Şimdi Ara

2000 Model 1.8 T passata ne gibi iyileştirmeler yapabilirm

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
7.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
    Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 24 Ocak 2009; 2:15:56 >



  • üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

    SAYGILARIMLA
    Kamil ÖĞE
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kamiloge

    üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

    SAYGILARIMLA
    Kamil ÖĞE



    Tesekkurler tavisyeleriniz icin sanırım dogru diyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kamiloge

    üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

    SAYGILARIMLA
    Kamil ÖĞE


    280 TL na ben kendi passatım da değiştirmiştim ( Bir önceki aracım passat 1.8 T Highline dır) Ankara ve özel servis fiyatıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ngg63


    quote:

    Orjinalden alıntı: kamiloge

    üstadım hava akış metre dediğin alet hava filtesi içinde bence hiç bulaşma tamamen elektronik bir alet ve şayet bozarsan sıfır 1000-2000 TL civarlarında aynı zamanda hidroliklerinden tutunda herş yerinde bir sensör var bunların yazılımlarının kontrol edilmesi gerekiyor olabilir bence aracı elektronik kontrol olarak inceletin sonra kendiniz bulaşın benm ağzım ESP probleminden yandı elektronik arıza sebebiyle siznde yanmasın

    SAYGILARIMLA
    Kamil ÖĞE


    280 TL na ben kendi passatım da değiştirmiştim ( Bir önceki aracım passat 1.8 T Highline dır) Ankara ve özel servis fiyatıdır.



    Neyi 280 tl ye degistiridiniz hocam. Akısmetreyi mi?




  • o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

    100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
    Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.

    Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
    öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
    Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
    2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
    3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
    4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
    Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: idurmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
    Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.

    Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
    öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
    Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
    2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
    3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
    4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
    Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....




    Hocam tesekkur ederim. Aracınızdaki tecrubelerinizden faydalanmak isterim.

    Öncelikle passat almak icin cok ugrastım. Bi kac ay aradık bulduk olmadı falan filan. Ama 2000 model olması bizim icin sans oldu. Son bakacagımız arabaydı. Artık vazgececek ne denk gelirse alacaktık. (focus, bora, vectra, volvo s40 gibi). Ancak sonradan ogrendim ki 2000 model yani Apu motorlar daha bi deliymis. Sevindim. :D

    1. Hava debimetresi hakkında bi bilgim yok. Haca debimetresi denen sey hava akısmetresiyle aynı mıdır.
    2. Turboda biraz ses var ama simdilik sorun yok. Tamiri bakımı mumkun mudur? Pek tavsiye etmediler. Bozulana kadar bin sonra degistir diyorlar.
    3. Bobin sorunu yok gibi. Gecen bi yerde benzin enjektor kablosunu kopardılar. Araba tekleyerek calıstı. Bilgisayara bagladılar. 3. silindir enjektorunde kısa devree diyordu. Actık baktık hallettik.
    4. Dump valf de sorun var mı yok mu bilemiyorum. Gazdan ayagımı cekince hırrr gibi bi ses geliyor. Bleki de bu dump valve den geliyordur. Biz turbodan supheleniyorduk o yuzden turboda ses var dedim. Bu ses dump valve de olabilir sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 2 Şubat 2009; 0:48:39 >




  • Turbonun sesini bu aralar duymuyorum. seytan kulagına kursun. bole hafif bir hırrrr sekilindeydi. gazdan ayagımı cektigimde. masallah deyin arakdaslar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: idurmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Arkadaslar bu araca ustaya gitmeden. Kendi imkanlarımla ne gibi iyilestirmeler. Ne gibi kontroller yapabilirim. Hava akısmetresinden falan bahsedilmis biryerde. Benim aracım da bazen cok performanslı gibi bazen de aynı verimi alamıyor gibiyim. Hava akıs metresini kendim temizleyebilir miyim? Baska neler yapabilirim. Nerelerini kontrol edebilirim. Neresinde ne sorun varsa ne tür sorun verir? Boyle kendim aracla ugrasmayı cok severim. Ve bir sorunu halledince ya da bi iyilestirme yapınca cok sevinirim. Cocuk gibi Yardımlarınız bekiliyorum. tesekkurler.
    Özellikle bu hava aksımetresine bi bakmam lazım.

    Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
    öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
    Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
    2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
    3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
    4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
    Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....




    Hocam tesekkur ederim. Aracınızdaki tecrubelerinizden faydalanmak isterim.

    Öncelikle passat almak icin cok ugrastım. Bi kac ay aradık bulduk olmadı falan filan. Ama 2000 model olması bizim icin sans oldu. Son bakacagımız arabaydı. Artık vazgececek ne denk gelirse alacaktık. (focus, bora, vectra, volvo s40 gibi). Ancak sonradan ogrendim ki 2000 model yani Apu motorlar daha bi deliymis. Sevindim. :D

    1. Hava debimetresi hakkında bi bilgim yok. Haca debimetresi denen sey hava akısmetresiyle aynı mıdır.
    2. Turboda biraz ses var ama simdilik sorun yok. Tamiri bakımı mumkun mudur? Pek tavsiye etmediler. Bozulana kadar bin sonra degistir diyorlar.
    3. Bobin sorunu yok gibi. Gecen bi yerde benzin enjektor kablosunu kopardılar. Araba tekleyerek calıstı. Bilgisayara bagladılar. 3. silindir enjektorunde kısa devree diyordu. Actık baktık hallettik.
    4. Dump valf de sorun var mı yok mu bilemiyorum. Gazdan ayagımı cekince hırrr gibi bi ses geliyor. Bleki de bu dump valve den geliyordur. Biz turbodan supheleniyorduk o yuzden turboda ses var dedim. Bu ses dump valve de olabilir sanırım.

    Merhaba
    1.Evet hava debimetresi , Have akışmetresi, ikiside aynı
    2.Turbonun tamiri bakımı mümkündür fakat sıfırı yani orjinali olsa dahada iyi olur ama ben ankaradayım burda tamir ediyorlar ve sorun çıkarmıyor.Bozuluna kadar bin diyenler turbo aracı tanımayan insanlar çünkü turbo bozulduğu zaman direk yolda bırakır önce eksozdan müthiş bir duman atmaya başlar arkanızı göremezsiniz sonrasındada yağ lambanız yanar devam edersenizde ne olacağını biliyosunuz zaten :) .. Turbo mevzusu çok hassastır mutlaka kontrol edilmeli.
    3.Bobinler dediğim gibi kolay kolay arıza yapmaz yaparsada 3 silindire düşer araç yavaş yavaş servise gidebilir ama yürütülmede daha iyi olur.
    4.Dump valve nizin arıza olup olmadığını bilgisayara bağlayıp araç hareket halindeyken turbonun kaç m/bar bastığını bakarak anlayabilirsiniz. 1.8 T motorlarda intercooler çıkışında basınç sensörü vardır bilgisayar o sensör üzerinden okur basınç sensörü dump valve den sonra olduğu için yeterli basınç gelmiyorsa ya dump valve den kaçırıyordur ya turbo bağlantı borularından kaçırıyordur yada turbonuz arızalı olabilir.Aslında bu basınç kaybı arızası saydığımız bu sebeplerden olabilieceği gibi n75 valve nden de yapabilir tabi bu en son bakılacak valve lerden birisidir.
    Bu anlattıklarım sizi korkutmasın ama aracınız 2000 model ufak tefek şeyler sizi aracınızdan soğutmasın bu sorunların hepsi hallolur ama yeterki işin ehli olan kişilere yani ya servise yada servisten ayrılıp özel servis açmış olan ustalara götürmenizi öneririm Aracınıza keyifle binmenizi dilerim bol performanslı günler....




  • Tesekkurler hocam. Kayısları falan degistirecegim zaman on tampon falan sokukldugunde bir de turboyu kontrol ettirecegim. Su an icin herhangi bir sorunu yok. Aracı ikinci el aldıgımız icin bazı sorunlar cıkardı. Ama su an icin bi tek debriyaj balatası sorunu var. Hafif olarak kacırıyor. O da idare eder simdilik. Ayrıca keyfe keder olarak. kol dayaması kırık o degisecek. Bir de ortadaki kalorifer cıkısının bir iki kapagı kırık onu degistecegim. Ama cok para diyolar. Bakaım bir yerlerden para gelirse degistiricem. Performans olarak da bi sorun yok gibi. Su anda turbo kapalı kutu akıbetini bilmiyoruz.

    Size bir sorum daha olacak hocam. Bu aracta kac oktan benzin kullanmam gerekiyor. Benzinlige gicinde 95 koyyorlar 95 iyi midir? 97 ya da 100 mu koyayım.

    Edit: Sizce de uygunsa irtibatı koparmayalım hocam. Bilgi ve tecrubelerinize ihtiyacım var. Hatta onereceginiz isin ehli bir usta varsa tanısmak isterim. Bakımları ve sorunları orada yaptırmak isterim. (Özel servsilerde de cok para istiyorlar mumkunse ozel servsi de olmasın ama bu arabadan cok iyi anlayan biri olsun ya da ucuza ozel servis de olaiblir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 5 Şubat 2009; 1:01:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun

    Tesekkurler hocam. Kayısları falan degistirecegim zaman on tampon falan sokukldugunde bir de turboyu kontrol ettirecegim. Su an icin herhangi bir sorunu yok. Aracı ikinci el aldıgımız icin bazı sorunlar cıkardı. Ama su an icin bi tek debriyaj balatası sorunu var. Hafif olarak kacırıyor. O da idare eder simdilik. Ayrıca keyfe keder olarak. kol dayaması kırık o degisecek. Bir de ortadaki kalorifer cıkısının bir iki kapagı kırık onu degistecegim. Ama cok para diyolar. Bakaım bir yerlerden para gelirse degistiricem. Performans olarak da bi sorun yok gibi. Su anda turbo kapalı kutu akıbetini bilmiyoruz.

    Size bir sorum daha olacak hocam. Bu aracta kac oktan benzin kullanmam gerekiyor. Benzinlige gicinde 95 koyyorlar 95 iyi midir? 97 ya da 100 mu koyayım.

    Edit: Sizce de uygunsa irtibatı koparmayalım hocam. Bilgi ve tecrubelerinize ihtiyacım var. Hatta onereceginiz isin ehli bir usta varsa tanısmak isterim. Bakımları ve sorunları orada yaptırmak isterim. (Özel servsilerde de cok para istiyorlar mumkunse ozel servsi de olmasın ama bu arabadan cok iyi anlayan biri olsun ya da ucuza ozel servis de olaiblir.)

    Merhaba
    Kalorifer çıkış kapakları sizinde dediğiniz gibi çok pahalıdır. Biz burda vw hurdacısından temin ediyoruz daha ucuza denk geliyor sizinde bulunduğunuz şehirde varsa vw hurdacısı sizde ordan temin edebilirsiniz ama mutlaka sıkı pazarlık yapın Aynı şekilde diğer kırık parçalarıda temin edebilisiniz tabi sıfır fiyatı ile mutlaka karşılaştırın.
    Turbo gideceği zaman ötmeye başlar nasıl öter kalkış yaparken kalın bir ıslık sesi gelir sonra gaza yüklendikçe çok daha artar ses sizin turbonuz anladığım kadarıyla o aşamada değil olsa mutlaka duyardınız şu an size tavsiyem hava debimetresini kontrol edip değiştirmenizdir. Çünkü ilk mesajınızda aracınızın bazen iyi bazend iyi gitmediğini çekişinin düşük olduğunu yazmışsınız muhtemelen bunu hava debimetresi yapıyordur. Dışarıdan emdiği havanın debisini ölçüp beyine bildirmektir görevi , ömrünü tamamlamaya başladığı zaman genel olarak yapar bu arızayı yapabilir son zamandada gaza basarsınız araba yığılır kalır gazdan ayağınızı çekerken aracınız gitmeye başlar buda son aşamasıdır zaten.
    Fabrikası bu aracı 95 oktan benzine uygun olarak üretmiştir tavsiyeside bu yöndedir. Fakat ben 97 oktan kullandığım zaman aracımın performansının daha iyi olduğunu ve 1 depo ile gittiği menzilin 80 ile 100 km arası uzadığını bizzat test ettim. Şu an 2006 model 2.0 TFSİ 240HP passat kullanıyorum ve sürekli 97 oktan benzin kullanıyorum ve bu araçta fark daha bariz belli ediyor kendini 95 oktan koyduğum zaman aracımın sesinden tutunda çekişi , ivmelenmesi 0-100 ü yakıt sarfiyatı hemen değişiyor.
    Ben size tecrübelerimi ve bilgimi herzaman paylaşmaya hazırım ankarada mass otomotiv var Ali usta işin ehli insanlar dürüst insanlar müşteri bir kere gelsin bidaha gelmesin zihniyetinde kesinlikle olmayan insanlar tavsiye ederim.
    idurmaz76@hotmail.com benim mail adresim oradan irtibat kurabilirsiniz iyi günler dilerim...




  • Tesekkur edeirm hocam. Mass otoyu duymustum. Ama hic gitmedim. Sanırım bir kere bi giderim bakarım bi fiyat durumları nasıl. Performans konusunda belki benim husnu kuruntum. Piskolojik olabilir. Simdilik dursun. Debimetre falan zaten cok hız meraklısı degilim. Ancak turbo konusunda dediginiz ıslık sesi soguk havalarda oluyor. Ancak araba ısındıgında ıslık sesi kesiliyor. Sıcak havalarda hic olmuyor. Sanırım ufaktan turboda sıkıntı baslıyor. Elimiz bollasın da bi bakım yaptıralım turboya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 5 Şubat 2009; 23:51:37 >
  • Merhaba bu motoru en iyi tanıyanlardan biri benim diyebilirim
    öncelikle 2000 model APU motor kodlu passat alarak mükemmel bir secim yapmışsınız veya sansınıza denk gelmis su an bizdeki 215000kmde ve en ufak bir sorun yok.
    Bu motorlarlarda belli bir zaman sonra ilk bozulan hava debimetresidir ve cogu zaman bozuldugunu bilgisayara baglasanız bile göstermeyebilir ve bu parca arac icin gerek performans gerek yakıt icin olsun cok önemlidir size tavsiyem aracınızla bir servise gidip bu özel servis olabilir yetkili daha iyi olur bosch car service olur yeterki hava debimetresinin yolda giderken ve dururken degerini okuyabilen 5052 veya 5051 gibi bir cihaza sahip olan bir servis olması önemli ki cogundada vardır bu cihazlar. Cihazı baglayıp yola cıktıgınız zaman gaza yüklendiğinizde degeri okumaya baslar ve dusukse deger zaten aracın cekiside dusuk olur usta degistirmenizi söyleyecektir gerekli yeni hava debimetresini bosch car servisten veya yetkili servisten almanızı tavsşye ederim en fazla 300 tl dir.
    2. bozulacak parcası aracın kilometresinede baglı olarak turbosudur oda aynı sekilde kac m/bar bastıgı servisteki cihazda belli olur.
    3. bozulacak parcası nadirende olsa her silindirin üstünde ayrı ayrı olan ateşleme bobinleridir. Bu bobinlerden biri patlarsa zaten arac 3 silindire düser ve bunu farkedersiniz.
    4. bozulabilecek parca dump valve dir. bu parca bozuldugu zaman yolda giderken gaza yuklenince turbonun bastıgı basınc hava filitrsine geri döner ve arcaın cekisi düser yakıt sarfiyatı artar.
    Bu yazdıklarım bizim 2000 model 1.8T passatta 215000km ye kadar yasadıgımız sorunlardır bu sorunları siz yasayadabilirsiniz ve ya önceki sahibi yasamıstır degismistir kullanıma gore degisir....





    Merhaba.Benim 2000 1.8T motorlu passatımda sizin dediğiniz sorunları hiç yaşamadım.Aracım şuan 321.000 küsürlerde ve sadece iki tane sorunu var.
    1.si aşırı benzin yakması,2.side yağ yakması.Bunların dışında hiç bir sorun yaşamadım.:D




  • Hocam masallah o zaman sizin aracınıza. Asırı benzin yakması ve yag yakması muhtemelen artık asınmalar artmıstır. Cekisi falan iyise Muhtemelen aracın motoruna sekman atılarak sorunlar cozulebilir. Bi actırıp baktırın da bize de ornek olsun hatta baktırırken bizi de cagırın da gorelim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

    100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.



    Frenleri nasıl guclendirebiliriz. Mesafesini nasıl kısaltabiliriz. Ne gibi modifiye yapabiliriz.

    Bir de arkadaslar Gecen gun bi bosch servisinde bu arabanın arkadan kaymaya musait oldugunu soyledi bunun icin arka yayları spor olanlarıyla degistirerek sorunun cozulecegini soyledi. Ancak ben bu arabaların motor cok agır odlugu icin onden kacyıdıgını biliyordum. Olmadı 4 helezonu da spor olanla degistirsek mi? konfor cok farkeder mi? ya da yol tutus cok farkeder mi? Gerek var mı yok mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

    100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.


    Frenleri gayet iyi tabi lastikleriniz kaliteli ise gidipte çin malı lastik takarsanız sırf lastik başına 20 - 30 lira daha ucuz diye frenler tutmaz .Örneğin maxxis diye bi lastik var Addulkadir özcanın distribitör olduğu bi marka taiwan malı bu lastikler passat gibi ağır araçlarda balans tutmuyor aracı 2 gün hareket ettirmeyin birde düz zemine park etmemişseniz lastiklerin balansı bozuluyor gerçi bi vatandaşın broadway aracındada aynı olayı yaşadığını A. özcanın servisinde bizzat gördüm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mprivateturun


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    o aracın en zayıf noktası frenleri, o motora o fren sistemi çok zayıf kalıyor,

    100 km den fren mesafesi 45metre, 235 km son hızı olduğu ve 8 saniye civarında 100 'e çıktığı düşünlürse ilk eğilmeniz gereken konu frenleridir.



    Frenleri nasıl guclendirebiliriz. Mesafesini nasıl kısaltabiliriz. Ne gibi modifiye yapabiliriz.

    Bir de arkadaslar Gecen gun bi bosch servisinde bu arabanın arkadan kaymaya musait oldugunu soyledi bunun icin arka yayları spor olanlarıyla degistirerek sorunun cozulecegini soyledi. Ancak ben bu arabaların motor cok agır odlugu icin onden kacyıdıgını biliyordum. Olmadı 4 helezonu da spor olanla degistirsek mi? konfor cok farkeder mi? ya da yol tutus cok farkeder mi? Gerek var mı yok mu?


    Ralliye katılmayacaksanız hiçbir masraf yapmanıza gerek yok. Lpg yoksa taktırın Yağ değişiminde borpower koyun motor sesi azalıyor ve daha az yakıyor. Bizim 2004 1.8 T 155,000 kmde 15-16 kuruş yakıyor şehir içi Ankara da. Motoru çok sıkıştırdıktan yada uzun yoldan sonra en az 2 dk rolantide çalıştırın.




  • Hocam lpg var sorun yok. Sehir icinde 15-16 kurus demissiniz sanki yanlıs yazmıssınız hocam. Bu akdar az yakması imklansız sehir icinde. Benima rac sehir icinde 20-22 kurus yakıyor. (dur kalklı yerlerde yani) sehir dısında da 15-16 kurus yakıyor. Bende Ankaradayım. İstanbul yolu ya da Eskisehir yolundan kızılatya falan gidersem yine 15-16 kurus civarı yakıyor. Ayrıca bor power konusu muallak. Zira bi arkadas 1.8t aracına bunu koydurmus ve baya bi, sorun yasamıs. Zaten yag ureticileri de koymayın diyorlar. Otomobil ureticileri de. Ustalar da. Ben de pek koyma taraftarı degilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 11 Şubat 2009; 23:08:49 >
  • arabanın motor ve yürüyen aksam ne durumda ben en son kendi turbosuz 98 model passatım a yaptığım bakımlar

    marş ve şarj dinamosu bakımı
    sol akis kafası değişimi ve üst kolların bakımı
    lpg filtresi değişimi
    bide 6 ay önce trigger bilyası ve tüm kayışları değişmiştim burası en önemlisi bence motor açısından
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.