Şimdi Ara

Toplu taşıma gerçekten mantıklı mı?..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
4.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün K.bakkalköy'den Akmerkez'e gitmem gerekti.

    Malum, köprülerde tadilat var, Anadolu yakasındaki E5'in durumu da metrobüsten sonra iyice berbat oldu. O nedenle arabamı kullanmak istemedim.

    Bunun yerine iyi bir vatandaş olup, deniz yolu ağırlıklı olarak (köprü ve tıkanık ana arterlere uğramadan) toplu taşımayı kullanmak istedim.

    Güzergah:
    Minibüsle Bostancıya
    Deniz otobüsüyle Kabataşa
    Metro + füniküler ile Levente
    Oradan da taksiyle Akmerkeze.

    Dönüş ise bu güzergahın tam tersi...

    Süre olarak analiz edersek:
    Sabah şansım yaver gitti; bütün vasıtalara biner binmez hareket etti, hiçbirisini beklemedim. Saat 07:45'te yola çıktım, 09:05'te, yani 1 saat 20 dk. sonra Akmerkezdeydim.
    Akşam is 25 dk. kada deniz otobüsü beklemek zorunda kaldım. Saat 17:00'de yola çıktım, 18:55'te K.bakkalköye gelebildim. Tam 1 saat 55 dk. sonra...
    Şimdi düşünüyorum, arabayla gitseydim bu köprü tadilatında bundan daha mı uzun sürerdi diye... Sabahı bilemem ama akşam çıkış saatime bakılırsa en fazla yarım saat, bilemedin 45 dakikada geri dönebilirdim diye düşünüyorum.

    Gelelim işin masraf (duygusal) yönüne:
    Güzergaha bir kez daha bakarsak,
    Minibüsle Bostancıya 1,5 TL
    Deniz otobüsüyle Kabataşa 4 TL
    Metro + füniküler ile Levente 1,5 + 0,75 = 2,25 TL
    Oradan da taksiyle Akmerkeze. 4 TL

    Toplam 11,75 TL (taksi hariç 7,75 TL)

    Bir de bunun dönüşü var, etti mi sana toplam 23,5 TL toplu taşıma masrafı (taksi hariç 15,5 TL)

    Sözkonusu mesafe karayoluyla 25 km'dir, git gel 50 km yapar. Bir de bu mesafenin araçla kaça mal olacağına bakalım:
    Yakıt (Mazot veya gaz): 8 TL
    Köprü: 2,60 TL
    Otopark: 5 TL
    Arabayla hepsi toplam 15,60 TL (kapıdan kapıya)

    Gelelim işin yorgunluk boyutuna:
    Şu anda ayaklarıma kara sular inmiş vaziyette. Son söyleyeceğimi baştan söyleyeyim, toplu taşıma inanılmaz yorucu (ha, iyi yönünden bakılırsa zoraki bir spor olmuş oluyor)
    Minibüs kapımdan geçmiyor, caddeye yürü 500 m.
    Minibüsten in, deniz otobüsü iskelesine yürü, neresinden baksan 1 km. hatta belki de daha fazla.
    Fünikülerden Levent metrosuna neresinden bakarsan bir 500-600 metre belki de daha fazla yürümek gerekiyor.
    Ufak tefekleri saymıyorum, bu haliyle toplarsak 2km'den fazla yapıyor. Bir de bunun dönüşü var; neresinden bakarsan bak günlük 4-5 km. yürüyüş garanti.
    Bir de deniz otobüsü haricindeki diğer teşıtlarda kesinlikle ayakta gitmek zorunda kalıyorsun.

    Bundan sonra arabada dur-kalk yaptığıma söylenmeyeceğim; belki çok sinir bozucu ama bu kadar yorucu ve yıpratıcı değil.

    Hele bir de elinde bir miktar eşya olacaksa arabanın rahatlığı hiçbir şeye değişilmez.

    "İstanbullular toplu taşımayı tercih etsin!" diyen yetkililerin bu konuyu enine boyuna düşünmeleri gerekiyor. Çünkü bu ahval ve şerait altında toplu taşıma (özel bazı durumlar hariç) hiç de mantıklı görünmüyor.







  • gercekten benimde zaman zaman dusundugum bir hesap.

    bu bilet fiyatlariyla toplu tasima vatana millete degil, iettye hizmettir.
  • Ulaşım bakımından çok avantajlı bir yerde oturmama rağmen fazla uzak olmayan işyerine gitmek için 2 araç değiştiriyorum, artı yerine göre yürüyorum.Hani akşamları yürüyüş iyi de kısa mesafe için ödediğim para az değil.Yürüsen yürüyemezsin.Sağolsun İETT güzergahları öyle bir ayarlamış ki ufak bir Ümraniye turu yaptırıyor bana.

    Bir ara bisikletle gidip geleyim dedim.Onun için de yol pek uygun değil.Motordan da korkuyorum

    Diğer faktörleri de unutmamak lazım (kişi başına düşen deodorant miktarı, yorgunlukla savrulan otobüste birinin ayağına basma benzeri rezil olma ihtimali).




  • 13 yıldır neredeyse hergün toplu taşıma kullanarak istanbul'daki aklınıza gelebilecek tüm ulaşım araçalrına ve anadolu yakasındaki çoğu otobüs ve minibüs hattına binmiş biri olarak yanlış güzergahı kullandığınızı söylemem moralinizi bozmamalı. yapacağınız en iyi uygulama bakkalköyden üsküdara gidip ki kullancağınız güzergah e-5 olmalı olağanüstü bir durum yoksa akıcıdır.daha sonra üsküdar beşiktaş motoroarına binmek ve beşiktaş'tan dt1 hattına binmek olmalıydı.dt2'ye sakın binmeyin taksim-şişli üzerinden gidiyor dt1 ortaköy-ulus hattını kullanır.akmerkezin arkasından geçer.
    böylece bortancı-kabataş hattına ve taksiye 8 lira vermek yerine 3 vasıta ile 3*1,5 lira=4,5 kuruş (akbil ile aktarmayla daha ucuza gelecektir tutar).süre olarak da daha kısa sürecektir.

    ido bostancı-kabataş hattını okula gitmek için kullanmış biri olarak öğrenciler için biraz lükse kaçmaktadır.2,65 lira tutar ancak okul kabataş'a yürüme mesafesi olduğundan kartal-bostancı yapıp gelmek de hem ekonomik hem de rahat oluyordu.

    ayrıca bahsettiğiniz mesafeyi hergün gidip gelenler aylık mavi kart kullanmaktadır.yoksa zaten ekonomik olmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: budak_1903

    13 yıldır neredeyse hergün toplu taşıma kullanarak istanbul'daki aklınıza gelebilecek tüm ulaşım araçalrına ve anadolu yakasındaki çoğu otobüs ve minibüs hattına binmiş biri olarak yanlış güzergahı kullandığınızı söylemem moralinizi bozmamalı. yapacağınız en iyi uygulama bakkalköyden üsküdara gidip ki kullancağınız güzergah e-5 olmalı olağanüstü bir durum yoksa akıcıdır.daha sonra üsküdar beşiktaş motoroarına binmek ve beşiktaş'tan dt1 hattına binmek olmalıydı.dt2'ye sakın binmeyin taksim-şişli üzerinden gidiyor dt1 ortaköy-ulus hattını kullanır.akmerkezin arkasından geçer.
    böylece bortancı-kabataş hattına ve taksiye 8 lira vermek yerine 3 vasıta ile 3*1,5 lira=4,5 kuruş (akbil ile aktarmayla daha ucuza gelecektir tutar).süre olarak da daha kısa sürecektir.

    ido bostancı-kabataş hattını okula gitmek için kullanmış biri olarak öğrenciler için biraz lükse kaçmaktadır.2,65 lira tutar ancak okul kabataş'a yürüme mesafesi olduğundan kartal-bostancı yapıp gelmek de hem ekonomik hem de rahat oluyordu.

    ayrıca bahsettiğiniz mesafeyi hergün gidip gelenler aylık mavi kart kullanmaktadır.yoksa zaten ekonomik olmaz.

    Mavi kart her durumda olmuyor maalesef. Mesela ben her gün dolmuşa biniyorum mecburen. Aylık masrafım 150 TL ve süre ise 1 saat 15 dk. Onun yerine 1.2 motor corsam olsa masrafım 200-300 TL olacak ki ben 150 liraya taksileri ve ekstradan bindiğim otobüsleri falan saymıyorum




  • Ben de bu soruyu kendime her gün soruyorum.

    Sabah 7.40'ta yataktan kalkıp (Bağdat Caddesi) 8.50'de işimin başında (Mecidiyeköy) olmak güzel. Sadece iki vasıta (dolmuş ve metrobüs) ve ikisinde de oturarak yolculuk da cabası. (ilk otobüse binmem, mutlaka beklerim)

    Diğer yandan da yağan bir yağmurda musluk sıçanına dönmek işin kötü yanı. Ter içinde işe gelmek ayrı bir dezavantaj.

    Ama metrobüse binip daha Gayrettepe'ye gelmeden tıkanan trafiği metrobüs camından izlemek de ayrı bir olay. Arabam olsa klimayı açıp 1.5 saatte eve gideceğim, metrobüste ise balık istifi vaziyette 1 saat sürecek.

    İki ucu boklu değnek. En iyisi ev ve işin yakın olması.
  • Tabi ki değil. Toplu taşıma, arabayı bırakıp birkaç kez gidip gelirseniz rahat geliyor. Oh diyorsun trafiğe kalmadım. Ama bunun sıcağı var, soğuğu var, yağmuru var, çamuru var. Arabanda sıcak ya da soğuk, en azından oturarak ve kimsenin ter kokusunu çekmeden gitmek güzel bir olay. Parasının gözü batsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: budak_1903

    13 yıldır neredeyse hergün toplu taşıma kullanarak istanbul'daki aklınıza gelebilecek tüm ulaşım araçalrına ve anadolu yakasındaki çoğu otobüs ve minibüs hattına binmiş biri olarak yanlış güzergahı kullandığınızı söylemem moralinizi bozmamalı. yapacağınız en iyi uygulama bakkalköyden üsküdara gidip ki kullancağınız güzergah e-5 olmalı olağanüstü bir durum yoksa akıcıdır.daha sonra üsküdar beşiktaş motoroarına binmek ve beşiktaş'tan dt1 hattına binmek olmalıydı.dt2'ye sakın binmeyin taksim-şişli üzerinden gidiyor dt1 ortaköy-ulus hattını kullanır.akmerkezin arkasından geçer.
    böylece bortancı-kabataş hattına ve taksiye 8 lira vermek yerine 3 vasıta ile 3*1,5 lira=4,5 kuruş (akbil ile aktarmayla daha ucuza gelecektir tutar).süre olarak da daha kısa sürecektir.

    ido bostancı-kabataş hattını okula gitmek için kullanmış biri olarak öğrenciler için biraz lükse kaçmaktadır.2,65 lira tutar ancak okul kabataş'a yürüme mesafesi olduğundan kartal-bostancı yapıp gelmek de hem ekonomik hem de rahat oluyordu.

    ayrıca bahsettiğiniz mesafeyi hergün gidip gelenler aylık mavi kart kullanmaktadır.yoksa zaten ekonomik olmaz.


    her sabah ve her akşam bostancı-göztepe arasındaki güzergahtayım.. 15-18km civarı ortalamaya akıcı diyorsanız haklısınız!.. 2nci viteste rölantideki hızınızda bile sık sık öndeki araca çarpmamak için frene basıyorsanız ve genelde 1nci viteste gidiyorsanız haklısınız oldukça akıcı..




  • toplu taşımanın avantajlı olup olmaması gidilen güzergaha göre değişir

    bazı yerler var 10 km mesafe ama 3 araba değiştirilerek gidilebiliyor

    bazı yerler tek arabayla 25 km yol gidilebiliyor

    durum böyle olunca gidilcek güzergaha göre değişir mantıklı olup olmaması genelleme yapmak yanlış olur
  • şehirden şehire değişir bence istanbula toplu taşıma şart ama küçük şehirde araba daha iyidir
  • Aynı yerde oturuyoruz sanırım bakkalköy
  • dizel araç sahipleri için mantıklı değil...

    4 kişilik bir aile için hiç mantıklı değil...
  • Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum,tabi işin bu kısmını düşünmeden trafik akıcı değil dersiniz... Her arabada bir kişi olur ise elbette o kadar araç kolay akmaz!

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...

    Herhalde neden trafiğin bu kadar çok sıkıştığını,akmadığını bu yazdıklarımdan sonra daha iyi anlarsınız...

    Yukardakileri okuyunca trafiğin sebebini daha iyi anlıyorum aslında...

    Hakkediyoruz...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum,tabi işin bu kısmını düşünmeden trafik akıcı değil dersiniz... Her arabada bir kişi olur ise elbette o kadar araç kolay akmaz!

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...

    .... münübüsçülere para kazandırmayı mantıklı bulmuyorum
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum...

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...


    Abi çok haklısın ama özellikle İstanbul'da yapılan toplu taşıma değil, bildiğin kargoculuk.

    Tüm kara taşıtları balık istifi.

    Sabahları Söğütlüçeşme-Mecidiyeköy arası yarım saat sürmez, ama ayakta kalırsan -ki oturmak ilk duraktan binmiyorsan imkansızdır- ter içinde kalırsın.

    Hele bir de elinde eşyan varsa vay haline.

    Boyum 1.83, kilom da 90'a yakın. Sabah metrobüse binerken genç-yaşlı bayanlar dahi ittirmeye çalışıyor beni. Kımıldatamıyorlar beni yerimden ayrı mesele, bu cüsseyi bir bayanın sadece kolu ile oynatması güç ama oturabilmek için bunları yapıyorlar. Bir de düşün, ben sinirlenip biraz ittirsem nasıl yere yapışırlar?

    Araba çok daha pahalı, çevreye verdiği zarar da büyük.

    Toplu taşıma insan taşımayı hedeflese, asla almam araba. Ama insan bu şekilde taşınmayı hak etmiyor. Koli taşınır bu şekilde.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum,tabi işin bu kısmını düşünmeden trafik akıcı değil dersiniz... Her arabada bir kişi olur ise elbette o kadar araç kolay akmaz!

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...

    münübüsçülere para kazandırmayı mantıklı bulmuyorum


    Bahane çok ama gayret yok...
    Merak ediyorum yolda o minübüscüleri kaçımız uyarıyor,kaçımız yavaş git kurallara uy diyor. Burada bilgisayar başında tepki göstermek yetmez.
    Bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığı...
    İnanıyorum o minübüste bir yolcu şöföre tepki gösterse diğer insanlar o tepki gösteren yolcuya destek olmazlar,susmayı tercih ederler,belaya bulaşmayayım derler,başlarını çevirip dışarıyı izlermiş gibi yaparlar... Ben bizzat yaşadım çünkü bu olayı, yazık, ne hale geldik toplum olarak... Tepki göstermeye korkar oldum,çünkü destek bulamıyorsunuz... Yaşamayan anlamaz...

    Siz böyle olur iseniz onlarda öyle olur... O minübüscüler toplu olarak tepki alsalar kendilerini düzeltme yoluna giderler mecburen... Bu topluma böyle minübüscü müstehaktır!

    Yukarda bir arkadaşım balık istifi gibi üst üste gidiyoruz demiş, o toplumda kaç kişi buna karşı çıkıyor. Kimse!!! Kaç defa o şekilde bindim kimseden ses çıkmıyor. Millet koyun olmuş... 1.5 saat vapur bekledim iskelede, yahu bir kişi bile sesini yükseltmedi nerde kaldı bu vapur diye... Millet alışmış, başını öne eğip kuzu gibi gelip gidiyor... İnsan hiç olmassa vapur gelince bağırır çağırır, sesini yükseltir, kaptan bir dahaki sefere dikkat eder... Yok, millet tısss.. Sinmiş... Koyun gibi...

    Hakkediyoruz diye boşuna yazmıyorum demekki...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Benim asıl ikamet yerim Ankara.İstanbulada işim gereği sık sık gidiyorum,ve istanbul ile ankara'daki topl taşımada bence en büyük fark in-bin olayı.Ankarada gideceğin yere 1 vasıta ile ulaşabilirsin çok uzak yerlere en fazla 2 vasıta ile ama istanbulda öyle değil yeri geliyo 4-5 vasıta değiştiriyorsun.Ama arabada tabi istanbul trafiğinde bambaşka bi dert yani ne diyeyim sabah çıkmadan önce yazı tura atmak lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum,tabi işin bu kısmını düşünmeden trafik akıcı değil dersiniz... Her arabada bir kişi olur ise elbette o kadar araç kolay akmaz!

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...

    bende kro ve türk olmayan! münübüsçülere para kazandırmayı mantıklı bulmuyorum


    Bahane çok ama gayret yok...
    Merak ediyorum yolda o kro dediğiniz minübüscüleri kaçımız uyarıyor,kaçımız yavaş git kurallara uy diyor. Burada bilgisayar başında tepki göstermek yetmez.
    Bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığı...
    İnanıyorum o minübüste bir yolcu şöföre tepki gösterse diğer insanlar o tepki gösteren yolcuya destek olmazlar,susmayı tercih ederler,belaya bulaşmayayım derler,başlarını çevirip dışarıyı izlermiş gibi yaparlar... Ben bizzat yaşadım çünkü bu olayı, yazık, ne hale geldik toplum olarak... Tepki göstermeye korkar oldum,çünkü destek bulamıyorsunuz... Yaşamayan anlamaz...

    Siz böyle olur iseniz onlarda öyle olur... O minübüscüler toplu olarak tepki alsalar kendilerini düzeltme yoluna giderler mecburen... Bu topluma böyle minübüscü müstehaktır!

    Yukarda bir arkadaşım balık istifi gibi üst üste gidiyoruz demiş, o toplumda kaç kişi buna karşı çıkıyor. Kimse!!! Kaç defa o şekilde bindim kimseden ses çıkmıyor. Millet koyun olmuş... 1.5 saat vapur bekledim iskelede, yahu bir kişi bile sesini yükseltmedi nerde kaldı bu vapur diye... Millet alışmış, başını öne eğip kuzu gibi gelip gidiyor... İnsan hiç olmassa vapur gelince bağırır çağırır, sesini yükseltir, kaptan bir dahaki sefere dikkat eder... Yok, millet tısss.. Sinmiş... Koyun gibi...

    Hakkediyoruz diye boşuna yazmıyorum demekki...






    vallahi kardeş ben korkuyorum ne yalan söyleyim dolmuşçuya otobüsçüye bişey demeye adamlar zaten en az 2 kişi hizbandut gibi adamlar ama en zından yanımda nato gazı bulunduruyorum ben ne olur ne olmaz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2

    vallahi kardeş ben korkuyorum ne yalan söyleyim dolmuşçuya otobüsçüye bişey demeye adamlar zaten en az 2 kişi hizbandut gibi adamlar ama en zından yanımda nato gazı bulunduruyorum ben ne olur ne olmaz




    hizbandut değil... izbandut...


    izbandut:görünüş itibariyle iri yarı ve korkutucu olan erkeklere kullanılan kelime. başka anlamı ise; eski rum korsanlarına verilen ad.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 7 Temmuz 2009; 0:11:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    quote:

    Orjinalden alıntı: dkerem2


    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Peki ya arabanın bakım masrafları,lastik masrafları,ikinci el değer kaybı vs vs vs...
    Hesabınıza bunlarıda ekledinizmi?

    Araba bedavamı? O parayı yıllarca arabaya bağlıyorsunuz. Nasılmı,o parayı başka bir yere bağlasanız size süreli düzenli gelir getirir dimi...

    Bu görünmez masraflarıda ekleyiniz bakalım hesabınıza, sonuç ne çıkıyor?...


    Tabi eksoz dumanınızın çevreye verdiği zararı hiç anlatmıyorum, her arabada bir kişi, oluşan trafik sıkışıklığına hiç girmiyorum,tabi işin bu kısmını düşünmeden trafik akıcı değil dersiniz... Her arabada bir kişi olur ise elbette o kadar araç kolay akmaz!

    Tüm bunları düşündükce söyledikleriniz mantıklı geliyormu?...


    Özür diliyorum,bana mantıklı gelmiyor. Ama her araçta 3-4 kişi olursa tamam derim...

    bende kro ve türk olmayan! münübüsçülere para kazandırmayı mantıklı bulmuyorum


    Bahane çok ama gayret yok...
    Merak ediyorum yolda o kro dediğiniz minübüscüleri kaçımız uyarıyor,kaçımız yavaş git kurallara uy diyor. Burada bilgisayar başında tepki göstermek yetmez.
    Bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığı...
    İnanıyorum o minübüste bir yolcu şöföre tepki gösterse diğer insanlar o tepki gösteren yolcuya destek olmazlar,susmayı tercih ederler,belaya bulaşmayayım derler,başlarını çevirip dışarıyı izlermiş gibi yaparlar... Ben bizzat yaşadım çünkü bu olayı, yazık, ne hale geldik toplum olarak... Tepki göstermeye korkar oldum,çünkü destek bulamıyorsunuz... Yaşamayan anlamaz...

    Siz böyle olur iseniz onlarda öyle olur... O minübüscüler toplu olarak tepki alsalar kendilerini düzeltme yoluna giderler mecburen... Bu topluma böyle minübüscü müstehaktır!

    Yukarda bir arkadaşım balık istifi gibi üst üste gidiyoruz demiş, o toplumda kaç kişi buna karşı çıkıyor. Kimse!!! Kaç defa o şekilde bindim kimseden ses çıkmıyor. Millet koyun olmuş... 1.5 saat vapur bekledim iskelede, yahu bir kişi bile sesini yükseltmedi nerde kaldı bu vapur diye... Millet alışmış, başını öne eğip kuzu gibi gelip gidiyor... İnsan hiç olmassa vapur gelince bağırır çağırır, sesini yükseltir, kaptan bir dahaki sefere dikkat eder... Yok, millet tısss.. Sinmiş... Koyun gibi...

    Hakkediyoruz diye boşuna yazmıyorum demekki...






    vallahi kardeş ben korkuyorum ne yalan söyleyim dolmuşçuya otobüsçüye bişey demeye adamlar zaten en az 2 kişi hizbandut gibi adamlar ama en zından yanımda nato gazı bulunduruyorum ben ne olur ne olmaz



    Hayır,aslında sen destek bulamayacağından korkuyorsun, yanlız kalmakdan korkuyorsun... Çünkü bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığına sahip bir toplumumuz var. E böyle toplumda böyle minibüscüler olacak tabi... Minübüscüler toplumun bu yönünü çok iyi biliyorlar ve bunu kullanıyorlar.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.