Şimdi Ara

TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
6
Favori
152.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merak ediyorum tırın vitesi nasıl kullanılıyor.
    öncelikle şunu belirteyim araç daf cf 85 430 modeli

    vites kolununun bir arkasında bir de yanında iki tane mandal var.bunlar ne işe yarıyor?
    diyelim 6. vitese taksi sürüyomuş gibi geldik.vitesi 8-9-10.. viteslerine nasıl geçiricez?
    birde aracı geri vitese nasıl geçircez.?

    şimdiye kadar hiç tır sürmedim.sorularım bunlar.
    teşekkürler



  • Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
    bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
    bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??
    ali madalı çevirince 1.vitesin olduğu yer ve diğerleri heralde komple seri vitese geçiş yapmakta deymi 5,6,7,8 diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeNgİzHaN.

    ali madalı çevirince 1.vitesin olduğu yer ve diğerleri heralde komple seri vitese geçiş yapmakta deymi 5,6,7,8 diye..

    Alıntıları Göster
    evet aynen öyle bide arkadaşın dediği arabada buçuk var her vitesin bir buçuk vitesi var yani 1 ile 2 nin arasında bir vites oluyor mesela 8 le geliyon vites düşürücen 7 yerine ilk olarak buçuk çekiyorsun
    7 buçuk oluyor buda daha fazla çekiş kuvveti ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    evet aynen öyle bide arkadaşın dediği arabada buçuk var her vitesin bir buçuk vitesi var yani 1 ile 2 nin arasında bir vites oluyor mesela 8 le geliyon vites düşürücen 7 yerine ilk olarak buçuk çekiyorsun
    7 buçuk oluyor buda daha fazla çekiş kuvveti ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor...

    Alıntıları Göster
    peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
    bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

    ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

    edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
    kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomiken -- 29 Ocak 2008; 14:25:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
    bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

    ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

    edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
    kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

    Alıntıları Göster
    benim koyduğum scania nın vites sistemi bunda buçuk yok zaten senin dediğin dafta yandaki düğme aktarma düğmesi öndekide buçuk buçuk vitesi tabi her zaman kullanmana gerek yok boşken falan fark etmez bi c vitesi demişsin oda karınca vitesi yani rampa kalkışlarında falan kullanılır yani ağır devir bi vites arabanın c yle çıkmayacağı pek bi yer yok gibi birşeydir. aktarma mandalını kullanmak içinde durmak gerekmiyor 4. vitesten 5 e geçerken debriyaja basarak mandalı II konumuna getirip 5. vitese girer
    hadi kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    benim koyduğum scania nın vites sistemi bunda buçuk yok zaten senin dediğin dafta yandaki düğme aktarma düğmesi öndekide buçuk buçuk vitesi tabi her zaman kullanmana gerek yok boşken falan fark etmez bi c vitesi demişsin oda karınca vitesi yani rampa kalkışlarında falan kullanılır yani ağır devir bi vites arabanın c yle çıkmayacağı pek bi yer yok gibi birşeydir. aktarma mandalını kullanmak içinde durmak gerekmiyor 4. vitesten 5 e geçerken debriyaja basarak mandalı II konumuna getirip 5. vitese girer
    hadi kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



    DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


    DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR
  • bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GONDOR-01

    ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



    DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


    DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: GONDOR-01

    ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



    DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


    DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR





    bende yok demedim zaten dikkatli bakarsan anlarsın
    c vitesi karınca vitesidir yani çıkılamayacak rampalarda c vitesi daha rahat kalkış ve kullanım sağlar. geri vitesle alakası yoktur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    quote:

    Orjinalden alıntı: GONDOR-01

    ALİHUN KARDEŞ YANLIŞIN VAR



    DAF CF 430 DA TAKVİYEDE VAR BİZDE DAF CF 430 2 TANE


    DAF IN VİTESİNİN YANDAKİ MANDAL TAKVİYEDİR ÖNDEKİ MANDAL İSE AKTARMADIR ZATEN DAF LARDA DA C VİTES YOKTUR





    bende yok demedim zaten dikkatli bakarsan anlarsın
    c vitesi karınca vitesidir yani çıkılamayacak rampalarda c vitesi daha rahat kalkış ve kullanım sağlar. geri vitesle alakası yoktur...

    Alıntıları Göster
    tamam sağol bende alacağımı aldım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemred

    tamam sağol bende alacağımı aldım..

    Alıntıları Göster
    ALİHUN KARDEŞ SENDE BENİ YANLIŞ ANLAMIŞSIN BEN ŞUNU SÖYLEDİM DAF CF 430 LARDAKİ VİTESİN YANINDAKİ TAKVİYEDİR ÖNDEKİ İSE AKTARMADIR

    (SEN İSE DEMİŞSİNKİ ÖNDEKİ TAKVİYE YANDAKİ AKTARMA) BU YANLIŞ KARDEŞ DAF LARDA BÖYLE DEGİL BENİM DEDİGİM GİBİDİR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GONDOR-01

    ALİHUN KARDEŞ SENDE BENİ YANLIŞ ANLAMIŞSIN BEN ŞUNU SÖYLEDİM DAF CF 430 LARDAKİ VİTESİN YANINDAKİ TAKVİYEDİR ÖNDEKİ İSE AKTARMADIR

    (SEN İSE DEMİŞSİNKİ ÖNDEKİ TAKVİYE YANDAKİ AKTARMA) BU YANLIŞ KARDEŞ DAF LARDA BÖYLE DEGİL BENİM DEDİGİM GİBİDİR

    Alıntıları Göster
    ya açıklayıcı olmuş boşver...resim zaten herşeyi anlatıyor...saol paylaşım için.iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    ya açıklayıcı olmuş boşver...resim zaten herşeyi anlatıyor...saol paylaşım için.iyi forumlar

    Alıntıları Göster
    evet resim gayet açık
    quote:

    Orjinalden alıntı: _AutoCad_

    ya açıklayıcı olmuş boşver...resim zaten herşeyi anlatıyor...saol paylaşım için.iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemred

    bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??
    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


    c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
    birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.jackal

    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


    c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
    birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.

    Alıntıları Göster
    bilgiler için saolun
    quote:

    Orjinalden alıntı: the.jackal


    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


    c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
    birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemred

    bilgiler için saolun
    quote:

    Orjinalden alıntı: the.jackal


    quote:

    Orjinalden alıntı: aemred

    bende merak ediyordum konu açacaktım dedim bi forumlara bakıyım belki vardır açan açan ve yorum yapan herkeze teşekkür ederim..
    benimde ayrı bir sorum var c vitesi nasıl bir vites geri giderkende takılabilir mi ileri giderken hangi vitese yakın hangi hızlardayken takılmalı??


    c vitesi senkromeçsizdir. c ye takacağınız zaman ileri veya geri gittiğiniz farketmez tamamen durmanız gerekir (geri vitese takarken olduğu gibi).
    birde buçuk düğmesine bastığınız zaman vitesin buçuğa veya düze geçmesi için sadece debriyaja basılması yeterlidir, ama aktarma düğmesine bastığınız zaman şanzımanın kademe değiştirmesi için vitesin boşa alınması şarttır.



    Alıntıları Göster
    bilgiler için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    bilgiler için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    ya bu 935 deki özelik harika 5.vitesle giderken devri düştüğü zman hemen 4.vitese çekebiliyosun musluğu çevirerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
    bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??



    Abi Scania nın Yanında mandaL var ona bastığında göstergede aşağı doğru bi ok çıkıyor ve ışık yanıyor yni buçuk içn bekliyor misali debriyaja bastığında tıkıtık dio :D yeşil sönüyo buçuk atıyor

    Öndeki mandaL da dediğiniz gibi ztn Scania Man Gerisi yaLan
  • vaLLa ortak Alacan Yanına bi şöföR yolda sana her şeyi anlatır zaten Babam Tırcı meseLa Yakında tır aLcaz inş. Ben onla KAyseri-İst.yaptım ona bakarak her şeyi öğrendim Denemeden Olmaz Ama Scania Man Gerisi YaLAn Diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    arkadaşlar merak ediyorum tırın vitesi nasıl kullanılıyor.
    öncelikle şunu belirteyim araç daf cf 85 430 modeli

    vites kolununun bir arkasında bir de yanında iki tane mandal var.bunlar ne işe yarıyor?
    diyelim 6. vitese taksi sürüyomuş gibi geldik.vitesi 8-9-10.. viteslerine nasıl geçiricez?
    birde aracı geri vitese nasıl geçircez.?

    şimdiye kadar hiç tır sürmedim.sorularım bunlar.
    teşekkürler

    Abi binersin aRabaya GeneLDe uzMan ŞöförLer Vitesi boşta brakır o yüzDen debriyaja fln basmadan kontağı çevirir çalıştırırsın ama yok ben her ihtimale karşı basim dersen bas...

    Araba Çalışınca eğer 20 saat vb. süre beklediyse havanın dolmasını beklersin 5 dk. civarında sonra geneLde orda stop işareti olur o kalkınca hava dolmuş demektir EL Frenini kaldırırsın asıL iş şimdi başlıyor
    Vitesi ataRsın KaLktı mı araba tmm iş kolay sonra 15 20 devirleri arasında vites değiştirirsin


    Viteste 2 mandaL olur(Scania dan bahsediyorum)

    Öndeki manDaL 4'e Kadar geLdiğinde mandaLı KaLdırırsın debriyaja geri basarak takviye yaparsın sonRa işte 8 e kdar yükseltirsin resimde gördüğün gibi

    Yandaki mandaL buçukludur onu arabayı sürerken düşürmek için yaparsın ona bastığında göstergede yeşil ışık yanar yani buçuk bekliyor gibi düşünürsün debriyaja bastığında buçk düşer..İşte böyLe giderSin SoLLamaLarda vitesi düşür devir yükselsin kökle gazı :D solla Aman Dikkat KAza bela verMEsin aLLAH
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.