Şimdi Ara

motor neden hararet yapar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
48.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese iyi akşamlar sizlere bir sorum olacak, 97 model tüplü bi escort clx'im var yazında gelmesi ile birlikte hararet oldukça yüksek seviyelerde dolaşmaya başladı. fan müşirinde sorun yok gibi, ısı yükselince fan açıyor fakat motor bir türlü soğumuyor. biyerde sağlıklı çalışan bi motorun hararet yapmayacağını okumuştum acaba bu ne derece doğrudur. özetleyecek olursak fana bi düğme koydurup soğutmak kolay ama sormak istediğim neden hararet bukadar yükseliyo olabilir acaba?(özellikle trafik biraz sıkışınca) suda azalma veya kaynatma yok, yağ bir miktar azalıyor gibime geliyor birde bi kaza sonucu radyatör, fanı falan değişmişti servisinde acaba bununlada alakası olabilirmi sizce.



  • 10 yaşını aşmış bir araçta radyatör kanalları tıkalı olabilir. Temizlenmeli veya değiştirilmeli.

    Birçok eski araçta gördüğüm sorun radyatörün tıkalı olmasıydı. Hatta çoğunda radyatörün 2/3 tıkalıydı. Bunun da başlıca sebebi kireç, pas v.b. durumlardır.

    kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    10 yaşını aşmış bir araçta radyatör kanalları tıkalı olabilir. Temizlenmeli veya değiştirilmeli.

    Birçok eski araçta gördüğüm sorun radyatörün tıkalı olmasıydı. Hatta çoğunda radyatörün 2/3 tıkalıydı. Bunun da başlıca sebebi kireç, pas v.b. durumlardır.

    kolay gelsin...
    hocam radyatör 3-4 ay önce değişti kazadan dolayı, yalnız şöyle bi durum var bu araçların motor bölümünü hiç gördünüz mü bilmiyorum ama kazadan önce ki orjinal halinde radyatör ve fan gözükmüyordu, yani iyice ön tamponun altına doğru yatıktı sanırım,(şuan gayet net görünüyor) bir de fan açtığında eğer arabanın yanında duruyorsam sıcağı resmen yüzüme vuruyordu(ön tekerlerin ordan). (şuan pekte ordan sıcak hava gelmiyor dışarı) fana falan baktım ters takmamışlar birde yetkili serviste yapıldı(otokoç, ankara). durum bu şekilde, aklına gelen bişey?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    hocam radyatör 3-4 ay önce değişti kazadan dolayı, yalnız şöyle bi durum var bu araçların motor bölümünü hiç gördünüz mü bilmiyorum ama kazadan önce ki orjinal halinde radyatör ve fan gözükmüyordu, yani iyice ön tamponun altına doğru yatıktı sanırım,(şuan gayet net görünüyor) bir de fan açtığında eğer arabanın yanında duruyorsam sıcağı resmen yüzüme vuruyordu(ön tekerlerin ordan). (şuan pekte ordan sıcak hava gelmiyor dışarı) fana falan baktım ters takmamışlar birde yetkili serviste yapıldı(otokoç, ankara). durum bu şekilde, aklına gelen bişey?

    Alıntıları Göster
    Sizin de şüphelendiğiniz gibi benim de aklıma, yeni takılan radyatörün yerine tam oturtulmaması durumu geldi. Bunun sonucunda yeteri kadar hava alamayan radyatör yeterli soğutmayı da yapamaz.

    Ancak yetkili serviste yaptırmış olmanız bu ihtimali de güçleştiriyor. Ama sizin de belirttiğiniz gibi yüzünüze eskisi gibi sıcak hava çarpmaması demek, radyatörden eskisi kadar hava geçmemesi demektir.

    Acaba devirdaim da veya termostatta mı bir sorun var? Bazen kışlık termostat diye takılan termostatlar soğutma sıvısını radyatöre çok geç veriyor.

    Aklıma termostat geldi... Aracınız hakkında fazla pratiğim yok. Aklıma gelen bişey olursa yazarım. .

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Sizin de şüphelendiğiniz gibi benim de aklıma, yeni takılan radyatörün yerine tam oturtulmaması durumu geldi. Bunun sonucunda yeteri kadar hava alamayan radyatör yeterli soğutmayı da yapamaz.

    Ancak yetkili serviste yaptırmış olmanız bu ihtimali de güçleştiriyor. Ama sizin de belirttiğiniz gibi yüzünüze eskisi gibi sıcak hava çarpmaması demek, radyatörden eskisi kadar hava geçmemesi demektir.

    Acaba devirdaim da veya termostatta mı bir sorun var? Bazen kışlık termostat diye takılan termostatlar soğutma sıvısını radyatöre çok geç veriyor.

    Aklıma termostat geldi... Aracınız hakkında fazla pratiğim yok. Aklıma gelen bişey olursa yazarım. .

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)


    Motorun genel çalışmasını zora sokacak, aşırı yük bindirecek hertürlü durum...

    Yağlamanın düzgün yapılamaması sonucu sürtünen parçaların ısınması, klima komprasörü, şarj dinamosu, direksiyon poweri gibi motordan güç alan elemanlardaki bir sorun sonucu motorun zorlanması...

    Aktarma organlarındaki bir sorun da aracın ilerlemesini zorlaştıracak ve hararet yükselecektir.

    Daha birçok sebep var. Hatta klima komprasörüne basılan fazla gaz bile motoru kastırdığından, motora hararet yaptırtır.

    Bunun tespitini en güzel siz yaparsınız. Hangi durumlarda hararetin yükseldiğini gözlemleyin. Ona göre yorum yapılabilir.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    teşekkürler hocam birde genel bi soru olacak, motorda olabilecek ne gibi bir arıza hararetin fazla olmasına neden olabilir?(soğutma sistemi dışında)


    Motorun genel çalışmasını zora sokacak, aşırı yük bindirecek hertürlü durum...

    Yağlamanın düzgün yapılamaması sonucu sürtünen parçaların ısınması, klima komprasörü, şarj dinamosu, direksiyon poweri gibi motordan güç alan elemanlardaki bir sorun sonucu motorun zorlanması...

    Aktarma organlarındaki bir sorun da aracın ilerlemesini zorlaştıracak ve hararet yükselecektir.

    Daha birçok sebep var. Hatta klima komprasörüne basılan fazla gaz bile motoru kastırdığından, motora hararet yaptırtır.

    Bunun tespitini en güzel siz yaparsınız. Hangi durumlarda hararetin yükseldiğini gözlemleyin. Ona göre yorum yapılabilir.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan

    Alıntıları Göster
    Pekala araba şehiriçi dur kalk yapa yapa hararet noktasına geldi diyelim. O zaman ne yapmamız lazım?
    Aracı durdurup motorun soğumasınımı beklesek yoksa devammı edelim yola? Yazın sık sık oluyor hararet yükselip fan çalışıyor ikide bir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    Pekala araba şehiriçi dur kalk yapa yapa hararet noktasına geldi diyelim. O zaman ne yapmamız lazım?
    Aracı durdurup motorun soğumasınımı beklesek yoksa devammı edelim yola? Yazın sık sık oluyor hararet yükselip fan çalışıyor ikide bir.

    Alıntıları Göster
    Benim başıma şöyle bir olay gelmişti. İzmir de olduğum için havalar sıcak geçer. Şehiriçi dur kalk yapmıştım sürekli. Motor aşırı ısınmıştı. Sağa çekip motoru stop ettim. Daha sonra yeniden çalıştırmak istediğimde motor çalışmamıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan

    Alıntıları Göster
    valla serviste sorun yok bu ısı normal dediler, ama bana hala fazla geliyordu bende elektrikçi bi abimize gidip fan için düğme yaptırdım. otomatik açılmasa bile ben açıyorum gerekli gördüğümde. hava olayını hiç duymadım nasıl oluyor ki o? nerde oluyo bu hava acaba.

    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    valla serviste sorun yok bu ısı normal dediler, ama bana hala fazla geliyordu bende elektrikçi bi abimize gidip fan için düğme yaptırdım. otomatik açılmasa bile ben açıyorum gerekli gördüğümde. hava olayını hiç duymadım nasıl oluyor ki o? nerde oluyo bu hava acaba.

    quote:

    Orjinalden alıntı: corvette82

    kardesım senın sorunun arbanın hawasının tam alınmamasındanda kaynaklanıo olabılır cunku ford arabasının hawasının dıkkatlı alınması gerekır ornegın focuslarda bu sorun cok fazla olur tam olarak alınmadıgında bu tarz sorunlarla karsılasılır buna bı baktır eger bı sonuca waramazsan


    Alıntıları Göster
    Motor hararet yaptığında hemen stop etme 2-3 dakika rolantide çalışsın ESCORT hararet yapıyosa kalorifer düğmesini kırmızaya çevirip tekrar harareti gözlemle sorun soğutma sıvısı olabilir (kalorifer düğmeasini açınca hararet düşmüyosa arabayı kullanma hemen servise git)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Motor hararet yaptığında hemen stop etme 2-3 dakika rolantide çalışsın ESCORT hararet yapıyosa kalorifer düğmesini kırmızaya çevirip tekrar harareti gözlemle sorun soğutma sıvısı olabilir (kalorifer düğmeasini açınca hararet düşmüyosa arabayı kullanma hemen servise git)

    Alıntıları Göster
    ve termostatını 82-83lük olanla değiştir erken açıp soguk su devir daimi yapsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    ve termostatını 82-83lük olanla değiştir erken açıp soguk su devir daimi yapsın

    Alıntıları Göster
    kardes hawa yapması demek arabanın suyu degıstıgınde yanı antıfırız konuldugunda fln gıbı nedenlerden dolayı sokulup tekrar su koydugunda normalde bıdondan su konus we araba calıstırılırtermostat acıp fan dewreye gırdıgınde su eksılır cunku ılk su kondugunda blokta su tamamen dolmaz fan actıgında motora su gıder we bazı zamanlar ıcınde hawa sıkısıp kalır bu yuzden hawa kalır arabada buda sorun yaratır aslında elın yatkınsa bunu cozebılırsın ama deılse bı ustaya gosterırsen halledebılır tabıı araba hawa yaptıysa.hawayı alabılmen ıcınde motordan gogusun altından yanı kaputun ıcınden kalorıfer hortumları gıder onu sokup suyu oradan koyacaksın daha sonra ıse radyatore gıden ust hortum(daha basıtce termostat ın oldugu hortum deıl)u sokersın oradanda agzına kadar doldurursan cozebılırsın problemını tabıı sorun buysa.kolay gelsın sımdıden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    kardes hawa yapması demek arabanın suyu degıstıgınde yanı antıfırız konuldugunda fln gıbı nedenlerden dolayı sokulup tekrar su koydugunda normalde bıdondan su konus we araba calıstırılırtermostat acıp fan dewreye gırdıgınde su eksılır cunku ılk su kondugunda blokta su tamamen dolmaz fan actıgında motora su gıder we bazı zamanlar ıcınde hawa sıkısıp kalır bu yuzden hawa kalır arabada buda sorun yaratır aslında elın yatkınsa bunu cozebılırsın ama deılse bı ustaya gosterırsen halledebılır tabıı araba hawa yaptıysa.hawayı alabılmen ıcınde motordan gogusun altından yanı kaputun ıcınden kalorıfer hortumları gıder onu sokup suyu oradan koyacaksın daha sonra ıse radyatore gıden ust hortum(daha basıtce termostat ın oldugu hortum deıl)u sokersın oradanda agzına kadar doldurursan cozebılırsın problemını tabıı sorun buysa.kolay gelsın sımdıden...

    Alıntıları Göster
    eyvallah corvette82, kaloriferin falan havasını alıyoruz ama bunu becerebilirmiyim bilmem sağol hocam tekrardan, h.sonu bi ustaya gidecem ona sorarım bu mevzuyu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    eyvallah corvette82, kaloriferin falan havasını alıyoruz ama bunu becerebilirmiyim bilmem sağol hocam tekrardan, h.sonu bi ustaya gidecem ona sorarım bu mevzuyu

    Alıntıları Göster
    tmm kardes ınsallah ucuz bı arızadır we fazla onemsız gorme allah korusun kapagı yersın fln basına durduk yere ıs alma en az 500 600 e mal olur yoksa sana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    tmm kardes ınsallah ucuz bı arızadır we fazla onemsız gorme allah korusun kapagı yersın fln basına durduk yere ıs alma en az 500 600 e mal olur yoksa sana.

    Alıntıları Göster
    hararetten korkarım hocam o yüzden ortayı biraz geçtimi hemen kalörifer fln açıp soğutuyorum servisten iş çıkmadı bide ustaya gidelim bakalım, sonucu yazarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    hararetten korkarım hocam o yüzden ortayı biraz geçtimi hemen kalörifer fln açıp soğutuyorum servisten iş çıkmadı bide ustaya gidelim bakalım, sonucu yazarım

    Alıntıları Göster
    olay oldu zaten hararet bende merak ettım:)hadı kolay gelsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corvette82

    olay oldu zaten hararet bende merak ettım:)hadı kolay gelsın...

    Alıntıları Göster
    sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi

    Alıntıları Göster
    gözünüz aydın
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tradecounter

    gözünüz aydın
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    sonucu yazarım demiştim, h. sonu gittim bi ustaya, ön takımlara falan baktırdım bir de termostatı 82lik taktılar, şimdi ortalarda geziyo hararet. böylelikle çözmüş olduk meseleyi


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar hepinize öncelikle selamlar

    benim sorum ve sorunum şu;

    93 model lpgli doğan sl otomobilim var

    aracın önce hiçbir hararet problemi yoktu sonra radyatörü temizleyici sıvılardan koydum ve çamur pas vb. temizlemek için tüm sıvıyı boşalttım sonra 6 litre shell marka antifiriz koydum ve üzerine 2 litre su ekledileryani antifirizi biraz fazla oldu galiba
    bide izmirdeyim yani hava sıcaklığı biçok ile göre fazla şimdi araba çok çabuk hararete kalıyo sebep bumudur yoksa başka bişimidir. bide fazla antifriz aracıma zarar verir mi? b
    u arada radyatörümün durumuda iyi ve bakır radyatör.

    ilgilenecek herkese teşekkürler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.