Şimdi Ara

Recep İvedik 3 (2010) (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
553
Cevap
0
Favori
25.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Recep İvedik ve Avatar'ı karşılaştıran adamdan ne beklersin işte
  • Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)




  • Dün akşam gittim baya eğlendim filmde ama çok sinir bozucu şeyler olmadı değil. Film başlar başlamaz insanlar gülmeye başladı ve herkes bi yorum yapıyor herkes. Küçük çocukları felan sokmuşlar. 3 Maymun ve Star Wars espirisine ve Fatih Terim tiplemesine koskoca salonda tek ben güldüm. Ayrıca öyle fazla küfür yoktu filmde. Biraz daha yozlaşmış bir Recep vardı karşımızda. Mesela hatırlayamadığım yabancı ünlülere benzetimler yapmıştı kimse salonda anlamadı. Hadi onları anlamadılar da yahu ben mi espiriden anlamıyorum yoksa Fatih Terim espirisi o kadar mı kötü. Espiride değil aynısını koymuş resmen. İzleyin eğlenin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REM1903

    Adam yapımcısı vs.. milyonları götürsün bizlerde tartışalım..
    Olumsuz konuşanların %50 si Kıskançlığından konuşuyor.
    %25 i Filmi izlemeden konuşuyor

    %25 i ise Aykırı olmak için eleştiriyor.

    Komedi Diyorsunuz.. Kalite diyorsunuz..

    Dünya üzerinde kaç tane var ki böyle film?

    Benim hatırladığım 2 tane var..

    Salaklar Sofrası ve Pardon

    Diğerlerinde Göt göğüsler fora. 3 Sahneden 1 i Erotik,5 Sahneden 1 i Extra erotik..

    Adam küfürsüz,Osuruksuz,böhöhühühüsüz bir film yapmış hala eleştiri derdindesiniz.

    Neymiş Gazeteciye sana başka birşey göstercem demiş.
    Bunu cem yılmaz dese,yere kapaklanırdınız dimi gülmekten..

    Adam bu filmde Recep ivedik olmak nedir onu anlatıyor.Zor Bir hayatı anlatıyor.0 sosyalliği anlatıyor. ama anlayana..


    +10000




  • quote:

    Orijinalden alıntı: :Sephiroth:

    quote:

    Orijinalden alıntı: REM1903

    Adam yapımcısı vs.. milyonları götürsün bizlerde tartışalım..
    Olumsuz konuşanların %50 si Kıskançlığından konuşuyor.
    %25 i Filmi izlemeden konuşuyor

    %25 i ise Aykırı olmak için eleştiriyor.

    Komedi Diyorsunuz.. Kalite diyorsunuz..

    Dünya üzerinde kaç tane var ki böyle film?

    Benim hatırladığım 2 tane var..

    Salaklar Sofrası ve Pardon

    Diğerlerinde Göt göğüsler fora. 3 Sahneden 1 i Erotik,5 Sahneden 1 i Extra erotik..

    Adam küfürsüz,Osuruksuz,böhöhühühüsüz bir film yapmış hala eleştiri derdindesiniz.

    Neymiş Gazeteciye sana başka birşey göstercem demiş.
    Bunu cem yılmaz dese,yere kapaklanırdınız dimi gülmekten..

    Adam bu filmde Recep ivedik olmak nedir onu anlatıyor.Zor Bir hayatı anlatıyor.0 sosyalliği anlatıyor. ama anlayana..


    +10000

    +1234567899543211124778

    @alper sana katiliyorum coluk cocuk doluydu ve en komik yerlere bi ben guldum koca sinemada.




  • şu filmi sinemada izleyipte zevk alan insanlara sesleniyorum zaman geç değil daha hala kendinizi geliştirebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)



    Recep İvedik sadece bir sinema karakteri gerçek değil bilmem farkında mısın? O bayanlar Recep'e gülüyor diye krolara apaçilere hayran mı olmuş oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REM1903

    Adam yapımcısı vs.. milyonları götürsün bizlerde tartışalım..
    Olumsuz konuşanların %50 si Kıskançlığından konuşuyor.
    %25 i Filmi izlemeden konuşuyor

    %25 i ise Aykırı olmak için eleştiriyor.

    Komedi Diyorsunuz.. Kalite diyorsunuz..

    Dünya üzerinde kaç tane var ki böyle film?

    Benim hatırladığım 2 tane var..

    Salaklar Sofrası ve Pardon

    Diğerlerinde Göt göğüsler fora. 3 Sahneden 1 i Erotik,5 Sahneden 1 i Extra erotik..

    Adam küfürsüz,Osuruksuz,böhöhühühüsüz bir film yapmış hala eleştiri derdindesiniz.

    Neymiş Gazeteciye sana başka birşey göstercem demiş.
    Bunu cem yılmaz dese,yere kapaklanırdınız dimi gülmekten..

    Adam bu filmde Recep ivedik olmak nedir onu anlatıyor.Zor Bir hayatı anlatıyor.0 sosyalliği anlatıyor. ama anlayana..


    Eleştiri denen kurumun "aykırı olmak" adına yapıldığı zannı sadece Türk halkına has bir durum olsa gerek. Ayrıca Recep İvedik'in nesini kıskanalım? Espri yeteneğinden yoksun, sinemaya bir şeyler kazandırmaktan ziyade sinemadan kısa yoldan bir şeyler kazanma ve ona bir şey vermeme derdinde olan birinin nesini kıskanayım? Cebine indirdiği milyonları mı? Karun da indiriyordu milyonları, Al Maktum da. Materyalist dünyada kıskanma kriteri başarı, kalite değil de lüks yaşam ve para olmuş. Villaları, güzel kızları götüren Şahan değil, çulsuz Zeki Demirkubuz'u kıskanırım ben. Dünya üzerinde kaliteli komedi binlerce sayabilirim istersen. Kötü örneklerle doldurulan sinemamız, sinemanın kaliteli komediden yoksun olduğuna dalalet etmez. Ayrıca aynı sözü Cem Yılmaz da söylese farketmez benim için, ayıp denen yüklem özneye göre yargı değiştirmez. Peygamber'in ayıbıyla berduşun ayıbı aynıdır kavramsal olarak. Ayrıca Cem Yılmaz'ı da "sinema işportacıları" skalasında gören biri olarak birinin ayıbını diğerinde pür-i pak ilan etmek gibi bir kaygım olamaz. Demek 0 sosyalliği, zor bir hayatı anlatıyor öyle mi? Bu çapulzade eseri de sosyal kaygı setresiyle dramatize ettiniz ya helal olsun. Birileri de kalkıp Cem Yılmaz'ın Gora, Arog ve Yahşi Batı üçlemesiyle Hollywood'a başkaldırdığını söylesin, tam olsun:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi De-Niro -- 16 Şubat 2010; 14:20:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)

    Toplumdaki yozlaşmayı anlamak için recep ivedik filmini analiz etmeye gerek yok.
    Bu filmin çok derin mesajları yok.
    İzlersin, gülersin ve biter.
    Bu filme bir sürü anlam yükleyip toplumu bu filmle analiz etmek garip oluyor, dediğiniz şeyleri anlamak için çok daha ciddi platformlar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: De-Niro

    quote:

    Orijinalden alıntı: REM1903

    Adam yapımcısı vs.. milyonları götürsün bizlerde tartışalım..
    Olumsuz konuşanların %50 si Kıskançlığından konuşuyor.
    %25 i Filmi izlemeden konuşuyor

    %25 i ise Aykırı olmak için eleştiriyor.

    Komedi Diyorsunuz.. Kalite diyorsunuz..

    Dünya üzerinde kaç tane var ki böyle film?

    Benim hatırladığım 2 tane var..

    Salaklar Sofrası ve Pardon

    Diğerlerinde Göt göğüsler fora. 3 Sahneden 1 i Erotik,5 Sahneden 1 i Extra erotik..

    Adam küfürsüz,Osuruksuz,böhöhühühüsüz bir film yapmış hala eleştiri derdindesiniz.

    Neymiş Gazeteciye sana başka birşey göstercem demiş.
    Bunu cem yılmaz dese,yere kapaklanırdınız dimi gülmekten..

    Adam bu filmde Recep ivedik olmak nedir onu anlatıyor.Zor Bir hayatı anlatıyor.0 sosyalliği anlatıyor. ama anlayana..


    Eleştiri denen kurumun "aykırı olmak" adına yapıldığı zannı sadece Türk halkına has bir durum olsa gerek. Ayrıca Recep İvedik'in nesini kıskanalım? Espri yeteneğinden yoksun, sinemaya bir şeyler kazandırmaktan ziyade sinemadan kısa yoldan bir şeyler kazanma ve ona bir şey vermeme derdinde olan birinin nesini kıskanayım? Cebine indirdiği milyonları mı? Karun da indiriyordu milyonları, Al Maktum da. Materyalist dünyada kıskanma kriteri başarı, kalite değil de lüks yaşam ve para olmuş. Villaları, güzel kızları götüren Şahan değil, çulsuz Zeki Demirkubuz'u kıskanırım ben. Dünya üzerinde kaliteli komedi binlerce sayabilirim istersen. Kötü örneklerle doldurulan sinemamız, sinemanın kaliteli komediden yoksun olduğuna dalalet etmez. Ayrıca aynı sözü Cem Yılmaz da söylese farketmez benim için, ayıp denen yüklem özneye göre yargı değiştirmez. Peygamber'in ayıbıyla berduşun ayıbı aynıdır kavramsal olarak. Ayrıca Cem Yılmaz'ı da "sinema işportacıları" skalasında gören biri olarak birinin ayıbını diğerinde pür-i pak ilan etmek gibi bir kaygım olamaz. Demek 0 sosyalliği, zor bir hayatı anlatıyor öyle mi? Bu çapulzade eseri de sosyal kaygı setresiyle dramatize ettiniz ya helal olsun. Birileri de kalkıp Cem Yılmaz'ın Gora, Arog ve Yahşi Batı üçlemesiyle Hollywood'a başkaldırdığını söylesin, tam olsun:)


    De Niro bu yazının türkçe mealini yazarmısın


    Ben başından beri sevmedim böyle filmleri , espiri artık kendi vatadaşını film olarak anlatmak olmuş

    Varsın milyonlar kazansın gözümüz yok allahta bereket versin , benim bir pardon'u izlediğimdeki zevki asla veremez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)

    Toplumdaki yozlaşmayı anlamak için recep ivedik filmini analiz etmeye gerek yok.
    Bu filmin çok derin mesajları yok.
    İzlersin, gülersin ve biter.
    Bu filme bir sürü anlam yükleyip toplumu bu filmle analiz etmek garip oluyor, dediğiniz şeyleri anlamak için çok daha ciddi platformlar var.


    Mesele Recep İvedik'in mesajları, muhtevası değil. Benim derdim halkımızın en büyük talebini böylesi ucuz filmlerin celbetmesi. Bu da halkın sanatta kalite aramıyor olduğunun göstergesi. Toplum Dosto okumaz ama Ferrari'sini Satan Bilgelere garaj dolusu Ferrari aldıracak kadar Sharma okur. Toplum kültür programı izlemez ama Aşk-ı Memnu gibi soft-porno diziler için eve fazladan televizyon bile alır. Sanat dediğimiz şey toplumun aynası değil midir? Sinemada en büyük gişe başarısını Recep İvedik kazanıyorsa bu halkın kültürel seçiciliğinden bahsedebilir miyiz? Şener Şen, Kemal Sunal, Öztürk Serengil, Sadri Alışık gibi isimler de komedi yaptıel. Kimse kızdı mı? Tepki gösterdi mi? Birkaç pespayelik dışında hepsi sosyo-komedi idi ve bir dertleri, bir kaygıları vardı. Turist Ömer belaltına girmeden nasıl Recep İvedik'ten daha fazla güldürüyor? Bunu neden düşünmüyor kimse. Odada ossurup herkesi güldürebilirsiniz, lakin güldürürken düşündürtemezsiniz, o anlık kaybolup gidersiniz. Verdiğiniz şey birkaç dakikalığına işe yarar, sonra boş tenekeler çöplüğüne gömülür. Sacha Cohen denen ucuz adamın yaptıklarını taklit etmekle komedi filmi çekmiş olmuyorsunuz. Maharet, Peter Sellers gibi perdede bir güldürü peygamberini oynamaktır...




  • Arkadaşlar boşuna uğraş veriyorsunuz,filme giden yaş grubu belli,ayrıca genelde varoş kesim.Belirli bir kültür seviyesinin üstünde biri zaten bu filme gitmez gitsede değil gülmek tebessüm bile etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: De-Niro

    quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)

    Toplumdaki yozlaşmayı anlamak için recep ivedik filmini analiz etmeye gerek yok.
    Bu filmin çok derin mesajları yok.
    İzlersin, gülersin ve biter.
    Bu filme bir sürü anlam yükleyip toplumu bu filmle analiz etmek garip oluyor, dediğiniz şeyleri anlamak için çok daha ciddi platformlar var.


    Mesele Recep İvedik'in mesajları, muhtevası değil. Benim derdim halkımızın en büyük talebini böylesi ucuz filmlerin celbetmesi. Bu da halkın sanatta kalite aramıyor olduğunun göstergesi. Toplum Dosto okumaz ama Ferrari'sini Satan Bilgelere garaj dolusu Ferrari aldıracak kadar Sharma okur. Toplum kültür programı izlemez ama Aşk-ı Memnu gibi soft-porno diziler için eve fazladan televizyon bile alır. Sanat dediğimiz şey toplumun aynası değil midir? Sinemada en büyük gişe başarısını Recep İvedik kazanıyorsa bu halkın kültürel seçiciliğinden bahsedebilir miyiz? Şener Şen, Kemal Sunal, Öztürk Serengil, Sadri Alışık gibi isimler de komedi yaptıel. Kimse kızdı mı? Tepki gösterdi mi? Birkaç pespayelik dışında hepsi sosyo-komedi idi ve bir dertleri, bir kaygıları vardı. Turist Ömer belaltına girmeden nasıl Recep İvedik'ten daha fazla güldürüyor? Bunu neden düşünmüyor kimse. Odada ossurup herkesi güldürebilirsiniz, lakin güldürürken düşündürtemezsiniz, o anlık kaybolup gidersiniz. Verdiğiniz şey birkaç dakikalığına işe yarar, sonra boş tenekeler çöplüğüne gömülür. Sacha Cohen denen ucuz adamın yaptıklarını taklit etmekle komedi filmi çekmiş olmuyorsunuz. Maharet, Peter Sellers gibi perdede bir güldürü peygamberini oynamaktır...


    Aynı fikirde olduğum birilerini bulabileceğimi dahi düşünmemeye başlamıştım. Filmden çıktığımda herkesin aynı fikirde olmasının ardından bu fikrin malzemesinin ne olduğunu da hesaba katınca, demek istediğim kültürel dejenerasyon gözler önüne serilmiş oluyor zaten. "Sadece Gülmek" fikriyle bu filmi izleyenler zaten hayatın içinden olduğunu düşündükleri repliklere gülmek için sinema filmini seçiyorlar. (madem öyle neden hayatın içinden gülünmüyor da bunlara gülmek için sinema filmi seçiliyor diye de düşünmeden edemiyorum.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: :::Banner:::


    quote:

    Orijinalden alıntı: AyBuBi

    Ben filmi beğenmedim. Küfürle güldürmemek için pisliğe vurmuş esprileri. Esprilerin neredeyse %90'ı pis pasaklı ortam ve iğrençlikten geliyor. Açıkçası 1. film çok daha iyiydi. Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Asıl önemli mevzu şu ama:

    Gittiğim sinema İstinye Park, ve izleyicilerin abartısız %70'i kadındı. Kadınlar tam bir sosyete, makyajlı, bakımlı hoş görünen 20-30 yaş arasındaydılar. Filmden sonra söyledikleri şey "Film çok komikti çok güzeldi." İşte vahim durum bu paragrafta geçen bilgiler. O denli kırodan hayvandan nefret ettiğini, kendilerinin bundan yıldığını söyleyen bayan kitlemizin aslında ne derece yalancı ve ne derece hint kadını özelliği (Öküze tapmak) taşıdığını görüyoruz.

    Bu film aslında başta gençlerimiz olmak üzere halkımızın genel dejenerasyonunu ve bulunduğu durumu göstermektedir.

    Note: 3 filmi de izledim. 1. Filmi beğenmiştim bile. Yaşım da 27 (eminim yaşla ilgili yorumlar gelecektir.)



    Recep İvedik sadece bir sinema karakteri gerçek değil bilmem farkında mısın? O bayanlar Recep'e gülüyor diye krolara apaçilere hayran mı olmuş oluyor?


    Böyle bir bakış açısı doğru değil. Sinema, gerçek hayatın perdeye yansıması ise gerçek hayattaki yargılarımızla sinemada bize gösterilen hayat arasındaki yargılarımız farklılık mı gösterir? Örneğin sinemada çoğu bayan Gora filminde Cem Yılmaz'ın iki de bir "damına koyayım" adlı küfürüne kahkahalarla tepki verdiler. Ama ara olupta dışarıda sigara içerken bir çocuk diğer arkadaşıyla konuşurken aynı küfürü ağzından kaçırınca o bayanlardan birkaç tanesi "ayıp değil mi? niye küfür ediyorsun?" diye çocuğa tepki koydular. Güler misin ağlar mısın? Yada şöyle sorayım. Alan Parker Midnight Express'te Türk insanına hakeratamiz ifadelerde bulundu. Şimdi buna reel gündemde kızıp sinemada "salt sinema" oluşu hasebiyle tepkisiz mi kalmamız gerekir? Söylemek istediğim; sinema bu peşin kabuller ve sorgusuz tasdikler neticesinde birilerinin elinde "anormalleri normalleştirme" kurumuna dönüşüyor. Buradaki bayanların asıl sorunu, istikrarlı bir dünya görüşüne ve duruş gösterme istidadına sahip olamamaktır.




  • ilk 2 filmi de dvdsi çıkınca izledim.bunu da öyle yapıcam.o adama para kazandırmayacağım desemde adamın kazandıgı paraya bak abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AMADEUS_

    Arkadaşlar boşuna uğraş veriyorsunuz,filme giden yaş grubu belli,ayrıca genelde varoş kesim.Belirli bir kültür seviyesinin üstünde biri zaten bu filme gitmez gitsede değil gülmek tebessüm bile etmez.


    Bu bakış açısıyla Hint Kast bakışının farkı var mı? Varoş diyerek insanları bir nevi kültürsüzlük yaftasıyla işaretliyorsunuz? Peki gitmeyen biz ne olduk? Allame mi? Yaş grubuyla, ikamet durumuyla alakası yok bu durumun. Olay paradigma farklılığı. Bir İngiliz kontunda da görebilirsiniz bunu, bir Japon bungalov hizmetkârında da. Dayatıyorlar ve kafaya vuruyorlar. Yıllarca ses etmeyen toplum da "eyvallah pirim" diyince galebe çalıyor bu kan emiciler. Oysa birazcık kumdan kafamızı kaldırsak, önümüze sürülenleri istemek yerine istediklerimizin önümüze sürülmesine yol açacağız. İşte bundan korkuyorlar, en büyük muslukları çünkü. Hem ucuz şarlatanlıklar ve palyaçoluklarla osurtarak güldür, hem kültürel yozlaşı pompalaması yap, hem boşa vakit geçirt, hem de bir şeyler almasını sağlama. Sadece gülsünler, zıçana kadar gülsünler. Bu mudur? Neymiş stresliymişiz, gülmeye ihtiyacımız varmış. Amerika'da yıllarca zulüm gören, cinsel organları kesilen Afro-Amerikan kitle neden Recep İvedik çıkarmak yerine Spike Lee, Winterbottom gibi adamlarla narkoz verip uyutarak dertleri unutturmadı da; gidip balyoz gibi filmlerle Hollywood'un totalitarizmine baş kaldırdı? Ülkemizi bir deneme tahtasına çeviriyorlar, biz ise düşünüp "durun hele kardeşim" diyeceğimize "uyutun abiler, herşeyi yapın ama sonunda uyutup bir anlığına unutturacak narkozlar verin, biz itaatkâr köleleriz, vurun başımıza alın ekmeğinizi. bizler seçmeyiz, sizin seçtiklerinize boyun eğeriz" diyoruz. İşte buna gülünür:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: De-Niro

    quote:

    Orijinalden alıntı: _AMADEUS_

    Arkadaşlar boşuna uğraş veriyorsunuz,filme giden yaş grubu belli,ayrıca genelde varoş kesim.Belirli bir kültür seviyesinin üstünde biri zaten bu filme gitmez gitsede değil gülmek tebessüm bile etmez.


    Bu bakış açısıyla Hint Kast bakışının farkı var mı? Varoş diyerek insanları bir nevi kültürsüzlük yaftasıyla işaretliyorsunuz? Peki gitmeyen biz ne olduk? Allame mi? Yaş grubuyla, ikamet durumuyla alakası yok bu durumun. Olay paradigma farklılığı. Bir İngiliz kontunda da görebilirsiniz bunu, bir Japon bungalov hizmetkârında da. Dayatıyorlar ve kafaya vuruyorlar. Yıllarca ses etmeyen toplum da "eyvallah pirim" diyince galebe çalıyor bu kan emiciler. Oysa birazcık kumdan kafamızı kaldırsak, önümüze sürülenleri istemek yerine istediklerimizin önümüze sürülmesine yol açacağız. İşte bundan korkuyorlar, en büyük muslukları çünkü. Hem ucuz şarlatanlıklar ve palyaçoluklarla osurtarak güldür, hem kültürel yozlaşı pompalaması yap, hem boşa vakit geçirt, hem de bir şeyler almasını sağlama. Sadece gülsünler, zıçana kadar gülsünler. Bu mudur? Neymiş stresliymişiz, gülmeye ihtiyacımız varmış. Amerika'da yıllarca zulüm gören, cinsel organları kesilen Afro-Amerikan kitle neden Recep İvedik çıkarmak yerine Spike Lee, Winterbottom gibi adamlarla narkoz verip uyutarak dertleri unutturmadı da; gidip balyoz gibi filmlerle Hollywood'un totalitarizmine baş kaldırdı? Ülkemizi bir deneme tahtasına çeviriyorlar, biz ise düşünüp "durun hele kardeşim" diyeceğimize "uyutun abiler, herşeyi yapın ama sonunda uyutup bir anlığına unutturacak narkozlar verin, biz itaatkâr köleleriz, vurun başımıza alın ekmeğinizi. bizler seçmeyiz, sizin seçtiklerinize boyun eğeriz" diyoruz. İşte buna gülünür:)


    Sevgili arkadaşım yazdıkların doğru,ben bu forumda neler yazdım neler çizdim bu filmle ilgili,elime ne geçti biliyormusun ? Koca bir ''0'' yazı ile de böyle ''sıfır''.O yüzden çabalaman boşuna onu demeye çalışıyorum.Bizim milletimiz böyle olduğu sürece daha çok Recep'ler Mehmet'ler çekilir.




  • Recep İvedik e gidenlerde şöyle bişey var..Sinemaya yılda 1-2 kez gidenler Recep İvediğe gidiyorlar..Mesela çevremde sinemaya yılda 2-3 kez gidenler recep ivediğe gidiyorlar..Düzenli olarak sinemaya gidenleri sayarsak Recep ivedik bu kadar gişe alamazdı.Sinamanın önünden geçmeyenler recep ivedik için sinemaya gidiyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AMADEUS_

    Sevgili arkadaşım yazdıkların doğru,ben bu forumda neler yazdım neler çizdim bu filmle ilgili,elime ne geçti biliyormusun ? Koca bir ''0'' yazı ile de böyle ''sıfır''.O yüzden çabalaman boşuna onu demeye çalışıyorum.Bizim milletimiz böyle olduğu sürece daha çok Recep'ler Mehmet'ler çekilir.


    Eğer inandığım bir hakikat varsa, insanların bunu anlamaması yahut iştirak etmemesi, beni o hakikati savunma çabasından alıkoyamaz. Ve hiçbir çaba boşuna değildir.

    Recep İvedik ve pragmatist türevlerinin halk ile olan ilişkisini şöyle bir mizansenle ele alayım:

    Birkaç genç iki bina arasındaki daracık yerde oturup sohbet ediyorlar, birbirleriyle vakit geçiyorlar. En üst katta oturan bir adam bunları görüyor ve aklına bir hinlik geliyor. Çatıya kocaman oluklar açıyor ve aşağıya tazyik halinde su pompalıyor. Gençler iki bina arasında sıkışıp kalıyor ve amansız yağan yağmurdan kaçamıyorlar. Sonra aynı adam arka taraftan dolaşıp geliyor ve elinde bir yığın şemsiye. Islanan gençler hemen şemsiyeleri satın alıp, yağmurdan korunuyorlar ve adama sonsuz teşekkür sunuyorlar.

    Evet biraz ütopik ve absürd bir örnek, ama meramımızı anlatmaya yeter diye umuyorum:)




  • Hocam çok güzel yorumlar yapmışsınız. İnsanın okudukça okuyası geliyor. Haklı eleştirinizi destekliyorum.
    Ve bir ekleme de ben yapmak isterim.

    Ben türk filmleri konusunda Kemal Sunal, Sadri Alışık'an turist ömer, gibi karakterleri geçmişte çokça izleyip gülen birisiyim. (Tıpkı bir çoğumuz gibi)

    Ancak şu an onları izlediğim için utanıyorum, ve tekrar izlemek istemiyorum. Bu filmlerin çaresizlik, saflık, delilik ve/veya iletişim bozukluğundan kaynaklanan komedi yaptığını düşünüyorum... Ve bu da bana çok ucuz geliyor. Kolay komedyen olunmaz, nedeni ise komedi unsurunun zeka içermesidir. Ama çoğu kemal sunal filminde müthiş bir seviyesizlik ve laubalilik ve bunun üzerine oturmuş bir komedi unsuru taşıdığını görüyorum. Ve dediğim gibi bu işi çok ucuz bir hale sokuyor benim gözümde...

    Günümüz filmlerine bakacak olursak, Cem yılmaz'ın recep ivediğe kalite açısından üstünlüğü bulunmamakta bence. Her ikisi de gişe hasılatı kaygısı taşıyan, kaliteden yoksun (Her ne kadar bütçe ile yapılırsa yapılsın) ticari filmlerdir benim gözümde. Özellikle Cem Yılmaz'ın farklı ortamlarda güldürme kaygısını anlayamıyorum. Uzayda, batıda vs.vs. İvedik'e gelince.. Bu kalitesizlikte güldürme ve gişe adına -her ne kadar kalitesi yerlerde sürünse de- işi daha sağlam bir yerden tuttuğunu, daha doğru bir yol izlediğini görüyorum. Oyunu kuralına göre oynadığını görüyorum açıkçası. Niyetim bu filmleri savunmak ya da geçmişi kötülemek değil. Ancak günümüz koşullarında bu filmler ne kadar saçmaysa geçmiş koşullarında da çoğu kemal sunal filmi o kadar saçmadır. İvedikle Yahşi batıyı da kendi içinde değerlendirdiğimizde bence ivedik daha doğru bir yol izlemiştir kısa yoldan gişe ve kaba komedi anlamında diyorum.

    Sonuçta ivedik'in de Y.Batının da kemal sunal filmlerinin de (Belki birkaçı hariç) savunulacak, değerlendirilecek, övülecek çok fazla bir tarafı yoktur benim gözümde.Yanlış anlaşılmalara mahal vermek istemiyorum. Benim komedi anlayışım biraz farklı olabilir. Tamamen kendi fikirlerimdir.
    Saygılarımla,
    V.Lord.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.