Şimdi Ara

Lastik Bakım İpuçları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bosch ana sayfasında gezerken ilgimi çeken bir sayfa oldu burda sizlerle paylaşmak istedim.
    İnşallah faydalı olur.

    Lastik Bakım İpuçları,


    Araç lastikleri nasıl doğru temizlenir ?

    Araç lastiklerinizi yüksek basınçlı su hortumu ile yıkarken çok dikkat ediniz. Hortumun 4 santimetreden daha yakın kullanılması lastiğe anında zarar verebilir. Suyun lastiğe çarptığı andan itibaren lastiğin ısısında önemli değişimler olacaktır. Lastiği oluşturan maddeler, oluşan bu basınçtan dolayı gevşer ve tüm sertliğini kaybeder. Bu durum, aracınızın kullanımı esnasında lastiğinizin patlamasına neden olabilir. Lastik patlaması genelde tehlikeli kazalara sebebiyet vermektedir.
    Bu yüzden basınçlı su ile lastiklerinizi temizlerken şu noktalara dikkat ediniz :
    • Su hortumunun ucunu lastiklerden 20 santim kadar uzak tutunuz.
    • Mümkünse ağzı geniş bir hortum kullanmanızı tavsiye ederiz.
    • Hortumu sürekli olarak tek bir noktaya tutmayınız. Lastiklerinizi hortumu sürekli hareket ettirerek temizleyiniz.



    Lastikler nelerden zarar görür ?

    Genelde lastiklerin zarar görmesi aşağıdaki sebeplerden oluşmaktadır:

    • Lastiğin hava basıncının az olması
    • Herhangi bir nesneden dolayı açılan delikler
    • Dikkatsiz temizleme
    • Montaj hatası
    • Lastiğin kaldırımlara çarpılması
    • İstiap haddinden fazla araca yük yüklenmesi

    Lastiğin zarar görüp görmediğini nasıl anlarım ?

    Herhangi bir şekilde, aşağıda gerçekleşen durumları gözlemlerseniz, lastiğinizi kesinlikle değiştirmenizi tavsiye ederiz:

    • Lastikler ıslandıktan hemen sonra hemen kuruyorsa değiştirilmeli (Lastiğin içindeki ısının dengesizliğini göstermekterdir)
    • Lastiğe batan bir nesne varsa, veya ondan dolayı kaynaklanan bir yırtık veya delik oluşması halinde değiştirilmelidir.
    • Lastiğin seyir halindeyken çıkardığı sesden daha farklı bir ses duyarsanız, veya lastikleri hareket ettirmek için direksiyonu hareket ettirdiğinizde olağan dışı bir hareket hissederseniz lastiğinizi kontrol ettiriniz.

    Lastikte hava basıncının doğru olması ne kadar önemlidir?

    Lastikteki hava basıncı, araç üreticisinin kılavuzlarında belirttiği oranlarda uygulanmalıdır. Her ne kadar lastik kalitesi önem taşısa da, hava basıncı doğru olmayan lastiklerle araç kullanımı, her zaman aracın kullanımı esnasında risk oluşturacaktır.

    • Lastik basıncının doğru olmaması durumunda, fren mesafesi uzayacaktır. Özellikle yoğun trafikte, bu durum ciddi bir risk oluşturmaktadır. Uzun yolculuklarda az basınçlı lastiklerle yüksek hızda seyretmek oldukça tehlikelidir.
    • Yoğun olarak manevra yapıldığında, lastiğin direnci azalacağından hava basıncı da azalacaktır. Sürekli manevralar lasitğin direncini oldukça azaltır.

    Hava basıncıyla ilgili olarak aşağıdaki hususlara da dikkat etmenizi rica ederiz:
    • Aracın yüklenmesiyle doğru orantılı olarak lastik hava basıncının da doğru ayarlanması gerekmektedir. (Araç kullanım kılavuzunda bu bilgiler yer almaktadır)
    • Zaman zaman yedek lastiğinizi kontrol etmenizde büyük fayda vardır.
    • Sibopları kirlenmeden korumak amacıyla sibop kapaklarını kapatmayı ihmal etmeyin.

    Her müteakip benzin alışlarınızda, istasyonlardaki imkanları kullanarak lastiklerinizin hava basıncını ölçmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca, Bosch Car Service’lerdeki bakımlarınızda lastiklerinizin kontrolü otomatikman gerçekleştirilecektir.

    Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?

    Lastiklerinizde herhangi bir arıza oluşmasa bile, lastiklerin belli zamanlarda değişmesinde 2 ana faktör sözkonusudur:

    Avrupa’da geçerli olan lastik standartlarına göre kanunen lastik dişleri azami 1,6 mm derinlikte olmalıdır. Yaz lastiklerinin diş kalınlıklarının en geç 2 mm’ye , kış lastiklerinin ise 4 mm’ye düştüğünü ölçtüğünüzde, lastiğinizin değiştirilmesini sizlere tavsiye ediyoruz.

    Lastiğinizin yıpranması sonucunda, bu diş kalınlarına gelinmese bile, yaklaşık 10 yıl sonra lastiklerin kesinlikle değişmesi gerekmektedir. Lastiğinizin yaşını, lastik üzerinde basılmış 4 haneli DOT numarasından çıkartabilirsiniz. Son iki rakam, üretim tarihini belirlemektedir. İlk iki rakam ise lastiğinizin üretim haftasını söyler. (Örnek: 2600 - 2000 senesinin 26. haftası)*

    * 2000 yılından önce üretilmiş lastikler için, üç haneli rakam sistematiği kullanılmaktadır. Örneğin 238 rakamını görürseniz, lastiğin 1998 yılının 23. haftasında üretildiği anlarsınız. 1990 yılından itibaren üretilen lastiklerde DOT numarasından sonra üçgen işareti kullanılmıştır.

    Kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre avantajları nelerdir?

    7oC’lik bir hava sıcaklığında yaz lastikleri göstermesi gereken yol tutuş performansını
    olması gerektiği şekilde gösteremez. Bu nedenle kış aylarında kullanılcak lastiğin kış şartlarına uygun bir hammadde karışımına sahip olması, lastik dişlerinin daha derin oluşturulması ve yüzeyindeki tutucu desenlerin fazlalığı, trafik emniyeti açısından önemli bir faktördür. Bir binek araç, üzerinde yaz lastikleri ile, karlı bir yolda 50 km/h hızla giderken ancak 43 metrede durabiliyorken, kış lastikleri ile 35 metrede durur.

    İstatistiklere göre kış mevsiminde, bir trafik kazasının oluşma riski, yaz mevsimine oranla 6 kat daha fazladır. Ayrıca bu tip kazaların oluşmasında, sigorta poliçenizin şartnamelerine göre, sigorta priminiz teminatlarınız oranında karşılanmayabilir. Kış lastiklerinin kullanılması, doğal olarak kaza riskini minimize eden bir faktördür.



    Yeni bir lastik alırken nelere dikkat etmelisiniz?

    Yeni lastik seçiminde lastik deseni ve hız endeksi oldukça önemlidir. Genelde masrafdan kaçınmak amacıyla 3 yeni lastik tedarik edilerek, az yıpranmış diğer lastik yerine de mevcut yedek lastik takıldığı genelde gözlemlenir. Güvenliğiniz açısından bunu size asla tavsiye etmiyoruz. Lastik kauçuk karışımları ve üretim teknolojileri her geçen gün yenilenmekte ve bu alanda kalite artmaktadır. Kendi emniyetiniz açısından her dört lastiği aynı anda değiştirmenizi tavsiye ederiz. Böylelikle lastikleriniz aynı üretim tarihine, aynı üretim kalitesine ve aynı profile sahip olacaklardır.

    Kırmızı Üçgen İçi = Lastik satın alırken, konuya hakim uzman kişilerden destek almanızı öneririz. Bosch Car Service’lerdeki uzman personelimizin size desteğe hazırdır.

    Lastikler nasıl doğru depolanır ?

    Lastiklerin saklanmasında şu hususlara dikkat etmenizde fayda var:

    - Lastikler jantlarıyla beraber ise yatay bir konumda muhafaza edilmelidir. Ortam kuru, serin, ve direk gün ışığı almayan bir yer olmalıdır.
    - Jantsız lastikler dikey bir konumda muhafaza edilmelidir. Form bozukluğu oluşmaması içinde (standın konumuna göre) sürekli konumu değiştirilmelidir.









  • Teşekkürler Hakan Usta yararlı bilgiler vermişsiniz.
  • Aracı yıkadıktan sonra hepimizin bildiği gibi lastiğe Arap sabunu sürünce simsiyah yeni güzel bir görünümü oluyor. Arap sabunu bitkisel yağlardan yapılan bir madde acaba lastiğie zararı oluyor mudur?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.