Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Meteg hocam; öncelikle paylaşımlarınız ve emeğiniz için çok teşekkür ederim.

    Benim size sorum sıfır olarak aldığım 2010 model ford focus 1.6 100 hp otomatik vites aracımla ilgili olacak.
    1. 1.6 benzili motor 115 hp iken otomatik şanzumanla birlikte 100 hp olarak geliyor beygir gücünün düşürülmesinin nedeni ne olabilir. tork da 155 ten 150 ye düşmüş durumda.
    2. aracım daha 300 km de kullanım önerilerinizi dikkatle uyguluyorum. Aracı "d" den "n" ye alırken herhangi bir ses duyulmuyor fakat "r" den "n" ye geçişte dişli sesine benzer bir ses duyuyorum. sesi nasıl tarif edeceğimi bilmiyorum ama renault 12 lerin geri vitesine geçerken meydana gelen sesle çok örtüşüyor. bu herhangi bir sorunmudur yoksa normalmi?
    3. Ford focus ların şanzumanları ile ilgili özellikle dikkat etmem gereken bir husus varmı? ( daha önceleri cvt şanzumanlarda çok sorun varmış diye duymuştum)
    4. vites park konumuna getirildiğinde motorun çalışmaya devam etmesinin bir sakıncası varmı yoksa "n" de mi beklemeli? (aracı eşimde kullanıyor şoför değişimi esnasındaki bekleme, soğuk ve sıcak havalarda araç içinde bekleme yaparken ısınmak veya klimayı kullanmak amacı ile)
    5. Focus ların şanzumanları ile mazda ların şanzumanlarını aynı kuruluş mu üretiyor?
    5. şimdilik aklıma geleler bunlar şimdiden çok teşekkürler.




  • ayk003 selamlar,

    öncelikle aracınız hayırlı olsun.. motor ilgili bilgilere siteden baktım..

    1.6L Duratec benzinli 100PS
    5 ileri manuel
    1596
    Comfort
    100/6000
    150/4000
    1.6L Duratec benzinli 100PS
    4-ileri otm.
    1596
    Comfort / Trend X / Titanium
    100/6000
    150/4000
    1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS
    5 ileri manuel
    1596
    Trend X/Titanium
    115/6000
    155/4150
    1.6L Duratorq TDCi 90PS
    5-ileri manuel
    1560
    Trend X
    90/4000
    215/1750
    1.6L Duratorq TDCi 109PS
    5-ileri manuel
    1560
    Titanium
    109/4000
    240/1750
    Emisyonlar, Yakıt Tüketimi, Performans*


    buradaki tabloya göre 115 hp olan araç 1.6L DuratecTi-VCT benzinli 115PS yani aslında aldığınız aracın manueli de otomatiği de aynı motor gücü ve torka sahip. fark DuratecTi-Vct olanda var bu araç 115 hp ve 155 nm tork.yani sizin aracınız ve aynı aracın manuel vitesli olanı 100 hp ve 150 nm torka sahip..


    araç çok yeni olduğundan vitesten gelen ses normal olabilir.belki zamanla düzelecektir düzelmez ise o zaman servise gitmek gerekebilir.

    fordların şanzımanları konusunda bir tecrübem yok.ama araç daha çok yeni ve bugüne kadar şanzıman ile sorun yaşayanların çoğu otomatik ve dizel olan araçlardı... tork fazla geliyordu ve şanzıman deforme oluyordu.aracınızda bu durum söz konusu olmaz.

    aracın P veya N konumunda çalışmaya devam etmesinin hiçbir sakıncası yoktur.ama güvenlik açısından P konumunda çalışır durumda bırakmayı tavsiye ederim.N konumunda şayet el freni çekili olmazsa aracın kayma riski olur.bu da istenmeyen bir durumdur.

    şanzımanları kim üretiyor bilmiyorum zira fordun sitesinde şanzıman markası ile ilgili bir bilgi yok.büyük ihtimalle Gm üretiyor olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    biraz önce renault yetkili serviste aracımın otm. vites yağını değiştittirdim. Araçta kullanımda hiçbir şikayetim olmamasına ragmen sadece önlem olarak. Şunu belirteyim megerse benim araç vites geçişlerini hissettiriyormuş :))) şimdi hissedilmiyor. Yagın litre fiyatı 30 tl, degişimde 40 liraydı devamlı gittigim serviste. forumda umutech 135 liraya degişim yaptırmış bende bu rakamı söyleyip aynı fiyata yagı değiştirdim, bu forumun-umutech in sayesinde 25 lira kardayım. ---meteg-- hocam sanada yönlendirmen için teşekkür ederim.





    yaaa varya resmen kazığın önde gidenini yedim...

    bende temmuz ayında karumun altındaki net grup renault yetkili servisinde yağı değiştirmiştim benden 200 tl aldılar, 4 litre yağ 99 tl+kdv; işçilik 88tl+kdv toplam 200 tl ...

    şimdi bu ne yani nasıl bir yetkili servis işi bu birinde 135 diğerinde 200 hay ben böyle işin...




  • Kardeş bende hafta sonu ortada denge kulağı varmış onu ayarlattım. Sonra rölanti devri düşük dedi onu ayarladı. Daha sonra yakıt pompası değeri düşük dendi ve biraz ayarı açıldı. Sonuç olarak daha önceki değişim ve bu yapılanlarla yarı yarıya azaldı ama tam olarak sorunu çözmeyi kimse başaramadı. Şimdi motorsilk katkısı aldım ve ilk fırsatta yağ değişimi yapıp tecrübe edeceğim. Bundan başka yapacak bir şeyde kalmadı.

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutech


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    biraz önce renault yetkili serviste aracımın otm. vites yağını değiştittirdim. Araçta kullanımda hiçbir şikayetim olmamasına ragmen sadece önlem olarak. Şunu belirteyim megerse benim araç vites geçişlerini hissettiriyormuş :))) şimdi hissedilmiyor. Yagın litre fiyatı 30 tl, degişimde 40 liraydı devamlı gittigim serviste. forumda umutech 135 liraya degişim yaptırmış bende bu rakamı söyleyip aynı fiyata yagı değiştirdim, bu forumun-umutech in sayesinde 25 lira kardayım. ---meteg-- hocam sanada yönlendirmen için teşekkür ederim.


    yardımım olduğuna çok sevindim.Keyifli sürüşler.

    bende bugün motor üst kulağını değiştirdim orjinali 160tl civarı idi ama ustalarım global marka al onlar çok iyi dedi bende biraz zor olsada buldum taktırdım ama yine bi değişiklik yok tepmeler devam ediyor.Otomatik şanzıman ustası ile de tecrübe sürüşü yaptık yokuşta çekişine baktı hızlanmasına baktı dur-kalk yaptı 4-5 km gezdi.Ustanın dedikleri bu tip şanzımanlarda bu tepmeler normal bir volvo audi yada vw kullanıcısı olsa şazımanda sorun var sanır ama bu şanzımanlarda böyle hiçbir işlem yapmaya gerek yok.Ayrıca çok bilgili birine de benziyordu artık yapacak bişeyimde yok.Durumları toparlayıp şanzıman yağ katkısı koyacam artık kafaya da takmayacağım.
    Meteg hocam siz ne diyorsunuz ustanın dediklerine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soldiersoy -- 12 Nisan 2010; 13:51:05 >




  • umutech,



    soruna cevap yazmayı unutmuşum kusura bakma.. şimdi bahsettiğin durum yani vuruntu olması ve aracın sallanması ve bunun araç yavaşlarken olması bana tork konvertörünü düşündürdü.tork konvertörü 2.,3. ve 4. viteslerde volana kilitlenir ve araç birinci vitese düşerken kilitlenme devreden çıkar ve bana göre senin duyduğun ses bu.bu durumda üç ihtimal üzerine duruyorum ben..


    1.tork konvertörü kilitlenmesini kontrol eden solenoidde sorun var.

    2.elektronik birim yağ basıncını düzenleyen solenoid arızalı(umarım bu değildir çünkü çok pahalıya patlar onarımı.. kutunun değişmesine kadar yolu var.)

    3.araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı hatalı.mesela dex3g yerine 2 kullanılıyor olabilir.,


    vites kutun 4 ileri mi 5 mi?
  • mete hocam yağın bir kere de hepsinin değiştirmeyle ilgili aşağıda linkini verdiğim yöntem sizce nasıl?

    link
  • bence bu yöntem de tercih edilebilir.herhangi bir sorun olacağını düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    biraz önce renault yetkili serviste aracımın otm. vites yağını değiştittirdim. Araçta kullanımda hiçbir şikayetim olmamasına ragmen sadece önlem olarak. Şunu belirteyim megerse benim araç vites geçişlerini hissettiriyormuş :))) şimdi hissedilmiyor. Yagın litre fiyatı 30 tl, degişimde 40 liraydı devamlı gittigim serviste. forumda umutech 135 liraya degişim yaptırmış bende bu rakamı söyleyip aynı fiyata yagı değiştirdim, bu forumun-umutech in sayesinde 25 lira kardayım. ---meteg-- hocam sanada yönlendirmen için teşekkür ederim.





    yaaa varya resmen kazığın önde gidenini yedim...

    bende temmuz ayında karumun altındaki net grup renault yetkili servisinde yağı değiştirmiştim benden 200 tl aldılar, 4 litre yağ 99 tl+kdv; işçilik 88tl+kdv toplam 200 tl ...

    şimdi bu ne yani nasıl bir yetkili servis işi bu birinde 135 diğerinde 200 hay ben böyle işin...



    hocam bu işin servis fiyatı aslında 160 tl kdv dahil. benim devamlı serviste 135 diyince bozuldu biraz ama kırmadılar beni sağ olsunlar ama güvendiğim için 160 ıda öderdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakiiin -- 12 Nisan 2010; 19:08:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    biraz önce renault yetkili serviste aracımın otm. vites yağını değiştittirdim. Araçta kullanımda hiçbir şikayetim olmamasına ragmen sadece önlem olarak. Şunu belirteyim megerse benim araç vites geçişlerini hissettiriyormuş :))) şimdi hissedilmiyor. Yagın litre fiyatı 30 tl, degişimde 40 liraydı devamlı gittigim serviste. forumda umutech 135 liraya degişim yaptırmış bende bu rakamı söyleyip aynı fiyata yagı değiştirdim, bu forumun-umutech in sayesinde 25 lira kardayım. ---meteg-- hocam sanada yönlendirmen için teşekkür ederim.





    yaaa varya resmen kazığın önde gidenini yedim...

    bende temmuz ayında karumun altındaki net grup renault yetkili servisinde yağı değiştirmiştim benden 200 tl aldılar, 4 litre yağ 99 tl+kdv; işçilik 88tl+kdv toplam 200 tl ...

    şimdi bu ne yani nasıl bir yetkili servis işi bu birinde 135 diğerinde 200 hay ben böyle işin...



    hocam bu işin servis fiyatı aslında 160 tl kdv dahil. benim devamlı serviste 135 diyince bozuldu biraz ama kırmadılar beni sağ olsunlar ama güvendiğim için 160 ıda öderdim.




    abicim 160 bile olsa tüm yetkili servislerin fiyatları aynı olmalıdır hadi 5-10 oynasın resmen renault yetkili servislerinden nefret ediyorum...




  • Hocam cevap için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    biraz önce renault yetkili serviste aracımın otm. vites yağını değiştittirdim. Araçta kullanımda hiçbir şikayetim olmamasına ragmen sadece önlem olarak. Şunu belirteyim megerse benim araç vites geçişlerini hissettiriyormuş :))) şimdi hissedilmiyor. Yagın litre fiyatı 30 tl, degişimde 40 liraydı devamlı gittigim serviste. forumda umutech 135 liraya degişim yaptırmış bende bu rakamı söyleyip aynı fiyata yagı değiştirdim, bu forumun-umutech in sayesinde 25 lira kardayım. ---meteg-- hocam sanada yönlendirmen için teşekkür ederim.





    yaaa varya resmen kazığın önde gidenini yedim...

    bende temmuz ayında karumun altındaki net grup renault yetkili servisinde yağı değiştirmiştim benden 200 tl aldılar, 4 litre yağ 99 tl+kdv; işçilik 88tl+kdv toplam 200 tl ...

    şimdi bu ne yani nasıl bir yetkili servis işi bu birinde 135 diğerinde 200 hay ben böyle işin...



    hocam bu işin servis fiyatı aslında 160 tl kdv dahil. benim devamlı serviste 135 diyince bozuldu biraz ama kırmadılar beni sağ olsunlar ama güvendiğim için 160 ıda öderdim.




    abicim 160 bile olsa tüm yetkili servislerin fiyatları aynı olmalıdır hadi 5-10 oynasın resmen renault yetkili servislerinden nefret ediyorum...



    bu arada bizim araçlarda DPO adlı şanzuman var triptronik degil, ne kadar farkeder bilmiyorum ama. Servis fiyatlarının aynı olması konusunda haklısınız tabiki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    umutech,



    soruna cevap yazmayı unutmuşum kusura bakma.. şimdi bahsettiğin durum yani vuruntu olması ve aracın sallanması ve bunun araç yavaşlarken olması bana tork konvertörünü düşündürdü.tork konvertörü 2.,3. ve 4. viteslerde volana kilitlenir ve araç birinci vitese düşerken kilitlenme devreden çıkar ve bana göre senin duyduğun ses bu.bu durumda üç ihtimal üzerine duruyorum ben..


    1.tork konvertörü kilitlenmesini kontrol eden solenoidde sorun var.

    2.elektronik birim yağ basıncını düzenleyen solenoid arızalı(umarım bu değildir çünkü çok pahalıya patlar onarımı.. kutunun değişmesine kadar yolu var.)

    3.araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı hatalı.mesela dex3g yerine 2 kullanılıyor olabilir.,


    vites kutun 4 ileri mi 5 mi?

    hocam sorumu atladığınızı farkettim ama göreceğinizi tahmin ederek yazmadım.Öncelikle ilginize çok teşekkürler.
    aracım 4 ileri vites
    şanzıman yağım yeni değişti renaultmatıc d3 syn 4 lt.(yetkili serviste)
    hocam sizin tahmin ettiğiniz olabilecek sorunlar bilgisayarda hata vermez mi bilgisayar şanzımanda sorun olmadığını gösteriyor.
    alt ve üst motor kulakları değişti neredeyse hiçbir değişiklik yok sadece araç hareketsizken olan titremeler kesildi.Acaba şanzıman kulağını da değiştirsem bir faydası olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutech -- 13 Nisan 2010; 0:52:44 >




  • valla bence şanzıman kulağını da bir değiştir ve dene birşey kaybetmezsin.çünkü sorun solenoidde ise daha pahalıya patlar.soleonoidler her zaman arıza lambasını yakmıyor çünkü bir araçta arıza lambasının yanması belli şartlara bağlıdır.örnekleeyecek olursak..


    diyelim ki solenoidin içinden yağ geçmesine izin veren kanalın açılması için solenoide 5 volt elektrik gelmeli.. 5 olduğunda solenoid yağ geçişine izin verir.7 olduğunda da kapatır diyelim ve voltaj 7 olduğunda da yağ geçişine izin vermez. eğer ki bu voltaj 5 değil de 3 olursa veya 7 yerine 9 veya 10 olursa o zaman arıza lambası yanar.çünkü solenoid açması gereken kanalı açmamış ve yağ geçişine izin vermemiş veya da kapatması gereken kanalı kapatmamıştır.bu istenmeyen bir durumdur. ama bazen voltaj 4,5 olabilir.. o zaman yanmaz lamba.. veya 7,5 olabilir gene yanmaz.. anlayacağın fabrikasyon değerlerinde yüksek sapma olmalı ki bu anormallik olarak algılansın ki lamba yansın.

    bu arada yukarıda verdiğim sadece bir örnektir. ama solenoid mantığı böyle işler.. sana daha iyi anlaman için resim koyuyorum buraya..burada resimde gördüğün valve body içinde kanallar ve bu kanalları aracın bulunduğu vitese göre açıp kapatan solenoidler bulunur.araç hangi viteste ise o vitesi kontrol eden solenoid o kanalı açmalıdır.açılmadığında o zaman anormal sesler duyulur.senin aracında da tork konvertörünü kontrol eden solenoid ilgili kanalı açmıyor olabilir.






     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2010; 1:05:50 >




  • hocam süpersiniz valla
    zaten benim araçta arıza ışığı bazen gelip gidiyor ama yanmasıyla sönmesi bir oluyor ne yandığını göremiyorsunuz bile bir gün hanım sürerken dikkat ettim takip etmezseniz göremezsiniz yani sürekli yanmamasından dolayı da arıza kaydı yapmıyor beyin galiba.
    zaten şu aralar şanzımanda işlem yaptıracak durumda değilim ilk fırsatta ve çok pahallı değilse şanzıman kulağını değiştireyim bari.
    hocam sizden bir ricam daha olacak bu resimler bende acayip merak uyandırdı.Şöyle müsait olduğunuz zaman resimler koysanız parçaları işaretleyerek şu selenoid şu tork konvektörü vs.vs. bizde merakımızı gidersek ne dersiniz hocam.
  • elbette seve seve yaparım.. yarın bununla ilgili bir çalışma yapayım.. sana unutmadan şunu da söyleyeyim umutech,


    bence arıza lambası yanmasa da duyulan herhangi bir anormal ses bir arıza belirtisi olarak kabul edilmeli.. ve gene çok kısa süre yanıp sönen arıza lambası da bir anormalliğin işaretidir.muhtemelen solenoid bağlantı soketinde veya bir kabloda oksitlenme ya da temassızlık vardır ya da solenoid dağılmak üzeredir ve parçalar tesadüfi olarak temas sağlayıp kesiyor olabilir. yani senin valve body kapağın açılacak illa ki bundan kaçış yok. bu yapılana kadar arabaya fazla yüklenmemeye çalış ve şanzıman iç hararetini artıracak hareketlerden kaçın.. mesela aracın 40 saniye üzerinde rölantide bekleyecek olursa N veya P ye al. dağlık arazilerde veya rampa çıkışlarında fazla devir çevirme.. R konumuna D den geçerken veya tam tersi aracın tamamen hareketsiz olduğundan emin ol.sabah aracı çalıştırınca motor ve şanzıman ısınmadan vites ve motora fazla yüklenme..


    iyi geceler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2010; 1:30:26 >




  • hocam birde aklıma şöyle birşey geldi.bu renault modellerinin çoğunda motor yan yerleştiriyor ve vites değişimlerini yapabilmesi için şanzumandan bir parça uzatıyor ama nereye bağlandığını bilmiyorum.(boru gibi birşey olması lazım) o parça yüzünden düz viteslerde vites kolu öne arkaya oynama yapıyor.o parça eskidikçe yada hasar görürse vites kolundaki ileri geri oynama artıyor.acaba bizim otomatik viteslerde de aynı düzenek var mıdır.onun etkisi olabilir mi ne dersiniz.Çok uç nokta bir tez oldu farkındayım ama paylaşmak istedim.
    Şanzıman masraflı olduğu için ben bu sert vites geçişlerini hep başka yerlerde arıyorum galiba
  • anladım hocam uyarılarınızı dikkate alacağım zaten bir sorun olmasada araca çok yüklenen biri değilim bilgilendirme için teşekkürler.
    Çalışmanızı da 4 gözle bekliyorum iyi geceler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    Hocam cevap için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.




    Rica ederim hiç önemli değil. Maalesef maliyet konusunda bir bilgim yok ama verdiğim linkte tüm iletişim bilgileri yer alıyor. Siz de arayıp öğrenebilirsiniz. Ayrıca linkte Uygulamalar bölümüne girerseniz otomatik şanzıman servisinin altında cihazı görebilirsiniz.




  • Evet biraz inceledim, cihazı gördüm. Yolum düştüğünde uğrayıp pazarlığımı yaparım. Ertan usta ya referansla geldiğimi söylerim :)
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.