasla golf daha iyi bir yalıtıma sahiptir.

    8- Dizeller artık daha sessiz. Ama hala da dizel...




  • Yeni Megane HB Privilege 1.5 dCi 105 bg
    öneririm, ses olarak bişey diyemem ama araç çok yeni, ses yalıtımına önem vermişlerdir diye düşünüyorum, focus a göre yakıt konusunda daha rahat edersin, tabi en önemli şeylerden biri 6. vitesi olması, düşük devirde 100 civarı hızlarda gidersin böylece motor sesini pek rahatsız etmez, en fazla 185 km/h hız yaptığı yazılmış yakıt tüketimi iç-dış 5.5-4
  • Bence dizel alın.Ben LPG'yi pek sevmiyorum şahsen.

    Adam gibi bir dönüşüm kiti nereden baksanız 1500 TL civarında.Duyduğuma göre Ford servisleri garantili LPG dönüşümü yapmıyormuş (Hyundai yapıyor mesela).Garantili dönüşüm yapılmıyorsa sizin arabanın motorla ilgili garantisi bitecek.Bagajınız küçülecek,iyi bir ustaya denk gelemezseniz arada gaz ayarı bozulur,sanayide uğraş dur.

    Daha fazla para verir,mis gibi dizele binin.Ayrıca kapalı otoparklara girişte sıkıntı yaşamazsınız.

    Focus'a Passat'tan çok biniyorum.Size şunu söyleyebilirim,yalıtım çok kötü.Hele stabilize yolda ciddi sıkıntı var.Bu sorun benzinlisinde de var,dizelinde de.
    O.B.K'nın dediği şu yalıtım olayını benim tanıdık yaptırdı.Az bir şey farketti dedi;ama zifti sıkayım sesi keseyim diye bir şey yok.Motor sesi için kaputa keçe yapıştırabilirsiniz;ama onu da iyi birine yaptırmak lazım,ucuz mallarda sıkıntı olabiliyormuş.

    Ben yokuşta hızlanabiliyorsam,Focus da hızlanır.Aramızdaki fark ne,ben vites düşürüyorum,dizelde düşürmeden de hızlanabildiğim oluyor.Defalarca yokuşta benzinli Focus ile yan yana geldim,dizel daha atak tabi ki.

    Golf olur mu olmaz mı kısmına bir şey diyemem.Ben genel olarak Focus'dan daha başarılı buluyorum;ama Focus alanların da kendilerine göre sebepleri var.Kimi aradaki farka değmez diyor,kimi değer diyor.En doğru kararı siz verirsiniz.Yalıtım olarak aralarında Golf lehine fark var.

    Son olarak dizel motor benzinden daha sesli olur;ama bu konuda ciddi gelişmeler oldu.Benim komşumda eski model Mercedes var,sabah araba çalışınca o sessizlikte bütün sokakta gürültü oluyor;ama yenilerde daha az tabi ki.




  • Sıfır alacaksanız ve aradaki fiyat farkını karşılayabiliyorsanız ben de TDCI tavsiye ederim. En azından ti-vct gibi iddiasız bir motor almaktansa 6 senedir eline su dökülememiş bir motor almak daha mantıklı...
  • Arkadaşın dediği gibi yeni Megane HB daha iyi gibi duruyor gidip bir test edin bence. Yada Seat Exeo veya Skoda SuperB modellerine bakın. D sınıfı araçlar oldukları için daha sessiz daha konforlu daha kaliteli araçlar. LPG ile de uyumlu motorları da var
  • dizel
  • Ford TDCi sayfasında epey reklam yapmış dizel motoruyla ilgili (epey de güzel ve görsel anlatmışlar).

    Diyor ki : "APC (Accelerometer Pilot Control) adı verilen yeni ses azaltma teknolojisini kullanan TDCi motor, kendini 'dinleyerek' gürültü düzeyini azaltıyor."
    .. ".. TDCi, normalde ancak benzinli otomobillerde sunulduğu düşünülen yumuşak ve esnek bir kullanım sunuyor. Dizel motorun olağan sarsıntı ve gürültüsü olmadan .."
    "TDCi : Hem benzinli motor kadar sessiz ve yumuşak, hem dizel motor gibi güçlü ve ekonomik bir turbodizel motor."

    Şimdi tabii kötüleyecek değiller, en iyisi bizde diyecekler de ne bileyim. benzinli kadar sessiz diyorlar.
    Babamın '86 model Opel Ascona'sı var. Az yakar eyvallah da babamın eve iki sokak kadar yaklaştığını duyabiliyoruz resmen. :)
    Şimdi 40-50 bin kadar para verecem haliyle bu ses olayından çekiniyorum açıkçası. yarın Söğütözü Ford'da test sürüşü yapacam, araçları varmış yarın için. Ondan sonra tekrar yazarım buradan.

    Onun dışında verdiğiniz yanıtlar için çok çok teşekkürler. Özellikle yalıtım konusunda net cevaplar aldım.
    Fakat sanırım TDCi alacam, tüple sıkıntı yaşayıp uğraşmamak için. Şu yüksek torque olayını benim Getz 1.3 'ten sonra merak da etmiyor değilim hani :)

    az önce bizim yöneticiye sordum dizel mi tüp mü diye dedi dizel, öteki türlü yanında bomba taşıyosun resmen diyor.
    gerçi tüplü araçların o derecede tehlikeli olacağını da pek sanmıyorum. yine maceraya gerek yok diye düşünüyorum.




  • quote:

    az önce bizim yöneticiye sordum dizel mi tüp mü diye dedi dizel, öteki türlü yanında bomba taşıyosun resmen diyor.


    Bomba safsatası sebebiyle değil ama aracın orjinal kalması ve herzaman ekonomi için dizel mantıklı.

    Yöneticiye de tekrar araba konusunda danışmayın bence. Veya onun sözüne itibar edecekseniz girin bir mahalle kahvesine, benzer kalitede fikirleri bolca oralardan da duyabilirsiniz...
  • Dizel GOLFU bir test etmenizi öneririm. 1.6TDİ Focus daha performaslı olabilir ama yalıtımda Vw daha iyidir.
  • Lpg li bir araç kullanıyorum bundan sonraki aracım bir aksilik çıkmaz ise DİZEL olacak.

    BENCE DİZEL...
  • TDCİ motor diğer dizel motorlara göre daha sesli çalışır. Fakat bu ses sizi içerde pek rahatsız etmez, 4 sene kullandım motor sesi çok da problem olmadı benim için...

    Fakat yol sesi... İşte o 4 sene yakındığım tek şey... Araba yol sesini çok fazla içeri alıyor... Bu kadar olmamalı dedirtiyor. Araştırmalarıma göre ses yalıtımı da öyle çok başarılı olmuyormuş...

    bunun dışında tüp mü dizel mi derseniz de bu size kalmış. Focusda dizel benzinli arasında 5000 lira fark var, benzinli alıp 2000 liraya sağlam bi tüp taktırablirsiniz. 3000 lira cebinizde kalır. Fakat dizel arbayı satarkende yüksek satıosunuz. Tüplüde pek farketmio. Yani o 3000i tekrar geri alma şansınız var.

    Son olarak, TDCİ motorlarda stage5 sanırım şu an kullanılan, yakıtını da düşürdüler bayaa.. biz aldıımızda 6.2'ydi fabrika verisi şimdi 5.8.

    Karar vermeniz gereken tüp mü sizi daha rahatsız edecek, dizelin konforsuzluğu mu...




  • @O.B.K
    ne yapayım üstadım, adam genel müdürün yeğeni, ister istemez 'danışıyoruz' (o özelliği olmasa zaten kimse sallamaz) :)

    @erdor
    Dizel Golf'u da test etmek istiyorum, bugün bir aksilik çıkmazsa Focus Dizel'i test edeceğim.

    @Brky06
    bu kararınızı etkileyen şey nedir ?

    @~SERKAN~
    daha önce yazdım galba, Citroen C4 ile Ankara - İstanbul yolculuğu yaptık, yani otobanda. İçerde bir uğultu var anlatamam. Yoksa C4 çok iyi aslında, 6 vites dizel. Onun da motor sesi var ama öyle rahatsız edici değil. İlginçtir şirketin bir diğer C4'ünü de kullandım yine Ankara İstanbul arası, onda öyle uğultu yoktu. Belki lastiklerle de ilgilidir.

    bu arada bu kadar net yanıt bulacağımı beklemiyordum doğrusu, çok teşekkürler herkese.
  • Araç alma aşamasında Yeni megane dizel ve Golf dizeli de test etme imkanım oldu. Her 2 araçta ses olarak oldukça iyi. Ses az olsun diyorsanız bu araçları test etmenizi öneririm. Her ikiside ses olarak focus dizelden belirgin olarak daha iyi gelmişti bana. 20-25 bin yıllık km lerde tereddütsüz dizel seçmenizi ayrıca öneririm..
  • 0km araca lpg takırma dizel al
  • Bu öğlen gittim test sürüşü yaptım. kullandığım araç Focus Sedan Dizel (Titanium).

    Gereksiz yere endişe etmişim, aracın içerisine tabii ki ses giriyor, fakat o beklediğim uğultu yok bir kere (Michelin marka kış lastikleri vardı aracın).
    Motor sesi de yani çok normal, beklediğimden çok daha sessiz.

    Gönlümde zaten o vardı, ses olayı da gayet benim istediğim sınırlar içerisinde olunca tamam dedim.
    50. yıl indirimi olsun, kredi seçeneği olsun, ellerinde de tek bu varmış.
    Valla test sürüşü için gittiğim galeriye Ford Focus HB Dizel Titanium aldım çıktım :)

    Elimdeki Getz'i de takas etmiş oldum bu arada, yani onu satmakla da uğraşmicam.
    Salı yada Çarşamba plakalar takıldığında eskisini verip yenisini alacam :)

    Arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkürler.
  • Hayırlı,Uğurlu Olsun kazasız belasız binmeniz dileğiyle... Çok doğru bir seçim yapmışsınız,Focusun keyfi başkadır
  • Hayırlı olsun yeni aracınız. Getz'den sonra çok keyif alacaksınız...
  • eyvallah.

    darısı sizlerin başına diyorum ama imzanızdan yola çıkarak sizin de yeni bir Focus sahibi olduğunuzu görüyorum. size de hayırlı uğurlu olsun o zaman :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msegmx -- 17 Aralık 2009; 16:47:25 >
  • eger mahsuru yoksa sorabilirmiyim?
    getzi kaca verdiniz focusu kaca aldınız
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.