Şimdi Ara

Mars motorunun calisma sistemi (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
38.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
    assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
    bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
    plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
    ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
    onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
    arizalari
    Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
    asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
    ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
    mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
    selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
    selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
    ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
    araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
    tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
    Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
    otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
    burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
    Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
    voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
    mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
    halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
    bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 14 Aralık 2009; 23:40:57 >







  • Güzel payasım tskler..
  • Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

    Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

    Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN

    Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

    Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

    Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...



    Sayin bamkan,narsmotorunun cevirdigi voland dislisinde tek bir noktada asinti olabilir bunu denemek icin marsa bastiginizda "cıvvv" yaptigi zaman araci 3-4 vitese takip araci 25 santim one veya geriye itekleyin sayet voland dislisinde bir asintidan kaynaklaniyorsa araci iteklemeniz esnasinda voland dislisinin saglam dislerine rastlarda calisirsa hata voland dislisinde demektir,kolay gelsin..

    Edit: voland dislisinin tek noktadan asinmasinin sebebi ise assa yukari butun araclarda kontak kapatildiginda(balanstan dolayi) %70 voland ayni noktada durur .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:16:17 >




  • Yalnız şöyle bir durum var, bu arızayı yaptığında kontağı kapatıp açıp tekrar marş bastığım zaman çoğu zaman 2. seferde normal çalışıyor...

    Yani aracı iteklesem de iteklemesem de araba ikinci marş basmamda çalışacak, bu şekilde anlayamayacağım ben de sorunun volan dişlisinde olup olmadığını...

    Ama marş mororundaki dişlilerde değil sorun onu biliyorum bendix dişlisi de değişmişti zaten geriye voland dişlisi kalıyor...

    ama benim asıl kafama takılan (D)aşşak'tan kaynaklı olarak bendix dişlisinin yerine oturamaması ya da geriye gelememesi sorunu, sizce bu sorun bu arızaya yol açabilir mi?
  • Her seferinde ikinci seferde calisiyorsa ve bu standartsa ,bir seferde hic marsa basmadan araci 3-4. vitesle 25 cantim ileri veya geri itekleyin ve daha sonra ilk olarak marsa basin ozaman konu daha iyi anlasilir sayet o zaman bir seferde calisirsa civvvvlamadan voland dislisinde asinti var demektir.
    selenoid'in bobininde'de sorun olabilir manyetik alan olusturup bendiksi ileri firlatamazsa sadece mars motoru calisir,
    bendiksin calistigi disli mil gresli olmali bendiksi ileri firlatmasi kolaylasir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:34:54 >
  • Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...

    Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN

    Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...
    Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...

    Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN

    Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...
    Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...

    Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.



    Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...




  • gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
    konu hakkında benim kafamdaki sorular :

    1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

    2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

    3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadivarol

    gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
    konu hakkında benim kafamdaki sorular :

    1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

    2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

    3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


    Sayin sadivarol,
    Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
    aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
    mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
    deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadivarol



    Sayin sadivarol,
    Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
    aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
    mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
    deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.


    sayın @ulvi51,
    yardımlarınız için teşekkür ederim.

    bu şekilde konuyu aküye getirebileceğiniz düşünürek özellikle akünün sorunsuz olduğunu önceden belirtmiştim.
    ben güncel bir sorun hakkında bilgi istemiyorum , sadece teorik bilgilerimi geliştirmek amacı ile sormuştum.

    bu sebeple tekrar aynı soru sorayım;

    - akümüz , akü başlarımız , tüm kablo tesisatımız sorunsuz. temassızlıktan aşırı akım çekme durumu yok. akü tam şarjlı olduğu içinde marş motoruna sorun teşkil edecek bir durum yok.
    böyle bir durumda;

    1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? veya çekermi ?

    2- normalde 100 amper çeken bir marş motorunun yapılan ölçüm sonucunda 100 amperden fazla akım çektiği tespit edildiğini varsayıyoruz.
    100 amperden ne kadar fazla çekerse bakıma ihtiyaç vardır ?
    ne kadar fazla çekerse normal kabul edilir ?

    3- araba üzerinde iken bu ölçüm nasıl ve ne şekilde hangi aletlerle yapılır ?

    yardımlarınızı bekliyorum.




  • 1ci sorunun cevabini yukarida yazdim evet ceker cunki soguk havada akunun drenci azalir,
    2ci her mars motorunun kendine ozel test bilgileri vardir ,demonte edildikten sonra torna tezgahina benzer test makinasinda volandta baglanir sistemde frenleme teskilati vasitasiyle yuke bindirilip marsa basilarak test edilir
    cikan veriler telorans verilerinide asarsa bozuk demektir.
    3cu elinizin altinda 50/1000 mandalli ahmper test metresi varsa mars motoruna giden + kablosuna mandallayip marsa basarken gorebilirsiniz en kolay test sekli ise aracin farlarini acarsiniz marsa bastiginizda lambalarda zayiflama olursa ,akuyu saglam kabul ettiginize gore mars motorunda sorun vardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 14:45:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN


    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaMKaN

    Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...
    Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...

    Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.



    Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...


    Bugün marş almama olayı geldi başıma; araç çok hafif eğimli yerde duruyordu, marş ilk seferde almayınca aracı 3. viteste hafif öne kaydırdım, marşa bastım sorunsuz çalıştı...




  • mars motorunun dislilerinin tamir edildigini (bendiks) var sayarak sorunun voland dislisinde 8-10 tane disin bozuldugunu zannediyorum zaten mars motoru sokuldugunde volandin uzerindeki disliler gorunur,
    bazi araclarda altta 3 adet 10 veya 13 nahtarla sokulebilen sacparcasi (tozdan koruyan) montali
    bu sac solukuldugunde voland donderilerek disliler kontrol edilebilir,emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.
  • emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.

    Emin olmak için demişsiniz de, neyden emin olmak için marşa basmadan aracı ileri yada geri yapmalıyım bir de araç viteste mi olsun yine?
  • voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz



    Evet denedim bir kaç kez, ilk marşta çalıştı, volan dişlisi aşınmış anlaşıldı, teşekkürler yardımınız için...
  • Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
    Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
    ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
    ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
    Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
    Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
    extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
    Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
    ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
    ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
    Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
    Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
    extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.

    sayin umera,cok haklisiniz bu cumlede hata var Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
    EDIT:1/1/2010
    quote:

    Orijinalden alıntı: sadivarol

    gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
    konu hakkında benim kafamdaki sorular :

    1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

    2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ?kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?
    3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


    yani bu bahsi gecen marsmotorunun kullandigi 1.2kw = 1200w = 21 adet 55w far lambasi

     Mars motorunun calisma sistemi (resimli)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 15:41:32 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.