2007 senesinin mesajlarina 2009'da bilgi yazmak guldurucu oldugu kesin :)
Zippo kadin gibidir. Kusturursen verim alamazsin. O nedenle guzel bakman lazim. Oksaman lazim gonlunu. Neler yapman lazim?
1. Hareket cekmekten kacinmalisin. Cunku hareket cekmek kapagi oldurmekte ve PO sesini bogmaktadir. ZIP-PO bildigin uzere kapagin acilim sesidir. 2. Merdane cakmak tasindan oturu tozlanma yapar ve benzin yuzundende yapisir. Bu sebeple Alevin ciktigi yeri ve merdanenin cevresini kulak pamuklari ve kullanilmayan bir dis fircasi ile temizleyebilirsin. 3. kulak pamugu ile yine. kapak icindeki birikmis koyu katrani silmen gerekir. Cunku tiniyi etkiler.Yanliz kapak icinde tlik! sesini veren tini dilciginin acisini bozmaman gerekir temizllerken. 4. Fitil. Cok bilinmeyen bir seydir fitil. Fitil orjinal zippo fitili olmada fayda vardir. Oteki tur fitiller genelde cabuk erir veya alev yukselir. O sebeple fitil basi cok karardiginda bir pilsete yardimi ile yanan kismini cikarip kesmek hem fitilin omrunu uzatir hemde orjinal fitilini bozmazsin. Fakat bu islemi en fazla 2 kere yapabilirsin. Cok kisa fitil benzini cabuk bitirir. 5. Orjinal benzin. Bildigin gibi benzin ucak yakiti. Pİyasada muadil arac benzini yine yakar ama kaliteside, omrude cok cabuk bozulur. Birde her yerde benzin konulmaz. Genelde benzin katkili olur disarda. O sebeple bi teneke alip kendinin doldurmasi mantikli. Dolumu nasil yapicam? Arkasindan acip icine puskurtme yaparak benzin ucundan damlayincaya kadar bu islemi surdurmen lazim. Benzin eger alasimli veya sahte kullanirsan metal kisimlarinda kalici oksitlenmeye sebep olabilirsin. 6. Eger tek Zippo sahibiysen ard arda benzin koyup kullanmak aleti yipratir. Bu sebeple kullandiktan ve benzini bittikten sonra birkac gun kapagi acik sekilde hava aldirman ve kullanmaman gerekir. 7. Dusurmek. Bu dusunulmesi gereken en son seydir. Ama dusurdun diyelim. ilk bakman gereken kapak olmalidir. Kapakta bukulme varsa veya one kayma dikkatlice duzeltmelisin. 8. Tas. Kullandigin tas Zippo'nun ozel gold tasi olmalidir. Disi sari olan. Tek cakimda yakabilecek ozellikte olmasi lazim. Alternatif olarak Avustralya mali taslar var. Ayni kalitede patlayan onlari kullanabilirsin. Ama dikkat et tas eridikten sonra merdane arasina kacabiliyor. Tas sorunu cekmemek icin bir tane tas fazla sekilde kece altina yerlestirebilirsin ve bittigi zaman ordan cikarip takabilirsin. 9. Bitmis benzinli cakmagi bosuna cakma. Ozellikle benzini bitti, bitiyor bi durumdaysa. Cunku fitil ucunda gereginden az benzin oldugu icin tastan cikan parcaciklar fitili patlatir pata pata ve fitili oldurursun. 10. cakmagi tasidigin cepte mumkunse sert cisim ( bozuk para, anahtar, kalem ... vb ) gibi seyler bulundurmamaya gayret et. Bosa gozunun takilacagi cizikler yapmamis olursun. 11. Cakmagi Blue jeanlerin zippo ceplerinde veya ceketlerin cakmak ceplerinde tasima. Cunku kisa cepler oldugu icin duserek kaybetme olasiligin yuksek. 12. Zippoyu baskasina verme. Cakmak istendiginde sen yak ve cebine koy. 13. Prestij olarak dusunulebilir ama zippoya cok nazar deger. Bu sebeple gozunun onunden ayirma. 14. Ruzgarli havalarda sonmedigini dunya alem biliyor. Cakmagi yakip saga sola sallayip sonmedigini kanitlamana gerek yok. Bu hareket fitile negatif omur katmakta ve havalandirma deliklerinin duvarlari isi ile karsilastigi icin genlesme sonucu pinlerinde atma olabilir. 15. Zippo'nun omur boyu olma garantisi oldugunu hatirlamanda fayda var. Ancak dis kasaya degil, ic govdeye bu garanti. Dolayisi ile eger ic govde ile yasadigin bir sorunda govdeyi Zippo orjinal saticisina goturerek degisim yapabilirsin. 16. " Cakmagim bir cakista yanmiyor..." sorusunun cevabi ise su sekildedir olasiliklari. a) Fitili kisa. b) Uygun tas kullanmiyorsun. c) Fitili orjinal degil. e) Uygun benzin kullanmiyorsun. a-) Fitil orjinal ama fitil basi cok kisa durumlarda biraz cekmen gerekir. takribi fitilin tam ucu duvar hizzasina yakin olmalidir. b-) Gold tas kullanmamaktadir. Yerli veya Cin mali taslar iyi parlamazlar. Degistirmen gerekir. c-) Fitil kimisi yanlis takar. Ozel zippo keten bakir alasimli ozel kutusunda satilan fitil ile degistirilmelidir. d-) Katkili veya, orjinal disi benzin yakma kalitesini degistirir. 17. Cok yanik tutmamaya calis. Ac kullan ve kapat mantikli olmalidir 18. Kapagi acip kapatma tespih ceker gibi. Kapakta gevseme vede benzinin ucmasi sonucu olusur.
quote:
Orijinalden alıntı: omerinanc
2007 senesinin mesajlarina 2009'da bilgi yazmak guldurucu oldugu kesin :)
Zippo kadin gibidir. Kusturursen verim alamazsin. O nedenle guzel bakman lazim. Oksaman lazim gonlunu. Neler yapman lazim?
1. Hareket cekmekten kacinmalisin. Cunku hareket cekmek kapagi oldurmekte ve PO sesini bogmaktadir. ZIP-PO bildigin uzere kapagin acilim sesidir. 2. Merdane cakmak tasindan oturu tozlanma yapar ve benzin yuzundende yapisir. Bu sebeple Alevin ciktigi yeri ve merdanenin cevresini kulak pamuklari ve kullanilmayan bir dis fircasi ile temizleyebilirsin. 3. kulak pamugu ile yine. kapak icindeki birikmis koyu katrani silmen gerekir. Cunku tiniyi etkiler.Yanliz kapak icinde tlik! sesini veren tini dilciginin acisini bozmaman gerekir temizllerken. 4. Fitil. Cok bilinmeyen bir seydir fitil. Fitil orjinal zippo fitili olmada fayda vardir. Oteki tur fitiller genelde cabuk erir veya alev yukselir. O sebeple fitil basi cok karardiginda bir pilsete yardimi ile yanan kismini cikarip kesmek hem fitilin omrunu uzatir hemde orjinal fitilini bozmazsin. Fakat bu islemi en fazla 2 kere yapabilirsin. Cok kisa fitil benzini cabuk bitirir. 5. Orjinal benzin. Bildigin gibi benzin ucak yakiti. Pİyasada muadil arac benzini yine yakar ama kaliteside, omrude cok cabuk bozulur. Birde her yerde benzin konulmaz. Genelde benzin katkili olur disarda. O sebeple bi teneke alip kendinin doldurmasi mantikli. Dolumu nasil yapicam? Arkasindan acip icine puskurtme yaparak benzin ucundan damlayincaya kadar bu islemi surdurmen lazim. Benzin eger alasimli veya sahte kullanirsan metal kisimlarinda kalici oksitlenmeye sebep olabilirsin. 6. Eger tek Zippo sahibiysen ard arda benzin koyup kullanmak aleti yipratir. Bu sebeple kullandiktan ve benzini bittikten sonra birkac gun kapagi acik sekilde hava aldirman ve kullanmaman gerekir. 7. Dusurmek. Bu dusunulmesi gereken en son seydir. Ama dusurdun diyelim. ilk bakman gereken kapak olmalidir. Kapakta bukulme varsa veya one kayma dikkatlice duzeltmelisin. 8. Tas. Kullandigin tas Zippo'nun ozel gold tasi olmalidir. Disi sari olan. Tek cakimda yakabilecek ozellikte olmasi lazim. Alternatif olarak Avustralya mali taslar var. Ayni kalitede patlayan onlari kullanabilirsin. Ama dikkat et tas eridikten sonra merdane arasina kacabiliyor. Tas sorunu cekmemek icin bir tane tas fazla sekilde kece altina yerlestirebilirsin ve bittigi zaman ordan cikarip takabilirsin. 9. Bitmis benzinli cakmagi bosuna cakma. Ozellikle benzini bitti, bitiyor bi durumdaysa. Cunku fitil ucunda gereginden az benzin oldugu icin tastan cikan parcaciklar fitili patlatir pata pata ve fitili oldurursun. 10. cakmagi tasidigin cepte mumkunse sert cisim ( bozuk para, anahtar, kalem ... vb ) gibi seyler bulundurmamaya gayret et. Bosa gozunun takilacagi cizikler yapmamis olursun. 11. Cakmagi Blue jeanlerin zippo ceplerinde veya ceketlerin cakmak ceplerinde tasima. Cunku kisa cepler oldugu icin duserek kaybetme olasiligin yuksek. 12. Zippoyu baskasina verme. Cakmak istendiginde sen yak ve cebine koy. 13. Prestij olarak dusunulebilir ama zippoya cok nazar deger. Bu sebeple gozunun onunden ayirma. 14. Ruzgarli havalarda sonmedigini dunya alem biliyor. Cakmagi yakip saga sola sallayip sonmedigini kanitlamana gerek yok. Bu hareket fitile negatif omur katmakta ve havalandirma deliklerinin duvarlari isi ile karsilastigi icin genlesme sonucu pinlerinde atma olabilir. 15. Zippo'nun omur boyu olma garantisi oldugunu hatirlamanda fayda var. Ancak dis kasaya degil, ic govdeye bu garanti. Dolayisi ile eger ic govde ile yasadigin bir sorunda govdeyi Zippo orjinal saticisina goturerek degisim yapabilirsin. 16. " Cakmagim bir cakista yanmiyor..." sorusunun cevabi ise su sekildedir olasiliklari. a) Fitili kisa. b) Uygun tas kullanmiyorsun. c) Fitili orjinal degil. e) Uygun benzin kullanmiyorsun. a-) Fitil orjinal ama fitil basi cok kisa durumlarda biraz cekmen gerekir. takribi fitilin tam ucu duvar hizzasina yakin olmalidir. b-) Gold tas kullanmamaktadir. Yerli veya Cin mali taslar iyi parlamazlar. Degistirmen gerekir. c-) Fitil kimisi yanlis takar. Ozel zippo keten bakir alasimli ozel kutusunda satilan fitil ile degistirilmelidir. d-) Katkili veya, orjinal disi benzin yakma kalitesini degistirir. 17. Cok yanik tutmamaya calis. Ac kullan ve kapat mantikli olmalidir 18. Kapagi acip kapatma tespih ceker gibi. Kapakta gevseme vede benzinin ucmasi sonucu olusur.
Alıntıları Göster
bendede zippo var ama kullanamıorum ateşleme yapmıor yani çakmaya çalıştığımda ses gelior ama ateş yok ne yapabilirim
quote:
Orijinalden alıntı: TwiNChiL
bendede zippo var ama kullanamıorum ateşleme yapmıor yani çakmaya çalıştığımda ses gelior ama ateş yok ne yapabilirim
Alıntıları Göster
zippolardan nefret ederim bu arada konuyu hortlatan arkadaşa saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: dephyr
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
Güzel bilgiler. Birkaç yanlış dışında. Zippo adını kapak sesinden değil, mucidi şahısın zipper(fermuar) kelimesini sevmesi ancak daha önce patenti alındığı için ona yakın bir isim arayıp "zippo" ismini koymasıyla ortaya çıkmıştır. Benzini de uçak benzini değildir.
quote:
Orijinalden alıntı: Slash
Güzel bilgiler. Birkaç yanlış dışında. Zippo adını kapak sesinden değil, mucidi şahısın zipper(fermuar) kelimesini sevmesi ancak daha önce patenti alındığı için ona yakın bir isim arayıp "zippo" ismini koymasıyla ortaya çıkmıştır. Benzini de uçak benzini değildir.
Alıntıları Göster
bir yerde okumuştum bütün iç aksamı boşaltıp çamaşırsuyu karıştırılmış suda bir süre bekletip duruladıktan sonra zamanla oluşan tortudan eser kalmıyormuş ve ilk günkü gibi bir zippoya sahip oluyormuşsunuz ama bir türlü cesaret edemedim. aslında mantıklı gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: kratostol
bir yerde okumuştum bütün iç aksamı boşaltıp çamaşırsuyu karıştırılmış suda bir süre bekletip duruladıktan sonra zamanla oluşan tortudan eser kalmıyormuş ve ilk günkü gibi bir zippoya sahip oluyormuşsunuz ama bir türlü cesaret edemedim. aslında mantıklı gibi.
Alıntıları Göster
Arkadaş baya iyi alıntı yapmış Benimki 15 liralıklardan ama canavar
Fitilini nasıl değiştirebilirim? (:
quote:
Orijinalden alıntı: Pr1aPoS
Fitilini nasıl değiştirebilirim? (:
Öncelikle yeni fitil alarak.
quote:
Orijinalden alıntı: Pr1aPoS
Fitilini nasıl değiştirebilirim? (:
Gözler çapraz, acı çekerek bak. Kaşlar da hafif bükük olsun. Sanki senin olsun istermiş gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
Arkadaş baya iyi alıntı yapmış Benimki 15 liralıklardan ama canavar
Hocam modeli ne acaba, nerden aldınız
quote:
Orijinalden alıntı: OzzyCreek
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
Arkadaş baya iyi alıntı yapmış Benimki 15 liralıklardan ama canavar
Hocam modeli ne acaba, nerden aldınız
Alıntıları Göster
ilginç, konu hortlaya hortlaya nereye gelmiş
quote:
Orijinalden alıntı: by oguz
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
Arkadaş baya iyi alıntı yapmış Benimki 15 liralıklardan ama canavar
Hocam modeli ne acaba, nerden aldınız
Çakmakçı bi amca vardı eski yaşadığım yerde. kapağı başka gövdesi başkaydı toplama oldu biraz ama üst geçitten geçerken izban raylarına düşürdüm onu :(
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
quote:
Orijinalden alıntı: by oguz
quote:
Orijinalden alıntı: Nipp10
Arkadaş baya iyi alıntı yapmış Benimki 15 liralıklardan ama canavar
Hocam modeli ne acaba, nerden aldınız
Çakmakçı bi amca vardı eski yaşadığım yerde. kapağı başka gövdesi başkaydı toplama oldu biraz ama üst geçitten geçerken izban raylarına düşürdüm onu :(
Alıntıları Göster
nasıl yapacağın zipponun sitesinde var googleden arat bulursun zaten
eğer kalite istiyorsan zipponun orjinal olması gerekmez çakmak taşı ve benzinin de orjinal olması gerekiyor ki taşı normale göre çok pahalı yine sitesinde ve tobacco shoplarda satılıyor.
Buda benim zippo beyler sizce yanışı şekli falan nasıl ? orjinal bu arada