Şimdi Ara

ŞARJ DİNAMOSU ARIZASI KAÇ PARA,OKU ÖĞREN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
90.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 model reno sceniciminnşarj lambası yandı.dinamo söküldü:diod tablası:70 YTL,konjektör:70 YTL,işcilik:40 YTL:toplam:180 YTL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi balkes07 -- 8 Eylül 2008; 1:01:33 >



  • şarj lAMbası yanınca kömür bitmiştir , konjektör diyot filan ne iş ? bence fazla para almışlar sadecde kömür değişir bu durumlarda benimde cliomda başıma gelmişti bi zamanlar
  • benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

    ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,
  • şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: balkes07

    şarj dinamosunun üzerine monte edilmiş olan diot tablası ve konjektör bosch marka olup,tamir edilmezler.kömür de konjektörün üzerinde sabit olup tek başına değişmez.konjektörün kendisi değişir.

    kömür değişiyor ben sanayide defalarca yaptırdım ondan biliyorum , konjektör ise ayrı bir parçadır görevi voltajı dengelemek regüle etmektir , ama dediğin kısmende olsa doğru paran çoksa bunları kit halinde komple de satın alabilirsin hatta şarj dinamosunu vede vantilatör kasnağını kayışları komple yenilemek daha iyi olur

    işte bi kaç konjektör resmi
    http://efesurucukursu.com/12/clip_image036.jpg

    http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/KA8837.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 11 Eylül 2008; 11:49:22 >




  • sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akyol54

    sizinkisi dışarıdan konjektörlü arkadaşın dediği ise birleşik şarz dinamosu içerisinde diyot tablosu konjektör ve kömür tablosu birdir yani komple fiyatlar ise işçilik hariç normal diyebilirim

    hocam yalnız başlığa dikkat edersen konuyu açan arkadaş hepsini ayrı kalemlerde yazmış ve fiyatlarını vermiş çelişki olduğundan bende tek parça olmayan sistem aklıma geldi yanlışmıyım , o zaman kit fiyatı diyebilirdi arkadaş , her neyse demekki komple kitlerde varmış piyasada bilmemek değil öğrenmemek ayıp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

    ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



    Alternatör=AC gerilim
    Dinamo=DC gerilim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

    ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



    Alternatör=AC gerilim
    Dinamo=DC gerilim

    OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    benim bildiğim bizim arabalarda şarj dinamosu değil alternatör var ve dinamodan farklı olarak kömür bulunmuyor

    ALTERNATÖR = ŞARJ DİNAMOSU , VEDE BUNLARIN HEPSİNDE KÖMÜR BULUNMAKTADIR ,



    Alternatör=AC gerilim
    Dinamo=DC gerilim

    OTOMOBİLDE AC GERİLİM KULLANILMAZ DC KULLANILIR , YANİ OTOMOBİLDE ALTERNATÖR VE DİNAMO DİYE TABİR EDİLEN ŞEY ASLINDA AYNI ŞEYDİR TELAFUZU YÖRESEL OLARAK DEĞİŞEBİLİR , REDRESÖR DEVRE YARDIMIYLA ÜRETİLEN ALTERNATİF AKIM DOĞRU AKIMA YANİ DC AKIMA ÇEVRİLEREK ARAÇTAKİ ELEKTRONİK DEVRELERİN ÇALIŞMASI İÇİN FAZ GENLİĞİ SIFIRA İNDİRGENİR , AC AKIM ASLA OTOMOBİLDE KULLANILMAMAKTADIR



    Otomobilde AC gerilim kullanılmadığını bilmiyor değilim merak etme(AC gerilim doğrultuluyor).Dinamonun DC Alternatörün AC gerilim ürettiği herkes tarafından bilinir.Bunun yöresel telaffuzla falan alakası yok.İnadına benim bildiğim doğru diyosan Googleden araştır yada Lise 2 fizik kitabına bak.




  • Aralarındaki fark ise dinamonun kollektörlü,alternatörün bilezikli oluşudur.
  • lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda bu devrede diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

    Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

    Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

    Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 12 Eylül 2008; 9:04:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    lise kitaplarını geçeli yıllar oldu mikroelektronik , elektroteknik okuduk zamanında , Allah aşkına bilmediğin konularda biliyormuş gibi konuşma kardeşim , otomobilde gerilim dc akıma çevrilmek iiçin redresörle ,otolarda tam dalga diyotlarla dc akıma çevrilir , hangi alternatör veya dinamo , otomobilde kullanılmışda diyot kullanılmamışki hangi tecrübeyle teşhis yapıyorsunuz ??? senin bu söylediklerinin hepsi redresör kullanır vede ürettikleri elektriği dc akıma çevirir , daha sonra halk tabiriyle konjektör teknik terimle regüle devresinde stabilize edilerek voltajın sabit kalması sağlanarak otolarda kullanılan dc elektrik ortaya çıkar , benim burda söylemek istediğim halk arasında alternatör ve dinamo her ikiside söyleniyor yanlıştır bu söylem ancak benim anlatmak istediğimi anlamak istersen çoktan anlamıştın zaten ,

    Dinamolar ve alternatörler mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüler. Dinamolar doğru akım (d.a.) üretirken, alternatörler alternatif akım (a.a.) üretirler.

    Alternatörler ve dinamolar aynı prensiple elektrik üretirler. Yani, bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların etrafında dönerler. Mekanik enerjinin rotorları döndermesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.

    Alternatörlerle dinamolar arasındaki fark, statorun zaman içindeki pozisyonunun rotora göre değişik konumlarda olmasıdır. Dinamolarda değişik konumlardan alınan akım dalgaları doğru konumda üstüste bindirilerek doğru akım elde edilir. Alternötörlerde ise başka bir konfigürasyonla alınan akım dalgaları alternatif akım elde etmek için kullanılır.





    Bu söylediklerinize lafım yok siz sadece dinamo ve alternatörün aynı şey olduğunu iddaa etmişdiniz o kadar ayrıca bilmediğimi nerden biliyorsunuz ben makine mühendisliğinde öğrenciyim.Ben size sadece dinamonun DC alternatörün ise AC akım ürettiğini söyledim o kadar.Sizse bana bunların aynı şey olduğunu sadece halk tabiri farklı isimler verildiğini söylediniz.Lütfeninsanları aşağılamayın ve kendinizi dev aynasında görmeyin.




  • arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

    In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

    If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

    if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

    If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

    If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

    If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

    In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

    If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

    if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

    If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

    If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

    If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




    Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

    In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

    If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

    if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

    If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

    If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

    If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




    Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.

    böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar




  • 1970 li yillarin baslarina kadar otomobillerde elektrik uretmek amaciyla sarj dinamolari kullanilirdi. Sarj dinamolari dogrudan DC akim verirlerdi,ancak verimleri alternatorlere gore dusuk oldugu icin 70 li yillarin ortasindan itibaren ureticiler araclara 3 fazli alternatorler koyup diyotlarla AC yi DC ye cevirmenin daha uygun oldugunu kesfettiler ve o gunden beri motorlu tasitlarda alternatorler gorev almakta.

    Bu sarj dinamosu tabiri bu eski ustalardan gunumuze gelmis, herkes ne anlama geldigini anlasa bile, yanlis bir tabirdir teknik acidan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpernbugra


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar aynı şeyleri söyleyip sonra olayı farklı noktadan bakıp alınganlık veya birbirinizi kırıcı sözler sarfetmeyin. Zaten ikiniz de olayı biliyorsunuz bu net anlaşılıyor ben size konu ile ilgili yapmış olduğum bir alıntıyı veriyorum. en azından tek bir tanım olsun okuyanların kafası karışmasın.

    In this first illustration of a single-phase to direct-current rotary converter, it may be used five different ways:[4]

    If the coil is rotated, alternating currents can be taken from the collector rings, and it is called an alternator.

    if the coil is rotated, direct current can be taken from the commutator, and it is called a dynamo.

    If the coil is rotated, two separate currents can be taken from the armature, one providing direct current and the other providing alternating current. Such a machine is called a double current generator.

    If a direct current is applied to the commutator, the coil will begin to rotate as a commutated electric motor and an alternating current can be taken out of the collector rings. This is called an inverted rotary converter.

    If the machine is brought up to synchronous speed by external means and if the direction of the current through the armature has the correct relationship to the field coils, then the coil will continue to rotate in sychronism with the alternating current as a synchronous motor. A direct current can be taken from the commutator. When used this way, it is called a rotary converter.




    Bende çok ileri gittim kusura bakmayın.

    böyle bir tartışma ortamına girmek istemezdim doğrusu ,neyse sizlerde kusura bakmayın arkadaşlar , hayırlı akşamlar



    Tartışma olmadı zaten basit bir yanlış anlama o kadar




  • o diyodun bulunmadığı bir yerde olursa 550 ytl, imzadakinden biliyorum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.