Şimdi Ara

Vito,transporter,starex tarzı araç alacaklara

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
2
Favori
97.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alırken ÖTV'si düşük,motor gücü yüksek,ruhsatı minibüse çevrildiğine yıllık vergileri düşük,geniş ve ferah vb. gibi sebeplerden yıllardır birçok insanın tercihi oldu bu araçlar ve doğruydu.

    Yıllardır işle ilgili bu araçları kullanıyorum.Gerçekten otomobilden daha güzel ve rahat araçlar fakat devletin saydığım gerekçelerden dolayı vergi kaybındanmıdır bilmem bu araçları kullanmak git gide sıkıntı olmaya başladı.Bu araçlardan almak isteyenlere bilgilendirme amaçlı olarak sıkıntıları yazıyorum,tercih kendilerinindir.

    1) Bu araçları alırken kamyonet ruhsatlı olarak alıyoruz ve 9+1 minibüs projesi çizdirip,içine 5-6 koltuk koyarak binek olarak kullanıyoruz.Bu işlem sadece 0 km. alımlarda oluyor,daha sonra ruhsatta oynama yapılmıyor.Sıkıntı bir, ticari araç sınıfında olan bu araçlar her sene muayeneye giriyor ve 9+1 koltuk sayısı isteniyor,yeni muayene sisteminde TUV kesinlikle geçit vermiyor,her sene araca koltuk bulup 9+1'e tamamlayarak muayene girmek zorundasınız.

    2) Aracınızda 9+1 koltuk sayısı yoksa polis ceza yazıyor.Muayene yılda bir kez ama poliste bu konunun üstünde çok durmaya başladı.Eskiden neredeyse hiç üstünde durulmayan bu konu artık can sıkıcı bir hal aldı.( vw ve starex'in orjinal 9 koltuklu olan minibüsleri bu konunun dışındadır)

    3) Yıllardır bu tarz araçlarla radara 100 km. süratle gireredik ve neredeyse hiç durdurulmazdık.Ama son yıllarda buna izin vermiyorlar.Minibüsün kanunen kara yollarındaki hızı 80km.+tolerans ile 88km'ye kadar müsade ediyorlar,aksi takdirde ceza yazıyorlar.Geçen bir arkadaşım Marmaris'e giderken yolda 92km. ve 104 km. ile 2 defa ceza yedi.104 kilometre ile olan sınır %30 aştığından 2 ye katladı.Yaklaşık 350 tl.ceza ödedi.6 ileri vites 150 beygir bir araçla 85-88km. ile yol almak gerçekten zor ve sıkıcı.Bunu kamyonet ruhsatlı doblo,kango vb. araçlarda da uyguluyorlar.

    Dikkat ederseniz internet sitelerinde 2. el satışlarında bu araçlarda patlama yaşanıyor.Kimse dillendirmek istemesede yazdığım sebepler büyük etkendir.Bu tarz araç almak isteyenler yazdıklarımı dikkate alsın.Bana problem olmaz diyen arkadaşlar için ise gerçekten çok güzel arabalar.







  • Bunlara ek olarak LCV olarak adlandırılan Caddy, Kangoo, Doblo, Partner, Berlingo, Connect vb araçlarda artık Ulaştırma Bakanlığı'nın çıkardığı icatla eğer yük taşınacaksa SRC belgesi isteniyor. Bu araçları alanların %80 ki buna biz de dahiliz, haftaiçi ufak tefek yük; haftasonu da ailecek rahat gezmek için satın alıyor. Polis amcalar ufak bir paket gördüklerinde bile ceza yazabilirler.
  • çok doğru bir konuya değinmişsin paylaşımın için teşekkürler
  • doğru mesela bizim araca sonradan 3 lü koltuk ekledik biz ve her muayenede çıkarmak zorunda kalıyoruz
  • çok faydalı bi konu olmuş, sorun sadece @haksin arkadaşımızın değindiği gibi minibüse çevirme olayı da değil...

    Benim gibi 5+1 "yandan camlı çift sıra koltuklu kapalı kasa kamyonet" yapıldığında da, çeşitli sorunlarla karşılaşılıyor.

    Muayene başlı başına bir dert, henüz TÜV den muayene olmadım ama, bu şekliyle her polis çevirdiğinde, "hani bunun yük kısmı? bu nasıl kamyonet? bunun yük kısmı ile yolcu kısmı sac blokla ayrılmamış.." gibisinden bi sürü çorba masrafı oluyor

    Ama bunların yanında iki yıldır kullandığım aracımdan son derece memnunum. Çok rahat ve kullanışlı oluyor.. Çektiğim zorluklara rağmen satıpta kurtulmayı hiç düşünmedim...




  • güzel kardeşlerim,

    türkiyede herşey anormal olduğu için bu tür şeylerede şaşırmamak lazım...

    bundan 2sene önce kastamonu da bi starex i olan, yaşlı başlı bi amca trafikten 35milyar civarında bi ceza yemişti,, hatta bu gazetelerde de çıkmıştı, tv de bile çıktı. halbuki bu arabanın herşeyini yaptırmış plan proje herşeyi hazır,, kimse akıl sır erdiremedi bu işe... ki tahminlerime göre de cezadan vazgeçilmiş davadan dönmüş olabilir,, çünkü arabanın fiyatı o kadar yok...

    yılbaşından beri karabük yolunda hergün hergün radar,, heryerde çevirme durdurduklarına kesin kitlemekteler...
    BU MEMLEKETİN EN BÜYÜK DÖNER SERMAYESİ BU MU ARKADAŞ? TRAFİK CEZALARI OLMASA DEVLET AÇ MI KALACAK?

    yapılan uygulamalar, çıkarılan yasalar, hiç ama hiçbişey vatandaş lehine dğil,, zengine zaten bişey olmaz, olan alt guruba olmakta. biz vatandaşlara hiçbir çıkar yol yok

    bu guruptaki araçların minibüs olanını alsan zaten vergisi çok fazla,, sıfır almak istesen kafadan %40ın üzerinde ötv uygulanmakta...ab yasaları uğruna mıdır nedendir bilinmez ama çok uzun yıllar ayak uyduramayacağımız yükümlülükler getirilmeye çalışılıyor




  • Arkadaşlar yine bu konuyla ilgilenenler için bilgi;

    Bir süre önce yine bie viano aldık.Ruhsatta komple camlı 5+1 kamyonet olarak geçiyor.Tabi alırken hemen ruhsatı minibüse çevirttik ama bu sefer projede arka koltuğu 4 kişilik göstererek 4+2+2+1 şekliyle 9+1 i yakaladık.Arkadaki 4 lü koltuk tamamen uyduruk,kimsenin oturacağı bir şekilde değil.Sırtı ve tabanını ince ve katlanır yaptırdık.Arkada katlı duruyor.Koltuk katlı bir şekilde arabadaysa polis birşey diyemiyor.Şimdilik böyle kullanıyoruz.Henüz muayeneye girmedi,sorun çıkar mı bilmiyorum.Koltuğu 4 kişilik oturma bölgesi ve 4 başlıklı yaptırdık ki 3'lü diyip sorun çıkarmasınlar.

    Ne memleket ama işi gücü bıraktık teferruatla uğraşıyoruz.
  • benım arac hyundaı grand saloon ruhsatta 12 kısılık gecıyor arac

    yıllık sıgortası 450 tl

    her sene artıyor bıde

    araba zaten 12 -13 mılyar

    cok ucuk degılmı sızce sıgortası arabam 98 model
  • vitodan cok çok iyi araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: *AXI*

    benım arac hyundaı grand saloon ruhsatta 12 kısılık gecıyor arac

    yıllık sıgortası 450 tl

    her sene artıyor bıde

    araba zaten 12 -13 mılyar

    cok ucuk degılmı sızce sıgortası arabam 98 model


    sigorta poliçesine baktıysan kaza durumunda yolcular içinde ödenen bir miktar vardır.onun için ek prim ödersin.sigorta ondan uçup gidiyordur.tanıdık sigortacı bulursan belki birşeyler ayarlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selami köseoğlu

    vitodan cok çok iyi araba

  • Konu neydi nereye kaydı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    Konu neydi nereye kaydı.


    evet
  • Arkadaşlar bir de konuyu şu yönden ele almak istiyorum.Bu ülkede koltuk eksiltmek neden suç?Medeni ülkelerde de böyle saçma bir sebepten ceza yazılıyor mu?Özellikle yurtdışına yaşayan arkadaşlar bu konuda bizi bilgilendirirse sevinirim.

    Mantık olarak baktığımızda; vito,caravelle,starex,fiat scudo vs. tarzı araçlara baktığımızda,arka koltukların genelde yere sabitlenmediğini,aksine kilitli bir sistemle yere oturtulduğunu görürüz.Bunun sebebide hacimli bir yük taşımamız gerektiğinde,koltuğun rahatça yerinden çıkmasını sağlamak içindir.

    Zaten bu araçları genelde,geniş aileler,işinde yük de taşıması gerekenler,fazla bagaj ihtiyacı duyanlar alıyor.

    Şimdi benim böyle bir aracım var.Altı kişi uzun yola gidiyoruz.Çok bagajım var,bu yüzden arkadaki koltuğu söktüm veya çamaşır makinam,buzdolabım bozuldu tamire götürücem vs.vs. örnekleri çoğaltabiliriz bir sıra koltuğu söktüm.

    Yola çıktığınım anda suçlu pozüsyonundayım.Polis,araba 9 koltuklu görünüyor ama 6 koltuk var diye cezayı yazıyor.Sebep;araçta teknik oynama yaptın.Böyle bir saçmalık var mı?Öyleyse bu aracı yapan neden koltuklarını böyle sökülür yapmış?Ticari dolmuş mu bu araba.Adam ticari kazancını artırmak için gayri nizami koltuk sayısını artırır ceza yazarsın.Hususi aracımı ihtiyaçlarıma göre kullanamayacak mıyım?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selami köseoğlu

    vitodan cok çok iyi araba


    konu nerden nereye kaydı
  • Trafikte kullanılan taşıtı Vito olup da 5+1 otomobil olarak ruhsat sahibi araçlar var. Bu araçların ruhsatları 5+1 otomobil olarak kaydedilmiş, ( 9+1 hususi minibüs denilen araçlarla aynı motor ve kasa ölçülerine sahip ) Üstelik otomobil olarak kaydedildiği için 2 yılda bir teknik muayeneye tabi tutuluyor. Aralarındaki fark taşıt vergileri 9+1’in 300 TL,5+1’in 1200 TL.9+1’in trafik sigortası 460 TL, 5+1’in 250 TL.9+1’in kasko sigortası 2300 TL, 5+1’in 700 TL. Bana göre ruhsatımda 9+1 minibüs yazacağına 5+1 otomobil yazması daha uygun. Bu konuda neler yapılabilir. Fikirleri olanlardan yanıtlarını bekliyorum.
  • Arkadaşlar,

    Mevcut aracımızın bagaj kapasitesi yeterli gelmediği için ve yeni bir bebek sahibi olduğumuz için daha büyük bir araca geçmeye karar verdik. Araba satış ilanlarının olduğu sayfalarda epey bir araştırma yaptıktan sonra Mercedes Vito almaya karar verdik. Hatta bu sabah, ilan sahiplerini arayıp, bir Vito satın alma işine girişecektim. Ancak konunun ilk mesajında Haksin arkadaşımızın madde madde yazdıklarını okuduktan sonra eşimle Vito ve bu tarz araçlardan üzülerek vazgeçtik.... Mercedes sahibi olacağımız için epey bir heveslenmiştik aslında. Ama bu tarz araçlar hakkındaki gerçekleri öğrendikten sonra bir anda soğuduk. Bugün bagaj kapasitesi geniş başka marka/model binek otomobillere bakacağız.

    Haksin arkadaşıma paylaşımı için teşekkür ediyorum.
  • Güzel konu olmuş, teşekkürler.

    Haluk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    Arkadaşlar yine bu konuyla ilgilenenler için bilgi;

    Bir süre önce yine bie viano aldık.Ruhsatta komple camlı 5+1 kamyonet olarak geçiyor.Tabi alırken hemen ruhsatı minibüse çevirttik ama bu sefer projede arka koltuğu 4 kişilik göstererek 4+2+2+1 şekliyle 9+1 i yakaladık.Arkadaki 4 lü koltuk tamamen uyduruk,kimsenin oturacağı bir şekilde değil.Sırtı ve tabanını ince ve katlanır yaptırdık.Arkada katlı duruyor.Koltuk katlı bir şekilde arabadaysa polis birşey diyemiyor.Şimdilik böyle kullanıyoruz.Henüz muayeneye girmedi,sorun çıkar mı bilmiyorum.Koltuğu 4 kişilik oturma bölgesi ve 4 başlıklı yaptırdık ki 3'lü diyip sorun çıkarmasınlar.

    Ne memleket ama işi gücü bıraktık teferruatla uğraşıyoruz.


    Selam,

    Bende bir Viano almak la almamak arasında sadece bu ruhsatta kamonet yazması sebebi dolayısıyla 1. köprüyü kullanamayacağımdan kararsız kalmış durumdayım.
    Bu kamyonetten minibüse çevirme işi nasıl oluyor? Arabayı sıfır almayı planlıyorum ama Mercedes bayisi artık minibüs olarak kaydettirilmiyor dedi. Anladığımkadaryla fiziksel olarak araca koltuk konacak ve buna uygun proje çizelecek ve onaylanacak.
    Bu halen mümkün müdür?
    Bu ruhsata işletme işiniz ve katlanır ince koltuğu nereye yaptırdınız öğrenebilir miyim?




  • Mesajınızdan sonra bir şey yazan olmamış...
    Ocak'tan bu yana (eğer aracı aldıysanız) hayli tecrübe sahibi olmuşsunuzdur... Son durum nedir bilgi verir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şavşatlı -- 14 Kasım 2011; 14:27:36 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.