Şimdi Ara

DOĞAN SLX HARARET SORUNU LÜTFEN YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
85.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.







  • fanın bazen çalışp çalışmaması aklıma fan müşürü arızasını düşündürüyor.
  • evet arızalı olabilir ama harareti düşürmemesi garip değilmi? bazen 90 da bazen 110 da açtığı bazen ikisinde de açmadığı oluyor? Termostat arızalı olabilirmi? (Usta kesinlikle ondan yapmaz dedi ama :( )
  • tüp kafasının altında bir hortum gibi birşey var. alt tarafta. orada pislik vardır ondan yapar dedi tüpçü
  • halen daha sorunun cevabını bulamadım. :(
  • İmzamdaki ürün size yardımcı olabilir.
  • bu aletler bana aracın ısındığını yada soğudunu gösteriyor. önemli olan o değilki. araç neden ısınıyor ben bunu öğrenmeye çalışıyorum. Termostadı söktürdüm sağlam, devirdaimi söktürdüm sağlam, bütün borulara baktırdım sorun yok. hala bulamadım sorunun nerde olduğunu. araç bayıra tırmanırken 110 derece çıkıyor ve tüp kafası soğuyor. anlamadım gitti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FFC

    bu aletler bana aracın ısındığını yada soğudunu gösteriyor. önemli olan o değilki. araç neden ısınıyor ben bunu öğrenmeye çalışıyorum. Termostadı söktürdüm sağlam, devirdaimi söktürdüm sağlam, bütün borulara baktırdım sorun yok. hala bulamadım sorunun nerde olduğunu. araç bayıra tırmanırken 110 derece çıkıyor ve tüp kafası soğuyor. anlamadım gitti.



    Benzinlede aynı sorunu yaşatıyor mu?
  • Aracı benzine aldığımda araçtaki kasıntı (tüp kafasından kaynaklanan) kalmıyor. Gayet düzgün gidiyor. Yalnız sıcaklık aynı. Dikkatimi çeken bir olay oldu. Düz yolda standart hızlarda derce 90 ı geçmiyor. Bayırlarda ise durum değişiyor, LPG veya BENZİN farketmiyor yani.
  • sorunun birkaç nedeni olabilir,

    1. fanın rölesinde sorun olabilir bir elektrikçiye gösterilebilir,
    2. soğutma sisteminde tıkanıklık olabilir, radyatörde, su kanallarında, radyatörünüzü hiç tamir ettirdiniz mi,
    3. fanın plastik pervanesi zamanla ısının ve dış koşulların etkisiyle geometrisini kaybetmiş olabilir, fan ön ızgaradan havanın emilimini sağlar eğer geometrisi bozulduysa tam eksine radyatörün arkasında levha görevi görür ve hava girişini engeller,
    4.termostat da sorun olabilir, aracınızı sürekli devir daim yapar halde yani sistemden termostat ı çıkararak bir süre test edin eğer heraret yapmazsa sorun termostattadır. sonuçta termostas başınçla açılan bir tür mekanıik çekvalfdir metal zamanla esnekliğini kaybetmiş olabilir


    bunları kontrol etmekte fayda var
  • termostadı söktür yazın oyle dolas bıraz fan fazla calısır ama kafan rahat olur
  • yaklaşık on tane ustaya götürdükten sonra verilen karar şöyle silindir kapak contası arızalanmış
  • silindir kapak contası arızası hararetmi yapıyormuş ilk defa duydum.
    Soğutma sisteminin havasını zaten almayı biliyorsun.

    90 dan sonra fan açıyorsa müşir sağlamdır.

    ilk çalışıtırmadan sonra Motor ısındıktan sonra radyatöre sıcak su geliyorsa termostat sağlamdır.

    Su pompasını hareket ettiren kayış çok gevşek alurda davir daim pompası tam dönmeyebilir.

    Bunlar normal ile tavsiyem radyatörü söktürüp şişletmendir. Radyatörün 1 kapağı çıkartılır ve kanallar şiş ile açılır. Gözümle gördüm aracımım radyatöründen avuç dolusu pislik çıktı. sanki bir kum duldurdu diyecem ama değil. Doldursan okadar olmaaz. Radyatör tıkanmışsa kalariferde aynıdır. Aynı işlemi onada yaptırabilirsin. Kışın rahat ısınır arabanın içi.
  • conta arızalı olduğu için araç zorlandığı zaman pistonlar suya hava kaçırıyor. böylelikle araç hava yapıyor ve motor susuz kalıyor. fan çalışıyor ve radyatör yeni. ancak pistonlar hava yaptırdığı için onların bir faydası olmuyor. devirdaim de devre dışı kalıyor ve tüp kafası donuyor. usta böyle anlattı bana. ama her usta farklı bişiy söledi doğrusu. motora bakanlar termostat, devirdaim, borularda tıkanıklık v.s. dediler ve hepsine baktırım. hiçbiri değil. bir conta kaldı baktırmadığım. ona da şimdilik baktıramıyor ve aracı zorlamadan kısa mesafede biniyorum. bu şekilde binmemin bir zararı olurmu?
  • bir motor kitabında okumuştum.
    Sende denilen arıza gibi bir durum için.
    Buji yuvasından silindire kompresörle hava verilir ve radyatörden baloncuk çıkıp çıkmadığı gözlenir diyordu. Ama hangi usta yapar onu bilmiyorum.

    Hatırladığım kadarıyla 1.silindirin sipopları kapanacak çekilde senteye alınır. araba en yüksek vitese alınır el freni çekilir. sekmanlardan hava kaçmasını engellemek için az miktarda motor yağı silindire dökülür. 1. silindirin buji yuvasından kompresörden basınçlı hava (aşırı yüksek basınç değil) verilir ve radyatörden hava kabarcığı çıkıp çıkmadığına bakılır diyordu. İşlem sırasıyla her silindire yapılır....

    Bunun gibi bişey.

    Kendin ne yapabilirsin. Motoru ısıt. Termostat açsın yanı radyatöre motordan su gelsin. Radyatör kapağını üzerine kalın bir bez koyarak yavaşça aç (burda çok dikkatli ol su fışkırabilir.) ve radyotörden kabarcık çıkıyormu diye bak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FFC

    94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    1. fan muşurunu değişti 5 tl olması lazım.
    2.termostatını yazlık olanı ile değiştir 10 tl olaması lazım.
    En önemlisi tofaş grubu sıcak hava yı pek sevmez.orjinalinde 2 sıralı radyatör bulunur ,bunun en güzel çözümü kale marka 3 sıralı radyatör almakdan geçer.150 tl civarındaydı en son.eğer o fiayat a bulamazsanız bulunduğunuz yerde pm atın telefon numarası vereyim.Bu kale marka 3 sıralı radyötör ü takın aracınıza daha tövbe hararet yapmaz aracınız.Arkadaşımın aracında denedim.
    3.Devirdayım da sınıntı yapar.Daha evvel dewirdayım değiştirildiye se ve yan sanayi devirdayım takıldı ise bu tür sıkıntılarda yapar.Bazı yan sanayii devirdayımların devirdayım kanatları plastik oluyor.(başımızdan bu tür sorun geçti)
    4.su eksitipde havada yapabilir çünki tüp beyni karlanma yapıyor diyorsunuz bu da tüp beynine sıcak suyun gelmemesinden dolayı kaynaklanır.
    parça lar pahalı diyorsanız mesaj atın en uyguna alabileceğiniz parçacının telefonunu verebilirim.
    5.sen genede silindir kapak contasını değiştir işini garantiye al aracın contanın yanık olduğundan dolayı komresör(radyatörden suyu dışarıya atması) yapıyor olabir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 28 Temmuz 2009; 18:13:40 >




  • Aynı sorun bendede var fiat doblo 2004 servise götürdüm radyatör tıkalı dedi birde bu radyatörler şişlenmiyor dedi napacağımı bilmiyorum, düz yolda yaklaşık 6000 devir 190 km hızla gittim hiç çıkmadı kıpırdamadı hararet, ama motoru bayırda zorlayınca 2nin üstünde vitese takınca hararet yapıyor 4 kere kırmızı ışık gördüm allahtan bişey olmadı, artık otoyolda bile bayırda 4lüleri yakıp 2de çıkıyorum bayırları 300 lira vermek istemiyorum mutlaka başka bi çözümü olmalı.
  • ama benim araç yatıyor evin onünde. ay sonu yaptıracağım. ama motorcuların dediiği conta yanık. gerçi herkes birşey söylüyor ama? beni radyatör de yeni zaten.
  • inan lazoli hepsini yaptım ama hararet devam ediyor 1998 model doğan slx
  • sorun bizdede olmuştu termostat açıyordu bazen açmıyordu borular şişmişti iyice en sonunda bulduk termostat değişti fan müşürünü değiştirdik 93 c olanla fanada röle bağladık daha güçlü olsun diye sounu hallettik ama tabikide contaların değişmesi gerekiyor iyi forumlar
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.