Şimdi Ara

MOTOR İÇ TEMİZLİĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
2
Favori
56.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 80000 km ye geldi ve benim bugüne kadar yapmadığım fakat eskilerin bildiği-yaptığı bir yöntemi yapmaya karar verdim, aracıma iyi bakarım ve yıllık bakımı beklemeden 6 ay sonra / yıllık bakım ortasında motor yağı ve filtresini değiştiririm, ama buna rağmen farkettiğim birşey vardı motor yağını değiştirdikten sonra yani dakkasında baktığımda hemen renginin değiştiğini görüyordum, demekki motorun içi çok pisti, bunun araştırmasını yaptığımda motor iç aksamını temizlemek için çeşitli kimyasallar üretildiğini gördüm ki fiyatı 4 lt motor yağı fiyatıydı kısaca pahalıydı, örnek ürünhttp://www.hepsiburada.com/polly-ceram-motor-ic-blok-temizleyici-300-ml/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otsv1100400003495
    velhasıl kelam yine internetten yapılan kısa bir araştırma ile bunun mazotlada yapılabildiğini anladım, eskilerin değimiyle babadan kalma yöntemi uygulamaya koyuldum, ve 5 tl lik mazot aldım yani 2 lt kadar, üstten aynı miktarda yağı emdirdikten sonra su kıvamındaki mazotu döktüm yağ haznesinden korkarak, bu arada mazotun iyi bir çözücü olduğunu fakat hiç yağlama özelliği olmadığınıda öğrendim, içerde yarı miktarda motor yağı bırakmamızın sebebide bundan dolayı zaten, bu da şu demek oluyor motoru rölantiden başka devirde ve 1-2 dk dan fazla çalıştırmayın, bu sürede yağ film tabakasının yırtılmaması için zamanı kollamak yani motorun zarar görmesini önlemek, neyse yağı akıttık yeni filtreyi ve tam sentetik yağımızı koyduk, şuan araç 85000 li km lerde ve yağ eski rengine çok daha yakın tabiri caizse tertemiz, arada bir yani 50000 kmlerde bir yapılması tavsiye ediliyor veya CC yapıldıysa hemen sonrasında, yapmanızı tavsiye ederim...







  • burda en eski belkide benim.
    hiç öyle bir uygulama yapmadım.bugüne kadarki bilgi birikimime dayanarak yapılmaması gereken bir temizleme şekli.bizmotoru daha ucuz ve ince motor yağlarıile temizlerdik.
    motorin iyi bir kir çözücü kabul ediyorumda iyi bir lastik bozucu tarafını ne yapmalı.
    motorini gören kayıt lastikleri, krank arka ön keçelerinin etkilenmediğini nasıl anlarız.
    bana göre motorinle asla amma ince yağla temizliğe evet.kolay gelsin
  • Bence Pril ve su döksek arabayı sallasak çalkalansa köpürse temizlenir motor.Sizce nasıl olur?

    Ekleme niteliğindeki not:şaka yapmıyorum,lütfen önerimi makaraya almadan modern bilim ve teknik ışığında değerlendiriniz.
  • yaptığınız işlem bence riskli olmuş.motor silindir bloğu contasından tutunda,izalasyon olarak zedeleyebilecğiniz bir çok keçe ve conta var.bazi işlei profesyonel ekipmanlarla tatbik etmek,ileride başınıza daha çok işler açılmasını önler.pirince gideyim derken bulgurdan... diye bir söz varya.bence dikkatli olun.
    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Arkadaşlar aracım 80000 km ye geldi ve benim bugüne kadar yapmadığım fakat eskilerin bildiği-yaptığı bir yöntemi yapmaya karar verdim, aracıma iyi bakarım ve yıllık bakımı beklemeden 6 ay sonra / yıllık bakım ortasında motor yağı ve filtresini değiştiririm, ama buna rağmen farkettiğim birşey vardı motor yağını değiştirdikten sonra yani dakkasında baktığımda hemen renginin değiştiğini görüyordum, demekki motorun içi çok pisti, bunun araştırmasını yaptığımda motor iç aksamını temizlemek için çeşitli kimyasallar üretildiğini gördüm ki fiyatı 4 lt motor yağı fiyatıydı kısaca pahalıydı, örnek ürünhttp://www.hepsiburada.com/polly-ceram-motor-ic-blok-temizleyici-300-ml/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otsv1100400003495
    velhasıl kelam yine internetten yapılan kısa bir araştırma ile bunun mazotlada yapılabildiğini anladım, eskilerin değimiyle babadan kalma yöntemi uygulamaya koyuldum, ve 5 tl lik mazot aldım yani 2 lt kadar, üstten aynı miktarda yağı emdirdikten sonra su kıvamındaki mazotu döktüm yağ haznesinden korkarak, bu arada mazotun iyi bir çözücü olduğunu fakat hiç yağlama özelliği olmadığınıda öğrendim, içerde yarı miktarda motor yağı bırakmamızın sebebide bundan dolayı zaten, bu da şu demek oluyor motoru rölantiden başka devirde ve 1-2 dk dan fazla çalıştırmayın, bu sürede yağ film tabakasının yırtılmaması için zamanı kollamak yani motorun zarar görmesini önlemek, neyse yağı akıttık yeni filtreyi ve tam sentetik yağımızı koyduk, şuan araç 85000 li km lerde ve yağ eski rengine çok daha yakın tabiri caizse tertemiz, arada bir yani 50000 kmlerde bir yapılması tavsiye ediliyor veya CC yapıldıysa hemen sonrasında, yapmanızı tavsiye ederim...




  • Çok iyi hatırlıyorum 97 polo muzu yıkıyordum kaputu açtım bütün suyu döktüm.

    Sonra arabaya oturdum bir çalıştırayım dedim kontağı çevirdim araba çalıştı fakat ibrelerde tık yok dedim hass...

    Babamla bayağı tartışmıştık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydarpaşa62 -- 19 Ağustos 2009; 16:58:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Bence Pril ve su döksek arabayı sallasak çalkalansa köpürse temizlenir motor.Sizce nasıl olur?

    Ekleme niteliğindeki not:şaka yapmıyorum,lütfen önerimi makaraya almadan modern bilim ve teknik ışığında değerlendiriniz.


    bilim ve teknik ışığında en ufağı 1 ton gelen bir aracın motoruna su ve "pril" döktükten sonra sallayıp, motor içinde ki bu karışımın çalkalanıp köpürmesini beklemek saçma olur. 1 tonluk aracı ne kadar sallayabilirsin? denemesi bedava, kirli bir pet şişeye biraz su ve "pril" koy sonra arabanın koltuğuna bırak ve arabayı sallamaya başla bakalım ne kadar temizlenecek şişe. hadi diyelim temizledin sonra o motoru nasıl durulayacaksın be adam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Bence Pril ve su döksek arabayı sallasak çalkalansa köpürse temizlenir motor.Sizce nasıl olur?

    Ekleme niteliğindeki not:şaka yapmıyorum,lütfen önerimi makaraya almadan modern bilim ve teknik ışığında değerlendiriniz.


    bilim ve teknik ışığında en ufağı 1 ton gelen bir aracın motoruna su ve "pril" döktükten sonra sallayıp, motor içinde ki bu karışımın çalkalanıp köpürmesini beklemek saçma olur. 1 tonluk aracı ne kadar sallayabilirsin? denemesi bedava, kirli bir pet şişeye biraz su ve "pril" koy sonra arabanın koltuğuna bırak ve arabayı sallamaya başla bakalım ne kadar temizlenecek şişe. hadi diyelim temizledin sonra o motoru nasıl durulayacaksın be adam

    durulama işine gelincede, alttan tıpayı söker yukardan yağ haznesinin kapağını açarak hortumu direk içine tutuverir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 19 Ağustos 2009; 18:10:31 >




  • dök benzin deposuna 3-5 kutu wd 40'ı bak gör nasıl çiçek gibi oluyor araba fren balatalarına kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    dök benzin deposuna 3-5 kutu wd 40'ı bak gör nasıl çiçek gibi oluyor araba fren balatalarına kadar


    ilk marşta pistonlardan gelecek sesi düşünemiyorum, jaaa das ist schön
  • Arkadaşlar bilmiyorum konuya cevap veren arkadaşların hepsi gençmi ama biz zamanında bu yöntemi 2-3 ayda bir uyguluyorduk.

    O zamanlar 124 ler,131 ler,Şahinler bakımamı giriyordu sanki?
    Belli kmlerde gücümüzün yettiğince yağ alıp,motoru mazotla temizleyip,yağı koyup,üzerinede kaydırıcıyı dökünce fişek gibi olurdu

    Birşey bildiğimizden değil,etraftan gördüğümüz için yapardık bunu.
    Hiçbir zararınıda görmedim.

    Ama geçenlerde aracımın yağını değiştirirken elemana mazotla yıkayalım dedim,zararlı abi kalsın dedi...


    Acaba aradan arabayamı farkediyor?
    Çünkü aynı adam daha önce Doğanın moorunu mazotla temizliyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverDrıve -- 16 Şubat 2010; 18:00:13 >




  • Ben de hep yağla yapmayı düşünmüşümdür. Yapanlar faydasının ne olduğunu yazarsa iyi olur.
  • Yıllardır sorunsuz iş gören sistemdir, hep kendim uygularım...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=211
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irf@n

    Yıllardır sorunsuz iş gören sistemdir, hep kendim uygularım...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=211


    sizin dediğiniz farklı. konuyu açan motor bloğunun içini temizlemiş.
  • elektrik uyuşmazlığı var sanırım forum genelinde. sıcaklar genleştirdi tabi.

    yağ kapağından içeri mazot mu boşalır hemşerim ya?
  • 5 litre motorin 2 litre yağ ve motor çalıştırılmlş birde

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko


    quote:

    Orijinalden alıntı: irf@n

    Yıllardır sorunsuz iş gören sistemdir, hep kendim uygularım...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=211


    sizin dediğiniz farklı. konuyu açan motor bloğunun içini temizlemiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko


    quote:

    Orijinalden alıntı: irf@n

    Yıllardır sorunsuz iş gören sistemdir, hep kendim uygularım...

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=211


    sizin dediğiniz farklı. konuyu açan motor bloğunun içini temizlemiş.



    Doğru, farklı işe dalmışım ben




  • bence yanlış bir işlem babam otobüs şöförüdür ben arabalarda büyüdüm lakin mazotlo motorun içini temizleme nezaman bu foruma üye oldum ozaman okudum bunun ne mantıgı var nede tekniği yukarıda arkadaş bahsetmiş krank milindeki keceler kayırlardakı ornikle bunlar özelliğini yitirip sorun çıkarta bilir kaldıkı bu motorun içinin temizlenmesi gerekse üretici firma şu kilometrede şu madde ile motorum içi yıkanmalı derdi zaten servisler para kazanmak için ugraşıyor bunuda yaparlardı
  • neyse sizler yapmayın yinede, sorumluluk benim değil, ben yaptım problem yok, siz yaparsınız Allah göstermesin birşey olur benden bilirsiniz...
  • Aynı konu eskidende tartışılmış.

    Google aratınca ilk o çıkıyor

    http://resim.donanimhaber.com/m_19641027/tm.htm
  • Eminim herkes servise gidince usta diye güvendiğimiz insanların, ne kadar iyi bilsek te, bazen lafını dinliyoruz. Deneyimlidirler vardır bi bildikleri diye.

    Bu durumda eski konu okunursa şöyle bir yorum çıkıyor.

    Eğer otomobil çok uzun süre yatarsa, yağın özelliği kaybolur yoğunlaşırsa veya yağ kirlenirse başka maddelerle (toz toprak gibi) yeni yağ kullanılmadan önce yıkama yapılması gerekir.
    Bence mantıklı.

    Ama normalde düzenli yağ değişimi yapılan bir otomobilde bence gereksiz bir uygulama.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    neyse sizler yapmayın yinede, sorumluluk benim değil, ben yaptım problem yok, siz yaparsınız Allah göstermesin birşey olur benden bilirsiniz...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.