Şimdi Ara

Aşırı su eksiltme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
51.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba,


    2000 model scenic aracım yaklaşık 15 gündür motor suyu eksiltiyor.

    2 günde bir 2 lt su koyuyorum

    Konuya ilişkin tecrübe ve bilginizi alabilir miyim?


    Not: 20.000 km oldu lpg taktıralı, belki bir yardımı olabilir.

    Syg



  • bu tarz konularıhttp://forum.donanimhaber.com/forumid_430/tt.htm bağlantısındaki bölümde açarsanız daha kolay yanıt alırsınız :)

    bu tarz arızalar hakkında bilgim yok ama herhalde en iyi ihtimalle boru bağlantılarındaki kelepçeler gevşediğinden ya da daha kötüsü radyatör delinmiştir bu yüzden sızdırıyordur...
  • Borularda bir kaçak olmadığını kontrol ettiğiniz mi? Kapakta dahi ufak bir gevşeme veya küçük bir nokta dahi suyun buharlaştığı esnada sistem dışına çıkarak suyun eksilmesine neden olabilir kanaatindeyim.
  • bende bariz bir eksiltme vardı ancak bir ürün aldım tam adını hatırlamıyorum elleri belinde bir adam şeklinde üstündeki kapakta şapka şeklinde bir anahtarlıktı.eğer radyatörde bir sızıntı varsa ki bendeki 10 dakkada boşalıyordu bununla çözüm bulabilirsin.bende damla eksiltme kalmadı
  • bahsi geçen ürün double-up'un radyatör onarıcı ürünü
    çalkalanıp dökülüyor;sonra varsa delik olan yerleri dolduruyor.
    o tip bir ürün alın deneyin;yine sonuç vermezse;ya radyatör değişir ya da komple soğutma sıvısının geçtiği borular.
    belli olmaz belki klima radyatörü ya da klima borusu filan da kaçırıyor olabilir.
  • devirdayımda sorun olabilir, tabi borulardada sorun olabileceği ihtimalide var
  • Kaçak vardır başka türlü 2 günde 2 litre su eksiltmez çok zor... Büyük ihtimal paslanmış bir yer açılmış veya bir kelepçe gevşemiştir. Kontrol etmek lazım hararet yaptırmamaya dikkat ederek hemen sanayi gidin bence...
  • Arkadaşım aracınızın su eksiltme problemi mutlak olarak %99 olarak silindir kapak contasının yanık olmasıdır... yani aracınız silindir içine azda olsa su alarak çalışıyor...

    tespit yöntemi

    -külbütör kapağını açın içerisine bakın sarı renkli köpük oluşmuş mu...

    - genleşme kabının kapağını açın gaza yüklenip 5000 devir üstü çalıştırın iyice yüklenin, veya başkasına bastırın gaza....suyu dışarı atarsa ustanın ellerinden öpecek aracınız... contanız yanık...

    %1 lik duruma gelince borular, devirdaim, radyatör pekte sorun çıkarmazlar... ama ihtimalde var...

    not: masraflıdır... silindir kapağı sökülecek çatlak varsa dikilecek, veya değişecek...kapak yamuktur taşlanır...1 gün sanayide kalır...

    hararet yapmışmıydı...
  • yüzde 99 su kaçırması silindir kapak contasının yanık olması mı yoksa radyatör devirdaimmi yüzde 99.herhalde 1000 araba su eksiltiyorsa 998 i dediğin sebepten eksiltmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren

    yüzde 99 su kaçırması silindir kapak contasının yanık olması mı yoksa radyatör devirdaimmi yüzde 99.herhalde 1000 araba su eksiltiyorsa 998 i dediğin sebepten eksiltmez.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: gekren

    yüzde 99 su kaçırması silindir kapak contasının yanık olması mı yoksa radyatör devirdaimmi yüzde 99.herhalde 1000 araba su eksiltiyorsa 998 i dediğin sebepten eksiltmez.



    buradan çıkardığım sonuç şu ki... 1000 tane araba bana geldiyse neden 998 contası yanık... sadece ikisi radyatör...

    radyötör dediğin nane kağıttan değil dikkatinizi çekerim...

    scenic dediğin otomobilin su boruları pipetten de değil... ona göre konuşalım...

    arkadaşın sorunu conta demedim ihtimal var dedim hemde yüzdesi fazla olan ihtimal o... tespitini anlattım...

    duruma göre gidecek yaptıracak derdinizi anlamış değilim..




  • yanlış anladın sanırım.sadece söylediğin arıza 1000 de 2 çıkacak birşey.ancak radyatör kaçakları devirdaim ekipmanlarında hortumlarda oluşacak kaçaklar daha büyük ihtimal bence.conta yanığı o kadar sık durumda olsa arabaya binen kalmaz herhalde ortalıkta.
  • Bende de aylar önce vardı devamlı olark su eksiltme sorunu boruları kontrol ettik kelepçeleri sıktık ve değiştirdik.Ancak bir çözüm bulamadık.Daha sonra bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gri bir toz şeklinde olan zabazingoyu (adını bilmiyorum valla) kullandım tak diye kesti eksiltme falan kalmadı.Arasıra eğilip altına bakıyorum arabanın çok şükür ıslaklık yok ...
  • sorunu hallettikten sonra adam gibi belirli oranlı karışmış
    soutma suyu diye satılıyor castrol ün olanla değiştirmeniz iyi olur....

    http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020064&contentId=6009058



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 22 Mayıs 2008; 2:37:44 >
  • Sağolun,

    Çözüme ilişkin adımlarımı şu şekilde planladım.

    1. hafta içi çalıştığımdan ve aracı da kullandığımdan c.tesi sabah, LPG taktırdığım ustaya bir götürüp kendi montajlarından kaynaklanan gevşeme v.s. olabilir mi diye sormak, belki burada tüm kaçak kontrolünü yaptırabilirim.

    2. Tüm kaçak kontrolünü yapmazlarsa yetkili servise gidip sorunu tespit ettireceğim.

    3. Topkapı sanayideki ustama gidip gerekli işlemleri yaptıracağım.


    bu arada araba 150.000 km oldu, hatanın motor kaynaklı olması yüksek ama su kaybı da çok fazla, sanıyorum ki bu kadar su kaybı motordan ise o arabanın yolda gitmemesi lazım.

    ama kaçak olsa, park ettiğim yerde su birikintisi olmaz mı?

    c.tesiyi bekleyip göreceğiz,
  • motor rölantide çalışırken alttan eğilip baktınmı su kaçırıyormu.Birisi azar azar deviri yükseltsin sen alttan bakmaya devam et muhtemelen sızıntı yapıyordur.Bağlantılarda kaçak vardır.
    ama yok motor bloklarında kılcal çatlama var ve bu su oradan içeriye kaçıyorsa durum gerçekten ciddi demektir.motoru yersin fazla sürmez.Hemen servise baktırmalısın.
  • Hafta sonu sorun çözüldü,

    su deposunda küçük bir delik oluşmuş ama buradan su çıkması için suyun basınç yapması gerekiyor. yani su doldurduğum zaman su akıtmıyor. motorun ısınması gerekiyor. o plastik deponun kapağı da bozulmuş, ısınan suyun oluşturduğu basıncı dışarı vermyormuş.

    şimdi ben su doldurduğumda basınç yüksek olmadığı için o çatlakta kaçak oluşmuyor ve ben bunu göremiyordum.

    bu hafta sonu serviste araç uzunca süre çalışınca motor ısınıp basınç yapınca şansa da olsa kaçağı gördüm ve depo değişimi ile sorunu çözdük.

    yarıdımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler...
  • Problemin çözülmesine sevindim ...
  • teşekkürler sorunun çözümünü bildirdiğiniz için, iyiki bahsettiğim şeyden meydana gelmemiş....geçmiş olsun...
  • sayın otto otto adamı kalpten götürürsünüz siz. neyse size bi sorum olacak.opel astra aracım var ve geçenlerde hararet bir ara 100 e yaklaştı ama hemen fanı sıcak konuma alıp harareti düşürmeye ve uygun bir yerde de sağa çekip durdum. burada 2-3 dakika bekledikten sonra tekrar arabayı çalıştırıp yola devam ettim. hararet yine 90-95 arası idi. yol rampa olduğundan. daha sonra düze çıkınca hararet baya düştü.
    burada dikkat etmemiz gereken sıcaklık nedir. conta yanması için arabanın su kaynatması yeterlimi. yada bir kere su kaynattımı conta yanarmı. benim araçta 95 ten sonra fan çalışmaya başlıyor. bunu daha düşük derecelerde devreye soksak daha iyi olmazmı.
    bir de arac şehir içinde ikinci viteste 2-3 km. gidince hararet hemen 90 a geliveriyor. bu normal mi. yoksa bir sorunmu var.yada rölantide 3 dakika çalışsın hemen 95 i buluyor ve fan devreye giriyor. rölantide bu kadar çabuk hararet yükselirmi.
    teşekkürler. aman benim de conta yanık falan deme zaten aracı yeni aldık yani ikinci el. bi süürü sorunu çıktı zaten. kalpten gittmeyeyim sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahatki -- 31 Mayıs 2008; 23:32:34 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.