@altunismail arkadaşım, lpg yi 77 ytlye doldurdum demişsin, senin tank kaç litrelik ki, o kadar büyük depoları varmı bu lpg'lerin. Varsa iyi bari uzun yolu rahatla yaparız sağa sola girmeden.
arkadaşım güle güle kullan. ben de de aynı model var. bütün arabalar tenekedir. sen kafanı yorma. üstelik bizimkinin sağ ve sol çamurluğu teneke değil plastik. onu tenekeciler düşünsün.
quote:
Orjinalden alıntı: toshıbaa21015j
arkadaşlar clio 1.4 rna 2000 model fiyat 11.250 88 000 de g gri benzinli temiz olduğu boya ve darme olmadığı söyleniyor, devir göstergesi var harhalde bunlarda bunu kullanna arkadaşlar varsa, uygunmudur ,hangisine niyetlensek birileri çıkıyor bişeyler söyleyinci insan almakta terdüt ediyor,ilk arba alınacaksa etkili oluyor , teneke tabiri yaygınmış kime söylesem aynı şey ne dersiniz
_____________________________
bir arkadaş kliması yoksa 10 ancak edr demiş klima yokmuş,, okadar etmezmi pazarlıkla 11 belki verir baktıracam arbayı haftasonu
cevap çin teşekkürler arkadaşlara
Vay arkadaşlar forum bayağı canlanmış hep böyle devam...
quote:
Orjinalden alıntı: damonbounce
gıcırtı gelen yerlere sıvı gres sıkın olsun bitsin.emniyet kemeri gıcırtısı bende yok.sadece araba 18,000kmye geldiğinde debriyaja basarken gıcırtı geliyodu. marketten aldım bitane sprey gres sıktım sesi kesti.emniyet kemerinde de işe yarar belki
nerden bulacağız onu
arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var!! arabayı yeni aldım malum yazmıştım. 2007 clio.arabayı aldım getirdim dün saat 11:40 gibi parkettim kapıya. az önce gittim çalıştırayım diye(yaklaşık 33 saattir çalıştırmadım) ama kapıları ancak anahtarla açabilidm anahtarı taktım kontağı çevirdim ama hiç tık yok ne lambalar( göstergelerin) ne bişey... hiç bişey yok sankii dondu yada... acemiyim de ne yapacağız lütfen yardım edin.
not: sivastayım hava soğukk.
quote:
Orjinalden alıntı: res80
herhalde öyledir, markası modeli imzada yazıyor diye ayrıntılı yazmıyorumda, valla arkadaşlar 130 a falan düşecekse hiç düşünmeye gerek yok herhalde. Klimayı falanda açabilirim herhalde yazları, kasmaz değilmi? Ya inanın 250 den aşağı hiç düşemedim. Aynı modelde bazı arkadaşlar 170 falan diyolar, nerde, uzun yol yaptığımda oluyor, valla arkadaşlar taktırcam herhalde 1-2 ay içinde
araba 1.4 olduğu için klima rölantide ve yokuşta benzinde de zorluyor. ben öyle bir durum da klimayı bir süre kapatıyorum sorun olmuyor.
quote:
Orjinalden alıntı: hilter
arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var!! arabayı yeni aldım malum yazmıştım. 2007 clio.arabayı aldım getirdim dün saat 11:40 gibi parkettim kapıya. az önce gittim çalıştırayım diye(yaklaşık 33 saattir çalıştırmadım) ama kapıları ancak anahtarla açabilidm anahtarı taktım kontağı çevirdim ama hiç tık yok ne lambalar( göstergelerin) ne bişey... hiç bişey yok sankii dondu yada... acemiyim de ne yapacağız lütfen yardım edin.
not: sivastayım hava soğukk.
forumun sayfalarında bu konu ile ilgili yazılar görmüştüm incele istersen. belki yardımı olur immobilizer ile ilgili olabilir diye düşünüyorum
quote:
Orjinalden alıntı: hilter
arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var!! arabayı yeni aldım malum yazmıştım. 2007 clio.arabayı aldım getirdim dün saat 11:40 gibi parkettim kapıya. az önce gittim çalıştırayım diye(yaklaşık 33 saattir çalıştırmadım) ama kapıları ancak anahtarla açabilidm anahtarı taktım kontağı çevirdim ama hiç tık yok ne lambalar( göstergelerin) ne bişey... hiç bişey yok sankii dondu yada... acemiyim de ne yapacağız lütfen yardım edin.
not: sivastayım hava soğukk.
Bence sorunun kaynağı ya immobilzer ya da aküdür.
Immobilizer ise, aracın devamlı kullanılan "Ana(Master)" anahtarı ile aracı çalıştırmayı deneyin. Anahtarı yuvasına takın, 5 sn bekleyin, "Service" ışığının sönmesini bekledikten sonra marş verin. Yedek anahtar uzun süre kullanılmadığı taktirde, aracın elektronik donanımı tarafından tanınmayabiliyor.
Akü ise, kesinlikle "Vurdurma" (Aracın ittirilerek çalıştırılması) diye tabir edilen yöntemle aracınızı çalıştrımaya kalkmayınız. Aksi taktirde, triger kayışı "atlama" yapabilir. En iyisi akü takviyesi alıp, marş vermektir. Eğer aracın hiçbir elektrikli donanımı çalışmıyorsa veya zayıfsa (Örneğin iç aydınlatma ışığı, radyo vs.) sorun akü kaynaklı olabilir.
Marş verirken araç boşta olsa bile, debriyaja devamlı sonuna kadar basmayı unutmayınız. Aksi taktirde, soğuk hava nedeniyle kalınlaşan şanzıman yağı marş motorunu zorlar..
Benim tahminim sorununuzun akü kaynaklı olduğu yönünde..
şimdi köyde ikamet ediyorum da acaba akü takviyesi mi almalıyım yoksa aküyü şarj edebilecek bi imnkaım varsa onu mu denemeliyimmm. öncelikle sizce hangisi olmalı??
quote:
Orjinalden alıntı: hilter
şimdi köyde ikamet ediyorum da acaba akü takviyesi mi almalıyım yoksa aküyü şarj edebilecek bi imnkaım varsa onu mu denemeliyimmm. öncelikle sizce hangisi olmalı??
akü takviyesi al bence yüksek ampere dayanıklı kablodan yapıyorlar geçen zeki komşum 4 tane kabloyu bağlamış ya olmaz dedim yok olur dedi kaynak attı durdu en son o bi bobin war ondan duman çıkınca bıraktı
quote:
Orjinalden alıntı: hilter
şimdi köyde ikamet ediyorum da acaba akü takviyesi mi almalıyım yoksa aküyü şarj edebilecek bi imnkaım varsa onu mu denemeliyimmm. öncelikle sizce hangisi olmalı??
Bence öncelikle sorunun kaynağının akü olduğundan emin olmalısınız. Eğer akü zayıfsa veya bitmişse, iç ışıklar ya çok zayıf yanar ya da hiç yanmaz.
Buna kanaat getirmişseniz, akü takviyesi yeterli olur diye düşünüyorum. Takviye yaparken, standartlara uygun takviye kablosu kullanmak önemli. Aksi taktirde, yangın riski ile karşılaşabilirsiniz.
araç sen alana kadar kaç gün çalışmadan kaldı belli değil bu sebeple akün zayıf olabilir aldığında yukarda denildiği gibi önce en basitinden başla aküye takviye yap ımmıbılızerla ilgili problemlerde motor marş motoru tarafından döner ama çalışmaz ateşleme yapmaz dolayısıyla senın sorunun ışıkların yanmaması v.b. sebeplerden dolayı (çunkü bizim ışıklar kontak anahtarı yokkende yanıyo)aküden ibaret gibi gözüküyo bi takviye yap olmadı vurdue gitsin bi kereden bişey olmaz
ozzzy222 ve turbox arkadaşlarım çok teşekkür ederim yardımınız için. ustayı aradım sanırım aküdedir sorunununz gelip çalıoştırırız dedi. ama çalıştırdı diyelim sonra da olmayacak mı bu sorunn. aküyü yeni,lemek gerekirse fiyatı ne kadardır bilen var mı yada değişen diyelimmm
ozzzy222 ve turbox arkadaşlarım çok teşekkür ederim yardımınız için. ustayı aradım sanırım aküdedir sorunununz gelip çalıoştırırız dedi. ama çalıştırdı diyelim sonra da olmayacak mı bu sorunn. aküyü yeni,lemek gerekirse fiyatı ne kadardır bilen var mı yada değişen diyelimmm
Tahminen 120-140 YTL arasında kalitesi bilinen, yüksek performanslı bir akü alabilirsiniz. Ancak, aracınız 2007 modeldi galiba.. Garantisi devam ediyor mu? Başka bir deyişle, aracın trafiğe çıkışından bu yana 2 seneyi aşkın bir süre geçmiş mi? Geçmediyse, akünün garanti kapsamında onarımının yapılması, bu da mümkün olmuyorsa, değiştirilmesi lazım.. Kontrol ettikten sonra, ustaya başvurun derim..
DE_MOLAY kardeş sana da çok teşekkür ederim. tam ben yazarken mesajınızı yollamışsınız ben de yazdıktan sonra farkettim. turbox hocam sanırım iki yılı geçmiş 25,5 ay olmuş trafiğe çıkalı ruhsata göre. peki bu akünün ömrü kaç yılki servisi aradım akü boşalmasıdır ömrü bitmemiştir dediler de ayrıca tekrar çok teşekkürlerr yardım eden herkese
aküyü söküp ustaya götürmemin bi mahsuru olur mu acaba? malum adam geliyim çalıştırırız dedi ama 40 ytl istedi. ben ona götürsem kontrol edip şarj etse alıp getirsem olur muuu??
quote:
Orjinalden alıntı: hilter
aküyü söküp ustaya götürmemin bi mahsuru olur mu acaba? malum adam geliyim çalıştırırız dedi ama 40 ytl istedi. ben ona götürsem kontrol edip şarj etse alıp getirsem olur muuu??
Akünün ömrü bence de bitmemiştir. Ustanın 40 YTL istemesi çok abartılı bir rakam. Benim imzamda görülen aracımın yazın aküsü bitmiş, ittirerek çalıştırmak istemediğim için "Renault Yardım" ı çağırmıştım. "Renault Yardım", getirdiği yedek aküden takviye alarak aracımı çalıştırdı. Servis eve 13 Km uzaktaydı, arıza giderilmesi dahil 13 YTL para ödedim.
Aküyü kendiniz sökmeniz -pratiğiniz yoksa- 1 günü alabilir, zira yukarıda açıkladığım olay başıma geldiğinde ben de sizin gibi düşünerek sökmeyi denedim, ancak başaramadım. Bu nedenle servis çağırdım.
Önerim, akü takviye kablosu tedarik edin/birisinden ödünç alın ve faal durumdaki bir aracın aküsünden takviye alarak aracınızı çalıştırın. Çalıştıktan sonra, yaklaşık 30 dakika uzun yol sabit hız kullanın. Şarjı yerine gelecektir. Sürüş esnasında gereksiz elektrikli ekipman kullanımından kaçının..
Takviye kablosu tedarik etme/ödünç alma imkanınız yoksa "Renault Yardım" ı çağırabilirsiniz. Her bir Km'ye 1 YTL ücret alıyorlar..
bugün de terslik olacak ya kimi arasam evinde değil aracı olanlardan. bizde küçük bi böydeyiz zatenn. akşam tekrar arayacağım bakalım akü takviye kablosu olan vardır inş. insan bi de acemi ounca stres yapıyor hanii
akü 120 civarlarında wallahi marka olarakta soruyorsan makina mühendisi war iş yerinde sormak lazım aklıma gelirse arabada sorayım acaip ucuza alıyorlar geçen bi tamirciye sordum en iyi akü hangisi diye best dedi nerden wardın bu kanıya dedim adi best dedi ne alaka dedim best ingilizce dedi türkçesi iyi e biliyoruzda ben o an şok geçiriyordum ulen tamirciye bak adamdan nasıl bir espiri çıktı felan gülmekle gülmemek arasında kaldım benimde değişmesi gerek sanırım 5 yılı geçmiş 5.5 yıl olmuş değişmemiş ama sorun yok