Şimdi Ara

CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
3
Favori
185.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selam
    araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
    camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
    klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
    ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

    bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?



  • Aşağıdaki ürünü kullanabilirsin. Bir ara kullanmıştım faydası oldu. Ben klimadaki buğu giderme tuşuna basıyorum buğu kayboluyor. Çalışma prensibi havayı kuvvetli bir biçimde ön cama veriyor.
    http://www.hepsiburada.com/carpex-cam-bugu-onleyicigiderici-sprey-093001/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otm093001
  • bu dolmuşcu yöntemidir ama işe yarar bidiğin bulaşık deterjanı süreceksin. :D yada klimanın nem alma fonksiyonu varsa yani üstünde cam resmi olan tuşa bas hemen gittiğini göreceksin.
  • bulaşık deterjanını bir süngere az miktarda bir çay kaşığı kadar dök ve cama sür buğuyu önlediğini göreceksin.
  • hic bir sey kullanmana gerek yok ilk once arcini klimasinin hava sirkulasyon dugmesini kontrol et eger icerdeki havayi cevirme konumunda ise onu kapat disaridan gelen havaya cevir ve klimayi illaki sicakta kullanacaksin diye bir sey yok soguk hava da versen buhari cozer ama klimayi acman gerkir klima kuru bir hava verdigi icin buhari hemen cozer
    eger birde arcinda buhar giderici konumu varsa ona bastigin anda zaten on saniyede hic bir sey kalmaz arka camlar dahil bir iki dakika da tertemiz olur

    eger sirkulasyon disaridan gelen hava konumunda hala buhar yapiyoirsa o zaman kilamanin filtresini degistir filtre tikali oldugu zamanda buharlanma yapar

    benim hic bir arabamda buhar sorunu yasamadim kulanmayi bilmek lazim biraz
  • klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
    Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

    1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
    2-Klima otomatik ise , sıcaklık ayarını 24 dereceye getiriniz.
    3- Klima manuel ise sıcaklık botonunu ortanın biraz yukarısına ayarlayın.Hava soğuksa tamemen sıcak da yapılabilir ,deneyerek en doğru nem alma konumunu bulunuz.

    4- Hava üfleme ayarını maksimuma getirin ve hemen yönlendirme ayarını ön cama verecek konumunu da yapınız .
    5- Arka cam resistansını açınız.
    6-Beklemeye başlayınız nem azalmaya başlayacaktır. Azalmıyorsa bir arıza söz konusudur .

    7- Nem geçtikten sonra üfelem hızını normale alınız
    8- içsirkülasyon butonunu kapatınız (normal dışarıdan hava alacak konuma gelmesi )
    9- tekrar nem oluşmaya başlarsa ilk önce fan hızını artırmayı deneyin.
    10- Bu da yetersiz olursa yine kısa süreli iç sirkülasyon butonuna basınız . ANINDA FARK EDECEKTİR.

    not: Bu işlemler klimayı nem alma konumunu öne çıkamak için yapılmaktadır. Klima devrede iken üflenen hava biraz soğuk olması normaldir bunu sıcaklık butonu ile oynayarak dengeleyebilirsiniz.




  • marketlerde buğu giderici cam siller var ben onlardan kullanıyorum etkisi birkaç gün gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
    Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

    1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
    2-Klima otomatik ise , sıcaklık ayarını 24 dereceye getiriniz.
    3- Klima manuel ise sıcaklık botonunu ortanın biraz yukarısına ayarlayın.Hava soğuksa tamemen sıcak da yapılabilir ,deneyerek en doğru nem alma konumunu bulunuz.

    4- Hava üfleme ayarını maksimuma getirin ve hemen yönlendirme ayarını ön cama verecek konumunu da yapınız .
    5- Arka cam resistansını açınız.
    6-Beklemeye başlayınız nem azalmaya başlayacaktır. Azalmıyorsa bir arıza söz konusudur .

    7- Nem geçtikten sonra üfelem hızını normale alınız
    8- içsirkülasyon butonunu kapatınız (normal dışarıdan hava alacak konuma gelmesi )
    9- tekrar nem oluşmaya başlarsa ilk önce fan hızını artırmayı deneyin.
    10- Bu da yetersiz olursa yine kısa süreli iç sirkülasyon butonuna basınız . ANINDA FARK EDECEKTİR.

    not: Bu işlemler klimayı nem alma konumunu öne çıkamak için yapılmaktadır. Klima devrede iken üflenen hava biraz soğuk olması normaldir bunu sıcaklık butonu ile oynayarak dengeleyebilirsiniz.


    hava sirkulasyon konusunda yanlisin var veya dilin surctu
    buhar haptigi zaman havayi disardan vermen gerekiyor
    daha dogrusu ic sirkilasyonnun kullanilacagi yerler bellidir zaten
    icerideki hava eger uzun tunellere girdiginizde sikisik trafikte onunuzdeki cok fazla duman atiyorsa
    egr yol caliismasi ve ya asiritozlu bir yerden geciyorsan ozaman kullanilir
    bunundisinda zaten kullanmak mantikli degil
    denemesi de bedava eger hava sirkulasyonunu icerde donecek sekilde kullenirsan arabanin icinin buharini gideremezsin belki sicak hava verdiginden dolayi on camda biraz giderme olur ama arabanin diger taraflarini cozduremezsin ve bu sekilde bir kis kullanir san arabanin icinde buyuk miktarda rutubet olusur ve arac ici kokmaya baslar




  • İyi de sanki her araba klimalıymış gibi anlatmış arkadaşlar..

    Bulaşık deterjanını denemek lazım
  • klimali olmasada bir sey degismez hava disardan geldigi surece hic buhar olmaz
  • quote:

    hava sirkulasyon konusunda yanlisin var veya dilin surctu
    buhar haptigi zaman havayi disardan vermen gerekiyor
    daha dogrusu ic sirkilasyonnun kullanilacagi yerler bellidir zaten
    icerideki hava eger uzun tunellere girdiginizde sikisik trafikte onunuzdeki cok fazla duman atiyorsa
    egr yol caliismasi ve ya asiritozlu bir yerden geciyorsan ozaman kullanilir
    bunundisinda zaten kullanmak mantikli degil
    denemesi de bedava eger hava sirkulasyonunu icerde donecek sekilde kullenirsan arabanin icinin buharini gideremezsin belki sicak hava verdiginden dolayi on camda biraz giderme olur ama arabanin diger taraflarini cozduremezsin ve bu sekilde bir kis kullanırsan arabanın icinde buyuk miktarda rutubet olusur ve arac ici kokmaya baslar

    ------------------------------------------------------------------------
    hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
    sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

    Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
    --------------------------------------------------------------------------------
    diğer koşullar altında yazdıklarınıza katılıyorum klima açık değilse nefes nedeniyle nem miktarı artar ve tehlikeli bir durum oluşur. başağrısı olursa CO2 miktarı çok artmış demektir.

    eğer isteyen olursa sıcak hava ve soğuk hava nem oranları ,yoğunlaşma nasıl olur ,çiğ noktası konularında bilgi verebilirim. Ama bunları bilmeden de dediklerimi tatbik ederseniz sonuç alırsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bfs

    İyi de sanki her araba klimalıymış gibi anlatmış arkadaşlar..

    Bulaşık deterjanını denemek lazım


    klimalı olmayan araçlar için cama hava üflenmesi gereklidir , arkadaşların dediği gibi cam buğu önleyici kimyasallarda iş görür. arka cam için zaten resistasn vardır . Kısa zamanda buğu açar . ön cam için hava maksimum seviyede üflenmeli ve yukarıdaki açıklmanın tersine iç çevirim açık olmalıdır ki nefesten kaynaklanan nem oranı artmasın. araç ısınınca kalorifer tesissatının sıcağı nedeniyle fan devamlı açıksa buğu açılmaya başlar , sıcak havadaki bağıl nem oranı soğuk havaya göre daha düşük olduğu an nem kaybolur. nisbi veua mutlak nem aynı kalsada bağıl nem ısınan hava ile artar ve camdaki buğu kaybolur.

    Buı aynen soğuk suya atılan şekerin çözünmemesi ve dibinde kalması ama su scıak ise anında erimesi benzeri bir durumdur. hava scıaklığı düştükçe havanın içindeki nem artık havanın taşıyamayacağı noktaya geliyor ve yoğunlaşma oluyor.




  • Klima içerideki havayı kuruturken nefesinizi de kurutur. Boğazınız gıcık yapmaya başlar. Arka arkaya öksürmeye başlarsınız. Uzun zaman çalıştırılması iyi olmaz.
  • Klimayı açmadan sadece soğuk olarak fan çalıştırırsanız buğunuzu önler, direk cam a verin sizi de fazla etkilemez
  • Arkadaşlar benim araç biraz garip bir havalandırma sistemine sahip..Benim nefesim bile 2. kademeden daha kuvvetli..O yüzden farklı alternatifler arıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bfs

    Arkadaşlar benim araç biraz garip bir havalandırma sistemine sahip..Benim nefesim bile 2. kademeden daha kuvvetli..O yüzden farklı alternatifler arıyorum

    sağ camı aç :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ------------------------------------------------------------------------
    hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
    sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

    Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
    --------------------------------------------------------------------------------



    Bende bu konuda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum... Eski polo kullanıcısıyım ve bu buğulanma olayından çok çektim... Klima nem alma özelliğinden ötürü buğunun en etkili çözümü o konuda hemfikiriz ancak iç sirkülasyon konusu yanlış gibime geliyor... Buğu olduğunda en hızlı çözümü klima + en sıcak hava + ön cama verme olarak yakalıyordum... Bunun yanında iç sirkülasyon aktifse klima açıkken çözme olayı daha geç oluyordu... Hatta 2004 model ford focusta havayı cama verirseniz (hatta orada ön cam buğu çözme işareti vardır) iç sirkülasyon aktif dahi olmaz...yani düğmeye basamazsınız bile... Bunun yanında şimdiki aracımda otomatik klima var ve ön buğu çözme tuşuna basınca klima aktif halde otomatik olarak çalışıyor ve iç sirkülasyon çalışmıyor... Eğer dediğiniz gibi olsaydı eminim bu özellik üreticiler tarafından otomatik olarak konulurdu diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CooLBye


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bfs

    Arkadaşlar benim araç biraz garip bir havalandırma sistemine sahip..Benim nefesim bile 2. kademeden daha kuvvetli..O yüzden farklı alternatifler arıyorum

    sağ camı aç :)



    Camı direkt açıyorum hocam zaten de belli bir müddet sonra motordan havalandırmaya gelen sıcak hava nedeniyle buğulanma artıyor.Neyse satacam zaten biraz daha dayanalım




  • quote:

    Bende bu konuda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum... Eski polo kullanıcısıyım ve bu buğulanma olayından çok çektim... Klima nem alma özelliğinden ötürü buğunun en etkili çözümü o konuda hemfikiriz ancak iç sirkülasyon konusu yanlış gibime geliyor... Buğu olduğunda en hızlı çözümü klima + en sıcak hava + ön cama verme olarak yakalıyordum... Bunun yanında iç sirkülasyon aktifse klima açıkken çözme olayı daha geç oluyordu... Hatta 2004 model ford focusta havayı cama verirseniz (hatta orada ön cam buğu çözme işareti vardır) iç sirkülasyon aktif dahi olmaz...yani düğmeye basamazsınız bile... Bunun yanında şimdiki aracımda otomatik klima var ve ön buğu çözme tuşuna basınca klima aktif halde otomatik olarak çalışıyor ve iç sirkülasyon çalışmıyor... Eğer dediğiniz gibi olsaydı eminim bu özellik üreticiler tarafından otomatik olarak konulurdu diye düşünüyorum...


    üreticiler güvenlik açısından böyle birşey yapmamaları normal . Çünkü arabadaki oksijen seviyesi düşerken kapalı unutulursa ne olacak tazminat hakkı doğar.

    Anlaşıldı tatmin olmayan arkadaşlarımız için biraz daha detaya inmem gerekiyor.

    tersten anlatmaya çalışmak en doğrusu gibime geliyor.

    Sıcak havalarda içerinin daha çabuk soğuması için iç çevirim kapatılır .bunda sanırım hemfikirizdir NEDEN?
    dışarıdan sıcak hava girmesin ve daha çabuk soğuması için mi?

    buna evet diye yanıt verenler yanlış seçeneği işaretlemiş olurlar.

    yanıt:
    dışarıdan hava alınırsa hava ile birlşkte su buharı da içeriye girer ve ısı transferi yönünden su buharını (nem ) soğutmak için harcamanız gereken enerji çok büyüktür. Detaylar thermodinamik konusuna girer, cam sıkabilir.

    demek ki içerideki nisbi nemi bir şekilde dışarı atmalısınız ki soğutma başlayabilesin. bu yüzden harıl harıl dışarı sular akar. Bu suyu dışarıya vermeyi durdurursanız içeride hemen bir koku ve nem yğkselmesi olur ve klima performası aniden düşer çünkü hissedilen sıcak lık artar.

    konumuza geri dönersek ,

    ısıtma işlevinde ise içerideki nemi sabit tutmak demek nisbi nemi sabit tutmamıza rağmen yükselecek sıcaklık nedeniyle bağıl nem yüzdesel oranı düşecektir. Camlarımızın buğulanması için bağıl nemin %100 olması gerekir yoğunlaşma başlar. su damlacaıkları artık havada asılı kalamaz. İşte siz klimayı çalıştırıp iç çevirimi kapatınca dışarıdan içeri su buharı girişini de kesmiş olursunuz ve scıaklık yükselmesi (kalorifer sistemi ile) olmaya başladığında dışarıdan su buharı veya çiğ noktasındaki nem girmez ise klima performası artar ve BTU olarak tüm gücünü nemi dışarı atmak için kullnır. İçeriye nem veren bir tek siz kalırsınız nefesiniz ile ciddi miktarda su buharı eklersiniz ama klimanın gücü bunu yenebilecek(fan yardımı ile)kapasitede donatılmışır.

    eğer iç çevirimi açarsaız ve dışarısı çiğ noktasında nem varsa ki bu sabahları ,arka camda oluşan su damlacıkları ile anlaşılır. içeriye bu suyu (%100 subuharı ve nem olarak ) vermiş olursunuz . Klimada nemi alma süresini uzatmış olacağınız için tavsiye etmiyorum. bilimsel açıklamanın birinci basamağı bu kadardır.




  • Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?

    Size verdiğim Ford örneğini güvenlik sebebine bağlamışsınız. O zaman şunu sormak gerekir güvenlik sadece cama hava verirken mi düşünülüyor? Hava akışını ayağa ya da bedene verince oksijen tükenme sorunu olmuyor mu acaba? (O durumlarda iç sirkülasyon aktif olabiliyor) Buğu konusu özellikle eski aracım 6n polo çok sorun olmuştu ve en iyi sonucu klima + dışarıdan hava akışı + sıcak hava yöntemi ile çözmüştüm. Sizin yazınız üzerine eski aracımın kullanma kılavuzunda buğu çözme ile ilgili yerleri ekliyorum.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


    Buda şu andaki aracım 307 kullanma kılavuzundaki uyarılar...

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitto -- 13 Kasım 2009; 23:31:14 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.