Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (367. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternette kargo dahil 52tl ye mahle yağ filtresi buldum alacağım aynı yerden hava da alayım dedim BluePrint marka filtre var araştırdım bunları buldum denemeye değer sanırsam

    bilstein group, üretici ve tedarikçi olarak yüksek kalite ve üstün deneyimini müşteri memnuniyeti ile birleştirir. febi, SWAG ve Blue Print gibi saygın markaları tek çatı altında toplayan bir aile şirketi olan bilstein group, 55,000'den fazla yedek parçayı bağımsız satış sonrası pazarına sunar. bilstein group'un etkileyici ürün gamını ve güvenilirliğini siz de tecrübe edin.
  • @kadirbilici
    quote:

    merhaba bizde aynı problemi yaşıyoruz...bujilerde değişti ama..yine de yokuşta bayılıyor araç..130-140 la giden araç yokuşta 60 a kadar düşüyor..otomatik bu arada..bir de gösterge panelinde sadece hız göstergesi çalışmıyor..bir tümsek veya cukura gelince tekrar çalışıyor..düz yolda tekrar sıfır gösteriyor..halbuki araç hareket halinde...araç gaziantep de bir kaç anlayan ustaya gösterdik ama netice alamadık..bu sorunlar ile alakalı bir tecrübeniz varsa öğrenmek isterim..(2003 model s40 1.8 otomotik)


    Hocam öncelikle bujileri hangi marka taktınız? Ve araçta LPG var mı? Arıza lambası yanıyor mu?
    Gösterge sorunu da büyük ihtimalle arkadaki kablolarda temassızlık yüzündendir. Söküp geri takınca düzelebilir. Denemek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 17 Nisan 2019; 20:42:44 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    bujilerin hangi marka olduğunu hatırlamıyorum...(!!tavsiyeniz nedir?)..2 yıl filan oldu..araç lpg li..arıza lambası olarak da sadece ABS lambası yanıyor..servise götürdüm abs de sorun yok sadece lpg li araçlarda bazen böyle ışığı yanabiliyor dedi...gösterge için de arka tarafta kablo demişsiniz tam olarak nerde..ustaya tarif edeyim..bu sorun için gittiğimde ön tekeri söküp bakmıştı..kablo filan göremedim bu arabalarda bu arıza kronik deyip savmıştı..
  • kadirbilici K kullanıcısına yanıt
    Bazı araçlarda lpg sonrası esp-asr lambası yandığını duymuştum ama bizimkilerde böyle bir sorun olduğunu sanmıyorum. Çoğumuzun aracında lpg var ve lamba yanmadan kullanıyoruz.

    Aklıma @yavuz’un aracı geldi, arıza lambası yanmasın diye gösterge sökülüp ampulü çıkarılmıştı. Aracın geçmişini bilmiyorsanız belki böyle birşey yapılmıştır. Durum biraz belirsiz, benim aklıma 2 kontrol seçeneği geliyor. Benzindeki gidişini kontrol edin derim, bir de elm cihazı ile arıza kodlarını kontrol etmenizi öneririm.
  • kadirbilici K kullanıcısına yanıt
    Bujilerde orjinal öneririm. Veya orjinale üretim yapan Eyquem marka. Eyquem için link:https://www.zntyedekparca.com/s40-v40-buji-turbosuz-araclar-icin-adet--pmu4468

    Bu arabalarda ABS ile lpg'nin bir ilişkisi yok. Gittiğiniz usta da volvo ustası değil sanırım, bu arabalarda ABS ile alakalı kronik bir sorun da yok çünkü.
    Göstergeyi sökmek gerekiyor kablolara erişebilmek için. Önce çerçeve ardından göstergenin kendisi çıkıyor.
    Yokuşta güçten düşme için öncelikle ateşleme sisteminin komple incelenmesi gerek. Bujiler ne durumda, bobinler ve kablolar sağlam mı? Ve bu çekişten düşmeyi benzinde de yapıyor mu?

    Benim tavsiyem arabayı volvo ustasına götürmeniz. Başka ustalar anlarım dese de çoğu, detaylara püf noktalara hakim değil. En önemlisi arabayı bilgisayara bağlamak için gerekli cihaza sahip değiller. Volvo özel servisinde aracı DICE cihazına bağlatın, varsa bütün arıza kodları çıkacaktır. Parça değişimi gerekirse de ucuza kaçmayın yoksa sorunların ardı arkası kesilmez. Buji kablolarında mesela orjinale üretim yapan marka bougicord'dur. Pahalı ama tam anlamıyla ömürlük kalitede.
    Bu arabalar ucuz, yan sanayi parçaları sevmiyor. Öbür taraftan, iyi parça takıldığında da onlarca sene sorunsuz götürme potansiyeline sahipler.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    tesekkürler yorum için..parçaları ankara znt den sipariş etmiştim..siz yazınca hatırladım..gaziantep de tam anlamı ile ustası olduğu söylenemez..ama yinede söylediklerinizi usta ile paylaşayım..benzinde de düşüyor(tabi lpg kadar değil) ama hissedilir derecede düşüyor
  • kadirbilici K kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi öncelikle aracı bilgisayara bağlayıp arıza kodlarına bakıp ona göre hareke geçmek daha doğru olur. Ama ilk aşamada ateşleme kontrol edilmeli bence. Bütçe müsaitse 4 eyquem buji alarak deneyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Nisan 2019; 16:17:34 >
  • @kadirbilici hocam ateşleme sorunu var gibi gözüküyor. Bir de kompresyon testi yaptırırsanız iyi olur. Sibopların durumu felan ortaya çıkar. ateşleme haricinde onlardan da yapabilir diye düşünüyorum.etrafta volvo özel servisi hatta yetkili serviste olabilir en azından bilgisayara bağlatırsanız doğrudan hatalar gözükür.

    @nacker hocam geçen bahsettiğin araba(v40) 55 e düşmüş.Favorilere eklemiştim .Bir de sahibi açıklamada atar yapmış (:



    Bu arada Benim arabayı rota sokmam lazım. Arka kısa denge kollarını değiştirdiğimde farketmemiştim. Geçen gün aracın sol arka tekerinin hafif dışa doğru olduğunu gördüm. Arka sağda gayet düz duruyordu. Hem aks körükleri ve direksiyon körüğü değişirken önlerde bozulmuştur.Aks kafaları felan da çıkarılıyor malum direksiyon körüğü için.
    Direksiyonu bıraktığımda hafif sola çekme oluyor gibi. Buna rağmen sorunsuz şekilde 110-120 gidebiliyorum.
    Konusu geçmişti ama bildiğiniz düzgün rot ayarı yapan varsa anadolu yakasında bir ara uğruyayım.




  • Göreceğiz bakalım satabilecek mi o fiyata.
  • arkadaşlar,

    bugün yaza hazırlık niyetine klimayı test etmek istedim.

    başlangıçta sıkıntı olmadı ancak bir süre sonra birkaç saniyelik "gazda takılı kalma" ve devirin yükselmesi sekanslarına yakalanmaya başladım. örneğin gazdan ayağımı çektikten sonra araç yavaşlamaya başlıyor ancak sonrasında araçta birkaç saniye süreyle devir artışları oluyor ve araç hızlanmaya çalışıyor sonra kesiliyor. ya da vites boştayken sanki aragazı veriyormuşum gibi devir birden 2500 civarını görüyor sonra normale dönüyor.

    bu dalgalanmanın sebebi nedir? nasıl çözerim?
  • minae M kullanıcısına yanıt
    Sorun rolantı valfındeymıs gibi geldi bana. 
    Benzer sorun bende de vardı, yalnız benimki dalgalanma yapmıyordu, 1100devıre sabıtlenmıstı rolantı. Düzelir belki diye sokulup temizlendi, bu sefer de 1400 devirde takılı kaldı. İlk etapta temizlemeyi deneyebilirsiniz belki. 
  • Arkadaşlar merhaba. Benim sol arka cam önce çıtır öıtır yaptı ve 4 parmak kala takıldı yukarı doğru çıkmıyor, aşağı ise 2 parmak daha iniyor orada kalıyor. Ben elimle bir şekilde kapattım ancak sanırım tellerinde bir sıkıntı var. Başına gelen varmı bu şekilde. Kaç para sıkışmıştır acaba. Sadece teli değiştirmek yeterli olurmu yoksa mekanizma komple mi değişiyor. Varmı fikir sahibi olan?
  • @kadirbilici
    Aracınızdaki kilometre ibresinin çalışmaması ve ABS lambasının çukurlara girip çıkınca yanıp sönmesinin nedeni genellikle ABS beyninin elektronik kartındaki lehim çatlaklarından meydana gelirmiş .ABS beyni maalesef biraz pahalı. iki alternatifiniz var, ya çıkma bir ABS beyni alacaksınız yada ABS beyni tamiri yapan birini bulup tamir ettireceksiniz. bence tamir işine hiç girmeyin.Sonuçta güvenliğinizi tehlikeye atmaya değmez.
    not: ABS lambası yansa da freniniz tutacak fakat panik frenlemelerde ABS devreye girmeyecektir.

    Kaynak:Bilgiler Ankara şaşmaz sanayisinde EF1 volvo İbrahim ustadan alınmıştır.
  • Son günlerde dikkatimi çeken bir durum oldu. Araba güneşin altında kaldıysa ve içerisi çok ısınmışsa, binip klimayı açınca otomatikte tam güçte üflemeye başlıyor, doğal olarak. Ek olarak bir süre sonra iç sirkülasyonu kendi kendine aktif ediyor. Acaba içeriyi hemen sogutamadigini anlayıp kendisi mi açıyor yoksa kafayı mı yemeye başladı?. Sirkülasyon ışığı yanmıyor bu arada, motorun çıkardığı "tık tık" sesinden anlıyorum aktif ettiğini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Son günlerde dikkatimi çeken bir durum oldu. Araba güneşin altında kaldıysa ve içerisi çok ısınmışsa, binip klimayı açınca otomatikte tam güçte üflemeye başlıyor, doğal olarak. Ek olarak bir süre sonra iç sirkülasyonu kendi kendine aktif ediyor. Acaba içeriyi hemen sogutamadigini anlayıp kendisi mi açıyor yoksa kafayı mı yemeye başladı?. Sirkülasyon ışığı yanmıyor bu arada, motorun çıkardığı "tık tık" sesinden anlıyorum aktif ettiğini.
    Otomatik klimanin faydalari galiba 😂benim aracta olmadigi icin yorumsuz birakiyorum
  • Öncelikle böyle güzel bilgiler paylaştığınız için teşekkür ederim.
    Affınıza sığınarak konuda çok fazla mesaj olduğu için okuyamadım ve siz S40 sahiplerine bir kaç sorum olacak.
    Cesaret alıp Volvo S40 almaya karar verdim. Dediğim yanlış anlaşılmasın sadece piyasa arabalarından bu araca yönelmek ben gibi kullanıcılara cesaret gerektiriyor. Öyle fazla apaçi karakterli bir insan olmadığımdan ve boyut itibariyle xl versiyon olmamdan mütevellit bu kararı kendimce pekiştirdim. 1.94 boya sahibim.

    Lafı uzatmayayım ve sorulara gelecek olursam;

    1- Öncelikle bu aracın Manuel vites olanını tercih edeceğim. Nedeni ise otomatik viteste çıkabilecek arızalarla başa çıkarmayacağım için ve maddi gücüm yetmeyeceğinden dolayı. Ancak yinede içimde bir tereddüt var otomatik tercih etmeye yönelik. Otomatik şanzımanları nasıldır bu araçların ve arıza oranı nedir?

    2- Tercih edeceğim motor seçenekleri kafamda 1.8 ve 2.0 motorlar T4 Hariç. Hangisi benim için sıkıntısız olur ve çıkabilecek sorunlardan daha etkin, makul ve kolay kurtulabilirim? Ve bu iki motor arasında yapılacak tercih en az 3 sene aracı kullanmak kaydı ile olacak. Kolay kolay araç değiştiren insan değilim. Ancak en çok tercih edileni hangisi? Mesela bu motorlarda triger mi kullanılıyor yoksa zincir mi? Sorun demişken bu seçenekler arasında en sorunsuzu hangisidir? Kronik sorunları var mıdır?

    3- Satın alırken aracı nelere dikkat etmeliyim? Tamam, ekspertiz yaptırmadan almam ama belki gözden kaçan bazı şeyler olur ekspertiz nezdinde benim dikkat etmem gereken şeyler nelerdir?

    4- Parça teminlerini nereden yapabilirim? 1.8 ve 2.0 motor arasında hangisinin parçası daha bulunabilir ve makul? Kocaeli'nde bildiğiniz sağlam volvo ustası var mı?

    Bunları bir kardeşinize yardımcı olmak adına cevaplarsanız, çok minnettar olurum. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hburakkocal -- 26 Nisan 2019; 1:54:23 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç dinlemedim ama dediğiniz gibi yapıyorsa da şaşırmam

    Zamanında focus 1’de de havalandırmayı direkt ön cama aldığınızda otomatik olarak klimayı açıyordu ama klima ışığı yanmıyordu. O özellik artık her arabada var ama bizdeki iç sirkülasyonu kapatma olayı daha spesifikmiş.
  • hburakkocal kullanıcısına yanıt
    1yıllık S40 kullanıcısı olarak bildiğim kadarıyla yanıtlamaya çalışayım sorularınızı. (2001 1.8 otomatik)
    S40almak istiyorsanız en uygun ve sorunsuz motor seçenekleri 1.8 ve 2.0. Tercihinizi 2001 - 2004 arası modellerde yaparsanız daha iyi olur. Çünkü araç 2001 den sonra makyajlandı. Sadece kasa olarak değil şaselerde sağlamlaştırıldı.
    Ha bu motorlar basınca uçmuyor ama size yolda güven veriyor.
    Yakıt olarak 1.8 bir tık aşağıda. Lpg de güncel şehiriçi 42 kuruş şehir dışı 30 kuruş.
    Araçlarda triger kayışı var belirli periyotlarla değiştirmek gerekiyor malum.
    Bizim araçlar özellikle elektronik, sensör ve motor parçalarında yan sanayi ürünleri pek sevmiyor. Genel sorunlarda ben de buradan deneyimleyen arkadaşların yorumlarına bakıp alıyorum diyeyim.

    Satın alırken ekspertiz önemli evet ama mutlaka volvo ustasına götürüp baktırmanız gerek. Dice ile pc ye bağladığında problemler net gözükür.
    Ekspertiz kaporta ya bakıp motoru dyno test yapıyor.
    Eksperden bağımsız kompresyon testi yaptırabilirseniz motorun gerçek sağlığını öğrenebilirsiniz.
    Şanzıman sizin tercihiniz. Düzenli bakımları yapıldıysa otomatik alınabilir. Benim araç 265 binde. Şanzımanla alakalı sorunum yok mesela. Alalı neredeyse 15k km kullandım 1 yılda. Ama sorun çıkarında 5-6 bini cebe koymak gerekiyor.

    Kocaelinde bildiğim bir volvo ustası yok malesef. ama bildiğim sağlam ekspertiz yeri var. Airbaglarde işlem var mı şaseler sağlam mı onlara bile bakıyorlar.
    Parça temini çok sıkıntı değil. İnternette bazı firmalar var. Genel olarak onlarda hepsi mevcut.
    Ben de 1.90 boyundayım hocam bindiğimde arkamda 1.70 ortalama kişiler rahat oturabiliyor. Yayla gibi olmasa da iş görüyor genişlik ;)

    Son olarak ikinci el araç almak her zaman risklidir. ekstra 3-4 bin cepte durması gerekiyor hangi aracı alırsanız alın.
    Araç hakkında daha bilgili arkadaşlar mevcut forumda. Onlar da yorumlarını yazacaklardır.




  • hburakkocal kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Dediğiniz gibi şuan S40 almak biraz cesaret işi. Yine de gaza gelip almamak lazım, gerçekten temizi bulunmadığı sürece uzak durmakta fayda var. iç hacim olarak araçlarımız gayet yeterli ama 1,94seniz arka koltuğa oturacak yolcu pek mutlu olmayabilir

    1,6-1,8-2,0-2,0T-T4 otomatik/manuel tüm versiyonları kullanan var aramızda. Ben 2,0T otomatik için yazayım, sorunuz olursa diğer arkadaşlar da cevaplar. Buarada genel öneri 2001 ve üzeri makyajlı versiyonlara bakmanız.

    1. Otomatik şanzıman, eski tip tam otomatik, gayet konforlu, berlirgin bir kronik sorunu yok. Ama yağı değişmemiş-hor kullanılmış olanları riskli, çünkü tamiri baya masraflı. Genel olarak manuel in her anlamda daha masrafsız olacağını düşünüyorum.

    2. Motorların tamamı aynı altyapıyı kullanıyor, triger kayışı var. iyi bakılırsa hepsi çok uzun ömürlü. Turbo motorlar daha keyifli haliyle, ama sorun çıkarma potansiyelleri daha yüksek. Kronik birşey yok ama yaş itibariyle bakım görmesi gereken parçalar çıkıyor. Konu sadece az masraf potansiyeli olacaksa bence atmosferik.

    3. Ekspertiz işinde en önemli konu volvo ustasına göstermek. Çünkü klasik ekspertizde sadece boya ve yürüyen aksam grubu kontrol edilebiliyor. Asıl masraflı olan elektronik-motor-şanzıman grubu gözden kaçabiliyor.

    4. Motor parçalarının tamamı sorunsuz bulunuyor, versiyonlar arasında çok fark yok. Ama ucuz-dandik parçaları pek makbul değil, orjinal parçaların da bazıları pahalı.

    Benim genel tavsiyem belirli bir model üzerine yönelmeyin, hangisi temiz denk gelirse onu alın. Mümkünse uzun süre kullanmış, sahibinden olsun. Yoksa 3-5bin ucuz araçlarda masraf potansiyeli çok yüksek olabilir, o da can sıkar haliyle.




  • hburakkocal kullanıcısına yanıt
    Hoşgeldiniz. Sırayla yazayım
    1-Manuel vites evet masraf çıkartma potansiyeli açısından daha iyi. Ama otomatiklerin de yaygın bir sorunu yok. Benim araç 1.8 otomatik, 300 bin km'yi devirdi geçen ay, yağını değiştirmek dışında şanzımana hiç bir işlem yapılmadı. Gayet de güzel çalışıyor hala.
    Burada şöyle bir durum var. Bu kasa s40'ların otomatiklerini konfor, manuellerini sportif odaklı tasarlamışlar. Yani manuel şanzımanların vites oranları daha kısa. Bu da uzun yolda yüksek hızları biraz konforsuz hale getirebilir. Ama aynı sebepten manuelleri kullanması da daha atik oluyor. Örnek vermem gerekirse. 1.8'in otomatiği 3000 devirde 128-130 gibi bir hızla gidebilirken, manueli 3000 devirde 118-120 falan yapıyor. Bu da konforu ve yakıt ekonomisini bir tık azaltıyor.
    Ama amaç mümkün olan en masrafsız arabaya binmekse manuel'den şaşmayın. Öbür taraftan, karşınıza yağı düzenli değişmiş düzgün çalışan bir otomatik denk gelirse ciddi olarak düşünülebilir.

    2- Bu dönem volvoların bütün motorları(4 silindir s40; 5 silindir s60 ve 6 silindir s80 motorları) temelde birebir aynı(Volvo Modular Engine). S40'da da 1.6'dan T4'e kadar (piston-kol-sübaplar vs. dışında) hepsi ortak parçaları kullanıyor. Tabii model yılına göre ufak değişiklikler olabiliyor parçalarda. Özellikle 2001 öncesi ve sonrası.

    1.8 ve 2.0 arasındaki tek fark silindir hacimleri olduğundan bire bir aynı motorlar denebilir. Kronik sorunları, arabanın çalışmasını etkilemeyen bir kaç ufak şey dışında, yok. Ama her 10-15 senede bir ilgi isteyen iki parça var. VVT kasnağı ve PCV sistemi. VVT kasnağı orjinal olarak en son 1000 tl'ye yakındı. O değişince triger de değişir, işçilikle beraber 2000'e yaklaşır. Yaptırdıktan sonra ise en az 10-15 sene daha sıkıntı çıkarmaz. Tabii hali hazırda değişmiş bir araç alma ihtimaliniz de var.
    PCV sistemi ise doğası gereği zamanla tıkanan bir şey. Kullanılan yağın kalitesi ve bakım aralıklarına bağlı olarak 8-15 senede bir içi dolar, değişmesi gerekir. İşçilikle beraber maliyeti 1000 tl civarındadır tahminim.
    Kronik denmeyecek (çünkü motoru doğrudan etkilemiyor) benzin basınç regülatörü var. Bu 8-10 senede bir bozuluyor genelde. Bozulunca benzin tanka geri kaçtığından ilk marşı tek seferde almaz, 2-3 kere basmak gerekir. İşçilik yok denebilir ama parçanın kendisi absürt derecede pahalı maalesef (en son 400'e yakındı). Tamir etmeseniz de olur yani, sadece sabahları bir değil iki-üç kere marş basarsınız.

    3-Normal kasa-kaporta ekspertizi dışında mutlaka bir volvo özel servisinde kontrol ettirin. Ekspertizlerin dyno sonucuna da güven olmuyor. Volvo ustasına kompresyon testi yaptırın. Böylece motorun sağlığı doğrudan anlaşılır. Ek olarak araç sahibi izin verirse 0-100, 80-120 gibi ara hızlanmalar da ölçülebilir.

    4-Kocaeli'nde volvo ustası bilmiyorum ama ekspertiz olarak -reklam olmasın ama- Tarcanlar var. Youtube'da videoları var, adamlar hakikaten iyi yapıyor işlerini.
    Parçaları biz genelde internetten alırız. Mesela geçen fren disk ve balatalarını aloparça'dan aldım. Motor-sensör parçalarında da genelde ZNT volvo'yu tercih ediyorum. Ellerinde olmayan parçayı da orjinal volvo olarak yetkili servisten temin edebiliyorlar. Bir de volpar var. İnternet üzerinden satışları yok ama telefon ile veya dükkanlarına giderek satın alabiliyorsunuz. Volparın kendisi ithalatçı olduğundan orjinal parçaları daha uyguna alabiliyorsunuz genelde.

    İç mekandaki parçalar genelde ömürlüktür, kronik olarak sorun çıkartanı hiç duymadım ve benim de başıma gelmedi. Fakat benim benzin depo kapağının kilit motoru bozulmuştu geçen sene. Sıfırını bulamadım. Bizim kansız çıkmacılar da 300-400'den aşağı fiyat vermediler. Ebay'den çıkma olarak 5 sterline buldum. 12 de kargosu çıktı, o zamanki kurla 120-130 tl falan tutmuştu. Yani yükte hafif pahada ağır ürünler için ebay de güzel seçenek.

    Fikir vermesi adına yakın zamanda arıza veren ve değiştirdiğim parçaları yazayım
    Bu kış oksijen sensörü bozuldu. Bozulan sensör fabrikanın 2001'de taktığı sensör. Yine orjinalini (NGK) 390 tl'ye aldım.
    Geçen yaz benzin pompası bozulmuştu. Çıkan pompa 2001'den kalma. Bosch marka pompayı 160'a mı ne almıştım.
    Ben de şimdi farkına vardım son 1 senede bu ikisinden başka bozulan bir şey olmadı arabada. Gerisi sarf malzemeleri işte, frenler, filtreler, yağ vs. Orjinal yağ filtresi 100 tl, Meyle(Alman malı) hava filtresi de 55 tl idi en son aldığımda.

    İşin özeti bunlar kaliteli bakıldığı sürece yaşlarına rağmen uzun seneler hizmet edecek araçlar. En sevmedikleri şey kalitesiz yan sanayi yedek parça ve arabadan anlamayan usta. Parça alırken paraya biraz kıyıp, bir de sağlam bir usta bulduğunuzda kolay kolay sıkıntı yaşamazsınız.


    Şimdi aklıma geldi, 2001 ve sonrası araçlara bakın. Ayrıca donanım olarak da biraz dolu olursa daha keyifli olur(otomatik klima, cd çalarlı teyp, deri döşeme yol bilgisayarı vs.). Turbo bakmayacaksınız sanırım masraf potansiyeli açısından. 1.6 da bakmayın bence, kasaya biraz yavaş gelen bir motor. Sizin yerinizde olsam filtrelerim şu şekilde olurdu;
    2001 ve sonrası, tercihen 2003-2004. Sahibinden, bakımlı 1.8 veya 2.0 motor + donanım. Tabii bütçenize göre seçenekler de değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Nisan 2019; 11:18:22 >




  • 
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.