Şimdi Ara

Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
117.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar cehaletimin kusura bakmayın ama ben bu motor hacmi ve beygir gücü konusunu anlamadım, sürekli kulaktan dolma farklı şeyler duyuyorum... varsa bu işin aslını bilen, aydınlatırsa memnun olurum... bi arabada motor hacmi ve beygir gücü tam olarak neyi ifade eder, birbirlerinden farkı nedir... performans için hangisi daha önemlidir... bu soruların cevabını engin bilgilerinize bırakıyorum...


    örneğin 1.4 motor 160 beygir bi arabamı, yoksa 2.0 motor 155 beygir bi arabamı?


    gercekten bu konuda bilgi sahibi olup, yardım etmek isteyen arkadaslara simdiden tesekkur ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayiyogieros -- 30 Nisan 2009; 21:40:19 >



  • Motor hacmi, arabaya serilik ve performans katar.
    2.0 motor 155 beygir, doğru tercih olmalıdır.
    Fakat; motor hacmi büyüdükçe benzinde lt/100km oranı artar.
  • Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.

    İstisnalar, kaideyi bozmaz!
    Motor hacminin daha ağır bastığını düşünüyorum.
    Okuduğum araba dergilerinde de (ki bu, sayısızdır); motor hacminin beygir gücünü geçtiğini bizzat gördüm. (Puanlamalarda da, grafiksel sonuçlarda da)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Thrash


    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    Konu basit bir denklemle genelleştirilicek bir konu değil. Grafiklere bakıp işine geleni tercih edersin.

    İstisnalar, kaideyi bozmaz!
    Motor hacminin daha ağır bastığını düşünüyorum.
    Okuduğum araba dergilerinde de (ki bu, sayısızdır); motor hacminin beygir gücünü geçtiğini bizzat gördüm. (Puanlamalarda da, grafiksel sonuçlarda da)

    Arkadaşım atar yapmaya gerek yok.

    1.6 VTI'lar 150 beygirken 2000cc 150 beygirin altında tonla motor var.

    Bunun dışında 1.4 TSI'lar 170 beygir üretirken 170 beygir üreten 1600cc nerdeyse hiç yokken 2000 cc de çok nadir bulunur.

    Buna istisna değil mühendislik derler. Sen gidip 2000cc vectrayı tercih edersin adam 1.4lük TSI'la önünde dalga geçer.




  • gönül isterki düşük motor hacimli yüksek beygirli olsun. tabi buda teknoloji ile mümkün.
  • Eski teknolojideki
    motor hacmi/beygir gücü doğru orantısı, günümüz teknolojisinde yalan olur...
    Vergi avantajı yüzünden artık üreticiler üst sınıf hariç otomobillerde 1.6 ve aşağı hacimlere performans katmak eğilimindeler.
    TSİ benzin / COMMON RAİL diesel teknolojileri buna en baba örnekler.
    Araba almaya niyet varsa bunu göz önünde tutmakta fayda var.
    Kişisel görüşümdür kimseyi bağlamaz tabi de, 1.4Lt.DÜz yada düşük basınçlı turbo sistemli, 110-120Hp benzinli hatchback kasada
    1.5Lt.Turbo 110-120Hp. diesel, sedan kasada gayet başarılı tüketim/performans oranı elde edilir. Dieseller inanılmaz tork oranlarıyla
    gayet iyi işler yapıyor. Şehir içinde kullanımda HP. çokda birşey kazandırmıyor adama. Trafikte n'aabayım 200Hp. yi? Çılgın giderim makasın kralını atarım diyorsak o ayrı tabii. Laf döner dolaşır "arabayı ne için alıyoruz" a gelir..




  • yazılanlardan şunu anlıyorumki... 1.4 tsi 160 hp bi araba, gayet ideal bi araç...
    vw scirocco almayı düşnüyorum, 1.4 motor hacminde 160 hp bi araç, ama çevremde bazı insanlardan o parayı 1.4 araca verme, performans alamazsın diyenler, 2.0 motor 160 hp araçları önerenler oldu...

    bu konuda aydınlanabilmek için bu konuyu açmıştım

    bide şunu merak ediyorum motor hacmiyle beygir gücü arasındaki fark tam olarak nedir?
    bi tanesi aracın seri ve atak oluşunu, diğeri maksimum gücünümü gösteriyo?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayiyogieros -- 2 Mayıs 2009; 12:05:55 >
  • aslında motor hacmi ve üretilen güç arasında gelişen teknoloji sebebiyle direkt bir orantı kurulamaz. tabi ki düz bir mantıkla düşünürsek motor hacmi artarsa beygir de artar dememiz gerekirdi (ki bu eski araçlar için genel bir kanıdır) ancak birbiriyle yarışan motor teknolojileri sayesinde bu orantı bozulmuştur. çünkü zaman düşük hacimli motorlardan yüksek güç elde etme zamanıdır. Bu sebeple üretici firma mühendisleri sürekli yeni egzantrik hesaplamaları ve turboşarj tipi beslemeler sayesinde yüksek verim kazanma derdindeler.

    Şu durumda düşük motor hacimli ve yüksek beygirli motorlar ilk tercih olmalıdır.

    Ayrıca yıllarını verip, ince hesaplarla haşır neşir olup bu sistemleri tasarlayan mühendislerin tonlarca denemeler sonrasında üretim bandına oturttukları bu yeni nesil motorları kastederek ; "bu motor bu aracı kaldırmaz" şeklindeki öylesine ağızdan çıkma sözler, acemice ve talihsizce söylenmiş laflardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayiyogieros

    yazılanlardan şunu anlıyorumki... 1.4 tsi 160 hp bi araba, gayet ideal bi araç...
    vw scirocco almayı düşnüyorum, 1.4 motor hacminde 160 hp bi araç, ama çevremde bazı insanlardan o parayı 1.4 araca verme, performans alamazsın diyenler, 2.0 motor 160 hp araçları önerenler oldu...

    bu konuda aydınlanabilmek için bu konuyu açmıştım

    bide şunu merak ediyorum motor hacmiyle beygir gücü arasındaki fark tam olarak nedir?
    bi tanesi aracın seri ve atak oluşunu, diğeri maksimum gücünümü gösteriyo?


    Zuahahah bunu diyenler Lamborghini sahipleri falan olabilir ancak.
    O araç atmosferik 1.4 değil turbo ve supercharge'lı bir 1.4.

    Aracın tork ve beygir gücüne bakmanız yeterli




  • aracın fiyatına göre vergi almak daha doğru olanı deyilmidir?
    2008 model 520d 2008 2.2 cr-v den az vergi veriyor
    bmw 140bin tl cr-v 85bin tl silindir hacmiyle vergi almak
    tam bir rezillik aracın kasko değeri neyse ona göre vergi
    alınmalı 44 numara ayağa 28numara ayakkabı olmaz
    esnek bir balon plastiğiyle olabilir 1.4 tsi lerde aynen
    dinozor'a kedi kalbi 100 bin km ye kadar 100defa servis
    yolunu tutarlar
    uzmanların dediği 5 yıl sonra tr tambir motor çöplüğü olacaktır
    hele küçük hacimli dizeller aman aman vankel motor örneği işte
    tamiri yok dolmayan çakmaklar gibi bişey
  • Model yılını hiç karıştırmadan şimdi hepsini son senenin arabası gibi düşünerek...
    Çok yerde yazdım-çizdim. Burada da yazayım.
    Vergi ayı gelince 300-500tl artık neyse, zar-zor, borç-harç taksit ödediklerinide söylediler mi sana o aklı verenler?
    Kullan, kullanma fark etmez. Hem yakıtı, hem vergisi... Araba yattığı yerde masraf zaten. E bide vergiden girdimi
    cüzdana. İyice canın sıkılıyor o zaman.
    Binerken ohhhh keyifler o biçim neymiş 2.2lt yok 5lt. Eee? Ben veriyorum 110tl taksit sen???
    Yerli araba motor küçük oydu buydu ben rahatım 110tl kasmıyor. Sen ordan-burdan sıkıp buluyorsun vergiyi.
    Durup dururken çıkıyor bu masraf bak buna dikkat...

    Ha herkes kendi cüzdanını kendi bilir, kiminin durumu vardır kiminin yoktur. Ben büyük motor defterini kapattım,
    ev alacağım diye. Nereden sıksam bana faydası var. Senin-ötekinin eli benden geniştir o ayrı tabii.




  • bildiğim kadar katkım olsun.hacimle güç birbirine bağlıdır.herzaman büyük hacim aynı dizayn motorda daha yüksek güç verir.yazılanlarda 1400 cc motor 160hp güç verir 2000cc motor 155hp.eşyanın tabiatına aykırı durum.elma ile armudu kıyaslamak gibi.aynı marka aynı model ve aynı dizayn motoru neden kıyaslamıyoruz.800-950 hp formula motorunu hangi kamyona takıp tonlarca yük taşıtabiliriz.amma o kamyon 250 hp morla tonlarca yükü senelerce aynı performansla taşıyor.arkadaşın biri egzantrikten bahsetti sadece ekzantrikle iş bitmiyor.sıştırma oranı strok kolları boyu.motr eğimi.çoklu sübap.oynar avansın yeterli olmadığı hallerde ounar ekzantrik.yakıtın pulverizesi.ateşlemenin şekli vs sayamadığım şeyler.arkadaşın dediği gibi aracını hangi amaçla alıyorsun sorunun cevabı burda gizli
  • n'apacan 160-170Hp. arabayla?
    Haftasonları Körfez Pisti'nde turlayacakmısın? İstanbul trafiğinde işe gidip gelirken mi bineceksin?

    Kırk yılın başında 1 hafta Antalya'ya mı akacaksın yoksa?

    100Hp. 1.5 diesel yapmaz mı bunları diyorsun? Yapıyorum ben valla. Kral gibi- aslan gibi her ALLAH'ın günü arabaya biniyorum.
    Cüzdanda aydan aya çıkıyor pantalon cebinden. Hiçte stres yaratmıyor bende. Olsaydı 210Hp. Ne değişecekti?
    Eyvah eyvah... Paradan başka, masraftan başka hiçbirşey. Gerenk yok polemiğe. Araba işi gönül işi. Herkesin gönlünde farklı bir prenses var mutlaka. Çok karıştırılmaya müsait bir konu değil bu. Zevk meselesi deyip kapatmak lazım bence.
  • Eskilerde şöyle bir söz vardı "öküzün böyyük olsun bırak çekmesin" ama ben bu söze katılmıyorum.tabiki beygiri fazla olan tercihimdir.
  • 1,4 - 1,6 gibi küçük hacimli yüksek beygirli turbo motorlar bana doping almış koşucu hissini veriyor.Fiziksel kabiliyeti küçük birine çok iş yaptırmak gibi bir şey bu..Teknolojiye falan da bağlamamak lazım..Küçük motordan yüksek beygir çıkartıyorlar işte teknoloji harikası falan diye..İş yine motor hacminnin büyüklüğünde arkadaşlar..ve bu vergilendirme işinin de bi düzeltilmesi gerekiyor..Kanaatimce vergi sistemi arabanın kasko değerine göre olmalı..
  • bilip bilmeden konuşanlara aldırmayın arkadaşım...
    1.4 motor TFSI motordur SüperCharge ve Turbo vardır... Alt devirlerde SüperCharge devrededir ve full performans verir... SuperCharge görevini tamamladığı devirde Turbo işi ele alır ve kesintisiz performans sunar... 1.4 140 bg ve 1.4 160bg arasındaki bg farkı sadece farklı bir yazılımla sağlanmaktadır ki bu da uygun yazılım ile değiştirilirse ya da chiptuning yapılırsa araçtan çok daha yüksek bg'ler elde edilebileciğini göstermektedir... motor hacmi önemli olsaydı sahibi olduğumuz 1.6 102 bg aracın 1.4TSI 160bg'i alt ederdi...
    Motor hacminden ziyade araçların daha çok Beygir ve Tork değerlerine dikkat ediniz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    bilip bilmeden konuşanlara aldırmayın arkadaşım...
    1.4 motor TFSI motordur SüperCharge ve Turbo vardır... Alt devirlerde SüperCharge devrededir ve full performans verir... SuperCharge görevini tamamladığı devirde Turbo işi ele alır ve kesintisiz performans sunar... 1.4 140 bg ve 1.4 160bg arasındaki bg farkı sadece farklı bir yazılımla sağlanmaktadır ki bu da uygun yazılım ile değiştirilirse ya da chiptuning yapılırsa araçtan çok daha yüksek bg'ler elde edilebileciğini göstermektedir... motor hacmi önemli olsaydı sahibi olduğumuz 1.6 102 bg aracın 1.4TSI 160bg'i alt ederdi...
    Motor hacminden ziyade araçların daha çok Beygir ve Tork değerlerine dikkat ediniz...

    arkadaşım belki özel istek olacak amma süper şarj-turbo ne demektir biraz açarmısınız.tork nedir en azından tarifini yaparsanız sevinirim.birde rica etsem:a-b motoru deyilde aynı özellikte a motoru birbiri ile karşılaştırsanız.kolay gelsin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    bilip bilmeden konuşanlara aldırmayın arkadaşım...
    1.4 motor TFSI motordur SüperCharge ve Turbo vardır... Alt devirlerde SüperCharge devrededir ve full performans verir... SuperCharge görevini tamamladığı devirde Turbo işi ele alır ve kesintisiz performans sunar... 1.4 140 bg ve 1.4 160bg arasındaki bg farkı sadece farklı bir yazılımla sağlanmaktadır ki bu da uygun yazılım ile değiştirilirse ya da chiptuning yapılırsa araçtan çok daha yüksek bg'ler elde edilebileciğini göstermektedir... motor hacmi önemli olsaydı sahibi olduğumuz 1.6 102 bg aracın 1.4TSI 160bg'i alt ederdi...
    Motor hacminden ziyade araçların daha çok Beygir ve Tork değerlerine dikkat ediniz...

    arkadaşım belki özel istek olacak amma süper şarj-turbo ne demektir biraz açarmısınız.tork nedir en azından tarifini yaparsanız sevinirim.birde rica etsem:a-b motoru deyilde aynı özellikte a motoru birbiri ile karşılaştırsanız.kolay gelsin


    SüperCharge (SüperŞarj) Nedir?
    Süperşarj:
    Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir. Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür. Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.

    Çalışma sistemi:
    Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır. Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir. Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir.

    Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir.!!!
    Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.

    Turboşarj'a göre avantajlıTurboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir.Fakat turbo kadar verimli olmamaktadır.

    Turbo Nedir?
    TURBOCHARGER NEDİR?
    Turbocharger sistemleri, güçlendirilmiş endüksiyon sistemleridir. Bir akışkan olan havayı, kompresyonla yanma odası olan silindirlere gönderirler. Havayı sıkıştırmanın avantajı, silindirlere daha fazla oksijen gönderebilme imkanı demektir. Böylece; daha fazla yakıt (benzin) girdisi sağlanır. Bu sayede her patlamadan daha fazla güç elde edilir. Turbocharger uygulanmış bir motor, standart motorlardan daha fazla güç sağlar. Ayrıca şunu da gözardı etmemek gerekir ki motorun ağırlık/performans oranı önemli oranda artar.

    Güç artışı; egzost manifolduyla motorun egzost çıkışının birleştiği bu araya bağlı olan ve yüksek hızdaki atık egzost gazıyla tahrik edilen bir türbinin çevrilmesiyle başlar. Bu türbin, bir hava pompasına bağlıdır. Esas olarak türbinin amacı bu hava pompasının tahrik edilmesini sağlamaktır ve dakikada 150.000 devirle döner. Egzost manifolduna bağlı olmasından dolayı türbinde sıcaklık oldukça yüksektir.

    GENEL PRENSİPLER
    Motordan güç elde etmenin en emin yolu motora daha fazla yakıt girdisi sağlamaktır. Silindir sayısının arttırılması bir yöntemdir. Veyahut, mevcut silindir çapını büyütmekle yanma odasındaki patlamanın şiddetini arttırmak başka bir metottur. Bazen, bu tür değişiklikler mümkün olmamaktadır. Özellikle fabrikasyon haldeki motorlarda bu işlem, daha büyük hacimli motor/blok değişikliği gerektirir. Ama kaide olarak, orijinal motorlara turbocharger beslemesi uygulanabilir.

    Normal bir turbocharger, motora ilave 6-8 PSI arası ek basınçlı hava sağlar. Standart şartlarda deniz seviyesindeki atmosferik basıncın 14.7 PSI olduğunu göz önüne alırsak, %50 verim artışı olduğunu görürüz. Ancak bu artış genelde %30-40 larda kalır. Bunun nedeni, egzost gazının basınçlı çıkışının bir türbini çevirmesi gerekliliğinden ileri gelir. Çünkü türbin, kütle olarak bir ağırlıktır ve gaz tarafından çevirilmesi ek bir güç gerektirir; silindirlerin ürettiği gücün bir kısmını burada harcar.

    NASIL ÇALIŞIR
    Türbin, egzost manifolduna monte edilir demiştik. Bir mille hava kompresörüne (pompa) bağlanan türbin, pompayı çevirir. Pompanın emme tarafı bir hava filtresi vasıtasıyla atmosferden hava çeker, basma tarafı da intercooler adı verilen bir radyatöre bağlıdır. Esas olarak intercooler standart su radyatöründen farklı değildir. Tek fark, turbo işleminde kullanılan havayı depolama ve yoğunlaştırma amacını taşımasıdır. Emme manifoldu da, Intercooler'dan aldığı basınçlı ve yoğunlaştırılmış havayı kullanır. Unutulmamalıdır ki temel prensip, silindirlerde daha fazla hava-yakıt karışımı yanmasını sağlamaktır ve turbonun amacı budur.
    Silindirlerden çıkan egzost gazı ana türbini çevirir. Ne kadar hızlı egzost gazı çıkışı olursa türbin devrinde de o oranda artış sağlanır.
    Burada kullanılan hava pompası da santrifüj tip bir pompadır. Genellikle yataklandığı yerde rulmanlarla desteklenirler ancak 150.000 d/d ile dönen bi elemanda rulmanlar sağlıklı olmadığından dolayı yağlı yataklar tercih edilir. Bu yataklar, mil etrafında düzenli ve sürekli olarak ince bir yağ tabakasının oluşumuna yardımcı olurlar. Bunun birçok yararı vardır; örneğin, türbin-kompresör bağlantısını sağlayan mil’in soğutulması, diğer parçaların soğutulması, aşınmanın azaltılması v.s.

    Tork Nedir?
    Tork nedir?
    Evet sıkça duyduğunuz ve merak ettiğiniz bir terim olabilir. Tork.

    Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.

    Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.

    Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.

    Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.

    İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.

    Hocam son dediğiniz motor karşılaştırma isteğinizi anlayamadım biraz açar mısınız?

    Kaynaklar:
    http://www.modifiyem.com/forum/f2/supercharger-nedir-36631/
    http://www.f rmtr.com/teknik-bilgiler/374185-turbo-nedir-nasil-calisir.html (Aradaki boşluğu kaldırınız)
    http://www.culha.net/makaleler/icten-yanmali-motorlar/tork-nedir/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 5 Mayıs 2009; 8:24:18 >




  • HaCKeRBoY64.
    Teşekkür ederim.açıklamalarınızla beni aydınlattınız.bazı ilavelerde ben yapayım:s.şarz-turbo-turboşarz vs.sonuçta sübapların hızdan dolayı açık kalmalarının kısa olmasından silindirlere giren hava(atmoferik basınç)nın yeterli olmadığı zaman yardımcı elemanlarla silindirleri yeterli hava ile doldurmak.değişik isimlerle anılmaları biraz(fazlaca)reklamdır.tork olayı:sıkışık hava(veya hava-gaz karışımı ki dizellerde prensip sıkışık havaya yakıt püskütmektir)tutşturulunca yanma başlar fakat yanmanın evreleri var.yanmanın tam randımanlı olduğu zaman.piston kolunun krank koluna 90 derece olduğu zamandır.işte bu 90 dercenin elde edildiği devir aralığı torku(döndürme gücü)belirler.dizel motorlar doğası gereği 1/18 1/20 arası sıkıştıma ile çalışır.ve parçaları benzinliye göre kabadır.benzinlide(enjektörlü hariç)1/12 yi sadece honda yakalayabilmiş.anlamadığız sorum ise:mtorları kıyaslarken,mercedesle vw yi veya gm yi deyilde aynı motorun değişik versiyonlarını kıyaslamayı demek istemiştim.yoksa jaguarla bmv yi ferrari ile rols-royce yi kıyaslarsak işin içinden hiç çıkamayız düşüncesindeyim.çünkü her üretici kendi kriterlerine göre motor üretir.ve hepsininde müh.bilgileri üst seviyedir.cevap yazma inceliğinde bulunduğunuz için tekrar teşekkür.kolay gelsin




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.