Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1208. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: batanyolcu
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
249
Favori
1.644.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12061207120812091210
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada Airbag lambası yanıyor sebebi ne olabilir herhangi bir kazası yok ve koltuk altındaki şirketlerden bir tanesi yolcu tarafında yok ondan olabilir mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TRRailgun T kullanıcısına yanıt

    Şoför koltuğunun altına veya koltuğa sıvı teması varsa olur. Bir diğer ihtimal direksiyon sargısındaki airbag kabloları. Bu kablolar zamana yenik düşüp kopabiliyor kendi kendine. Direksiyonunun göbeğini çıkarın airbag kablolarını biraz oynatın ışık gidip gelme yaparsa anlarsınız. Sıvı teması varsa kuruması aylar hatta yıllar bile alabilir haberiniz olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar konu açmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim veya buraya direk yazmam yeterli olyormu ?

  • 2000 Yılından beri Tv ana kart tamir, uydu cihazları ana kart tamir, Ses sistemleri arıza tespit tamir, Bilgisayar sistemleri tamir, Güvenlik Kamera sistemleri, Network bilişim sistemleri kurulum montaj bakım işleri ile uğraşmaktayım.


    2005 1.6 16v laguna 2 faz1 aracım var 1 kasım'da araç çok tuhaf bir arıza yaptı araç ile uzun yoldan dönerken (320 km) 200 km sinde mola verdim uzun bir mola oldu yaklaşık 5 saat sürdü ve yola devam etmek için aracıma bindim kartı takıp ( bütün göstergeler normal olarak geldi) çalıştırmak için start butona bastım araç iç kısımdaki bütün elektriği kesti ve çalışmadı ustalar sigortaları ölçüler sağlam çıktı sanayiye aldık aracı detaylı bakıldı ve motor aksamındaki fan ve marş dinamosuna giden kabloların yandığını ve dış izolasyonlarının dahi kavrulmuş olduğunu gördük marş dinamosu söküldü onunda yanmış kavrulmuş olduğunu gördük iç sigorta ve role kutusunun içinde bazı devrelerin yanık olduğu görüldü,


    Kablolar yenilendi ve diğer arızaların bir kısmı yapıldı ancak araçta kısa devre vardı ve anladığım kadarıyla devam ediyor usta 3 aydır uğraştı kısa devreyi bulamadı diye düşünüyorum motor kısmındaki sigorta kutusu içerisindeki büyük sigortalardan birini yakıyor ayrıca kartı takınca araç direk marşa basıyor diyor ve sürekli marş yapmaya devam ediyor dedi (motor çalışıyor yürür durumda) star-stop ile araç stop etmiyor diyor.


    Ustanın teşhisine göre start -stop tuşu takılı kalıyor 2. el orjinal getirtip taktırdım ondada aynı arızayı verdi dedi


    Kendi tecrübelerim bana diyor ki ;


    start-stop tuşuyla alakalı bir durum yok çünkü getirtip denediğimiz tuşunda aynı şekilde arızalı olması milyonda bir ihtimal bunun üzerine ustayı biraz daha sıkıştırdım içerideki sigorta kutusundan istiyor ve start tuşu istiyor sigorta kutusunu buldum şuan için almadım sebebi eğer arıza oradan değilse malzeme elimde kalacak az uz bir parada değil aynı şekilde tuş ta


    Bu şekilde sorun yaşayan arkadaşlarımın tecrübelerine yorumlarına ihtiyacım var şimdiden herkese teşekkür ederim.





  • Start tuşu sürekli basılı kaldıysa, o anda klima da açık konumdaysa iki kabloyu birden eritmiş olabilir. Yani burada start stopu ele veren ipucu (AC ışığı yanarken start stop basılı kaldığı şartlar altında konuşuyorum) hem fan hem de marş motoru kablolarının aynı anda kavrulması. Sigortalarda sıvı teması var mıydı? Motoru yıkatmak gibi bir şey yaptınız mı? Aracın ön davlumbazları sağlam mı? İçeri su alma gibi bir ihtimali var mı? O molada aracı yıkadınız mı? Gerçi tuş arızalı olmasa hiç bir türlü devre tamamlanmaz ve kablolar erimez zaten. Sizin yerinizde olsam sıfırını denerim olmazsa iade ederim. %99 ihtimalle start stop tuşu arızalı. Yüzde birlik ihtimal de sigorta kutusunda kısa devre var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8FB6C57 -- 10 Şubat 2023; 0:39:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Laguna 2 ön sağ aks sıyırmasından ben de muzdaribim. Komple şanzımanı değiştirmeyi düşünüyorum. Çare bulamadık. Ustalar şanzıman değişikliğinin de kesin çözüm olmayacağını söylüyorlar ama yapacak bir bu kaldı. Nasıl çıkacağım bu işin içinden, çözemedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UZUN35UZUN U kullanıcısına yanıt

    Ankara veya İstanbul daysan aks tamiri yapan ustalar var. O adamlara soracaksın onlar bilir ne yapılacağını


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aksta sorun yok hocam, yeni aks da taktım. Frezenin şanzıman tarafı siyiriyor. Aks tarafı dişlilerinde hiçbir sorun yok. Problem şanzıman çıkış milinde. Şaseye baktirdim, hiçbir ezik, işlem yok. Ayna mahrutiyle çıkış milini buldum. Haftaya değişeceğim. İnşallah çözüm olur. Yalnız bu soruna çözüm bulan kimseye rastlamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UZUN35UZUN U kullanıcısına yanıt

    Öncelikle orijinal çıkmasını bulmaya çalışın. Çünkü o parçanın oijinalini sıfır bulma şansınız biraz düşük. Özellikle 1 ve 2. Viteslerde hızlı kalkış yapmamaya çalışın, kaza bela yok dediğinize göre arızanın tek sebebi hızlı kalkış esnasındaki aşınma. Genelde akstan yer sizin şansız aksı yiyememiş şanzıman tarafından yemiş. Çözümsüz bir dert değil bahsettiğiniz parçaları değiştirince düzelecektir. Eğer düzelmezse orijinal çıkma komple şanzıman bakın.


    Ben aks tamircisine gidin derken aksları tamir ettirin diye demedim. O ustalar şanzıman bağlantılarında neler yapılacağını da bilir. Size yol gösterirler diye dedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ederim fikirleriniz için. Aksı çıkma orijinal taktırdım. Fakat freze orijinal değil. Yan sanayi olunca çok hızlı eriyor. Frezenin de orijinalini buldum şimdi. Kalkışlarda çok dikkat ediyorum, hızlı kalkış ve debriyaj hareketleri kesinlikle yapmıyorum. Tüm tedbirli davranışlarıma rağmen sonuç aynı. Bu sorun debriyaj setini değiştirdikten sonra karşıma çıktı. İş bilmeyen ustadan kaynaklandığını düşünüyorum. Şanzımanı indirip aynayı değiştireceğim. Tabi orijinal parçaları da buldum. Bu sefer çözüm olacak inşallah. Tekrar teşekkür ederim hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ,


    Konu hala aktif mi bilmiyorum ama geçtiğimiz haftasonu illallah ederek sattığım ilk aracımdan sonra, ikinci aracım olarak 2006 1.6 16V 115 Hp Laguna II Expression Plus Faz 2 LPG'li manuel araç alarak aranıza katıldım. Eklerseniz sevinirim. Araçla ilgili bir kaç sorum var geniş bir vakitte yazacağım. Umarım yardımcı olabilecek arkadaşlar vardır.

  • UZUN35UZUN U kullanıcısına yanıt

    2003 model 1.6 16 valf aracım ile hemen hemen aynı sorun var. 1 yıl içinde 3 kez sağ aks şanzıman tarafı frezesi sıyırdı. Bir çok fikir söylediler. Araç kazalı olabilir dediler. Yaklaşık 3-4 değişik yerde kontrol ettirdim. herhangi bir sorun çıkmadı. Bagajımda komik ama yedek aks ve freze taşıyorum. İstanbulda büyük sayılacak Atatrük oto sanayi maslak oto sanayiye gittim. Hiç biride net bir şey söyleyemedi. Aks çıyı buluyorum . Rot balanscıya baktır o daha iyi fikir verir diyor. Rot balansçıya gidiyorum. Herhangi bir problem yok aksçı bu işi çözer diyor. Hiç biride olmadı açıkcası. Ya biz gerçek anlayanına denk gelmedik. Ya da başka bir şey var. Son olarak şanzımanı komple indirttim. Ayna mahruti ayarı yeniden yapıldı. Ara freze yeni takıldı. Aks çıkma takıldı. Orijinal aks bagajda duruyor. Ama onunda ucundaki çıkış milini uyduramadılar. Velhasıl şu an kullanıyorum. Ne zaman altta boşluk yapmaya başlayacak merak ediyorum. İnşallah bir süre yapmaz.Zaten yaparsa direk hepsini yenileyip satışa koyucam. Alan arkadaşa da sölerim artık. Sonuçta 4 teker üstünde gidiyoruz. Kıyamıyorum da bir yandan konforu sürüşü mükemmel. Daha 133.000 de araç. Bakalım zaman ne gösterecek.


    İşin açıkcası şanzıman indirmek son çare kanımca. İnşallah sende sorun çıkmaz.

    Saygılar.





  • Ben artık son noktadayım hocam. Şanzıman inecek. Ayna mahruti, çıkış mili hepsi değişecek. Özellikle aks ve şanzıman arasındaki freze burcunu orijinal mais ürünü aldım. Bu da çözüm olmazsa benzin döküp yakacağım. Ben ayda bir freze değiştiriyorum. Bugün de geri viteste güçlü bi vuruntu duydum. Eli kulağında, sıyıracak yine. Kalkışlara da çok dikkat ediyorum ama yine de olmuyor. İnşallah bu sefer kurtulacağım bu dertten. Gelişmeleri aktarırım, teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba laguna 2 aracıma 225/45 R17 jant lastik laktım. Önceden 195/65 R15 jant lastik vardı üstünde ve 29 psi hava basıyordum. Şimdi kaç psi hava basmam gerekiyor?

    Yardımcı olursanız sevinirim.

  • Herkese Kolay Gelsin. Laguna 2003 model 2.0 16v aracım var. 228binde yağ değişimi zamanı geldi. Adana'dayım. Marka, yağ filtresi, yağ vs bakım için neler gerekiyor. Listesi olan varsa bilgilendirebilir mi?

    Fazla bilgim olmamakla birlikte bu sekilde olusturdum. Bilgisi olanlar aydinlatirsa sevinirim.

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adonise -- 6 Nisan 2023; 17:16:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • adonise kullanıcısına yanıt

    Hava filtresi dışında eksiğiniz yok,standart bakım için gerekli herşeyi temin etmişsiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt

    Markalar konusunda ne dusunuyorsunuz iygunmudur daha iyisi var mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adonise kullanıcısına yanıt

    Sıkıntı olmaz,ben yağ olarak elf kullanmıyorum mesela ama sizin aldığınızda kötü değil. oto erdem den alıyorsunuz sanırım OEM numarasına göre alıyorsunuz zaten bujileri falan.Bi sıkıntı olmaz yani


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selam arkadaslar 10 sende aradan sonra sizden ricam laguna 2 faz 1 soldaki sigorta kutusunu acinca sigorta semasi olan var ise güzel temiz bir resmini buraya yukleye bilirmi ? burdan indirip yazicidan yazdirim benim sigorta kapagina yapistirmak istiyorum benimkisi kalkmis sökmüsler

  • Selamun Aleykum

    04.05.2023 te araç muayenesine girdim. Gitmeden önce benim arka stoplar atlama yapıyordu. Her iki tarafta. Sanayide her iki tarafından stop duylarının notr kısımlarına köprü atıldı. Yaklaşık 20 cm iki adet kablo ile köprü atıldı. Maliyet 300 tl. Araç muayenesine gittim. Farlar değil de el freninden kaldım. C.tesi günü el freni alt tarafı söktüm. Sol taraf halat gevşekti. Her iki arka tekerleği de kriko ile askıya aldım. Telleri gerdim. Evin aşağısında yokuşta frenini çektim. Maşallah araç yerinde durmuyor. Alıp başını gitmeye başladı. Bugün sabah tamirciye bıraktım. Merkezlerde sorun yok. Balatalarda sorun yok. Fren teli bitmiş dedi. Her iki tarafta değişmesi lazımmış. Her iki tarafta değişti. 700 tl teller. 600 tl işçilik. Toplamda 1300 tl.


    El frenini tamir etmek isterken göğüs altında boşta bir soket vardı. Ne olduğunu anlamayadım. Soketin karşılığını da bulamadım. Resimdeki soket nerenin acaba. Bilenler yardımcı olursa memnun olurum.

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***


     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***




  • 
Sayfa: önceki 12061207120812091210
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.