Şimdi Ara

şanzuman yağı kaç km değişmeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
196.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • düz vites araçların şanzuman yağı kaç km değişmeli arkadaşlar.teşekkürler.aisin marka depriyaj setini nerden temin edebilirim yetkili servis harici.toyota yaris 2004 1.3 düz vites için...teşekkürler.bursa.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Araç rodajdan çıktıktan sonra 20.000'inci km'de değişmesi yeterlidir bence. Şanzıman yağı evsafını kaybetmez. Motor yağı gibi ısınıp soğuyabilir ama motor yağı gibi değildir. Motor yağının amacı pislikleri toplamaktır ve çıktığı sıcaklıklar daha yüksektir. Servis kitapçıklarına bakarsanız hidrolik yağın da değişmesi gerektiğini söyler. Oysa sentetik ve organik fren (Bazı Fransız araçları kullanır) yağları en zor bozulan yağlardır.
    ne 20 bini hocam 200.000 de değişse çok bile, millet 20 binde motor yağı değişmiyor yahu milleti korkutmanın ne alemi var
    Bilmeyenler için...

    Vites Kutularının içerisinde bir mıknatıs bulunur, kibrit kutusunun yarısı kadar, tapanın karşı köşesinde, normalde göremezsiniz ama önemli bir özelliği var. Dişlilerden kopan maden tozu, çapak, parçacık ve diğer küçük demir, çelik, bakır ve sarı zerreciklerini vites kutusu yağının içerisinden süzer. Özellikle işini araç durduktan sonra, yağ ısınmışken ve aşağıya doğru akarken yapıyor. Genelde aracın ömrü kadar bir ömrü var ama hatalı vites geçişleri ve arızalar nedeni ile vites kutusu söküldüğünde tüm parçalarla birlikte bu da yıkanıyor ve görevini yeniymiş gibi yapmaya devam ediyor.

    Vites kutusu yağı daha kalın ve özel bir evsaftadır. Özellikle senkromeçler arasında görev yapar, vites dişlilerinin birbirine sürterken aşınmayı asgariye indirir, gacırt sesi ile sizi uyaran hatalı vites geçişlerinde dişlilerden kopan çapakları yağ haznesine taşır, yumuşak ve sessiz çalışma sağlar. Şahsen şimdiye kadar hiç değiştirmedim ama pek pahalı bir ürün olmadığı gibi kontrolü ve tamamlanması da basittir.

    Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: D_G_N

    En son ne zaman değişip değişmediğini bilmiyorsak anlamanın bir yolu varmıdır?
  • Her 60 bin km de değişmesi gerekir. saygılar
  • aisin debriyajwww.ilkerlerotomotiv.com istanbuldan kargoyla geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda duru

    aisin debriyajwww.ilkerlerotomotiv.com istanbuldan kargoyla geliyor.
    bizimkisi otomatik kitapcıgında 100bin yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KILIÇ

    bizimkisi otomatik kitapcıgında 100bin yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam

    Alıntıları Göster
    Duz vites araclarda (cok eski araclar haric) sanzıman yagının degismesine gerek yoktur. Otomatiklerde ise cok seyrek periyodlarda degisir (90 bin kim gibi).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Duz vites araclarda (cok eski araclar haric) sanzıman yagının degismesine gerek yoktur. Otomatiklerde ise cok seyrek periyodlarda degisir (90 bin kim gibi).

    Alıntıları Göster
    En son ne zaman değişip değişmediğini bilmiyorsak anlamanın bir yolu varmıdır?
  • Bilmeyenler için...

    Vites Kutularının içerisinde bir mıknatıs bulunur, kibrit kutusunun yarısı kadar, tapanın karşı köşesinde, normalde göremezsiniz ama önemli bir özelliği var. Dişlilerden kopan maden tozu, çapak, parçacık ve diğer küçük demir, çelik, bakır ve sarı zerreciklerini vites kutusu yağının içerisinden süzer. Özellikle işini araç durduktan sonra, yağ ısınmışken ve aşağıya doğru akarken yapıyor. Genelde aracın ömrü kadar bir ömrü var ama hatalı vites geçişleri ve arızalar nedeni ile vites kutusu söküldüğünde tüm parçalarla birlikte bu da yıkanıyor ve görevini yeniymiş gibi yapmaya devam ediyor.

    Vites kutusu yağı daha kalın ve özel bir evsaftadır. Özellikle senkromeçler arasında görev yapar, vites dişlilerinin birbirine sürterken aşınmayı asgariye indirir, gacırt sesi ile sizi uyaran hatalı vites geçişlerinde dişlilerden kopan çapakları yağ haznesine taşır, yumuşak ve sessiz çalışma sağlar. Şahsen şimdiye kadar hiç değiştirmedim ama pek pahalı bir ürün olmadığı gibi kontrolü ve tamamlanması da basittir.

    Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: D_G_N

    En son ne zaman değişip değişmediğini bilmiyorsak anlamanın bir yolu varmıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Duz vites araclarda (cok eski araclar haric) sanzıman yagının degismesine gerek yoktur. Otomatiklerde ise cok seyrek periyodlarda degisir (90 bin kim gibi).

    Alıntıları Göster
    Nasıl motor yağı belli km'de özelliğini yitirip değiştiriliyorsa şanzıman yağı da ısınıp soğuma gibi bir çok etkenden etkilenip zamanla özelliğini yitirip değiştirilmesi gerekir.
    Bazı ustalar şanzıman ve diferansiyelin kapalı birer kutu olduğunu bir kaçak olmadığı sürece motor gibi eksilme yapmayacağı için yağının da değiştirilmeyeceğini iddia etse de araç üreticileri kitapçıklarda değişim periyotlarını belirtmişlerdir. Bu periyotlara göre değişim yapmak gerekir.
    Benim aracımda (suzuki) 45.000 km. Ama bu her marka için standart değil aracın ve kullanılan yağın özelliğine göre değişir. En doğrusu aracın kitapçığına bakarak veya bir servise danışarak uygun km'de uygun numara yağla değişim yapmanızdır.
    Şanzıman ve diferansiyel yağı değişmez diyen ustalar da kendi tecrübelerine göre konuşurlar ve kendi tecrübelerine göre haklıdırlar. Bu ustalar geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmamış, herhangi bir arıza, kaçak vs... sebeple şanzıman veya diferansiyel yağı zorunlu değiştirilen araçlarda (geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmadığından veya kullanıma bağlı olarak dişlilerin aşınması veya uygun olmayan viskozitede yağ kullanılması sonucu) araçta daha önce olmayan ses- uğultu gibi problemlerle karşılaşmışlardır. Bu problemlerin sebep sonuç ilişkisini iyi kuramayıp düz mantıkla "şanzıman veya diferansiyel yağı değiştirilmez, otomobil üreticileri servis hizmetlerinden para kazanmak için değiştirilmesini söylerler fakat değiştirilirse ses, uğultu başlar" diye bir sonuca varmışlardır. İyi niyetle bu tecrübelerini müşterilerine aktarırlar. Sizin gibi ben de ikinci el aldığım araç için bu meseleyi araştırdım sonuçta değiştirttim, herhangi bir sorun yok.
    Zaten uzun periyotta değişen bir yağ olduğu için üç kuruş fazla verip uygun viskozite yağın tam sentetik olanını koydurun. Vites geçişlerindeki rahatlamayı ve sessizliği fark edeceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Nasıl motor yağı belli km'de özelliğini yitirip değiştiriliyorsa şanzıman yağı da ısınıp soğuma gibi bir çok etkenden etkilenip zamanla özelliğini yitirip değiştirilmesi gerekir.
    Bazı ustalar şanzıman ve diferansiyelin kapalı birer kutu olduğunu bir kaçak olmadığı sürece motor gibi eksilme yapmayacağı için yağının da değiştirilmeyeceğini iddia etse de araç üreticileri kitapçıklarda değişim periyotlarını belirtmişlerdir. Bu periyotlara göre değişim yapmak gerekir.
    Benim aracımda (suzuki) 45.000 km. Ama bu her marka için standart değil aracın ve kullanılan yağın özelliğine göre değişir. En doğrusu aracın kitapçığına bakarak veya bir servise danışarak uygun km'de uygun numara yağla değişim yapmanızdır.
    Şanzıman ve diferansiyel yağı değişmez diyen ustalar da kendi tecrübelerine göre konuşurlar ve kendi tecrübelerine göre haklıdırlar. Bu ustalar geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmamış, herhangi bir arıza, kaçak vs... sebeple şanzıman veya diferansiyel yağı zorunlu değiştirilen araçlarda (geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmadığından veya kullanıma bağlı olarak dişlilerin aşınması veya uygun olmayan viskozitede yağ kullanılması sonucu) araçta daha önce olmayan ses- uğultu gibi problemlerle karşılaşmışlardır. Bu problemlerin sebep sonuç ilişkisini iyi kuramayıp düz mantıkla "şanzıman veya diferansiyel yağı değiştirilmez, otomobil üreticileri servis hizmetlerinden para kazanmak için değiştirilmesini söylerler fakat değiştirilirse ses, uğultu başlar" diye bir sonuca varmışlardır. İyi niyetle bu tecrübelerini müşterilerine aktarırlar. Sizin gibi ben de ikinci el aldığım araç için bu meseleyi araştırdım sonuçta değiştirttim, herhangi bir sorun yok.
    Zaten uzun periyotta değişen bir yağ olduğu için üç kuruş fazla verip uygun viskozite yağın tam sentetik olanını koydurun. Vites geçişlerindeki rahatlamayı ve sessizliği fark edeceksiniz.

    Alıntıları Göster
    Bu resim şanzıman yağı hakkında bir fikir verebilir. Birkaç damla yağı beyaz kağıda damlatın.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu resim şanzıman yağı hakkında bir fikir verebilir. Birkaç damla yağı beyaz kağıda damlatın.



    Alıntıları Göster
    Taner hocam bilgi için teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Taner hocam bilgi için teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    şanzıman yağı öyle sık sık değiştirilmez ta ki şanzıman veya aks başları tamir görünce o zaman değiştirilir.eğerki şanzımanda kaçak varsa yağ damlatıyorsa sık sık seviye kontrolü yapılmalı gerekiyorsa seviyesi tamamlanmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sephıa

    şanzıman yağı öyle sık sık değiştirilmez ta ki şanzıman veya aks başları tamir görünce o zaman değiştirilir.eğerki şanzımanda kaçak varsa yağ damlatıyorsa sık sık seviye kontrolü yapılmalı gerekiyorsa seviyesi tamamlanmalıdır.

    Alıntıları Göster
    yağı servisde 75w90 olarak değiştirdim litresi 26 tl 2 litre kullandılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda duru

    yağı servisde 75w90 olarak değiştirdim litresi 26 tl 2 litre kullandılar.

    Alıntıları Göster
    iyi akşamlar,
    bugün ben de şanzuman yağını değiştirdim. Sanayideki özel servis ustası TUTELA 2C 80/S yağdan koydu. Ama yağın rengi yeşildi. Rengini görünce şok oldum çünkü şanzumandan çıkan yağ kırmızı renkliydi ve ben de aynı renk yağ koymamız gerektiğini biliyordum. Defalarca ustaya sordum bişey olmaz dedi bu ATF değil dedi biz birçok arabaya bundan koyuyoruz bir şikayet almadık dedi. Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacivertyel
    Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.


    viskozite: SAE 80 (dişli yağı)
    performans seviyesi: API GL-4

    Selenia üretimi görünüyor.

    Opel'lerde de bazı otm. şanzıman yağları yeşil renklidir. Farklı yağların kullanılmasını engellemek için yapıyorlar. Bu yağ da bazı Fiat'ların orjinal yağı olarak görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacivertyel
    Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.


    viskozite: SAE 80 (dişli yağı)
    performans seviyesi: API GL-4

    Selenia üretimi görünüyor.

    Opel'lerde de bazı otm. şanzıman yağları yeşil renklidir. Farklı yağların kullanılmasını engellemek için yapıyorlar. Bu yağ da bazı Fiat'ların orjinal yağı olarak görünüyor.


    Teşekkür ederim..Benim arabam manuel şanzıman. Umarım bir sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacivertyel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacivertyel
    Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.


    viskozite: SAE 80 (dişli yağı)
    performans seviyesi: API GL-4

    Selenia üretimi görünüyor.

    Opel'lerde de bazı otm. şanzıman yağları yeşil renklidir. Farklı yağların kullanılmasını engellemek için yapıyorlar. Bu yağ da bazı Fiat'ların orjinal yağı olarak görünüyor.


    Teşekkür ederim..Benim arabam manuel şanzıman. Umarım bir sorun olmaz.

    Alıntıları Göster
    Her 20.000'de bir değiştirmek faydalı olabilir. Çok pahalı birşey de değil.

    Taner Bey'e de teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Her 20.000'de bir değiştirmek faydalı olabilir. Çok pahalı birşey de değil.

    Taner Bey'e de teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    20 bin az değilmi manueller için?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    20 bin az değilmi manueller için?

    Alıntıları Göster
    bende şanzuman yağı değiştirmek istiyorum benim arabam renault brodway rn 1997 model acaba ne tür bir şanzuman yağı kullanmak gerekir birde bunun maliyeti ne olur bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa araba birde 112 binde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nessu

    bende şanzuman yağı değiştirmek istiyorum benim arabam renault brodway rn 1997 model acaba ne tür bir şanzuman yağı kullanmak gerekir birde bunun maliyeti ne olur bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa araba birde 112 binde

    Alıntıları Göster
    20,000 kmde şanzuman yağımı değişir ya

    en az 75,000 km de yada 4 yıl
  • Araç rodajdan çıktıktan sonra 20.000'inci km'de değişmesi yeterlidir bence. Şanzıman yağı evsafını kaybetmez. Motor yağı gibi ısınıp soğuyabilir ama motor yağı gibi değildir. Motor yağının amacı pislikleri toplamaktır ve çıktığı sıcaklıklar daha yüksektir. Servis kitapçıklarına bakarsanız hidrolik yağın da değişmesi gerektiğini söyler. Oysa sentetik ve organik fren (Bazı Fransız araçları kullanır) yağları en zor bozulan yağlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 3 Ocak 2012; 11:03:49 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.