|
Bildirim
|
Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maverick_2006 -- 13 Eylül 2008; 17:37:24 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|