Şimdi Ara

Twinport ne demek..?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
97.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Twinport ne demek..?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizci81

    Hondada vtec,toyotada vvt-i olarak adlandırılan motor devrine göre subap zamanlamalarını değiştiren bir sistemdir.Bu sistemde asıl amaç motorun daha iyi nefes alıp vermesini sağlamaktır.Yüksek devirlerde emme subaplarını daha fazla açık tutarak motora fazla almayı sağlayarak verimi artıtır
    Arkadaşım twinport tam bu demek değil.Konunun aslı kelimedeki gibi iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.
  • Hondada vtec,toyotada vvt-i olarak adlandırılan motor devrine göre subap zamanlamalarını değiştiren bir sistemdir.Bu sistemde asıl amaç motorun daha iyi nefes alıp vermesini sağlamaktır.Yüksek devirlerde emme subaplarını daha fazla açık tutarak motora fazla almayı sağlayarak verimi artıtır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizci81

    Hondada vtec,toyotada vvt-i olarak adlandırılan motor devrine göre subap zamanlamalarını değiştiren bir sistemdir.Bu sistemde asıl amaç motorun daha iyi nefes alıp vermesini sağlamaktır.Yüksek devirlerde emme subaplarını daha fazla açık tutarak motora fazla almayı sağlayarak verimi artıtır
    Arkadaşım twinport tam bu demek değil.Konunun aslı kelimedeki gibi iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Arkadaşım twinport tam bu demek değil.Konunun aslı kelimedeki gibi iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.

    Alıntıları Göster
    Forester2006 dediği gibi;
    Teknik kısmına ek olarak;
    Yalnız türbülans etkisini egzantirik değil,elektrik motoru ile kumanda ediliyor,ayrıca sadece açık olanın püskürtme yaptığı doğru fakat motor soğukken ikisininde ( diğeri jikle görevi görüyor) püskürtme yapıyor diye biliyorum.



    Özetle dersek,Opel in yakıt ekonomisi ve EURO 4 normunu sağlamak için yaptığı tekonolojik bir yenilik.Amaç özellikle düşük ve orta devirlerde motorun ihtiyaç duyduğu türbülansı sağlamak, çünkü hava yakıt karışımı düşük devirlerde tam olarak birbilerinin içinde homojen olarak karışmaz.Bunun için aynı şekeri çay kaşığı ile karıştırmak ne kadar etkili ise hava ile yakıtı birbiriyle homojen olarak karıştırmak o kadar etkilidir.Bunun için silindirin içine kaşık sokamayacağımıza göre havayı önceden karıştırıp göndermek en akıllaca olan yöntem.Kısacası bu diyebilirm.Hava-Yakıt ı homojen bir şekilde karıştırmak ve yakmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Forester2006 dediği gibi;
    Teknik kısmına ek olarak;
    Yalnız türbülans etkisini egzantirik değil,elektrik motoru ile kumanda ediliyor,ayrıca sadece açık olanın püskürtme yaptığı doğru fakat motor soğukken ikisininde ( diğeri jikle görevi görüyor) püskürtme yapıyor diye biliyorum.



    Özetle dersek,Opel in yakıt ekonomisi ve EURO 4 normunu sağlamak için yaptığı tekonolojik bir yenilik.Amaç özellikle düşük ve orta devirlerde motorun ihtiyaç duyduğu türbülansı sağlamak, çünkü hava yakıt karışımı düşük devirlerde tam olarak birbilerinin içinde homojen olarak karışmaz.Bunun için aynı şekeri çay kaşığı ile karıştırmak ne kadar etkili ise hava ile yakıtı birbiriyle homojen olarak karıştırmak o kadar etkilidir.Bunun için silindirin içine kaşık sokamayacağımıza göre havayı önceden karıştırıp göndermek en akıllaca olan yöntem.Kısacası bu diyebilirm.Hava-Yakıt ı homojen bir şekilde karıştırmak ve yakmak.

    Alıntıları Göster
    Çok güzel açıklamalar gerçekten bilgilendirici olmuş bizde bu vesile ile öğrenmiş olduk. Teşekkür ederim şahsım adına...

    Yanlış biliyorsam düzeltin opel makyajlı astralarda (1,6 115 HP) Twinport motoru kullanmadı galiba daha değişik bir motor sistemi mi geliştirdi?

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Çok güzel açıklamalar gerçekten bilgilendirici olmuş bizde bu vesile ile öğrenmiş olduk. Teşekkür ederim şahsım adına...

    Yanlış biliyorsam düzeltin opel makyajlı astralarda (1,6 115 HP) Twinport motoru kullanmadı galiba daha değişik bir motor sistemi mi geliştirdi?

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih

    Teşekkürler arkadaşlar...

    Alıntıları Göster
    Birde arkadaşlar benim bu konuda bir şey dikkatimi çekti 3900 Devirden sonra motorun performans moduna geçitğini belirtmiş arkadaşımız, bugün denedim gerçekten 3900 devirden sonra araç çok hırçın oluyor, motorun teknik verilerine baktım maksimum torku 3900 devirde verdiği belirtilmiş fakat bu aracın tork eğrisi nasıl yani 3900 devirden sonra sürekli maksimum torkmu veriyor yoksa devir arttıkça tork düşüyor mu? Bu hususuda bilen arkadaşlar açıklarlarsa detaylıca öğrenmiş oluruz...

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Birde arkadaşlar benim bu konuda bir şey dikkatimi çekti 3900 Devirden sonra motorun performans moduna geçitğini belirtmiş arkadaşımız, bugün denedim gerçekten 3900 devirden sonra araç çok hırçın oluyor, motorun teknik verilerine baktım maksimum torku 3900 devirde verdiği belirtilmiş fakat bu aracın tork eğrisi nasıl yani 3900 devirden sonra sürekli maksimum torkmu veriyor yoksa devir arttıkça tork düşüyor mu? Bu hususuda bilen arkadaşlar açıklarlarsa detaylıca öğrenmiş oluruz...

    Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    aşırı besleme olmayan benzinli araçlarda maksimum tork genelde belli noktada elde edilir, o devir geçtikten sonrada düşer.sizin aracınızda da çok büyük ihtimalle Tork 3900 en fazla,bu devri geçtikten sonra da yavaş yavaş düşmeye başlayacaktır.Ama bunu çok merak ediyorsanız ya kullanıcı el kitabına bakacaksınız ve aracı dyno ya sokacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Birde arkadaşlar benim bu konuda bir şey dikkatimi çekti 3900 Devirden sonra motorun performans moduna geçitğini belirtmiş arkadaşımız, bugün denedim gerçekten 3900 devirden sonra araç çok hırçın oluyor, motorun teknik verilerine baktım maksimum torku 3900 devirde verdiği belirtilmiş fakat bu aracın tork eğrisi nasıl yani 3900 devirden sonra sürekli maksimum torkmu veriyor yoksa devir arttıkça tork düşüyor mu? Bu hususuda bilen arkadaşlar açıklarlarsa detaylıca öğrenmiş oluruz...

    Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
    ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkalog

    arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
    ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?

    Alıntıları Göster
    Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
    İlk ECOTEC
    1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
    Twinport lu olanı ise
    1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkalog

    arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
    ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: turkalogy

    arkadaşlar, çok teknik yazmışsınız. emeğinize teşekkür ederim ancak,
    ecotech motorla twinport motorun farkı nedir? gücü mü fazla, yakıtı mı az? biz basit sürücüler için fark nedir?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
    İlk ECOTEC
    1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
    Twinport lu olanı ise
    1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque

    Alıntıları Göster
    şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)
    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
    İlk ECOTEC
    1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
    Twinport lu olanı ise
    1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque






  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)
    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Ecotec üst isim, twinport ise bu ismin alt teknolojisi. Yani OPEL ekonomi ve teknolojiyi birleştirdiği motor ailesine ECOTEC ismini verdi.Bu bir isim Ahmet ,Mehmet gibi.Twinport ise bu ailenin ek özelliklisi. İlk ECOTEC motor tanıtıldığında 4 yeni özellik varsa, twinport ile bu 5 oldu. Twinport bir sonraki gelişme olduğu için twinport motor daha güçlü ve ekonomiktir.
    İlk ECOTEC
    1.6 L (1598 cc): 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 100 hp (74 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque
    Twinport lu olanı ise
    1.6 L (1598 cc): TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 105 hp (77 kW) and 111 ft·lbf (150 N m) of torque




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)




    Dediğim gibi ECOTEC üst isim, ECOTEC, turbolusuna,dizeline de OPEL ECOTEC diyor.Opel in isimlendirmesi biraz kafa karıştırıcı, sizin dediğiniz 1.6 115 HP olan yine ECOTEC, fakat alt teknolojisi VVT ( değişken subap zamanlaması )dır.
    Özetlersek
    1.6 100 HP de , 1.6 105 HP de, 1.6 115 HP de ECOTEC,

    anlayacağımız formata getirirsek

    1.6 100 HP ECOTEC

    1.6 105 HP Twinport

    1.6 115 HP VVT

    piyasa böyle bilir.İsimlendirme sanırım oturdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 10 Ekim 2008; 1:03:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    şu anda twinport 1.6 105 hp iken 1.6 ecotec motor 115 hp üretmekte=)




    Dediğim gibi ECOTEC üst isim, ECOTEC, turbolusuna,dizeline de OPEL ECOTEC diyor.Opel in isimlendirmesi biraz kafa karıştırıcı, sizin dediğiniz 1.6 115 HP olan yine ECOTEC, fakat alt teknolojisi VVT ( değişken subap zamanlaması )dır.
    Özetlersek
    1.6 100 HP de , 1.6 105 HP de, 1.6 115 HP de ECOTEC,

    anlayacağımız formata getirirsek

    1.6 100 HP ECOTEC

    1.6 105 HP Twinport

    1.6 115 HP VVT

    piyasa böyle bilir.İsimlendirme sanırım oturdu.

    Alıntıları Göster
    hocam 115 lik vvt teknoloji olarak twinporttan iyimidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    hocam 115 lik vvt teknoloji olarak twinporttan iyimidir?

    Alıntıları Göster
    Opel in iddiası bu yönde.Sonuçta daha ileri bir teknoloji bu motor için.Fakat değişken subap teknolojisinin birçok motor üreticisi tarafından uzun süredir kullanıldığını ve sonuçlarının da çok iyi olduğunu düşünürsek,bu motorun daha iyi olduğunu teorik olarak söyleyebiliriz.
    Fakat işin birde yazılımsal boyutu var.Şu an 1.6 VVT Opel motorunda Türkiye ye ithal edilenlerde yazılım güncellemesi yapıldığını duydum.Mevcut güncellenmemiş yazılımda aracın performansı aşırı düşük oluyormuş.Fakat güncellendikten sonra problem bitiyor deniliyor.
    Artık forumda bu aracı kullanan arkadaşlar kullanım deneyimlerini yazarlar,bizde aradaki farkı tam olarak öğrenmiş oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Opel in iddiası bu yönde.Sonuçta daha ileri bir teknoloji bu motor için.Fakat değişken subap teknolojisinin birçok motor üreticisi tarafından uzun süredir kullanıldığını ve sonuçlarının da çok iyi olduğunu düşünürsek,bu motorun daha iyi olduğunu teorik olarak söyleyebiliriz.
    Fakat işin birde yazılımsal boyutu var.Şu an 1.6 VVT Opel motorunda Türkiye ye ithal edilenlerde yazılım güncellemesi yapıldığını duydum.Mevcut güncellenmemiş yazılımda aracın performansı aşırı düşük oluyormuş.Fakat güncellendikten sonra problem bitiyor deniliyor.
    Artık forumda bu aracı kullanan arkadaşlar kullanım deneyimlerini yazarlar,bizde aradaki farkı tam olarak öğrenmiş oluruz.

    Alıntıları Göster
    Doğrudur gerçekten 1,6 115 HP lik Astra 1,6 105 HP lik Twinport motora oranla 10 HP daha güçlü 5 NM daha torklu olmasına rağmen bu veriler kağıt üzerinde kalıyor yani performans olarak artı bir özellik sunmadığı testlerde çok dile getirildi, kullananlarda aynı şeyden bahsediyorlardı yani aracın ağırlığı aynı kasası aynı fakat 10 HP ve 5 nm hiç farkedilmiyor deniliyor... Fakat sizinde bahsettiğiniz gibi yazılım ile bu olay hallediliyorsa aracın motorunun hızlanma değerlerinde bir değişiliklik olması beklenebilir...

    Birde arkadaşlar makyajlı kasa vectralarda da 1,6 105 HP Twinport motor kullanılıyor 1,6 motorlu modellerinde. Vectranın teknik özelliklerine bakarken son süratinin 195 km. olduğu belirtilmiş, aynı motorlu vites oranları bile aynı Astrada son hız 187 olarak belirtilmiş şimdi Vectra kasa olarak daha ağır sedan bir araç nasıl oluyorda daha ağır kasada son hız 8 km. daha fazla oluyor ben bunu anlamadım açıkçası... Opel neden 1,6 motor kullandığı Vectralarda neden 1,6 115 HP VVT motoru kullanmadı? Bunuda anlamış değilim açıkçası Opelin yaptıklarına anlam verimiyorum bir türlü...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Doğrudur gerçekten 1,6 115 HP lik Astra 1,6 105 HP lik Twinport motora oranla 10 HP daha güçlü 5 NM daha torklu olmasına rağmen bu veriler kağıt üzerinde kalıyor yani performans olarak artı bir özellik sunmadığı testlerde çok dile getirildi, kullananlarda aynı şeyden bahsediyorlardı yani aracın ağırlığı aynı kasası aynı fakat 10 HP ve 5 nm hiç farkedilmiyor deniliyor... Fakat sizinde bahsettiğiniz gibi yazılım ile bu olay hallediliyorsa aracın motorunun hızlanma değerlerinde bir değişiliklik olması beklenebilir...

    Birde arkadaşlar makyajlı kasa vectralarda da 1,6 105 HP Twinport motor kullanılıyor 1,6 motorlu modellerinde. Vectranın teknik özelliklerine bakarken son süratinin 195 km. olduğu belirtilmiş, aynı motorlu vites oranları bile aynı Astrada son hız 187 olarak belirtilmiş şimdi Vectra kasa olarak daha ağır sedan bir araç nasıl oluyorda daha ağır kasada son hız 8 km. daha fazla oluyor ben bunu anlamadım açıkçası... Opel neden 1,6 motor kullandığı Vectralarda neden 1,6 115 HP VVT motoru kullanmadı? Bunuda anlamış değilim açıkçası Opelin yaptıklarına anlam verimiyorum bir türlü...

    Alıntıları Göster
    son hız vites oranlarına bağlıdır sadece motora değil. vectranın son hızı daha yüksektir ama astra çok daha çabuk hızlanır. ayrıca 115lik motorun vvt olduğuna eminmisiniz? yeni vectrada daha doğrusu insigniada zaten 115lik motor giriş seviyesi motor olarak kullanılacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    son hız vites oranlarına bağlıdır sadece motora değil. vectranın son hızı daha yüksektir ama astra çok daha çabuk hızlanır. ayrıca 115lik motorun vvt olduğuna eminmisiniz? yeni vectrada daha doğrusu insigniada zaten 115lik motor giriş seviyesi motor olarak kullanılacak.

    Alıntıları Göster
    115 HP VVT olduğuna emin misin derken ? Opelin websitesi ve usta böyle diyor, elinde farklı bir iddia sunan kaynak varsa paylaş bizimle.
    Eğer Astra - Vectra yı karşılaştırırsak hata ederiz.Çünkü aerodinamikten,lastik çapına birçok etken vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    115 HP VVT olduğuna emin misin derken ? Opelin websitesi ve usta böyle diyor, elinde farklı bir iddia sunan kaynak varsa paylaş bizimle.
    Eğer Astra - Vectra yı karşılaştırırsak hata ederiz.Çünkü aerodinamikten,lastik çapına birçok etken vardır.

    Alıntıları Göster
    ben sadece emin olup olmadığınızı sordum opelde vvt diye bir ibare bulamadım ondan. yani bilmediğim için sordum motor teknolojisini. ama ustalara fazla güvenmemek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    115 HP VVT olduğuna emin misin derken ? Opelin websitesi ve usta böyle diyor, elinde farklı bir iddia sunan kaynak varsa paylaş bizimle.
    Eğer Astra - Vectra yı karşılaştırırsak hata ederiz.Çünkü aerodinamikten,lastik çapına birçok etken vardır.

    Alıntıları Göster
    Arkadaş 3900 devirde araç daha performanslı hale geliyor demiş.
    Bunun nedeni maksimum tork devrinden çok tam o devirde 3900 değişken emme manifoldu uzun yolu kullanmaktan manifolttaki kapakçıkları kapatıp kısaya yola geçmesinden ileri gelir .
    2.0 lt lik ecotec motorlarda bu devir 3600 dür.
    Yeni 115 hp lik motorsa tamamen değişik bir yapıya sahiptir.
    Hem emme egzantrikleri hemde egzos egzantrikleri değişkendir egzostakiler 40 dereceye kadar gecikme yapabilir yani daha geç kapanabilir yalnış hatırlamıyorsam emmelerde 36 derece olacaktı.
    Bu egzantrik yapısı hondanın vtec i gibi değil yani iki kademeli değil devamlı olarak egzantrik açıları değişir bu değişme forddaki gibi yağ basıncıyla çalışan hidrolik tapetlerle olur.Bu motorda değişken kapaklı emme manifoldu kullanılmaz onun yerine farklı uzunlukta plastik manifold kullanılmıştır.Çift port lu supap (giriş)bu motordada bulunmaktadır.
    Eski motorlara göre silindir gömlekleri lazerle şekilendirilerek sürtünme azaltılarak yakıt tüketimi azaltılmıştır ayrıca silidir kafasıda sürtünmeyi azaltacak şekilde değiştirilmiştir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.