< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 25 Aralık 2012; 15:29:56 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 25 Aralık 2012; 15:29:56 > |
Merhaba, icon almak da diğer versiyon araç almak kadar zordur.
Fluence alınacaksa hele ki icon ise daha dikkatli olmak lazım şöyleki, icon malum sıfırı pahalı bir araç olduğundan birçok ikon piyasaya filo lar vasıtasıyla girmiştir. Peki filo dan çıkmış araç alınmaz mı? tabi ki alınır ama bence şuna dikkat etmek gerekir, filo lar genelde periyodik bakımlarını kendi kademelerinde yaparlar (bence bu araçlara dikkatli yanaşmak lazım), bazı filo kullanıcıları nasıl olsa benim aracım değil deyip ya bakımını geciktirir yada sanayide ucuz yollu bakım yaptırır (buna da dikkat), kimisi de filo olsa bile bakım için yetkili servise yönlendirir. 3 ila 5 sene sonrada bu araçlar satılır. yetkili servise gitmeyen ilk iki maddedeki araçların bir çoğu trafiğe çıktıktan 3 sene sonra ilk kez tüvtürk de fenni muayeneye gitmeden önce km leri düşürülebilir! Bu sebeple bence ne olursa olsun 3 yıl garantisi olan fluence alınacak ise ilk 3 yıl yetkili servise gitmiş bir araç almanın önemi büyük. (her reno yetkili servisinden sorgulatabilirsiniz alacağınız aracı plaka değişme ihtimaline karşı şasi no ile de sorgulatabilirsiniz) Böylelikle hem aracın km sinden emin olursunuz hemde doğru motor yağı konulduğundan emin olursunuz, yağ demişken bu araçlar partikül filtreli olduğundan uygun vasıflı ( C serisi low SAPS yağ, reno C4 öneriyor) yağ kullanılmaz ise 130-150 bin li km lerden sonra (tabi güzel mazot ta buna etken) partikül filtre sorunları ile karşılaşılabilir. km si ile oynandı ise yağ eksiltme, egr arızaları enjektör arızaları vs peş peşe gelir maalesef. Pekiii ilan da bir aracı beğendiniz gittiniz görmeye ekspertize götürmeden yani 250-500 lira buraya para ödemden önce neye bakılmalı? cep telefonunuzun ışığını yakın egsozundan içeriye ışığı tutup bakın hatta soğuk ise parmak sokun (ciddiyim) eliniz kirlenmiyor ve içi sıfır araç misali ışıl ışıl nikelaj parlıyorsa ise ne güzel yok elini is oluyor ve içerisi parlak değilde mat ise hemen uzaklaşın oradan Yağ çubuğunu çekin, silin, yağın sürekli temas ettiği kısım sildikten sonra çubuğun diğer kısmına göre biraz daha koyu renkli kirlimsi olabilir ama bu renk farkı kirlilik durumu ne kadar fazla ise anlayın ki bu aracın yağ bakımını ya geciktirmişler yada kalitesi düşük, (sanayide) tam yerine yarı sentetik yağ (mesela castrol magnatec) koymuşlar demektir. Kaputu açınca solda soğutma sıvısı haznesi göreceksiniz yarı şeffaf gibi. Bu haznede ki su berrak olmalı o yarı şeffaf kutu kirlenmemiş sararıp bozarmamış olmalı değilse yine uzaklaşın oradan (aracın km si düşürülmüş olabilir) içerisindeki antifirizli su orj de sarımtırak hidrolik yağı rengindedir, bence hiç ellenmemişi makbulümdür, çünkü artık antifirizler long life ve organik olduğundan uzun yıllar değişim gerekmemektedir, ama aracınızı sanayiye götürürseniz işgüzar ustalar "abi antifirizinizi de değitirelim yenileyelim mi?" der sırf para kazanmak için genelde de kırmızı renk koyarlar (pembemsi de olur) buradan aracın sanayiye gittiğini de anlayabilirisniz. Ama birde yeşil yada mavi renk inorganik antifiriz koyulmuş ise o araca yine hemen uzaklaşın oradan. Bunlar genel dikkat edilmesi gerekenler, bir de icon alırken her iconda olmayan özellikler var maalesef ona dikkat etmenizi tavsiye ederim, dıştan baktığınızda optik far olmasına rağmen içindeki ampulu normal halojen (sarı) ampul olan var xenon olan var, arka kapılarda ve arka cam önünde perde, kapılar kilitlendiğinde kendisi otomatik kapanan yan dikiz aynaları, sunroof, elektrikli yada kollu manuel el freni, sadece orijinal fabrika çıkışlı r-link denen navigasyonu olan araçlarda arka kapılarda hoparlör deliği dışında birde tweeter delikleri olur değilse navi sonradan takılmış demektir, 16" rüzgar gülü jant var birde 17" diğer tip jantlı olan var, sadece 2013 de ön park sensörü vardır, 2013 de yok ise ya ön tampon değişmişitir (yan sanayi ile) yada 2012 model olup 2013 de trafiğe çıkmış ilk yeni makyajlı seride yoktur. Bir de alacağınız araç (fluence) 70-80.000 km yi geçmemiş ise üzerinde orj bridgestone turanza lastik olması gerekir değişmiş ise km ile oynanılmış olabilir. (ben 70 binde aldım turanza vardı şimdi 90 bin de aracım değişim için primacy4 çıkmasını bekliyorum) Aklıma gelen ve ikinci el araç almak isteyenlere tavsiyem bunlardır, biraz uzun ve karmaşık olmuş olabilir af ola. |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:28:39 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:29:13 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:22:19 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:22:54 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:23:42 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:24:44 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:25:04 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M3C -- 29 Kasım 2009; 19:26:20 > |