Şimdi Ara

DİZEL ARAÇLARDA MOTOR ÖMRÜ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
167
Cevap
4
Favori
275.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • daha dün astra 1.3 cdti kullandım. Kendim ayrıca 1.5 dci megane sahibiyim. Toyotanın hızlanması ikisindende üstündür. 1.6 ford ve hyundai motoruna yetişemesede kalkış da uzun yolda ani güç gerektiren durumlarda corolla beni hiç üzmedi.
  • motor kolay kolay bitermi ancak bakımını yapmazsan motoru öldürmeye çalışırsan o zaman erkende ölür arkadaşımda 1,3 multijet albea var kendi sıfır aldı takside kullandı şimdi ikinci araba olarak kullanıyor 500,000 km yi aşmıştı sadece bir kez turbo değişmiş
  • Selam Arkadaşlar

    Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

    Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

    kadir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akadircevik

    Selam Arkadaşlar

    Ben 88 model 2.5 ford disel bir karavan almak niyetindeyim. Bu araçların motorları nasıldır? Parça problemi yaşar mıyım? Çekiş gücü nasıldır. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

    Yardımlarınıza şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

    kadir

    güle güle kullan hiç bir problemi yok parçaları ucuz ama çok gürültülü bir motora sahip olacaksın gerisi problem değil
  • Sayın Maktastur

    Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

    Tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akadircevik

    Sayın Maktastur

    Çok teşekkür ederim. Yanıtınızdan bu türden motorların iyi olduğunu anlıyorum. Zaten araç senede 5 - 6 bin km yaptığından çok kullanılmamış. Eğer gürültüsü dışında bir sorun yaratmayacaksa mesele yok demektir. Sanırım bu araçlar eskden köy yollarında kullanılan minübüslerden. Onlarda bildiğim kadarıyla çok dayanıklıdırlar.

    Tekrar teşekkürler.

    tamamen mekanik sistem olduğu için elektronik olan sanırım sadece teybi olsa gerek bu yüzden arıza yapsa bile çok pahalıya malolmaz en büyük derdi motor gürültüsü ile konfor başka derdi yok birde makas kırarsın ama onuda kolay kolay kıramazsın motor parçaları ekmek peynir gibidir bulabilirsin sadece sıkıntı olacak olan pompadır onuda kolay kolay bozulmaz bozulunca eski ayarına getşrecek usta bulmak kolay değildir başka derdi yok zaten dediğin gibi ucuz bir araba fazlasını beklemek akıllıca değil




  • Merhaba Arkadaslar,

    yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

    1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
    2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

    1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


    diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

    İlginize teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üniversite

    Merhaba Arkadaslar,

    yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

    1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
    2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

    1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


    diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

    İlginize teşekkürler

    güzergah sana kalmış bir şey diyemem yalnız turbo araçlarda tavisye edilen kullanım şekli stop etmeden en az 30sn rolantide çalışmasını bekleyip öyle stop etmekte fayda var deniliyor




  • Bana kalirsa 10 km'nin yakit masrafi herhangi bir sekilde giderilemez diye dusunuyorum; ancak siz gene de her iki yoldaki km'de yaktiginiz yakitin kac kurus oldugunu hesaplayin. Ona gore zaten hangi yolun daha ekonomik oldugu ortaya cikacaktir.

    Bunun disinda zaten iki yoldan birini secme sebebiniz sure mevzusu olabilir. Yani birinda 30 dakika daha cok yorulursunuz, dur kalklar, frenlere falan da baski yukler mesela. Ayrica bacak kaslariniz iki de bir calisir, gozleriniz yorulur falan. Bunlari da dikkate alarak eger 10 km daha uzun olan yol eger 15-20 dakika daha hizli size isinize goturuyorsa, o zaman belki de bu yolu tercih edebilirsiniz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: üniversite

    Merhaba Arkadaslar,

    yeni 1.3 Corsa 75 beygir araç aldım. İlk defa dizel araba kullanıyorum. Sizlerin sayesinde oldukça bilgilendim. 2 sorum var: Ankara oturan birisi olarak, işe giderken 2 yol alternatifim var:

    1. 20 km cevre yolu, 10 km rahat bir sürüş (eskisehir yolunun Bilkente kadar kısmı)
    2. 20 km etimesgut içerisinden fazla bir durup kalkma ve yoğun trafik.

    1. alternatif 10 km fazla toplamda...Ne dersiniz?


    diğer sorumsa, dizel motorlarda ilk kalkışta ve durmadan önce 1-2 dk beklme işi. Mesela ben uzunca bir süre gittikten sonra, arabayı istop edip, sonra 4 -5 dk sonra yeniden calıştıyorum. Bu durumda, kısa durup kalkmalar da da bekmeke lazımmı? Yosa en son uzun süreli duruştan önce mi beklemek lazım?

    İlginize teşekkürler




  • 2009 D4D Toyota Corolla aldım geçen yıl..biraz fark ödeyip 5 yıl ve sınırsız km. garantisi de aldım..daha 1 yıl olmadan neredeyse 25.000 km. yol yaptım..her 10.000 km.'de bakıma giriyor yetkili servisinde. shell GTL yakıt kullanıyorum sürekli..daha ne yapılabilir ki?
    bence bir sıfır eksiği var o rakamın Toyota için; yani 100.000 değil 1.000.000 km olmalı :)
  • arkadaşlar bende yeri gelmişken bişy sormak istiyorum,volvo c30da bulunan 177hp 400 torkluk D4 motor hakkında bilgi verirmisiniz,kim yaptı,supercharger veya turbo varmı gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackEmperor

    Öncelikle Merhaba ilk alıntı yaptıgın arkdaş 2500 devir demiş ama bu devir dizel motor için orta yüksek bir devirdir. Yani düşük sayılmaz :) 2500 den asagı vites değiştirmek aksıne yakıt ekonomini artırır. dün diğer bir konuda yorum yazmıştım ki bulunca buraya ekleyecem. Benim aracım manuel 1.4 D4D ve aşagıda verilen devir aralıklarıyla benım kişisel kullanım verilerim neredeyse 100 % uyusuyor. buda aracımı dogru kullanıyorum mansına gelir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BlackEmperor




    Dizel motorlarda max torq devirinin altında dip gaz yapmak sakıncalıdır. onun dısında ne kadar düşük devirde gittiğinze göre değişir. Zaten bir devirden sonra ki genelde 1300 civarı motor titremeye başlıyor ister istemez rahatsız oluyorsunuz. Max torq devri motorun en VERİMLİ çalıştığı devir olmakla birlikte corolla d4d ler için 1800 devirdir Kendi aracımı kullanırlen( 2007 HB D-4D ) 1500-2300 devir arası giderim yuksek devir cevirmek dizel araçlarda bi mana ifade etmez sadece aracınızın yiyeceği olcude gaz pedalına basmanız lazım Ayrıca yük durumuna göre de devir aralıkları değişir benım verdıgım deger motor ısınmışken ve tek kişi seyir halinde kullandığım devirdir.

    5. vites 1400-1600 arası yaklaışk 65 km bir hızla 3,5 lt yakarak hava sıcaklıgının 18 derece olduğu koşullarda her gun işe gidip gelirken sabit hızda elde ettiğim degerlerdir...

    Tekrar ediyorum dizel aracınızı kullanacagınız en verimli devir aralıkları max torq devri nın az aşağısıdır. Cok aşagıya inerseniz hem yakıtı duzgun yakamaz erken kurum bağlanıza sebep teşkil eder


    Son olarakta rodaj aşamasını geçmiş takriben 2000- 5000 km yol yapmış bir aracı istediğiniz kadar zorlayın o motor daha fazla acılmaz. yani demek istediğim su ilk alınan araçlarda rodajı temiz ve sağlıklı yaptıktan sonra yüksek devir cevirterek ancak motor ömründen yersiniz

    Saygılar



    Tekrardan özet gecmem gerekirse dizel araclarımızın max verimlikte calıştıgı devir 1800 devirdir vites değiştirriken bu deviri biraz gecip 2300 e kadar gecip vites değiştirirseniz gene 1600 devirden asagıya duşmeden motorunuzu sürüekli max verimlikte calıştırabilirsiniz. bu dediğim motor ısınmışken normal hava koşullarıda arac yuksuzken elde ettiğim değerlerdir. Yük, yol hava durumuna gore daha yüksek devir cevirttirmek gerekebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gakbas

    Yeni nesil Corollada vites değiştirme devri geldiğinde vitesi artırıp azaltmanı tavsiye eden yukarı veya aşağı ok gösteren bir ışık yanıyor, bu ışık genelde düz ve aşağı eğimlerde 2100-2200 arası, rampalarda 2500 gibi devirlerde yukarı ok yanıyor, devir düştüğünde de düzde 1500-1600 devirlerde, rampada 1800-1900 devirlerde aşağı ok yanıyor. Kullanım klavuzunda da en ekonomik kullanım için bu uyarıları dikkate almamızı istiyor. Sizce bu değerler Toyota tarafından neden böyle tespit edilmiş, firma motorlarına zarar verecek devirleri önermez herhalde, en azından markasına zarar gelmesini istemez. Ama forumları takip ediyorum genelde bir 2500 devir söylentisi var ve durmadan devirli kullanılmasını öneriyorlar. Eski tip dizel araçlarda böyle bir durumun olduğundan haberim var, acaba YENİ NESİL DİZEL ARAÇLARI ESKİ TİP ÇOĞU DA KAMYONCULARIN ve MİNİBÜSÇÜLERİN ve de TİCARİ ARAÇ(çoğu Ford Transit) KULLANICILARININ TAVSİYELERİNE GÖRE mi kullanıyoruz diye de aklıma gelmiyor değil. Motordan çok anlamam ama bir önceki Paliomu 47000 de sattım saat gibiydi, ayrıca turbosu da bastım mı hissettiriyordu. İmzamdaki aracıma da 20000 kmdir biniyorum ve toyotanın vites değiştirme uyarılarını dikkate alarak sakin bir şekilde kullanıyorum. Acaba yanlış mı yapıyorum.

    Yakıtımı genelde aynı yerden ve fulleyerek alıyorum, bu fullemenin ne gibi bir yararı var onu da açıklarsan sevinirim, çünkü bazıları da fullediğinde gereksiz yük taşıyarak yakıt sarfiyatın artar diyor ve yarım deponun en ideali olduğunu savunuyor...

    Şimdiden cevaplayan herkese teşekkür ederim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
    1- 3000 devri geçirmeyeceksin
    2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
    3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
    4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
    5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

    Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...







    böyle bir başlığın olduğunu yeni görüyorum. "dizel aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilen ilk kişisiniz". kimseye anlatamıyorum şu devir meselesini. benzinli motor gibi kullanıyorlar dizelleri. aracınızı bu şekilde kullanırsanız rekora imza atarsınız bence. müzelik bir aracınız olmuş olur güle güle günlerde kullanın aracınızı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    dizel kullanıcısı olarak altın yumurtlayan tavuğumdan çok memnunum. memnuniyetin devam etmesi için
    1- 3000 devri geçirmeyeceksin
    2- Eurodizeli merkezi bir yerden aynı bayiden fullüyerek alacaksın.
    3- Ani kalkış ve durma yapmıyacaksın.
    4- Bakımlarını kesinlikle aksatmayacaksın.
    5- Çok düşük devirde vites değiştirmeyeceksin(ort 2500 devir)

    Sonrada yakıtı düşünmeden uzun uzun km yapacaksın,pikniğe giderken yakıtı düşünmüyeceksin km rede benzinli motara göre yaptığın karın keyfini çıkaracaksın...




    Evet bende arkadaşa aynen katılıyorum. Dizel motorlarda sınır yoktur. 5.000 km. de motor bitiren de gördüm, 550.000 km. de orjinal motoru anahtar değmeden kullanan da. Tamamen kullanımla ve bakımla alakalı birşey. En iyi vites değiştirme aralığı 2.500-2.800, seyir devri ise 2.000-2.2000. Aldığın yakıt iyi ve bakımları da aksatmıyorsan (özellikle hava filtresi) o motor milyonu bile görür.....




  • arkadaşlar merhaba,

    bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

    dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

    Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

    yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    arkadaşlar merhaba,

    bende geçen hafta 75.000 km'de ERA CRDİ aracımı satarak bugün 2006 1.4 d4d sedan Corolla Terra MTM aldım, araç 100.000 km'de

    dizel araçlarda ve özellikle toyotada otomatik vites kullanım tavsiyeleriniz nelerdir? aracıma enjektör temizliği yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz?

    Toyota hep kullanmak istediğim bir araçtı çok sevinçliyim, umarım memnun kalırım, Corolla forumu bulamadım, aynı aracı kullananların yorumlarını okumak isterdim ama bir başlık yok...

    yorumlarınızı bekliyorum. ilginize ve desteğinize şimdiden teşekkürler...
  • Dizel motorların ömrü benzinli motorlardan her koşulda daha uzundur. Periyodik bakımları yapılan ve hoyratça kullanılmayan dizel motorların çoğu sorunsuzca 500 bin km yi devirir. Heleki bu Toyota ya da Isuzu tarafından üretilmiş bir dizel motorsa 1 milyon km yi devirmek şaşırtıcı değildir. Zaten yolcu otobüsleri ve Isuzu kamyon-kamyonetlerin çoğu 1 milyon km den sonra rektefiye yaptırmaktadır. Burda bir şeyi daha düzeltmek isterim Fiat'ın ürettiği kusursuz dizel motor multijetler GM il geliştirilmemiştir. Tamamen Fiat'ın geliştirdiği bir motordur. Ancak daha sonra GM , multijet motorun geliştirilmiş bir modelini Fiat'tan satın olarak Opel-Vauxhall araçlarda kullanmaya başlamıştır.
  • bende bir tofaş kartal var 400 bin den fazla yol yaptım ortalama 100 binde motor rektefeye veriyorum sorun kalmıyor,kaldı ki dizel motorlar 1 milyon kilometre yine gider yeter ki bakımını ihmal etmeyelim.
  • benim eşimin 2005 corsa aracı 213 k da ve normal bakım dışında hiç sorun yaratmadı.benim 2009 c180 blue 71,000 de 1 kez yolda bıraktı mazot pompası gitti garantiden değişti 54,000 de ,1 kez daha yolda bıraktı beyin arızası oldu,20 gün arabasız kaldık.vergi indiriminde araç alalım dedik aldığımdan beri problem hep oldu.Marka kadarda şans gerekli.
  • BIR ARKADASIMIZ FORUMDA LAGUNA 1.5 D.C.İ LER HAKKINDA LAF ETMIS DURMUS AMA 240 NEWTON TORK URETEN BIR MOTORDUR SEHIR ICINDE BILE COK YUKSEK HIZLARA CIKABILEN BIR MOTORU VARDIR BIRDE TIPSİZ FALAN DEMIS AMA BENDEDE SL EXECTUVE MODELI VAR 2.0 D.C.İ TRIPTRONIK 1.5 LEERDE TRIGER ZINCİRİ VARDIR FAKAT 2.0 DCI LERDE ZİNCIRLIDIR MOTOR 1.5 D.C.İ I DA BEN RACIMI ALMADAN ONCE TEST ETMISTIM BODRUMDA GERCEKTEN YOLDAN ARACIN İZİNİ BOZMAK ZOR VE COK SESSİZ BIR MOTORDUDA, LUTFEN ARACLARI KARALALAMADAN ONCE BIRSEYLERİ BİLELIM ORTAYA ÖLE KONUSALIM ARKADASLAR SONUCTA HEPİMİZ FORUMCUYUZ KİMSE KİMSENIN KALBİNİ KIRMASIN LUTFEN BIRDE LAGUNAYA COK TIPSUIZ DEMIS 2010 COROOLLAMI TİPİ SUPER HAHH!!!!!! HAYIRLI GUNLER KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DILERIM HERKEZLERE GORUSMEK DILEĞİ İLE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1drader


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Ankara da taksiciler arasında çok yaygın bir iddia olsada kesinlikle katılmıyorum.

    Dizel motorlarda kullanılan materyaller benzinli araç motorlarından daha dayanıklı olduğu ve benzeri sebeplerden dolayı maliyetleri yüksek zaten.

    Özellikle 1.3 multijet lerin 30bin km den sonra arıza çıkarmaya başladığı yaygın bir Ankara efsanesi,bu yüzden çoğu taksici mj Albea larını elden çıkarıyormuş.


    marka vermeyecektim ama multijetlerde oluyormuş diye duymuştum. adam 100000 de motora sokmuş. toyotada 100000 komik bencede ama denilen küçük hacimli dizel problemi. motor 20000 lerde yeni açılıyor dememe rağmen abimiz ısrarla yaşayan benim oldu marka model farketmez dedi.sen toyota kullanmadın diye hava bastım gerçi fanatiğim malum ama içime de kuşku düştü yani..


    Bak şimdi benimde aklım karıştı;

    Multijet ilk çıktığında yapılan açıklamalarda "teorik ömrü 250bin km" deniyordu. Bunun manası nedir o zaman?

    1) "4*4 lük kullanılsa 250bin km yapabilir bir ihtimal" mi yoksa
    2) "Minimum 250bin km yapabilir" mi?

    Görüşlerime göre;

    1) 250bine kadar ömür biçilmişse 100bin km civarlarıda can sıkıcı problemler ufak ufak başlamış olabilir.
    2) Minimum 250bin km yapabilir deniyorsa bende "evet mazot yağlayıcı özelliğe sahip olduğundan benzinliye göre avantajlıdır ancak küçük hacimden yüksek güç alınması yüksek basınç gerektirir buda dezavantaj" derim.

    Ben küçük ve yüksek güçlü dizel motorların büyük hacimli ama güç/hacim oranı düşük motorlardan fazla risk altında olduğunu ama 100bin km gibi rakamlarda problem çıkartmayacağına -özellikle Toyota D4D serisi için- eminim.


    2005 doblo kullanıyorum,0km aldım şu anda 250.000 km de

    şimdiye kadar; 1 hava debimetre, 2 takım kızdırma buji, 1 takım triger zinciri, 1 su termostatı değişti.

    350.000 hedefim var.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.