Şimdi Ara

Soğuk Havada yakıt tüketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
32.716
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kış aylarında havaların soğumasıyla arabanın yakıt tüketimi artar mı arkadaşlar? Yazın şehir için 100km'de 9 litre LPG yakan aracım son ölçümlerimde 100km'de 10 litre LPG yakmaya başladı ? Bacanağımda da durum aynı, onun arabasının da LPG tüketimi %10 kadar artmış.

    Yalnız şunu netleştirmek istiyorum. Kışın motor çok soğuk olduğu için geç ısınıyor ve ısınana kadar da daha çok yakıyor, bu malum. Ama asıl merak ettiğim tamamiyle ısınmış bir motorun yakıt tüketimi soğuk havada daha fazla mı olur? Çünkü araba LPG'ye motor ısındıktan sonra geçtiği için, motor ısınana kadar ki olan fazla yakıt tüketimi benzinle gerçekleşiyor, LPG ile değil. Önemli olan motor ısınıp LPG'ye geçtikten sonra hava soğuk olduğu için motor yine fazla yakıt tüketir mi?

    Motorun yanma ünitesine(pistonların üstü) manfolddan gelen hava ile enjektörden gelen yakıt(benzin/LPG) karışıyor ve yakıt-hava karışımı oluşuyor. Kışın bu yakıt-hava karışımı soğuk havayla gerçekleşiyor. Bu soğuk havadan oluşan yakıt-hava karışımı, yanmanın verimini düşürüyor olabilir mi?







  • Merhaba barisozyurt;

    Zaten sende sorun da belirtmişsin... Dışardaki havanın soğukluluğu motor ısınana kadar ki sarfiyatı artıracağı yönünde bilgim var. O da şöyle izah ediliyor;
    Motor ortalama 90C'ye ulaştıktan sonra dışarının soğuğundan bağımsızdır etkilenmez deniliyor...

    Bakalım teknik ekip ne diyecek.

    Sevgiler Saygılar
  • yaklaşık herkeste aynı sorun var dostum. yakıt tüketimimi hesaplarken neden fazla yakıyom diye düşünüyodum ama zaten arabayı kullandığım saatlere bakınca nedeni belli oluyor. sabah saat 7 akşam saat 6 günde 2 kere çalıştırıyorum. ve genelde en soğuk zamanlarında 12km+12km yol gigidiyom bunu yaklaşık 5km. ısınmakla geçiyo doğal olarak fazla yakıyom ama artık takmıyom kafama
  • sanırım araç ısındıktan sona normal yakıyor. ECU ya sahip sistemlerde havanın sıcaklık ve yoğunluğuna göre hesap yapıldığı için ona göre yakıt gidiyor. hatta bir bakıma az yaktığınıda düşünebiliriz çünkü araca soğuk hava vurduğundan radyatör pasif olarak soğuyor fan açmaya dolayısı ile yakıtı artıracak bir elektrikli zımbırtı açmaya gerek kalmıyor.

    ama ilk çalıştırma ve çalışma ısısına gelene kadar acaip yakıyor, resmen benzin kokusunu alıyorum. çiğ atıyor arkadan. o yüzden 3 dakika rölanti= 1km yol prensibine aldırmıyorum arabayı rölantide ısıtıp gaza geçtikten sonra yola çıkıyorum. hem araba adam gibi yağlanıyor hemde yolda fazla yakmıyorum.
  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    hatta bir bakıma az yaktığınıda düşünebiliriz çünkü araca soğuk hava vurduğundan radyatör pasif olarak soğuyor fan açmaya dolayısı ile yakıtı artıracak bir elektrikli zımbırtı açmaya gerek kalmıyor.

  • yani soğuk havalarda araba ısındıktan sonra az yakıyor demek oluyor.
  • sayın barişozyurt,

    araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
    1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
    2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
    3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

    dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın barişozyurt,

    araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
    1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
    2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
    3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

    dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)


    Uzmanımız yine doyurucu cevabıyla son noktayı koymuştur




  • Aracı ısıtıp gaza geçtikten sonra yola çıkmak gerçekten yakıt tüketimini etkiliyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barisozyurt

    Kış aylarında havaların soğumasıyla arabanın yakıt tüketimi artar mı arkadaşlar? Yazın şehir için 100km'de 9 litre LPG yakan aracım son ölçümlerimde 100km'de 10 litre LPG yakmaya başladı ? Bacanağımda da durum aynı, onun arabasının da LPG tüketimi %10 kadar artmış.

    Yalnız şunu netleştirmek istiyorum. Kışın motor çok soğuk olduğu için geç ısınıyor ve ısınana kadar da daha çok yakıyor, bu malum. Ama asıl merak ettiğim tamamiyle ısınmış bir motorun yakıt tüketimi soğuk havada daha fazla mı olur? Çünkü araba LPG'ye motor ısındıktan sonra geçtiği için, motor ısınana kadar ki olan fazla yakıt tüketimi benzinle gerçekleşiyor, LPG ile değil. Önemli olan motor ısınıp LPG'ye geçtikten sonra hava soğuk olduğu için motor yine fazla yakıt tüketir mi?

    Motorun yanma ünitesine(pistonların üstü) manfolddan gelen hava ile enjektörden gelen yakıt(benzin/LPG) karışıyor ve yakıt-hava karışımı oluşuyor. Kışın bu yakıt-hava karışımı soğuk havayla gerçekleşiyor. Bu soğuk havadan oluşan yakıt-hava karışımı, yanmanın verimini düşürüyor olabilir mi?

    motor ısındıktan sonra normal şartlar altında soğuk havada daha performaslı olur buda yakıt tüketimini azaltır
    ANCAK kışın LPG deki propon oranı artırıldığı için aracınız ortalama %10 gibi fazla lpg tüketir
    motor ısınıncaya kadar fazla yakılan benzinide hesaba eklersek kışın araçlar daha fazla yakıt harcarlar

    aracı ısıtıp yola çıkmak yakıt tüketimini etkiler araç daha fazla yakar şöyleki siz aracı ısıtıp sonra yola çıkarak daha az harcamasını düşünürsünüz ama aracı yolda ısıtan kişi aracın ısındığı miktar kadar yol katettiği için daha az yakıt harcamış olur
    zten araç üreticileri motor ısıtmasını durarak değil yolda yapılmasını tavsiye ederler(bir çok aracın kullanma kılavuzunda bu yazar)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın barişozyurt,

    araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
    1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
    2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
    3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

    dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)



    Ahhh keşke dediğiniz gibi olsa......

    Motorun gövdesi ve karterden çeşitli lastik borulardan kaçırdığımız ısı yazın fan ile kaçırdığımız ısıya eşdeğer. öle olmasa conta yanardı. Daha fazla ısıyı işe dönüştüremiyoruz sadece kaçırıyoruz. Motora alınan hava yoğunluğu arttığından soğukda yakıt miktarı da arttırılır yoksa fakie karışım oluşur ve yakıt sarfı artar. ki dolguya göre yakıt artınca da artmış oluyor ama fakir olursa daha da artar. .Kışın yanma verimi de ısınıncaya kadar düşük oluyor...

    Ama dediğiniz gibi asıl darbe motor ısınıncaya kadar. gerisi eşit denebilir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın barişozyurt,

    araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
    1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
    2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
    3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

    dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)



    Ahhh keşke dediğiniz gibi olsa......

    Motorun gövdesi ve karterden çeşitli lastik borulardan kaçırdığımız ısı yazın fan ile kaçırdığımız ısıya eşdeğer. öle olmasa conta yanardı. Daha fazla ısıyı işe dönüştüremiyoruz sadece kaçırıyoruz. Motora alınan hava yoğunluğu arttığından soğukda yakıt miktarı da arttırılır yoksa fakie karışım oluşur ve yakıt sarfı artar. ki dolguya göre yakıt artınca da artmış oluyor ama fakir olursa daha da artar. .Kışın yanma verimi de ısınıncaya kadar düşük oluyor...

    Ama dediğiniz gibi asıl darbe motor ısınıncaya kadar. gerisi eşit denebilir...

    Sienna,
    araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir
    zaten benim yazdığım şeyler araç ısındıktan sonra kış şartlarında tüketim ile ilgili idi.Kışın yakıt araç ısındıktan sonra motordan alınan verim yüksektir bunu vurguladım .Aynı şeyi değişik şekilde anlatmışız ama bir itiraz varsa anlatmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 10:10:45 >




  • Peki Ankara gibi bir yerde araç aşağı yukarı kaç kilometre sonra normal çalışma sıcaklığına gelir, bunu hesaplamanın bir yöntemi var mıdır?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: baybars_


    aracı ısıtıp yola çıkmak yakıt tüketimini etkiler araç daha fazla yakar şöyleki siz aracı ısıtıp sonra yola çıkarak daha az harcamasını düşünürsünüz ama aracı yolda ısıtan kişi aracın ısındığı miktar kadar yol katettiği için daha az yakıt harcamış olur
    zten araç üreticileri motor ısıtmasını durarak değil yolda yapılmasını tavsiye ederler(bir çok aracın kullanma kılavuzunda bu yazar)


    ben buna kış şartlarında olmak koşuluyla karşı fikirdeyim.Araç kataloglarında yazan şey ,kış şartlarını (sıfırn veya -10 derece altı) kapsadığını düşünmüyorum.Çok genel bir ifade yanlış yorumlanıyor.-10 derecede duran bir araç ısıtılmadan yola çıkarsa yağlama şartlarındaki bozulmaları es geçiyorum ,sadece tüketim olarak min tükettiğinin 3-4 katı değere çıkar .Araç hareket halindeyken rölanti devrinin çok üstünde çalışacağı için bu göreceli olarak km başına yüksek bir değer olacaktır.Sanırım anlaşılmayan bir konu varsa detaya inmak gerek ancak vurlamak istediğim konuyu örenkle açıklamaya çalışayım.
    Araç kışın soğuk iken, özellikle dizel araç (sıfın oldukça altında sıcaklık şartı olmak kaydıyla)

    Bir aracın 2-3 dakika rölantide X birimm yaktığını ölçelim .Devir 750-1000 civarındadır.Asında tartışma olmasın ilk ısıtmada 1500 lere kadar çıkar ama hemen de düşecektir.

    Şimdi aynı aracı birinci vitese takıp çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirdiğimizi düşünelim, B,ir kere olabilecek en yüksek birim tüketim değerine çıkacaksınız bu da 15-20 litre /100km bunu anlık tüketim sayacından izleyebilirsiniz.nedeni basit çünkü araç birinci viteste ivmelendinde min yol ancak maksimum tüketim yapar.Bunu siz bir de araç soğukken yaptığınızda en az 2-2,5 ile çarpınız.Şimdi ikinci vites ve üç diye anlık tüketim bandının değerlerini kaydediniz ve zaman araığı ile çarpınız

    Birde araç 3 dakika(öyle 10-15 dakika değil) ısıtıldıktan sonra aynı işlemi yapınız.eğer ilk çalıştırma düşük derseniz hakılısınız birşey diyemeyeceğim .Belki motor hacmi ve ideal oranda olan bir araç olabilir ama bunu bütün sınıf araçlar ve ağırlıklar için söylemek çok genel bir ifade olur .Zaten adamlar da bunu yazıyorlar.

    not: ısıtılmada 3
    dakikada araç min devirde ve yüksüz koşul altında çalıştığı için harcaması göreceli olarak düşük olacaktır.Unutmayınız ki her zaman her araç için yüklü (yani aracın hem kendi ağırlığını taşımak hemde yol koşullarıyla başa çıkmak) durumda aynı devir ve koşullarda fazla yakar.Bunu siz araç soğukken yaparsanız durumu katlarsınız.Şimdi buz gibi bir motorla Ankaranın cinnah caddesin, çıkmaya başlayan bir kişinin yokuş çıkmak için harcayacağı benzin veya dizel ile cinnaha 5 dakika öncesinden ısınmış(3-5 dakika ısınmış)bir araçlar giren ki bir araın yokuşun tepesine kadar fazla yaktığını söylemek çok ilginç olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Aralık 2007; 10:30:37 >




  • konunun üzerinden epey zaman geçmiş ama cevaplayan olursa sevinirim..

    Benim aracım 2000 model Clio RTE 1.6 8V... ben kışın -35 dereceyi bulan bir şehirde yaşıyorum ve buraya geçen yaz taşındım... ilk geldiğimde aracım kilometreye 230 krş benzin yakıyordu fakat şimdi 600 krş'tan bile fazla yakıyor.. ben hep kıştandır dedim geçtim ama havalar ısındı ve hala aracım çok yakıyor bunun sebebi ne olabilir. aracımın yakıt sistemi ayarı kaçmış olabilirmi ya da var mı öyle birşey onu da bilmiyorum da... ne yapmam gerekli lütfen bana yardımcı olursanız sevinirim. burada iyi usta da yok.. şimdi götürecem orasını burasını kurcalayacaklar anlamadan etmeden.... şimdiden teşekkürler...
  • subap ayarı sorunlu olabilir. buna benzer bir sorun bende yaşadım. rolanti yüksek olur motor daki çalışma sesi farklıdır. ve yakıtı çok ciddi derecede etkiler
  • Öncelikle akla ilk gelen yakıt sistemindeki parçalardır. Hava filtresi, bujiler, yakıt filtresi ve ateşleme sistemi parçalarını da kontrol ettirmekte fayda var.
  • Kışın şehir içi, özellikle kısa mesafe tavan yapar. Sabah 15 aksam 15 olmak üzere günde 30 km yolum var. Daimi ölçerim. Şu anda 100 km de 16 litre yakıyorum. Aynı hava şartlarında uzun yolda 12 litre yakıyorum.

    Sorun motorun soğuk olmasından kaynaklanıyor.

    0 derece santigratta soğuk olarak çalışmaya başlayan bir araç, normal değerinin 6 katı kadar fazla yakmaya başlar ısındıkça normale döner.
  • Soğuk havada yakıt tüketimi her 100 Km de 1 Litre fark etmektedir. Tecrübe ile sabittir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.