Arkadaşlar abimin dogan slx aracı var ve lpg'li.Aracını bana verdi sabahları çalıştırırken araç çalışmıyor 3-5 ıkınıyor duruyor 10-12 denemede ancak çalışıyor.Benzine geçince 8-9 seferde çalışıyor ayrıca motor ısınmazsa stop ediyor ara ara.Neler tavsiye edersiniz çabuk çalışması için Teşekkürler
çabuk çalışması için önce benzinle çalıştırmak şart.radyatör su sıcaklığının en az 25-30 derecelere gelmesi gerek.
aracın durup dururken stop etmesinin nedeni ani basınç düşüklüğü yaşayan lpg gazının regülatörü dondurmasından kaynaklanıyor.
bu nedenle kışın radyatör suyu ısınmadan lpgye geçmeyin ve sürekli radyatör su seviyesini yoklayın radyatör suyu eksikse regülatör hatta karbüratöre kadar kaputun altı kartopuna dönüyor.
Marşa basıp tam araç çalışacağı sırada gaza bas çalışınca da gazı kesme bir süre boşta devir çevirsin ısınınca zaten sönmeyecektir
karbüratörlü aracı zırt pırt bi lpg bi benzine çevirirsen araç boğulur.
benzinle çalıştırdığında benzin otomatiği karbüratörün şamandıra odasını benzinle doldurur.şanadıranın görevi de bu odadaki yakıt seviyesini sabit tutmaktır.bu sırada lpgye geçiş yaparsan araç boğulur ve stobeder.aynı anda hem üstteki mikserden hem de karbüratör jetinden yakıt geleceğinden bujilere kadar ıslanır ve çalışmaz.
benzinden lpgye geçiş yapılacağı zaman araç rölantide çalıştırılmalı ve şanadıra odasındaki benzinin tükenmesi beklenmeli hafif tekleme geçtiğinde araç lpg kullanımına hazır olacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
benzinden lpgye geçiş yapılacağı zaman araç rölantide çalıştırılmalı ve şanadıra odasındaki benzinin tükenmesi beklenmeli hafif tekleme geçtiğinde araç lpg kullanımına hazır olacaktır.
Peki bu bahsettiğiniz durum güncel sıralı sistemli 2007-2010 model falan araçlar içinde geçerli mi?
sıralı sistemli araçların beyni motorun yeterli sıcaklığına gelene kadar ( 40 derece gibi ) benzin ile çalışması şeklinde ayarlıdır. benim aracım yazın 30 saniye içinde ısınıyor ve araç giderken hiç stop etmeden kendi halinde lpg'ye çeviriyor
quote:
Orijinalden alıntı: Sodömizer
sıralı sistemli araçların beyni motorun yeterli sıcaklığına gelene kadar ( 40 derece gibi ) benzin ile çalışması şeklinde ayarlıdır. benim aracım yazın 30 saniye içinde ısınıyor ve araç giderken hiç stop etmeden kendi halinde lpg'ye çeviriyor
Hocam doğan bu ne sıralısı ne beyni ne enjeksiyonu
Bende de durum aynı,sıralı sistem,ama eski tiplerde böyle olabiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: reason666
quote:
Orijinalden alıntı: Sodömizer
sıralı sistemli araçların beyni motorun yeterli sıcaklığına gelene kadar ( 40 derece gibi ) benzin ile çalışması şeklinde ayarlıdır. benim aracım yazın 30 saniye içinde ısınıyor ve araç giderken hiç stop etmeden kendi halinde lpg'ye çeviriyor
Hocam doğan bu ne sıralısı ne beyni ne enjeksiyonu
Bende de durum aynı,sıralı sistem,ama eski tiplerde böyle olabiliyor.
Hacı bi üstümdeki mesaja alıntı cevap yazdım
Ben enjeksiyonlu aracımla bu sorunu yaşamıştım. Sıralı lpg vardı. Her yolu denedim en son benzin deposunu sürekli dolu tutmak ve 400-450 km de bir yaklaşık 200 km benzinle kullanarak sorunu çözdüm.
quote:
Orijinalden alıntı: shadow99tr
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
benzinden lpgye geçiş yapılacağı zaman araç rölantide çalıştırılmalı ve şanadıra odasındaki benzinin tükenmesi beklenmeli hafif tekleme geçtiğinde araç lpg kullanımına hazır olacaktır.
Peki bu bahsettiğiniz durum güncel sıralı sistemli 2007-2010 model falan araçlar içinde geçerli mi?
hayır karbüratörlü araçlar için geçerli.sıralı sistemi ecu su bulunmayan araca takamazsınız.
1990 model karbiratörlü torosum var.Afyonun kışını bilen bilir.Sıcaklık -5 in altına inmemişse iyi ayarlı aracım 1-2 basışta çalışır.Aracımda 72 amper bosch akü var.Eğer sıcaklık -5 in altındaysa su ısıtıcısında suyu ısıtır ve gazın geçtiği yuvarlak merkeze dökerim.Eğer çalıştıktan sonra araç stop ederse gazın düğmesini kapatır.Gaza basarım.Tam çalışacağı sırada düğmeyi açarım.Böylece hiç ama hiç benzin kullanmadan yaz kış çalışma problemi yaşamıyorum. Gaz kışın hemen donuyor.Çünkü depodan motora doğru harekete geçen gaz dış ortamdan kat kat fazla soğur.Ve hemen donar.Yani gazın donması büyük ölçüde harekete geçmesindendir.
Bende peugeot 405 var.Karbüratörlü doğal olarak.Bu geçtiğimiz son bahardan beri arabam soğuk havada lpg ile çok zor çalışıyor.10 gün önce arabanın ön takımı ile ilgili İzmir'de bir ustaya gitmiştim.Arabayı zor çalıştırdığımı görünce bana bir akıl verdi.Arabayı çalıştıracağım zaman BENZİN / LPG düğmesini ortaya al.Bir elin düğmede olsun diğer elin kontakta.Marş yaptığında araba hemen çalışır saniye kaybetmeden düğmeyi LPG ye al dedi.Denedim gerçekten çalışıyor.Keşke havaların çok soğuk olduğu zamanda öğrenseydim.Şu an aşırı soğuk yok.Ama doğuda iç anadoluda hala ayaz vardır.Oradakiler bu yöntemi deneyip paylaşabilirler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme