Şimdi Ara

ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
125.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DİJİTAL-ANALOG KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.SADECE BİRİ ELLE DİĞERİ KUMANDAYLAMI DİĞER ÖZELLİKLERİ AYNIMI.
    BİRDE YOTOYO COROLLADA NİYE KLİMA YOK ANLAYABİLMİŞ DEĞİLİM.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    analog dijital demeyinde otomatik-manuel diyin daha doğru olur.

    arkadaşlar demişler analog klimada iç sıcaklığı ayarlayamazsınız sürekli çalışır diye.

    söz gelimi benim aracımdaki klima otomatik klima ama herhangi bir ekranı yok.

    hava sıcaklık ayar düğmesinin üzerinde dereceler yazıyor. ve içerisi o dereceye geldiğinde klima çalışmayı durduruyor.

    yani analog dijital klima yerine otomatik-anuel klima demek daha doğru.

    klimanın sıcaklığa göre durup çalışması için ekranı olması şart değil.

    hayırlı günler

    Alıntıları Göster
    Analog (Manuel) klima,

    Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

    Dijital (Otomatik) klima ise,

    Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

    Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


    Düzeltme.
  • analog olanda iç ortam sıcaklığını derece olarak belirleyemezsin diğerinde belirlersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    analog olanda iç ortam sıcaklığını derece olarak belirleyemezsin diğerinde belirlersin
    Toyota corolla larda klıma vardır ama 98 oncesı kasalarda opsıyon oldugu ıcın bazılarında klıma bulamayabılırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Toyota corolla larda klıma vardır ama 98 oncesı kasalarda opsıyon oldugu ıcın bazılarında klıma bulamayabılırsınız.

    Alıntıları Göster
    tam anlamadım.yani ikiside aynı şekilde soğutur.sadece sıcaklık konusunda anoloğ kendi belirlediği sıcaklıklamı ısıtır.
    demekki 98 ve sonrası.tamam 96 modelde yokta ondan şaşmıştım.opsiyonel ne demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    tam anlamadım.yani ikiside aynı şekilde soğutur.sadece sıcaklık konusunda anoloğ kendi belirlediği sıcaklıklamı ısıtır.
    demekki 98 ve sonrası.tamam 96 modelde yokta ondan şaşmıştım.opsiyonel ne demek.

    Alıntıları Göster
    opsiyonel demek yani isteğe bağlı ücret karşılığında alınabiliyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ortaşekerli

    tam anlamadım.yani ikiside aynı şekilde soğutur.sadece sıcaklık konusunda anoloğ kendi belirlediği sıcaklıklamı ısıtır.
    demekki 98 ve sonrası.tamam 96 modelde yokta ondan şaşmıştım.opsiyonel ne demek.

    Alıntıları Göster
    kardeş farklarını pek bilmiyorum ama 'over and under' katılıyorum. bende bi süredir araba almayı planlıyorum ve araştırıyorum ancak analog kliması oldugu için birçok model arabayı eledim o makinalara nasıl koyuyorlar o yapıyı hala aklım almıyor ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KARAPOYRAZ

    kardeş farklarını pek bilmiyorum ama 'over and under' katılıyorum. bende bi süredir araba almayı planlıyorum ve araştırıyorum ancak analog kliması oldugu için birçok model arabayı eledim o makinalara nasıl koyuyorlar o yapıyı hala aklım almıyor ..

    Alıntıları Göster
    dijitalde, ortam soğudukça fan hızı otomatik olarak azalıyo .
    soğuk havada, direkt içeriye sıcak hava veremiyo, önce biraz ısınmasını bekledikten sonra, içeriye sıcak havayı veriyor.
    camların buğusunu çöme tuşuna basıldığında saniyeler içerisinde (abartmıyorsam eğer)buğuyu çözüyor.
    inceliklerini bilmediğim başka yönleride vardır belki.

    bide ön koltukların altındaki zeminde hava çıkış delikleri var. manuel olanlarda da varmı bilimyorum. ilk arabam broadway dı, onda dikkat etmemiştim. şimdiki grande punto dynamic model lerde dijital klima standart olarak sunuluyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    dijitalde, ortam soğudukça fan hızı otomatik olarak azalıyo .
    soğuk havada, direkt içeriye sıcak hava veremiyo, önce biraz ısınmasını bekledikten sonra, içeriye sıcak havayı veriyor.
    camların buğusunu çöme tuşuna basıldığında saniyeler içerisinde (abartmıyorsam eğer)buğuyu çözüyor.
    inceliklerini bilmediğim başka yönleride vardır belki.

    bide ön koltukların altındaki zeminde hava çıkış delikleri var. manuel olanlarda da varmı bilimyorum. ilk arabam broadway dı, onda dikkat etmemiştim. şimdiki grande punto dynamic model lerde dijital klima standart olarak sunuluyo.

    Alıntıları Göster
    Dijital sen sıcaklığı ne istersen yapar + 35 yada + 10
    Analogda onu sen ayarlıyacan aç klimayı üşüdünse kapat terlersen yeniden aç
    Bende analog kullanıyorum fan ilk başda 3 .kademede yol aldıkça 1 e düşürüyorum baktım cok serin oldu camı 2 parmak açarım
    Ama sen ekonomık ol kapat klimanı arasıra (acs) yap yoksa klima hem yakıtta hemde çekişde bayağı randımanı düşürüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihtiyar balikcı

    Dijital sen sıcaklığı ne istersen yapar + 35 yada + 10
    Analogda onu sen ayarlıyacan aç klimayı üşüdünse kapat terlersen yeniden aç
    Bende analog kullanıyorum fan ilk başda 3 .kademede yol aldıkça 1 e düşürüyorum baktım cok serin oldu camı 2 parmak açarım
    Ama sen ekonomık ol kapat klimanı arasıra (acs) yap yoksa klima hem yakıtta hemde çekişde bayağı randımanı düşürüyor

    Alıntıları Göster
    analog dijital demeyinde otomatik-manuel diyin daha doğru olur.

    arkadaşlar demişler analog klimada iç sıcaklığı ayarlayamazsınız sürekli çalışır diye.

    söz gelimi benim aracımdaki klima otomatik klima ama herhangi bir ekranı yok.

    hava sıcaklık ayar düğmesinin üzerinde dereceler yazıyor. ve içerisi o dereceye geldiğinde klima çalışmayı durduruyor.

    yani analog dijital klima yerine otomatik-anuel klima demek daha doğru.

    klimanın sıcaklığa göre durup çalışması için ekranı olması şart değil.

    hayırlı günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    analog dijital demeyinde otomatik-manuel diyin daha doğru olur.

    arkadaşlar demişler analog klimada iç sıcaklığı ayarlayamazsınız sürekli çalışır diye.

    söz gelimi benim aracımdaki klima otomatik klima ama herhangi bir ekranı yok.

    hava sıcaklık ayar düğmesinin üzerinde dereceler yazıyor. ve içerisi o dereceye geldiğinde klima çalışmayı durduruyor.

    yani analog dijital klima yerine otomatik-anuel klima demek daha doğru.

    klimanın sıcaklığa göre durup çalışması için ekranı olması şart değil.

    hayırlı günler

    Alıntıları Göster
    Analog (Manuel) klima,

    Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

    Dijital (Otomatik) klima ise,

    Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

    Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


    Düzeltme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vakkas. -- 28 Temmuz 2009; 19:48:09 >




  • Aynen dediğiniz gibi, güzel bir açıklama olmuş.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Analog (Manuel) klima,

    Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

    Dijital (Otomatik) klima ise,

    Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

    Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


    Düzeltme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VoLKaN067

    Aynen dediğiniz gibi, güzel bir açıklama olmuş.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Analog (Manuel) klima,

    Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

    Dijital (Otomatik) klima ise,

    Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

    Örnek vermek gerekirse;

    Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

    Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


    Düzeltme.


    Alıntıları Göster
    Bilerek mi konuşuyorsunuz?

    Öyle olması lazım mı diyorsunuz?

    .oO°Oo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    Bilerek mi konuşuyorsunuz?

    Öyle olması lazım mı diyorsunuz?

    .oO°Oo.

    Alıntıları Göster
    kısaca analog klima siz kapatana kadar ayarladığınız şiddette çalışır
    dijital klima ortam sıcaklığını istenen değere çekene kadar şiddeti azalan bir üfleme yapar.

    bunun dışında bir artısı varmı? kullanım ömrü veya fonksiyon olarak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bachree -- 14 Ağustos 2009; 12:09:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    kısaca analog klima siz kapatana kadar ayarladığınız şiddette çalışır
    dijital klima ortam sıcaklığını istenen değere çekene kadar şiddeti azalan bir üfleme yapar.

    bunun dışında bir artısı varmı? kullanım ömrü veya fonksiyon olarak?

    Alıntıları Göster
    Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
    cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

    Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
    uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SilverBlue -- 14 Ağustos 2009; 11:06:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
    cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

    Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
    uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde

    Alıntıları Göster
    Dijital klima olmasına rağmen manuel modda kullanım daha kolayıma geliyor... Soğutana kadar 4.-5. kademede çalıştırırım , baktım üşüyorum 2-3 e çekerim




  • peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
    sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
    yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

    benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
    sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
    yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

    benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.
    manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
    otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

    yani ;
    içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

    ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
    ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
    önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

    bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahrikutlu

    peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
    sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
    yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

    benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.


    Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için...



    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
    otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

    yani ;
    içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

    ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
    ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
    önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

    bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.





    Genelde gösterişinin yanı sıra kullanım zorluğu da çıkarıyor , havayı ayaklara yollamak için numpad e 5-6 dokunuş yapmam gerekebiliyor , ön camlara üflemesini ayarlayım derken kaçarsa eğer bi tur daha 10-12 dokunuş demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 14 Ağustos 2009; 16:36:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahrikutlu

    peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
    sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
    yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

    benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.


    Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için...



    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
    otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

    yani ;
    içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

    ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
    ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
    önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

    bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.





    Genelde gösterişinin yanı sıra kullanım zorluğu da çıkarıyor , havayı ayaklara yollamak için numpad e 5-6 dokunuş yapmam gerekebiliyor , ön camlara üflemesini ayarlayım derken kaçarsa eğer bi tur daha 10-12 dokunuş demek

    Alıntıları Göster
    quote:

    " Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için... "


    böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    quote:

    " Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için... "


    böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.

    Alıntıları Göster
    Anolog dijital klima arasında bi fark yoktur arkadaşlar. İkisinde de klima kontrolü üzerindeki düğmelerden yapılır. Görsel fark vardır ancak işlev olarak fark yoktur. Ancak dijital klimaların hemen hemen hepsi aynı zamanda otomatik klima özelliği taşıdığı için dijital klima ile otomatik klima özdeşleşmiş insanların kafasında. Pekala bir otomatik klima dairesel çevirmeli ve ekranı olmayan klima kontrol ünitesiyle de kontrol edilebilir. Misal 2001 Avensis.
    Ancaaak manuel ve otomatik klima arasında çok fark vardır. Bir kliman eğer otomatik klimaysa ister anolog olsun ister dijital mutlaka ama mutlaka derece ayarı olmalıdır. Bu ayar ister ekranda görülsün ister dairesel kumandayla yapılsın mutlaka derece ayarı vardır. Fakat bu derece ayarını anolog klimadaki üfelenen havanın sıcaklığının ayarının yapıldığı düğmeyle karıştırmamak gerekir. Onda derece bulunmaz.
    Otomatik klimada iç hava sıcaklığı ayar düğmesiyle oynadığınız anda ayarladığınız derece ile aracın mevcut iç sıcaklığındaki derece farkına göre fan hızı değişir. Farkı artırısanız fan hızlanır azaltırsanız fan yavaşlar. Bunu da sizin ayarladığınız derecede aracın iç sıcaklığını sabit tutmak için yapar.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.