Şimdi Ara

ateşleme bobini neden yanar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
31.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım imzamda , bugün eve geldim , daha sonra aracıma bindim çarşıyya gidecem gidemedim ,tamirci çağırdık ateşleme bobini bozulmuş ,aracı alalı daha 1 ay olmadı dellenecem , ama benden önceki sahibide değiştirmiş hatta bobine giden kablolardan birisine sigorta takılmış bobin yanmasın diye ama bobin bi daha yandı , üzerindeki motor vw motor pololarda filan bu sorunu bi çok kere duymuştum aceba neden yanıyor bu bobin , yarın uzun yolda kalmak istemem doğrusu bu yüzden , şimdi parça bekliyoruz malesef



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 9 Nisan 2008; 14:32:55 >



  • kontak marşa hazır vaziyette uzun süre bekletilirse bobinde toplanan ve kullanılmayan akım bobine zarar verir, şeklinde duymuştum.
    ancak bir ihtimalle kontak rölesinden olma olasılığı da var. röle arızalıysa akım iletiminde yaşanan problemler bobinin ömrünü kısaltabilir.
  • Hep ayni bobin mi yaniyor?
    bobinlerin omru 60.000-100.000 km 3-4 yil arasi.
    fiyatida 60 lira filan gibi.
    o zamana gelince degistirmek gerekiyor aslinda.
    omurlu bi parca yani.
    ama hep ayni bobin yaniyorsa bi problem var demektir.
    ama bobine sigorta takmak cok sacma.uzerine gelen akimi degistirirsin ve duzeni bozarsin.

    Edit: VW ve meganlar yapar bu arizayi. benim de iki kere basima geldi. rolantide cok silkeler ama 3000 devir civari filan gaz kesmeden gidebilirsen sanayii servise kadar gidebilirsin.
    ben o sekilde gebze-izmit otoban 3 silindir ile gittim bisi olmadi arabaya.
    ben sarf malzemesi gibi dusunup cok kafaya takmiyorum.bi tanede torpidomda var. cok ters bi yerde kalirsam kendim degistirebilirim.hava filtresinin altinda bi parca , bujinin uzerinde cekince cikiyor. sofor tarafi 1 numara , yolcu tarafi 4 numara diye gecer.
    ayrica bu ariza olustugunda motor ariza lambasi yanip sonmeye baslar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 9 Nisan 2008; 10:02:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Hep ayni bobin mi yaniyor?
    bobinlerin omru 60.000-100.000 km 3-4 yil arasi.
    fiyatida 60 lira filan gibi.
    o zamana gelince degistirmek gerekiyor aslinda.
    omurlu bi parca yani.
    ama hep ayni bobin yaniyorsa bi problem var demektir.
    ama bobine sigorta takmak cok sacma.uzerine gelen akimi degistirirsin ve duzeni bozarsin.

    Edit: VW ve meganlar yapar bu arizayi. benim de iki kere basima geldi. rolantide cok silkeler ama 3000 devir civari filan gaz kesmeden gidebilirsen sanayii servise kadar gidebilirsin.
    ben o sekilde gebze-izmit otoban 3 silindir ile gittim bisi olmadi arabaya.
    ben sarf malzemesi gibi dusunup cok kafaya takmiyorum.bi tanede torpidomda var. cok ters bi yerde kalirsam kendim degistirebilirim.hava filtresinin altinda bi parca , bujinin uzerinde cekince cikiyor. sofor tarafi 1 numara , yolcu tarafi 4 numara diye gecer.
    ayrica bu ariza olustugunda motor ariza lambasi yanip sonmeye baslar.



    peki dediğiniz periyotta değiştirilmezse ne sıkıntı verir bize...şu anda görünürde bir sıkıtnısı yok aracımın 133.000 de ve hiç değişmediğini tahmin ediyorum.aracım 99 model hyundai accent 1,5 gls. ateşlemem bobinininni yakıt tüketimine etkisi oluyor mu?




  • şok oldum 200 ytl istediler bi ateşleme bobinine bendeki araba vw sayılır zaten , çıkma bakıyoruz , aslında uysa yerine toros unkini alıp takacam
  • hocam cikma alma , torosda uymaz , tum sistemi bozarsin aman.
    sehir neresi?
    BOSH larin tanesi 60 lira , canavar gibi calisiyor.
    umraniyede orjinal yedek parca satan yerler var.
    gecen servisin 370 + iscilik dedigi lambda sensorunu umraniyeden sifir faturali garantili 170 liraya aldim.
    arabanin uzerinden tipatip aynisi cikti...

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    şok oldum 200 ytl istediler bi ateşleme bobinine bendeki araba vw sayılır zaten , çıkma bakıyoruz , aslında uysa yerine toros unkini alıp takacam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 10 Nisan 2008; 1:19:30 >
  • Hocam bu VW grubu ve duydugum kadari ile Megane problemi.
    diger araclarda boyle bi sorun yok ,
    Hyundai de omurluktur sanirim.
    Motor ROLANTIDE cok asiri silkeleme yaptiginda muhtemelen biri gitmistir ,
    hangisi bozulmussa degistirirsiniz olur biter...
    o halde 3000 devirde kullanarak servise kadar gidilebiliyor.
    devir artinca silkeleme azaliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@


    quote:

    Orjinalden alıntı: 26_bbz_26

    Hep ayni bobin mi yaniyor?
    bobinlerin omru 60.000-100.000 km 3-4 yil arasi.
    fiyatida 60 lira filan gibi.
    o zamana gelince degistirmek gerekiyor aslinda.
    omurlu bi parca yani.
    ama hep ayni bobin yaniyorsa bi problem var demektir.
    ama bobine sigorta takmak cok sacma.uzerine gelen akimi degistirirsin ve duzeni bozarsin.

    Edit: VW ve meganlar yapar bu arizayi. benim de iki kere basima geldi. rolantide cok silkeler ama 3000 devir civari filan gaz kesmeden gidebilirsen sanayii servise kadar gidebilirsin.
    ben o sekilde gebze-izmit otoban 3 silindir ile gittim bisi olmadi arabaya.
    ben sarf malzemesi gibi dusunup cok kafaya takmiyorum.bi tanede torpidomda var. cok ters bi yerde kalirsam kendim degistirebilirim.hava filtresinin altinda bi parca , bujinin uzerinde cekince cikiyor. sofor tarafi 1 numara , yolcu tarafi 4 numara diye gecer.
    ayrica bu ariza olustugunda motor ariza lambasi yanip sonmeye baslar.



    peki dediğiniz periyotta değiştirilmezse ne sıkıntı verir bize...şu anda görünürde bir sıkıtnısı yok aracımın 133.000 de ve hiç değişmediğini tahmin ediyorum.aracım 99 model hyundai accent 1,5 gls. ateşlemem bobinininni yakıt tüketimine etkisi oluyor mu?





  • bu arızayı bujiler yapabilirmi ? bujilerden şüpheleneiyorum şimdi , tamirci teşhis koymadı ama , bu arada yenisini tedarik ettik kayseriden 75 ytl
  • buji kablolarını kontrol et hatta evde avometren varsa ohmajlarına bak 800 ohmdan fazla olmasın bujilerini söküp bi zımpara at sonra tekrar gözlemle.
  • bağlantısı zayıf buji kablosu direnç azalırsa yanma akım artacağı için yanma yapabilir.hangi parçadan bahettiğinizi anlamadı ama her halikarda elektrik bobinini yakan neden gerektiğinden fazla gönderilen akımdır.Akım artınca ısı artar ve ince kablolar fazla ısınınca koparlar ve devre açık hale gelir.Ark yapması da bağlantı noktalarında akımı aşırı değiştireceği için anlık değişime bobinlerin incecik telleri dayanamaz.
  • mendel50 M kullanıcısına yanıt
    Zamaninda bu sorunu nasil
    Cozdunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG varsa da çok çabuk bitiyor ateşleme bujilerinin ömrü.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.