Şimdi Ara

Otomatik şanzıman ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
16.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik şanzıman ömürleri nedir?....
    tam otomatik olanlar 250 300 bin deniyor...bu doğrumu?...

    merso -bmw ler de dahil....

    bu soru şurdan çıktı...
    geçenlerde şanzıman yağını değiştirecektim....eski bir kosfiler çalışanı ile ustam telefonda görüştü (kitapçıkta şanzıman yağı life time yazıyor) bu konuda bilgi almak için...

    adam şanzımanlar 250 300 bin gider ömrü o kadardır yağında değişmesine gerek yoktur....içinde yeşil özel bir yağ var fabrikanın koyduğu...
    istesende bu yağ bitmez o kilometreye kadar.....life time olarakta şanzıman ömrü kastediliyor....

    ömrü bitince ...komple yağ ile yeni şanzıman takılıyor araca dediler.....

    şuanda aracın vitesinden çok çok memnunum 110 binde...90 binde aldık...
    vites geçişlerinde gecikme yada geçişlerde herhangi bir ses yok sorunsuz çalışıyor......

    değiştirmekte pahalıya patlıyacak kolay bir değişimi yok.....içindeki yeşil denilen yağı çıkarıp başka bir yağ koyup birde sonradan bir problem olursa diye korkuyorum....yani sorunsuz çalışan şuanda şanzımanı ömrüde varken hiç oynamasammı?....

    kararsız kaldım ....

    araç e39 bmw 5.20







  • hiçbir yağ ömürlük olmaz.

    şanzıman tasarımları teorik olarak motor ömrü ile beraber gidecek şekilde tasarlanırlar yani motor rektifiye olmadan şanzımanın da ellenmemesi normladir.tabii ki nasıl motor yağı belirli bir ömrü varsa şanzıman yağının da değişmesi gerekiyorsa yapılmalıdır.Durduk yere değiştirin demiyorum ama yağın renginden bunlar belli olur. Bir konu var kafama yatmayan otomatik şanzıman yağı neden yesil renk. Kırmızı ve tonları olması gerek diye biliyorum ,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    hiçbir yağ ömürlük olmaz.

    şanzıman tasarımları teorik olarak motor ömrü ile beraber gidecek şekilde tasarlanırlar yani motor rektifiye olmadan şanzımanın da ellenmemesi normladir.tabii ki nasıl motor yağı belirli bir ömrü varsa şanzıman yağının da değişmesi gerekiyorsa yapılmalıdır.Durduk yere değiştirin demiyorum ama yağın renginden bunlar belli olur. Bir konu var kafama yatmayan otomatik şanzıman yağı neden yesil renk. Kırmızı ve tonları olması gerek diye biliyorum ,

    bende öyle biliyordum....hatta sizede sormuştum rengi hakkında ciddi olarak değiştirmeyi düşünüyordum...
    ancak adam yeşik renk onlar şanzımanın bittiği yere kadar gider o yağ birşey olmaz değiştirmiyoruz dedi....

    ustam bence hiç oynamayalım dedi....
    geçen sefer fren hidroliğini de oynamayalım demişti ben ısrar ettim kitapçıkta 2 sene de bir değişir havadaki nemi absorve ediomuş dedim....
    değiştirdik ama hava yaptı v.s. sonradan baya uğraştırdı...
    allahtan merkezin içindeki lastikleri değiştirmeye gerek kalmadan halloldu.....

    bu seferde dediği gibi olursa diye çekiniyorum....bide şanzıman bu fren gibi de değil

    bir ara rengine baksam mı?...merak ta ediyorum...




  • Bence yağdan önce ustayı değiştirsniz daha iyi olur...

    Arabanın bakım kitapcığında yağ/sıvı vb değişim süreleri mutlaka yazıyordur.

    Standart bakım aralıklarında ne yapılacağı yazıyordur.

    Şanzuman yağının en 60000 km civarında değiştirileceğini tahmin ediyorum (TAHMİN).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Bence yağdan önce ustayı değiştirsniz daha iyi olur...

    Arabanın bakım kitapcığında yağ/sıvı vb değişim süreleri mutlaka yazıyordur.

    Standart bakım aralıklarında ne yapılacağı yazıyordur.

    Şanzuman yağının en 60000 km civarında değiştirileceğini tahmin ediyorum (TAHMİN).

    sorun orda zaten kitapçıkta life time yani ömür boyu değişmez yazıyor...bunu yazan marka bmw ...
  • Boşver sen onu , her yağın bir ömrü vardır ayrıca kmden bağımsız olarak şanzıman yağı araç sıkıştırıldıysa yani şanzıman sıcaklık gördüyse 15 dakikada da işlevini yitirebilir.Bu nedenle duruma ve kullnıma bağlı olan bir şey ömürlük olmaz.Bu da televizyon reklamlarındaki gibi olmuş hani cast**l yapıyopr ya reklamı , amma gülünç yani
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Bence yağdan önce ustayı değiştirsniz daha iyi olur...

    Arabanın bakım kitapcığında yağ/sıvı vb değişim süreleri mutlaka yazıyordur.

    Standart bakım aralıklarında ne yapılacağı yazıyordur.

    Şanzuman yağının en 60000 km civarında değiştirileceğini tahmin ediyorum (TAHMİN).

    sorun orda zaten kitapçıkta life time yani ömür boyu değişmez yazıyor...bunu yazan marka bmw ...




  • ben şu yeşilrenk işini araştırayım belki farklı markalarda renk değişimi falan olmuştur.
  • ......
    Bizim araç sürekli uzun yol gittiği için şehir içi kullanana göre tıpkı motor yağı gibi çok daha uzun süre dayanması gerekir şanzımanın ömür olarak...

    bu hafta fırsat bulursam lifte kaldırıp bi rengine bakayım bari...en azından eğer gerçekten yeşilse adam doğru söylüyorsa yeşilin tonunu görürüm en azından...

    içimden siyah bir yağ çıkıcak gibi bir his var ama

    eğer aracın direksiyon hidroliği değişmemişse biz almadan önce onda kırmızı renkli yağ var onada ATF konuyor zaten fabrikasyon olsa onada yeşil koyarlardı heralde özel bir yağ olsa....

    birde şöyle bir şey aklıma geldi bizden önceki sahibi özel servise fln götürmüş ....adamlar para almak için bile değiştirmiş ve kırmızı olandan koymuş olabilirler...

    borusan oto bile 3.000 km de ki komşunu arkadaşıının motorunda neler neler değiştirmişler alakasız sırf para almak için....

    bu hafta bitirmek lazım bu işi....
    yabancı forumlarda hani life time dı yazanlarda var....ses fln gelmeye başlamış yağı değiştirince gitmiş...


    son olarak filtrede var şanzıman içinde yağ için.....life time olan birşeyin filtresi neden olurki?




  • şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü
  • Konu ile alakalı bir grafik veriyorum.yağ sıcaklığının küöük değişimlerinin km olayını nasıl etkilediğini gösteren çok güzel bir grafik bunu herkezin aklının bir kenarında tutması gerekir.Birgün açıklama istediğinizde size lazım olabilir.

    http://www.reese-hitches.com/learning_center/transmission-cooler-faq

     Otomatik şanzıman ömrü




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü

    öyle birşey yok araçta...
    aracın her yerini söküp takıyorum artık...
    kendim mümkün olduunca basit şeyleri tamir etmeye çalışıyorum...
    her dakka kaportayı açar bakarım
    kesinlikle öyle birşey yok...göremedim duymadım...

    grafik için teşekkür ederim




  • o zaman senin araçtaki şanzıman klasik otomatik ianzıman değil .yağ çubuğu yoksa yeni nesil bir sürü şey çıkartıyor bmw BUNLARI ARAŞTIRABİLEMEM için bana tüm detayları vermelisin.

    Araç kaç model şanzıman tipi nedir, numarası kaç ,

    Ne diye anılıyor ''drivelogic '' gibi özel adları var mıdır.

    Özel şanzıman yağı soğutma sistemi var mı , radyatörü yani yukarıdaki linkteki gibi.

    Şanzıman yağ sıcaklığını elektronik olarak gözleyen ECU verileri var mı . Belki sistemde ileri düzey denetleme mekanizması kurulmuştur.Şanzıman yağı Isı kontrolü olursa gerçekten 200000 km kadar gitmesi gayet normal.Ama bu tür sistemlerde mutlaka uyarı lambası olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü

    öyle birşey yok araçta...
    aracın her yerini söküp takıyorum artık...
    kendim mümkün olduunca basit şeyleri tamir etmeye çalışıyorum...
    her dakka kaportayı açar bakarım
    kesinlikle öyle birşey yok...göremedim duymadım...

    grafik için teşekkür ederim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    o zaman senin araçtaki şanzıman klasik otomatik ianzıman değil .yağ çubuğu yoksa yeni nesil bir sürü şey çıkartıyor bmw BUNLARI ARAŞTIRABİLEMEM için bana tüm detayları vermelisin.

    Araç kaç model şanzıman tipi nedir, numarası kaç ,

    Ne diye anılıyor ''drivelogic '' gibi özel adları var mıdır.

    Özel şanzıman yağı soğutma sistemi var mı , radyatörü yani yukarıdaki linkteki gibi.

    Şanzıman yağ sıcaklığını elektronik olarak gözleyen ECU verileri var mı . Belki sistemde ileri düzey denetleme mekanizması kurulmuştur.Şanzıman yağı Isı kontrolü olursa gerçekten 200000 km kadar gitmesi gayet normal.Ama bu tür sistemlerde mutlaka uyarı lambası olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    şanzıman yağının rengi için aracı lifte kaldırmak gerekli mi? şanzıman yağ kontrol çubuğu olmalı .Zaten yerini bilmiyorsan whisper durumun kötü

    öyle birşey yok araçta...
    aracın her yerini söküp takıyorum artık...
    kendim mümkün olduunca basit şeyleri tamir etmeye çalışıyorum...
    her dakka kaportayı açar bakarım
    kesinlikle öyle birşey yok...göremedim duymadım...

    grafik için teşekkür ederim




    araç 2000 model e 39 m52 motor kodlu 520....
    steptronik şanzıman olarak geçiyor....
    aracın obc verileri falan var data akışını bile gösteriyor bilgisayarda....
    bazı sıcaklık verileri var....detaylı olarak yazıcam ....şimdi dışarı çıkmalıyım....

    ilginiz için çok teşekkür ederimm sayın vezir hocam...




  • ekli dosyada BMW ait şanzıman yağları ile ilgili ilginç detaylar var ama motorlar hep amerika pazarı için yapılanlardan sanırım. Farkedeceğini sanmıyorum.

    http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf

    değişme yerleri detaylar,

    http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-114.pdf




  • Selamlar
    whisper911 abisi :)

    Evet o gün sanayide baya tartıştık sonuç olarak hiç sorunsuz çalıştığı için ellememeye karar verdik. Çünkü gerçekten hiç sorunsuz çık çıkarmadan çalışıyor allah bozmasın.

    Gönderdiğiniz belgeler için gerçekten çok teşekkürler mükemmel kaynaklar.

    Bizim araç nisan 2000 üretimi yani buradaki bilgilere göre GM şanzıman olması gerekiyor.

    Hatta 5L40-E (A5S 360R & A5S 390R) tipindeki şanzıman. Fakat lifte kaldırdığımız günden hatırladığım kadarıyla bu şekilde değildi. boşaltma vidası altta değil yanda en altta dik olarak duran bir vidaydı. Ve doldurma vidası yoktu hatta yağ kontrol çubuğuda bulamadık.

    Asıl konumuza gelirsek aynen bizim araç kitapçıklarında yazdığı gibi bu belgelerdede lifetime olarak geçiyor. Ve dikkat ederseniz 25 litre yağ bulunduğundan bahsediyor. Bu baya fazla bir miktar gibi geldi bana. Acaba diyorum normalden fazla yağ koyarak içerideki yağın kirlenmesini yani ömrünüde bu oranda yükseltmiş olabilirlermi. Bu arada parçacıda birgün bakarken görmüştüm. Şanzıman soğutma fanı vardı metal kanatları olan bir parça. Yani şanzımanın kendine ait soğutması var diye biliyorum.

    Birde aracın OBD verilerini kurcalarken gördüğüm OIL Temp. kısmı var. Buradaki değer genelde - li değerler yada 5 10 derece gibi veriler oluyor. Fakat bu bütün e39 larda bu şekilde yani bir problem yok. Vitesi D R gibi değiştirdiğimizde bu veriler tutarsız şekilde değişiyor. Yani özetle araç şanzıman sıcaklığınıda sürekli takip ediyor. Doldurma yeri kontrol çubuğu falanda olmayınca life time olması bana mantıklı gelmeye başladı. Hatta sanayideki otomatik şanzımancıya sordum peki nasıl değişicek diye. Boşaltma kısmında içeriden çıkan yağ miktarının aynısı kadar pompalayarak koyuyoruz. almadığı yerde çalıştırıp viteste bi kaç konumdan bahsetti oralara getirerek içeri çekmesini sağlıyoruz dedi.




  • Selamlar,


    şimdi bilinmesi gerekn şey şudur... bir aracın örnek olarak 300,000 km motor ömrü varsa(fabrikanın biçtiği) bu ömüre gelinir hatta geçilir de tek dikkat edilmesi gereken şey aracın bakımlarının muntazam olarak yapılması, bakım için verilen km nin geçilmemesi örnek olarak 10,000 ise 12,000 km de gidilmemesi, aracın limitlerinin zorlanmaması ve devir saatindeki kırmızı çizgiye çok istisnai durumlar hariç(çok acil sollama gibi) gelinmemesi gelinirse 30 saniyeyi geçirmemek. yani motor olsun şanzıman olsun asla aracın hor kullanılmaması, aracın motorunun ve şanzımanının(otomatik) yağ seviyesinin daima tam olması, bunun için en az haftada bir yağ seviyesinin kontrolü, vites kutusundan veya motordan gelebilecek herhangi bir yabancı sesin derhal araştırılması, motor ve şanzımanda meydana gelebilecek çalışma anormalliklerinde aracın sürülmesine devam edilmemesi gibi örnekler verebiliriz.

    özetle eğer aracınızın bakımları düzgün ve vaktinde yapılır, yağ ve soğutma sıvısı gibi kontroller dikkatlice yapılır eksikse tamamlanır, araca hararet vs yaptırılmaz ise aracın motoru çok uzun kmler dayanır.diğer bir ifade ile 300,000 ömür biçilen motor 500,000 yapar ve geçer de.

    benim eski aracım olan 1973 model 200 D mercedes 1,400,000 km de ve hala saat gibi. ne bir rektifiye gördü ne birşey..

    umarım biraz açıklayıcı olmuştur.




  • sayın meteg açıklamanız için teşekkürler....
    daha önceki yağlar hakkındaki konunuzdan da yararlanmıştım sağolun....

    biz kaş yaparken göz çıkarmayalım....(bahsettiğim gibi frende az kalsın merkezdeki lastikleri falan değiştiriyorduk) diye tedirgin oluyoruz....

    birde kolay bir işlem de değil değiştirilmesi ve 25 lt yağ varmış içinde bize bu yağı değiştirmek oldukça masrafa neden olucak...ve koyacağımız yağ standart 60.000 de değişen bir yağ olacağı için 60.000 sonra bu masrafı gene gerçekleştiricez...

    eğer fabrika bazı deneyleri yapıp malına ürettiğine güvenip değişmemeli yazıyorsa ki çoğu ömrünü uzun yolda geçiren aracımız için açıkcası bu masrafa girmek heleki birde yağ değişiminden sonra herhangi bir memnuniyetsizlik v.s. birşey olursa (bizim şansımıza 100de 1 şey bizi bulur ) sonradan pişman olamayalım diye kararsız kaldık....
    teknolojinin nimetinden yararlanalım eğer gerçekten bahsedildiği gibi lifetime ise

    kararverebilmiş değiliz ama....yağın rengine en azından yakın zamanda bakıcaz....katran gibi birşey çıkarsa değiştitiriz tabiki acilen....




  • Bazı otomatik şanzımanlı araçların bakım kitapçıklarında ben de sık sık ömür boyu değişim öngörülmeyen periyodlarla karşılaşıyorum.

    Aslında Vezir hocamın da dediği gibi sözkonusu olan şey sonuçta bir sıvıdır. Ve zamanla bozulur. Ancak bir iki üretici değil, birçok farklı üretici bazı otomatik şanzımanlarının yağının ömür boyu değiştirilmemesini, sadece seviyesinin kontrol edilmesini öneriyor.

    Zaten isteseniz de otomatik şanzıman yağının tamamını, şanzımanı tamamen dağıtmadan değiştiremezsiniz. Tapadan da boşaltmaya çalışsanız tüm yağı araç üstündeki şanzımandan boşaltamazsınız. Sistemde yine de az yada çok, bir miktar yağ kalır.

    Bakım kitapçığında ömür boyu değiştirilmesi öngörülmeyen otomatik şanzıman yağlarının şanzıman inmediği sürece değişmesine gerek yok diye düşünüyorum. Her ne kadar mantıklı gelmesede... Üretici öyle öneriyor sonuçta...

    Bence bir şanzıman sorunu yaşamıyorsanız, yağ seviyeniz de normalse, dertsiz başınıza dert açmayın...




  • Merhabalar tekrar,


    bana bu 25 litrelik rakam fazla geldi.senelerdir şanzımanlarla uğraşırım bence bu rakamda bir hata olmalı. 25 değil de 5 olmalı veya 7,5 daha fazlası mümkün değil bence.bunu bir kontrol ettirin.şanzıman yağının değişmemesi şeklindeki açıklama bana mantıklı gelmiyor. yağ sonuç olarak belli bir ömre sahiptir, ömür boyu dayanan yağ diye birşey olmaz.yağ er ya da geç özelliğini yitirecektir ve bu olduğu zaman sizde bunu mutlaka hissedeceksiniz vites sert geçecek veya erken ya da geç atacaktır.Türkiye'de hala büyük bir kesim özellikle sanayilerde birçok usta otomatik şanzıman yağının değişmesi gerektiğini bilmezler ve derler ki otomatik yağı değişmes eksilirse tamamlanır.ama neticede bu tamamen yanlış bir algılamadır. çünkü yağ dediğimiz şey sonuçta kimyasal bir üründür ve bu ürününde bir limiti vardır özelliklerini koruduğu sürece yağlama yaptığı parçayı da korur ama özellik bozuldukça koruma da azalır ve sonuçta aşınma ve deformasyon başlar. günümüzde bilimin geldiği noktada henüz mükemmel bir yağ bulunamamıştır.yani sonsuz ömüre sahip yağ yoktur.

    mesela örnek vermek gerekirse motor yağlarında yağ zamanla sakızlaşır. akıcılığını kaybeder bu yüzden özellikle 6 ay veya daha fazla garaj ya da benzer ortamda bir araç yatırılacağı zaman yağ tamamen boşaltılmalı ve araç o şekilde muhafaza edilmelidir yok eğer yağı boşaltmazsanız araç 6 ay sonra çalıştırılınca sorun yaşarsınız. bu sadece bir örnektir. açıklayıcı olsun diye yazdığım birşey yani..


    saygılar..




  • sevgili whisper,

    Eğer aracınızda bir problem yok ise yağı değiştirmemeniz konusunda sizinle aynı görüşteyim. Ancak yağkonusu olunca hiçbir yağ ömürlük olamaz.Bunun teknik olarak birçoksebebi var. Kesin sonuç için 10-20 gram örnek alıp labratuara analize göndermek gerek.Aslında bu tür analizler pahalı aksamlar için standarttır. Milyonlarca dolarlık ekipmanlarda bile yağ bir kerelik konur ve ara ara kontrol ederiz evsafı bozulmuş mu diye. İçindeki metal parçacıklarına viskositesine bakılır.Ayrı bir uzmanlık konusudur, benim de bu konuda alığım eğitimler dışında daha çok fazla öğreneceğim şey olduğunu biliyorum.
    Son söz olarak şunubelirteyeyim, teoride ömürlük denilen şeyler pratikte çeşitli etmenler nedeniyle evsafını yitirir ve bozunurlar. Ben bir yağlama sıvısının ne kadar sentetik olduğunu gördüysem o kadar problem çıkaracağını biliyorum. Araca verilen zararları anlamak için onbinlerce km yapmanız gerekir.Aynen hergün içilen sigara gibi.

    Şu BMW işini araştıracağım ama ilk önce sizden araç kataloğunda önerilen yağ evsafı ve numaraları ve litre bazında gereken miktarı öğrenmenizi isteyeceğim. İnternet her ne kadar güzel birşey olsa da tam istediğiniz şeyi bulmanız oldukça güç oluyor.Hele ki hiç tanımadığınız bir araç ise.

    Bu konuda bakım için güzel kitapçıklar var bunlardan bir tane para verip edinmesini önerim. Tabii ki aracınızı satmayacaksanız.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.