Şimdi Ara

307 Motor Beyni???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
16.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 307 motor beyninde sorun varmış ve bu sorunu sadece reset atıp sonrasında yetkili servise götürerek yazılım atıyorlarmış.
    Bu konuyla ilgili bilsi olan varmı.


    Aracın bulunabilen en son sorunu(sorun çıkarmadık yeri kalmadı zaten) beyin motor ısısını çok düşük algılıyor ve sonrasında zengin yada fakir karışım yaparak dengesizliklere yol açıyor. Bunun öncesinde tüm sensörler değişti veya denendi, gaz kelebeğide birçok kez sökülde temizlendi çıkma çalışanını taktiler sörun çözülmedi. Son nokta olarak böyle birşey yapmaya karar verdiler (motor beyni resetleme)..

    Ustam Ank. Vatan peugeot (eski Peugeot hastanesi)

    Deneyimlerine veya biligilerinizi paylaşırsanız sevinirim..



  • benimde bir kere aracımın beynine format atılıp program yüklenmişti.İlk format sonrası ustam gelip aracınızı çalıştıramadık.Bir daha deneyeceğiz umarız çalışır çalışmazsa allah büyük demişti.Yani programı bile resetlenen BSI kabul etmeyebiliyor bazen.Almanyadan son sürüm program download edip öyle yağmışlardı 2 denemeden sonra.Anlicanız bu işler çok zor.LPg taktırmayı düşünüyorum 2006 307 me fakat 3000 ytl değerindeki BSI problem verecek korkusundan dolayı yanaşmıyorum.Nerden bulaştık ya 307 ye.Valla isyanlardayım artık.2 seneden 30 üstü servis gördüm.sorun çıkmadık yeri kalmadı.yazmayı bıraktım artık.Hatta sorundan kaçmak yerine üstüne gidip 407 alacağım diyorum.nolcaksa peugeotten olsun.Akıllanmam ben.Bu arada bu işleri özel değil garantili servislerinde yaptır bence.Çok riskli işler.Format sonrası aracın sadece metal yığını oluyor haberin olsun.Yeni program hayat veriyor resmen arabaya.hoşçakal.




  • hakkatten ibenim içinde öyle pug ben babamın mercedesi ile sanayinin yolunu bilmezdim ama bu pug yüzünden artık motor ustası oldum. bundan sonra alırsam ya TOYOTA ya da 94 E 200 alacam...
  • Hiçbir beyinci motor beynini soklamaya yanaşmadı sebep olarak 307 lerin motor beynini şokladıktan sonra yüklenen yazılımla
    aracın elektrnonik beyni olan(BSI) arasında sonrun çıkıyor dediler.

    Sonunda servise(Ank. Göral) gittik onlar arabanın beyninde bir sorun olmadığını söylediler ama genede yeni bir yazılım yüklediler.
    Sonuçmu.... hiç bir değişiklik yok. Şaşkınlık içerisindeler, kimse anlamıyor.
    Yazık

    Sayın apolloapollo ilginize teşşekkür ederim.
  • Rica ederim Haluk Bey.Size Konya KORKMAZLAR PEUGEOT servisi öneririm.Adem Bey bu işte gerçekten ustaların da ötesi.Teknik bilgi sınavında Türkiye 2.liği var.Her sorunumu halletti.Eminim bundanda anlayacaktır.Peugeot servis prosedürleri aynıdır dolayısıyla ustalarda aynıdır demeyin çünkü bu işlerde usta çok farkediyor.Eğer kronik bir sorunda ve çözüm bulamıyorlarsa bence orayı deneyin.Bu sitede orası ünlüdür.Birçok uygulamayı neredeyse ilk o servis yapmıştır.Yolunuz düşerse bir uğrayın.En azından bir şey kaybetmezsiniz.
  • Aslında Konya yakın 2-3 saat te alırım ama vakit yok iş çok (başta evlilik hazırlığı 45-50 gün kaldı :( taşke ankaradada böyle bir usta bulabilseydik )
  • mahkeme ye başvursan
    bence zaman alaıcak ancak güzel bir şekilde sonuçlanacağı kesin.


    olmadı yenisini talep edersin o da olmadı paranızı talep edersiniz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: haluksengul

    Hiçbir beyinci motor beynini soklamaya yanaşmadı sebep olarak 307 lerin motor beynini şokladıktan sonra yüklenen yazılımla
    aracın elektrnonik beyni olan(BSI) arasında sonrun çıkıyor dediler.

    Sonunda servise(Ank. Göral) gittik onlar arabanın beyninde bir sorun olmadığını söylediler ama genede yeni bir yazılım yüklediler.
    Sonuçmu.... hiç bir değişiklik yok. Şaşkınlık içerisindeler, kimse anlamıyor.
    Yazık

    Sayın apolloapollo ilginize teşşekkür ederim.
  • ahhh ahhh üstadım . Benimle aynı sorunu yaşıyorsunuz sanırım. Ben 2006 kasımda bir 307 aldım. Alır almaz sayın göral AŞ servisi arabanın hiç sorunu yokken bir halt etti ve tam 1,5 yıldır arabanın çekişi 81 beygirden yukarı çıkmıyor. GAz yemiyor veya saçma sapan tepkiler veriyor. Şİmdi sizin yazınızı okuyunca sanırım sorunun burada olabileceğini düşünüyorum. Benimde gaz kelebeği değişti motor kapağı açıldı defalarca kontrol yapıldı almanyadan son yazılım indirilip yüklendi ama olmuyor olmuyor olmuyor...

    Keşke vaktiniz olsaydı ve konyada adı geçen ustaya peşpeşe beraber gitseydik. Çünkü ben inanıyorumki sorunlarımız ve çözümlerimiz aynı. Şimdi bizim yapmamız gereken yani üzerine gitmemiz gereken olay BSI denen beyinmi yoksa motor beynimi yani ikisi farklı şeylermi ???

    Allah yardımcımız olsun. Görüşmek üzere.
  • Hocam motor beyni ve BSİ farklı şeyler motor beyni(kaptun altında akünün yanında) enjeksiyon sistemi motor ısı ve basınç değerleri vb.. şeyleri kontrol ediyor.
    BSI ise arabanın içinde şu far yükseklik ayarlama düğmesinin atındaki kapaktan ulaşılıyor iç sigaota kutusunun altında Airbagler, cam otomatikleri, klima gibi elekroniğe ihiyaç duyan donanımları kontrol ediyor.

    Bu arada yukarıda söz etiğim gibi değişmedik ve dokunulmadık nokta kalmamıştı motor beyninede yazılım atılmıştı ama sorunlar çözülmemişti taki dün ayar için LPG ustama gittiğimeme kadar. Aracın ayarı yapıldıktan sonra oda denemek için bir tur atıyım dedi ve arasıra olan teklemeyi fark etti; tanıdığı arkadaşı olan kötü köhne bir tamirciye götüdü beni bi bujilere bakalım dedi ben yeni değiştiğini(600-700km) söyledim olsun dediler ve 4 tane yeni buji taktık veeeeee olan oldu araç bir anda kendine geldi gözlerime :)) inanamadım. Allah razi olsun dedik şansa bak.
    Sorun sadece bujilerin birindeymiş ve kimse farkına varmadı..

    Artık tek bir sorun kaldı oda arasıra rolantide devirde oynama oluyor çok az yapıyor önemsemiyorum bile.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: haluksengul

    Hocam motor beyni ve BSİ farklı şeyler motor beyni(kaptun altında akünün yanında) enjeksiyon sistemi motor ısı ve basınç değerleri vb.. şeyleri kontrol ediyor.
    BSI ise arabanın içinde şu far yükseklik ayarlama düğmesinin atındaki kapaktan ulaşılıyor iç sigaota kutusunun altında Airbagler, cam otomatikleri, klima gibi elekroniğe ihiyaç duyan donanımları kontrol ediyor.

    Bu arada yukarıda söz etiğim gibi değişmedik ve dokunulmadık nokta kalmamıştı motor beyninede yazılım atılmıştı ama sorunlar çözülmemişti taki dün ayar için LPG ustama gittiğimeme kadar. Aracın ayarı yapıldıktan sonra oda denemek için bir tur atıyım dedi ve arasıra olan teklemeyi fark etti; tanıdığı arkadaşı olan kötü köhne bir tamirciye götüdü beni bi bujilere bakalım dedi ben yeni değiştiğini(600-700km) söyledim olsun dediler ve 4 tane yeni buji taktık veeeeee olan oldu araç bir anda kendine geldi gözlerime :)) inanamadım. Allah razi olsun dedik şansa bak.
    Sorun sadece bujilerin birindeymiş ve kimse farkına varmadı..

    Artık tek bir sorun kaldı oda arasıra rolantide devirde oynama oluyor çok az yapıyor önemsemiyorum bile.


    Sorununun çözülmesine sevindim ama benim sorun 2 yıldır devam ediyor aynen değişmeyen şey kalmadı ama Benzinli bir araç lpg li olsa dediğini yapardım. Bakalım ne olacak sorun sabır kalmadı ama az daha sabredeceğim.




  • araçta herhangi bir tekleme veya zengin karışım fakir karışım problemi varsa ya bujiler yada yada bujilerin bobini yada oksijen sonda arızalıdır öle beyin bsi zaten kolay kolay gitmez enjeksiyon beyni arızası apayrı bir arızadır zaten onda araba aptal çalışır bakarsınız düzgün bi bakarsınız bozuk ahh şu peugeotlar usta yaptı beni
  • Hocam söz ettiğim beyin BSİ değil enjeksiyonu işleten motor beyni
    Zira bu aşamaya gelene kadar söz ettiğiniz buji, buji bobini oksijen sensörü ve diğer olası sensörler yenilenip kontrol edilmişti.
    Çook haklısınız peugeot unuz varsa hele 307 ise ufak ufak usta oluyorsunuz...


    quote:

    Orjinalden alıntı: solidus61

    araçta herhangi bir tekleme veya zengin karışım fakir karışım problemi varsa ya bujiler yada yada bujilerin bobini yada oksijen sonda arızalıdır öle beyin bsi zaten kolay kolay gitmez enjeksiyon beyni arızası apayrı bir arızadır zaten onda araba aptal çalışır bakarsınız düzgün bi bakarsınız bozuk ahh şu peugeotlar usta yaptı beni




  • peki birsey merak ediyorum...
    Bhasettiginiz parcalarin degisimi size kac paraya maloldu?

    buji,
    buji bobini,
    oksijen sensörü,
    ve diğer olası sensörler,
    Triger ve alakali parcalari,
    ve yeni yazilim atmayi da sayarsak,
    2. el aldigim bir peugeot'ta arizali bir arabaya denk gelirsem beni bu gibi masraflar bekliyor olacak muhtemelen. Bunlarin bana maliyeti ne olacak acaba?
  • Gerçekten anlamak zor bu durumu. Peki bu kadar soruna değen şey nedir? Aracın tipi mi çok hoşunuza gitti yoksa başka birşey mi? Yoksa mazoist olduğunuzu düşünecem. Arkadaşım yanlış anlama, tabi araç senin, hayat senin, karar senin ama merak ettim niye böyle problemleri yaşamayı tercih ediyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: apolloapollo

    benimde bir kere aracımın beynine format atılıp program yüklenmişti.İlk format sonrası ustam gelip aracınızı çalıştıramadık.Bir daha deneyeceğiz umarız çalışır çalışmazsa allah büyük demişti.Yani programı bile resetlenen BSI kabul etmeyebiliyor bazen.Almanyadan son sürüm program download edip öyle yağmışlardı 2 denemeden sonra.Anlicanız bu işler çok zor.LPg taktırmayı düşünüyorum 2006 307 me fakat 3000 ytl değerindeki BSI problem verecek korkusundan dolayı yanaşmıyorum.Nerden bulaştık ya 307 ye.Valla isyanlardayım artık.2 seneden 30 üstü servis gördüm.sorun çıkmadık yeri kalmadı.yazmayı bıraktım artık.Hatta sorundan kaçmak yerine üstüne gidip 407 alacağım diyorum.nolcaksa peugeotten olsun.Akıllanmam ben.Bu arada bu işleri özel değil garantili servislerinde yaptır bence.Çok riskli işler.Format sonrası aracın sadece metal yığını oluyor haberin olsun.Yeni program hayat veriyor resmen arabaya.hoşçakal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birtasarimci -- 8 Haziran 2008; 12:14:32 >




  • öncelikle hepinize çok geçmiş olsun valla sabır işi bu bende olsa hiç uğraşmam direk gider satardım aracımı allah size sabır versin.

    yorumlarınızı okuyunce iyiki 307 almamışım diyorum niyetim vardı benimde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cunsav

    peki birsey merak ediyorum...
    Bhasettiginiz parcalarin degisimi size kac paraya maloldu?

    buji,
    buji bobini,
    oksijen sensörü,
    ve diğer olası sensörler,
    Triger ve alakali parcalari,
    ve yeni yazilim atmayi da sayarsak,
    2. el aldigim bir peugeot'ta arizali bir arabaya denk gelirsem beni bu gibi masraflar bekliyor olacak muhtemelen. Bunlarin bana maliyeti ne olacak acaba?



    Bujiler 50 ytl
    Buji bobini zaten tek parça 160 ytl
    oksijen sensörü 40 ytl
    Adını bilmediğim bir sensör 120 ytl
    triğer seti 320 ytl (devir daim pompasıyla iligili kayış dahil)
    Boğaz(gaz kelebeği) denenendi 120 ytl çıkma taktık ama sorun onda olmadığı için geri verdim bu arada gaz kelebeğinin normal fiyatı 535YTL yan sanayisi yok.
    Yeni yazılım serviste atıldı ücretsiz sadece check-up ücreti ödedim 40 ytl
    Ama daha önce BSİ(elektronik) beyin yanmıştı ozaman bir çıkma takmıştık 750-800 civarı vermiştim.

    Farklı dönemlerde Tabi daha niceleri....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluksengul -- 9 Haziran 2008; 22:28:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: haluksengul

    quote:

    Orjinalden alıntı: cunsav

    peki birsey merak ediyorum...
    Bhasettiginiz parcalarin degisimi size kac paraya maloldu?

    buji,
    buji bobini,
    oksijen sensörü,
    ve diğer olası sensörler,
    Triger ve alakali parcalari,
    ve yeni yazilim atmayi da sayarsak,
    2. el aldigim bir peugeot'ta arizali bir arabaya denk gelirsem beni bu gibi masraflar bekliyor olacak muhtemelen. Bunlarin bana maliyeti ne olacak acaba?



    Bujiler 50 ytl
    Buji bobini zaten tek parça 160 ytl
    oksijen sensörü 40 ytl
    Adını bilmediğim bir sensör 120 ytl
    triğer seti 320 ytl (devir daim pompasıyla iligili kayış dahil)
    Boğaz(gaz kelebeği) denenendi 120 ytl çıkma taktık ama sorun onda olmadığı için geri verdim bu arada gaz kelebeğinin normal fiyatı 535YTL yan sanayisi yok.
    Yeni yazılım serviste atıldı ücretsiz sadece check-up ücreti ödedim 40 ytl
    Ama daha önce BSİ(elektronik) beyin yanmıştı ozaman bir çıkma takmıştık 750-800 civarı vermiştim.

    Farklı dönemlerde Tabi daha niceleri....




    Yanlışınız var. 2 Hafta önce Oksijen sensörünü değiştirdim yetkili serviste.260 YTL para aldı.Üstelik bahar bilmemne indirimi vardı.330YTL normal fiyatı.
    ?




  • olabilir 120 ytl dediğim sensördür
    isimlerini tam bilmiyorum
    bazıları lambda sensörüde diyor
    Yada hava kütle ölçer de olabilir.
    40 ytl olan hararet müşürü olabilir.
  • PUG'un beyni arızalı ! çözüm format atmakta !



    ____________________________________________________________________________________________________________

    SORUN YOKSA TOYOTADIR
    SORUN VARSA ALMANDIR ( VW OPEL )
    SORUN ÇÖZÜLEMİYORSA FRANSIZDIR ( PUG, CİTROEN )
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Peki bu durumda sunu soyleyebilir miyiz acaba?
    2. el bir peugeot 307 alirsak 2000 YTL'lik masraf yaptigimizda ( Yukaridaki parcalari gostertip degistirirsek ) Sorunsuz olarak binebilir miyiz? Bu basiniza gelenler hatali imalat bir pejo'ya rastladiginiz icin olabilir mi? Hatalari giderildiginde uzun sure sorunsuz kullanir miyiz sizce?
    Ben mesela 307 SW almak istiyorum. Bunu isteme sebebim ( oncelikle 307 isteme sebebim ) diger benzeri otolardan buyuk bir ic hacmi var gibi. 307 SW ise sanki HB modelinden cok uzun degil ve daha fonksiyonel gibi geliyo bana. ucuza bir tane kapatip yukaridaki parcalari degistirirsem hersey yoluna girer di mi?
    zirp pirt baska arizalar da bekliyor olabilir mi beni?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.