Şimdi Ara

CMBS' CR-V ile Türkiye'de

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
8.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çarpışma durumlarını öngörerek otomatik olarak frenleme yapmayı sağlayan CMBS (Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi) Türkiye’de ilk defa yeni Honda CR-V’lerin donanımına eklendi.

    Trafikte ani bir duraksama olduğunda fren yapılması durumunda çarpma riskini azaltan CMBS (Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi) Türkiye’de ilk defa Honda CR-V’lerde kullanılıyor. Bu sistemde öndeki araç ile mesafenin kapanma hızı çarpışmanın söz konusu olabileceği bir seviyeye yükseldiğinde, sistem sesli ve görsel alarmlar aracılığıyla sürücüyü önlem alması konusunda uyarıyor. Eğer sürücünün tepkisine göre, sistem çarpışma olasılığının kabul edilebilir bir seviyeye gerilediğini belirlerse, CMBS sistemi devreden çıkıyor. Ancak sürücünün tepkisinin çarpışma olasılığını yeterince azaltmaması halinde; sistem sesli, görsel ve fiziksel uyarıların yanı sıra hafifçe frene basarak sürücüyü önlem alması konusunda uyarıyor. Mesafenin kapanma hızının, kazanın kaçınılmaz olduğu bir seviyeye kadar yükselmesi durumunda CMBS sertçe frene basarak aracın hızını düşürüyor, sürücü ve ön koltuktaki yolcunun emniyet kemerlerini geriye çekerek emniyet kemeri güvenliğini de maksimuma çıkarıyor.
    CMBS sistemi 15 km/s'in üzerindeki süratlerde öndeki araç ile hız farkının 15 km/s'den daha fazla olması halinde devreye giriyor. CR-V’deki sistem gösterge panelinin sol tarafındaki bir düğmeye basılarak devre dışı bırakılabiliyor.


    CMBS çalışma prensibi:
    Birinci aşama:
    Öndeki araçla çarpışma riski söz konusu olduğunda sesli alarm cihazının devreye girmesinin yanı sıra çoklu bilgi ekranında ‘FREN’ mesajı görüntülenir.
    İkinci aşama:
    İki araç arasındaki mesafenin azalmaya devam etmesi halinde, CMBS hafifçe frene basar ve elektrikli bir motor, sürücü koltuğu emniyet kemeri ön gergisini devreye alır; emniyet kemeri iki-üç kez hafifçe çekilerek sürücü fiziksel olarak uyarılmış olur. Sesli alarm tekrar devreye girer ve çoklu bilgi ekranında ‘FREN’ mesajı tekrar görüntülenir.
    Üçüncü aşama:
    İlk ve ikinci uyarıların yapılmasının ardından sistemin çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu belirlemesi halinde emniyet kemeri ön gergiler sürücünün ve ön koltuktaki yolcunun emniyet kemerlerini, kemerdeki gevşekliği ve kıyafetleri kompanse etmeye yetecek bir güçle çeker, frene kuvvetli bir biçimde basar.

    Arkadaşlar bu donanım sonradan takılabilinir mi kıl oldum honda'ya ayıp kardeşim ya







  • sayın "LİTEON"
    çok güzel bir olay.paylaştığınız için bu bilgiyi tşk ederim.

    ancak alıcılara bu işin maliyeti ne olacak?
    yani arabanın üstüne nekadarlık bir ücret bindirecekler acaba?

    bu özellik ucuz olmasa gerek değilmi??

  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    sayın "LİTEON"
    çok güzel bir olay.paylaştığınız için bu bilgiyi tşk ederim.

    ancak alıcılara bu işin maliyeti ne olacak?
    yani arabanın üstüne nekadarlık bir ücret bindirecekler acaba?

    bu özellik ucuz olmasa gerek değilmi??



    hocam donanımına eklendi diyor belkide standart eğer standartsa verdiğim o opsiyonel fiyatlar onlara haramı zıkkım olsun diyorum bu bir haksızlık küçük bir özellik olsa takmam ama öok önemli çok güzel bi sistem onun için bu kadar kızıyorum




  • Paylaşım için teşekkürler..

    aklıma takılan soru bu sistem Honda ya özgü kendi geliştirdiği bir sistem midir , yoksa diğer markaların da kullandığı ve Honda nın sadece CRV modelinde uyguladığı bir teknoloji midir?
  • Liteon bendede cr-v var biliyorsun 4000ytl gibi bi farkı var o sistemin güzel bir sistem ingilterede sende bende aldıgımda o sistem satılıyordu, ordaki fiyatıda 2000 paund yurt dışında standart bir donanım degil, extra ücretli bir güvenlik paketi, sanıyorum türkiyeye standart paketmiş gibi getiricekler, sonradan takılmasıda mümkün degil sanırım bu arada diresiyonun solunda park sensörlerinin açılıp kapanma düğmesinin tersinde dikkat ettiysen bir düğmelik yer var bu sistemden oradan açılıp kapanıyormuş. kafaya takılıcak bişey degil bence istanbulda kullanılabilecek bişeyde değil anca sadece uzun yolda otobanlarda kullanılabilir oda fazla yaklaşmamak şartıyla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deoxyri

    Liteon bendede cr-v var biliyorsun 4000ytl gibi bi farkı var o sistemin güzel bir sistem ingilterede sende bende aldıgımda o sistem satılıyordu, ordaki fiyatıda 2000 paund yurt dışında standart bir donanım degil, extra ücretli bir güvenlik paketi, sanıyorum türkiyeye standart paketmiş gibi getiricekler, sonradan takılmasıda mümkün degil sanırım bu arada diresiyonun solunda park sensörlerinin açılıp kapanma düğmesinin tersinde dikkat ettiysen bir düğmelik yer var bu sistemden oradan açılıp kapanıyormuş. kafaya takılıcak bişey degil bence istanbulda kullanılabilecek bişeyde değil anca sadece uzun yolda otobanlarda kullanılabilir oda fazla yaklaşmamak şartıyla.

    Evet kardeşim o özelliğin normalde olduğunu biliyorum çünkü kullanma kılavzunda gösteriyor evet ayrıca paket yapmışlar standart deil fiyatlar şöle

    cr-v benzinli 76.870ytl
    ekstra güvenlik paketi 79.270ytl

    cr-v dizel 87.500ytl
    ekstra güvenlik paketi 89.900ytl




  • Seviyorum bu hondayı ya . Diger markalarda milletin gözünü boyayıp dursun
  • icebergin kardeşim bu sistem çoğu markada var ama tr'de kullanılmıyo şu anda çok lüks araçlarda ve normal orta lüks araçlardada mevcut

    Mesela şu anda:volvo,honda,volkswagen,audi,saab bunlar gibi daha aklıma gelmedi bile varsa daha bizimle paylaşabilir
  • Bahsedilen guvenlik paketine ACC ve AFS'de dahil.

    * Uyarlanabilir Hiz Sabitleyici (ACC - Adaptive Cruise Control): Bir aktif radar icermektedir. Boylelikle ondeki arabanin mesafesi ve surati olculebilmektedir. Sonucta cruise control'de giderken ondeki arabaya gore surat ayarlamasi yapiyor. Zaten CMBS'de bu sisteme dayaniyor.

    * Aktif On Aydinlatma Sistemi (AFS): "AFS, Honda'nın sürüş yönünde yolu etkin biçimde aydınlatan sinyal ve gösterge lambaları kombinasyonunu ifade ediyor. Sol far sağa, sağ far ise sola doğru dönerek geceleri köşeleri ve kavşakları etkin bir biçimde aydınlatıyor".

    Bence Bu guvenlik paketi sehirlerarasi yolculuk yapanlar icin. Agirlikli olarak sehir ici araba kullananlarin pek ihtiyaci yok sanirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: spartac99

    Bahsedilen guvenlik paketine ACC ve AFS'de dahil.

    * Uyarlanabilir Hiz Sabitleyici (ACC - Adaptive Cruise Control): Bir aktif radar icermektedir. Boylelikle ondeki arabanin mesafesi ve surati olculebilmektedir. Sonucta cruise control'de giderken ondeki arabaya gore surat ayarlamasi yapiyor. Zaten CMBS'de bu sisteme dayaniyor.

    * Aktif On Aydinlatma Sistemi (AFS): "AFS, Honda'nın sürüş yönünde yolu etkin biçimde aydınlatan sinyal ve gösterge lambaları kombinasyonunu ifade ediyor. Sol far sağa, sağ far ise sola doğru dönerek geceleri köşeleri ve kavşakları etkin bir biçimde aydınlatıyor".

    Bence Bu guvenlik paketi sehirlerarasi yolculuk yapanlar icin. Agirlikli olarak sehir ici araba kullananlarin pek ihtiyaci yok sanirim.


    Yani bu paket sonradan araçlara uygulanmıyor




  • eyvallah
    quote:

    Orjinalden alıntı: LİTEON

    icebergin kardeşim bu sistem çoğu markada var ama tr'de kullanılmıyo şu anda çok lüks araçlarda ve normal orta lüks araçlardada mevcut

    Mesela şu anda:volvo,honda,volkswagen,audi,saab bunlar gibi daha aklıma gelmedi bile varsa daha bizimle paylaşabilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.