Şimdi Ara

Uncharted Frame Rate Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dün Uncharted ın demosunu indirip oynadım, oyunu çok beyendim çok orjinal güzel bir oyun ancak beni rahatsız eden tek şey; oyun sırasında aksiyonun arttığı yerlerde 4-5 düşman geldiğin de veya ani dönüşlerde bulunduğum da ekranda sayfalanma oluyor. Aslında sadece bu oyunda değil bugune kadar 10' un üzerinde PS3 oyunu oynadım hemen hemen tamamında bu sorunu yaşadım. Bu sorun oyunları oynanmaycak düzeyde etkilemiyor belki ama gözü rahatsız ediyor ve insanın konsolda hele PS3 gibi yeni teknolojinin gözbebeği bir cihazda yaşaması canını sıkıyor. Bu soruna sizde şahit oldunumuzmu PS3 menusundeki settings ayarları doğru yapılarak bu sorun çözülebilirmi? Ozellikle Uncharted da bu olaya şahit oldunuzmu? fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



  • sayfalanma derken ?
  • Ekranda bir tazelenme oluyor. Daha açıklayıcı olması için mesela PC de oyun oynarken vsync özelliğini kapamak gibi. Bazı yerlerde görüntü refresh leniyor.
  • Pc'de bu olayı V-sync ile çözebiliyoruz, ancak PS3'te bu olay var gerçektende, bazı oyunlarda bir senkronizasyon(yırtılma) sorunu mevcut. Belki ilerki firmwareler'de bir çözüm bulunur. Şimdilik bu şeklde devam, bende de uncharted'ta yırtılma bariz diğer oyunlardan daha fazla oluyor.....belkide Sony firmware'e bir "V-sync on/off" seçeneği ekler ileride..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tube Screamer -- 29 Kasım 2007; 11:59:07 >
  • Her oyunda olmuyor ama. Xbox360'ta da fark ettim bazen oluyor. Ama çok kafaya takmamak gerekir. Mass Effect'te bazı savaş sahnelerinde etrafta özel efektler uçuşurken oyun resmen takılıyor ama oyun çok güzel olduğu için görmezden geliyorum.
  • Ben bu tip olaylara çok önem veriyorum nedense benim için gerekirse grafikler biraz daha kısılsın ama oyununun içeriğinden ve oynanabilirliğinden ödün verilmesin.
  • Uncharted'da dediğiniz gibi birşey fark etmedim ama bilmiyorum. Bana oyun hızlı geldi.
  • full sürümü oynayanlara sormak lazım.
    bu yırtılma 60hz monitör için 60fpsnin üstüne çıkıldığında meydana geliyor yanlışmıyım?

    inanın o yırtılmayı full ayarlarda oynarken crysisde görmek için neler vermezdim :)
  • Oyunda ciddi bir yavaşlama sorunu yok ve grafikler oldukça iyi ancak dediğim gibi görüntüde özellikle yoğun savaşlarda ve detaylı mekanlarda karakter hareket ederken görüntüde göze batan refresh ler oluyor. PS3 oyunlarını BenQ unun FP94VW model monitoru ile oynuyorum 720p de.
  • bendede full oyunda 3. chapterde sorun oldu...
  • evet...
  • Tearing sorunu var.Bu bırçok oyunda olabılıyor.Ben x360'da bırçok oyunda gordum.Çok sık tekrarlanmıyor ama ara ara yaşanıyor bu sorun.Framede sorun yok stabil çalışmakta.
  • frame rate düşmesi çoğu oyunda özellikle ubisoftunkilerde evet oluyor. frame takılması ise çok nadir bazı oyunlarda. ben oyun firmalarının donanımıı kullanmalarında acemiliklerine veriyorum. ps2 de yeni yakın zamana kadar hiç olmazdı. son zamanlarda nfs underground2 de ekrana polisler doluşunca ve pes6 da korner kullanırken frame rate düşmelerine tanık olmaya başlamıştık.

    oyun sırasında senkron olmayan alakasız takılmalar oyunu yapanların suçudur, dikkatsizlikten veya kötü kodlamadandır, fakat frame rate düşmeleri (titriyormuş gibi ilerleme falan) cihazın gpu sunun yetmediğini gösterir, aslında bu da firmanın suçudur. orada farkettirmedenbazı şeylerden kısacaksın, ya da hala 7 işlemciyi birden kullanamıyorlar. ben sorunu buna veriyorum. cünkü bakınız ps08 e patch çıkardılar. bu sorunlar 6 ay kadar daha sürer. olur öyle kedidir kedi. sonrasında coşacaklar...
  • Arkadaşım kastettiğiniz sorun frame rate düşmesi değil 'tearing' dir.
  • Tearing kavramını ilk defa duyuyorum biraz açarmısınız? Tearing tam olarak nedir merak ettim? ve nelerden kaynak lanır oyun motorunun iyi optimize edilmemesinden mi yoksa makine nın sınırlarının çok fazla zorlanmasından mı kaynaklanır?
  • Arkadaşım trearing kaba tabirle ekrandaki görüntü akışı sırasında önceki bir render edilmiş görüntünün yeni render edilmiş görüntü üstüne binmesi ile ekranda bir çeşit 'bölünme' yaratması sorunudur. V-snyc (vertical synchronization) bu sorunu önceki render'lı görüntüyü yeni görüntü render'lanana kadar engelleyerek çözer ve akıcılık sağlar fakat bu özellik frame rate'i düşürdüğü ve donanıma ek olarak yük bindirdiği için bazı oyunlara eklenmeyebilir.

    Resimle örneklememiz gerekirse şu resmi inceleyebilirsiniz.

    http://www.macintouch.com/reviews/macpro/macpro_pics/tearing-halo-1.jpg

    Tearing horizontal ya da vertical olabilir, genelde aim halinde (etrafa hızlıca bakıp ekranı döndürürken) karşılaşılır bu problem ile. Çok sık yaşanması ve oyun tecrübesini zedeleyecek kadar rahatsız edici olması oyunun grafik hanesine yazılacak bir eksidir.

    Tearing aynı zamanda kullandığınız monitör/lcd'nin özellikleriyle, özellikle de tepkime süresi ile alakalıdır. Bir görüntü cihazında tepkime süresi ne kadar düşük ise o kadar az tearing problemi ile karşılaşılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smola -- 29 Kasım 2007; 17:28:52 >
  • Smola çok açıklayıcı güzel bir cevap olmus tesekkur ediyorum anlatmak istediğim problem tam anlamıyla buydu. Birçok PS3 oyununda karşılaştığım bir sorun. Burdan su sonucu çıkartabilirmiyiz bu makinenin işlemci gücüne veya grafik kartının zorlanmasına bağlı olarak çıkan bir sorun değil ancak oyun yapımcılarının oyunu geliştirirken yazdıkları motorun iyi optimize edilmesiyle ilgili bir problem doğrumudur.
  • Her ikisi ile de alakalı dostum, oyun geliştiricileri mevcut donanımı daha verimli kullanmayı öğrendikçe bu tarz sorunlar ( AA sorunu olsun, Framerate olsun Tearing olsun ) yavaş yavaş ortadan kalkacaktır. Aynı zamanda konsol mimarisinin karışık olması oyun geliştiricilerini etkilediğinden konsol yapısına da kızabiliriz biraz. PS3 maalesef 360 kadar yazılım dostu bir sistem değil, fakat ben giderek daha verimli kullanılacağını düşünüyorum. İlk parti oyunlardan çok yüksek bir kalite beklemek doğru değildir bu nedenle. PS2 sistemine God Of War, Metal Gear 3 gibi grafik harikası oyunlar konsolun çıkışıyla belirmemiştir hemen. O nedenle her ne kadar çıkış tarihinden itibaren uzun bir süre geçirmiş olsak da PS3'ün halen vakte ihtiyacı var. Bir GOW 3, Shadow Of The Colossus 2 ile istenilen kaliteye ulaşılabileceğini düşünüyorum. Tüm bunları bir yana koyarsak konsol sistemlerinin de bir sınırı olduğunu unutmamamız gerekir, yani evet eğer V-synch oyunun sabit kare oranına etki ediyor ve rahatsızlık yaratacak derecede düşürüyorsa yapımcılar bu özelliği hiç eklemeyerek tearing ortaya çıkmasına göz yumabiliyorlar ve bu feragati sistemin donanımsal yetersizliği nedeniyle yapıyorlar. Tüm oyunlarda buna benzer ufak tefek kırpıklar görebiliriz. Önemli olan donanımı verimli kullanmak, yani 8800'le donatılmış bir süper bir PC'nin tek başına bir nitelik belirtememesi, eksiğinin Crysis gibi bir yazılım sihri olduğunu düşünürsek bizim konsollarımızın eksiği de buna benzer optimizasyon harikası oyunlar.

    Rica ederim ayrıca.
  • ı ıh, ben frame rate düşmesinden bahsediyorum, senin tearing olarak adlandırdığını frame atlaması olarak kullandım. store da, 2. dünya savaşında geçen uçaklı bi oyun vardı demosu. bi patlamanın içinden geçince anlayacaksın dediğimi. ha patlamalarda genelde 60 fps nin üzerine çıkılır monitörden de olabilir sorun belki ama o ayrı konu...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berhansoylu

    ı ıh, ben frame rate düşmesinden bahsediyorum, senin tearing olarak adlandırdığını frame atlaması olarak kullandım. store da, 2. dünya savaşında geçen uçaklı bi oyun vardı demosu. bi patlamanın içinden geçince anlayacaksın dediğimi. ha patlamalarda genelde 60 fps nin üzerine çıkılır monitörden de olabilir sorun belki ama o ayrı konu...



    Yok arkadaşım ben ilk mesaja cevap verdim size değil. Hatlar karıştı sanırım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.