Şimdi Ara

tiptronik vites nasıl kullanlır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
22.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • diyelimki tiptronik vitesli bir araca bindik bunu nasıl kullanırız.



  • vitesi D konumuna getir gazla
    manuel sürmek istiyorsan + - konumundan müdahele edebilrisin
  • vitesi + - konumuna getir ileri doğru tokatladıkça vites artar geri doğru tokatladıkça vites düşer.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brujeria

    vitesi D konumuna getir gazla
    manuel sürmek istiyorsan + - konumundan müdahele edebilrisin


    quote:

    Orjinalden alıntı: yahyademirci

    vitesi + - konumuna getir ileri doğru tokatladıkça vites artar geri doğru tokatladıkça vites düşer.

    olay budur..
  • Belki salakça bir soru olacak ama debriyaj yok değil mi?

    Veya ayağımız gazda iken vites değiştirebilirmiyiz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kemal

    Belki salakça bir soru olacak ama debriyaj yok değil mi?

    Veya ayağımız gazda iken vites değiştirebilirmiyiz?


    debriyaş yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kemal

    Belki salakça bir soru olacak ama debriyaj yok değil mi?

    Veya ayağımız gazda iken vites değiştirebilirmiyiz?

    Debriyaj yok,
    Ayak gazda iken vites değiştirebiliyorsunuz.


    2004 TDI 130 Passat Triptronik kullanmıştım. Gerçekten büyük rahatlık. Alışıncaya kadar sol ayağımı koltuğun arasına sıkıştırmıştım.

    İlk önce aracı çalıştırırken ayak frende olmalı ve P konumunda olmalı.
    Sonra D'ye alıyorsunuz zaten araç freni brakınca hafifçe yürümeye başlıyor.
    Olay bu.
    Uzun beklemelerde sanırım aracı N ye yani boşa almak daha sağlıklı oluyor diye hatırlıyorum.
  • Aslında genel bir soru olmuş, bu tip otomatikleştirilmiş vites sistemlerin çalışma mantığı birbirine benzemekle beraber kullanım şekli farklı olabilir.

    Örneğin Dualogic şanzımanda
    N (Boş)
    R (Geri)
    vardır. Vitesi ortaya aldığınızda ekranda "1" yazar... Eğer vites Auto modda ise gaza basıyorsunuz o kadar.... Eğer manuel olarak vitese müdahale etmek isterseniz +(kolu ileri iterek) ve - (kolu geri çekerek) kullanıyorsunuz.

    Birde Araç tam olarak durmadan geri vitese takmayın.(Sistem izin vermez ama olurda kafası karışır, sonra üzülürsünüz:))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankay2 -- 15 Nisan 2009; 12:18:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kemal

    Belki salakça bir soru olacak ama debriyaj yok değil mi?

    Veya ayağımız gazda iken vites değiştirebilirmiyiz?



    şaka dimi..
  • Öyle gibi ama ciddiyim. Arabalardan hiç anlamam...

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Kemal

    Belki salakça bir soru olacak ama debriyaj yok değil mi?

    Veya ayağımız gazda iken vites değiştirebilirmiyiz?



    şaka dimi..
  • MMT'de bir tiptronic vitestir.
    Eazsytronic'te. İkisi arasında çok vark var.

    Opel böyledir. Bu Astra
     tiptronik vites nasıl kullanlır.

    Bu da Corsa
     tiptronik vites nasıl kullanlır.


    İkisi de aynı sistem. Otomatikleştirilmiş düz vites. Sola bir kere çektiğinizde araç otomatik modda ilerler siz vitese dokunmazsınız. Sola bir kere daha çekerseniz manuel moda gelir istediğiniz vitese çeker yükseltirsiniz(Sistem en fazla 2 düşürme 2 yükseltmeye izin verir.) Sağa iteklediğiniz zaman N yani boştadır. Sağa itekleyip geri çektiğinizde de geri vitestedir. Renault'un şu anki araçlarındaki geri vites gibi.

    Ordaki kar simgesi karlı havalarda manuel modda hareket ettirmek istemeyenler içindir. Otomatik modda 2. viteste düşük devirde aracın hareket etmesini sağlar.

    Toyota Corolla böyledir.
     tiptronik vites nasıl kullanlır.


    Opel'inkinden ok farklı görünüyor. Ama ortalama aynı sistem.
    Toyota'daki MMT de tip tronictir. Otomatikleştirilmiş düz vitestir yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 15 Nisan 2009; 13:11:52 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.