Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
580
Cevap
16
Favori
405.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egr valfim pis mazot yüzünden tıkanmış biraz önce Ford servisi söyledi,
    Bu valfi iptal etmem mümkünmü? İptal ettiğim durumda eksisi nedir araçta sorun yaratırmı?
    Zararı varmıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 11 Nisan 2008; 16:43:36 >
  • egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..
    EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
    türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Burada kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki gardiyanın görevine son verilmiş olacaktır çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması dmektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar.Diğer aksamlar yeni ise belki durum kurtarılabilir ama EGR bozuldu ise araç zaten hırpalanmış gözüyle gördüğüm için soğutma sistemin elden geçirilmesi öenrilir , özellkle yaz sıcaklarında dikkat edilmesi zaruridir.
  • 550 Yepyeni türk lirası

    Canın sagolsun bi işe yarıyordur muhakkak..
  • Bunun yerine iptal etsem onu bu parayı ödememek için mümkünmü?
  • Ne yazık ki iptali mümkün değil. Temizlettirip taktırın.
  • Ya yenilemek ya temizletmek gerek...
  • EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
    türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Burada kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki gardiyanın görevine son verilmiş olacaktır çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması dmektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar.Diğer aksamlar yeni ise belki durum kurtarılabilir ama EGR bozuldu ise araç zaten hırpalanmış gözüyle gördüğüm için soğutma sistemin elden geçirilmesi öenrilir , özellkle yaz sıcaklarında dikkat edilmesi zaruridir.
  • Vezir hocam,

    EGR.yi, chip tuning yapan servisler/uygulayıcılar özellikle chip tuning sonrası iptal ediyorlar çoğu zaman ve normal bir durumda dahi iptalini öneriyorlar.

    EGR.nin kurumlanmaya sebep olduğu, motor ömrünü kısalttığı, motor gücünden çaldığı ve daha verimsiz (yanmamış gazların çevrime sokulması nedeniyle) yanmaya sebep olduğu ve bunun dolaylı olarak yakıt tüketimini olumsuz etkilediğini belirtiyorlar. Tabi şüphesiz zehirli NOx gazlarının dışarı salınması emisyon değerlerini yükselteceği gibi bizleri de daha fazla zehirleyecektir.

    Sizin bu konudaki görüşünüz nedir? Çevre ve emisyon bakımından değil de güç artışı, verimli yanma ve yakıt tüketimi açısından değerlendirirseniz memnun olurum.
  • sn. yavuz,

    EGR valfi aracın hiç ömrünü kısattırmı aksine uzatır.Bu yarım akıllı bilgisiz olup da ahkam kesinler beni öldürecek .Madem teknik kısmını bilmiyorsun mühendis değiller bilgisi kadar konuşması gerekir usta veya tamir yapanların.Şimdi her ne kadar olayın bilimsel yanını bilsek de nasıl pratik olarak eksikliğimiz var ise böyle her gün tamirle uğraşan atölyelerdeki kişiler de kendi fikirlerince veya çevreden duydukları efsaneleri sanki doğruymuş gibi anlatıyorlar.Dilden dile bir müddet sonra olay çığrından çıkıyor birileri çıkıp da gereksiz diye söküp etılıyor.Be bre aklı eksik olanlar , Adamlar masraf edip de niye takmışlar bu kadar parçayı araca hiç düşünen yok. hepsi motorun daha verimli çalışması için konuyor bunca elektronik sistemler.Mekanik hayranı olarak ben de bazen sinir oluyorum ama asla gereksiz diyemem, kimsenin demesine de müsade etmem.Çünkü gaz emisyonlarının doğru çıkması verimli yanma için olmazsa olmazdır.Verim yüksek olunca da yakıt tüketimi düşer motor harareti azalır.Motorun gerektiğinden ortalama 1 derece bile fazla olması enerji kaybı dmeektri.Şunu unutmayın ki bir soğutma fanı ne kadar az çalışıyorsa yakıt o kadar temiz ve veimli kullanılıyor demektir.tanbii kifanın az çalışması için radyatör büyüterek uyanıklık yapabiliriz, ama sonuçta ısıttığımız suyun sıcaklığı için bir benzin yakıyoruz ki bu aslında aracın daha uzun kmler yapması için harcanacağına etrası sısıtmak için harcanıyor.Evinizi araç motoru ile ısıtıyorsak başka tabii ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Nisan 2008; 13:54:56 >
  • vezir hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkurler
    bu arada gözlerimiz tralles i arıyor ama göremiyoruz
    görüşüyormusunuz kendisi ile
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fuats-fuat


    vezir hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkurler
    bu arada gözlerimiz tralles i arıyor ama göremiyoruz
    görüşüyormusunuz kendisi ile


    ben de epeydir üstadı forumlarda göremiyorum. pek foruma girmiyor herhalde
  • tralles gibi bir adama ilkokuldaki keraat cetvelini bile öğrenememiş adamlar fikir ifrazatlarını kabullendirmeye kalkarsa adam gelmez tabiiki

    bu gölde kayıkla gezinmeye benzer
    ayagını suya uzatırsın zevkine
    sonra ayagın üşüyünce çekiverirsin olur biter
  • vezir hocam çok güzel açıklamışsınız. size atölyedeki bir çok usta konusunda sonuna kadar katılıyorum.

    egr valfini kısaca az miktarda ekzoz gazını temiz havayla beraber içeri alıp (temiz havayı kirletmeyecek şekilde) o havanın ısıtılmasına yarıyor da diyebilir miyiz??
  • Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Bunda ticari mantık ta önemli oluyor sanırım vezir hocam. Bir işlem sonuçta bir uğraş ve bir ücret. Ayrıca çıkan EGR valflerinin tekrar satılıp satılmadığını da bilemiyoruz.
  • Egr valfimin fotoğraflarını koyacağım böylece biraz nasıl bir parça olduğunu bilmeyen veya görmek isteyen arkadaşlara göstermiş olacağım.
    Üstadın verdiği fikirler doğrultusunda paraya kıyıp yeni bir egr aldım, Valeo marka orjinal ekipman olmasına dikkat ettim. EGR valfim tıkanmanın yanında elektronik olarakta bozulmuş, kapağını açıp kapama görevinide yapmıyormuş. EGR vezir üstadın dediği gibi bir parçadır, ayrıca yeni araçlarda EGR iptali sonrası motor sapıtabiliyor veya elektronik olarak devamlı son bulmaz hatalara başlayabiliyormuş, bunun yanında EGR Focus II TDCI da çıkarılır veya metal plaka vasıtası ile engellenerek iptal edildiği takdirde yakıt sarfiyatı fazlalaşıyormuş. Performansta artışı olduğunu söyleyenler tamamen kulaktan dolma işler yapıyor denildi bana serviste, peformans artışı bu şekilde kesinlikle olmazmış.
  •  EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ
  • bende teknik bir resim koyayım içi nasılmış bakalım.basşit olabilir ama teoriden üretilmiş bir olaydır.



     EGR Valfi İptali RESİMLİ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    Vezir EGR konusunda eminmisin? Bende birçok kaynaktan EGRnin sadece zararlı gazları çevreye yaymasın diye olduğunu duymuştum. Yani iptali sadece çevreyi daha çok kirletir, motora zarar vermez diye biliyorum?
  • egr iptali egr nin emme manifolduna açılan kısmına düz metal conta kesilip geçişi iptal etmek şeklinde yapılır..egzoz gazı emme manifolduna geçemez ve aynı yoldan geri döner..eğer contayı egzoz manifoldu tarafına koyarsanız hem tüketimi arttırırsınız hem de egr içindeki sensör okuma yapmayacağından motor arıza lambası yanar..o yüzden egr sistemi yerinde bırakılarak egr nin emme manifolduna açılan ağzına metal bir conta kesilir..valf yerinde bırakılır..egr yapamayan egzoz gazı aynı yoldan dışarı atılır..bu durum chip tuning yapılmasını gerektirmez..ve performansı düşürmez..lambda düzgün çalıştığı sürece emisyon da oynamaz..hatta emme manifolduna egzoz gazından arınmış temiz hava girdiğinden yanma daha iyi gerçekleşir..zaten egr nin amacı yanmadan taviz vererek emisyon düzenlenmesidir..emisyon uğruna egr yapan araçların tüketimi sürekli benzin yönünden zengin karışım yapacağından egr iptali yapılmış aynı araca göre daha yüksek çıkar..emisyon da da çok fazla farketmiyor..egr iptali yapılan araçlarda önceye göre güç artışı sağlanması da bu yüzdendir..
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

    buradan alıntı yaparak NOx gazının motor için ne anlm içerdiğini tekrar düşünelim.Her zaman dizayn aşamasını geçmiş parçalar iptal anı sonrasında kandırmaca yapılarak motor sorunları çözülür yapılabilir.Ancak bu araç en ideal şarta geri döndü demek değildir.


    . A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.
    Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.
    Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is relatively minor compared to the first two.
    It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:

    Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

    ,
  • yine benzer teknik bir açıklama .

    http://www.asashop.org/autoinc/nov97/gas.htm
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.