Şimdi Ara

8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
3.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm arkadaşlar..

    8800GT ile ilgili birkaç önemli ayrıntıyı paylaşmak istiyorum sizlerle..

    Genel olarak nerdeyse hepimiz 8800GT de kullanılan G92 GPU sunun 8800GTX de kullanılan G80 in 65nm lik hali olduğunu sanarken, Nvidia bu çekirdekte birkaç önemli değişikliğe gitmiş. Nette araştırma yaparken yeni G92 çekirdeğinin 754M transistör içerdiğini farkettim. Oysa G80 681M transistor içeriyordu. Ekstra 73 milyon transistor farkı ne işe yarıyor diye ararken aşağıdaki tabloları buldum..

    Karşılaştırma :

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

    Burada gözümüze çarpan en önemli özellik 8800GT nin texture adresleme ünitelerinin 56 ya çıkarılmış olması. Oysa 8800GTX de bile 32 texture adresleme ünitesi vardı. 8800GTS de ise 24 texture adresleme ünitesi vardı. Eğer G92, eski mimarinin revizyon görmemiş hali olsaydı 8800GT de de 28 texture adresleme ünitesi bulunması gerekiyordu.

    Texture filtreleme sayıları ise tahmin ettiğimiz giği shader üniteleriyle orantılı olarak 8800GTX de 64, 8800GTS de 48 ve 8800GT de ise 56 adet.


    Bu durumda 8800GTX in teorik texture doldurma hızı 36800Mtexel/s iken, 8800GT ile 67200Mtexel/s gibi bir değere ulaşılıyor. Daha önce verilmiş olan 3dmark2006 da fillrate-multi texture testlerinde 8800GT nin 8800GTS yi nasıl 2 ye katladığı şimdi belli oldu. (8800GT = 25018.213, 8800GTS = 12084.927)

    Bunun yanında gördüğünüz üzere render sonlandırıcılar (ROP) 8800GTX te 24 iken, 8800GT de 16 ya düşürülmüş. Yine hepimizin bildiği gibi 8800GTX te 384bit olan ram veriyolu, 8800GT de sadece 256bit.

    Durum bizim sandığımızdan farklı olunca, bütün bu teknik ayrıntıların performansa tam olarak nasıl bir etki yapacağını test yapmadan kestirmek güç oluyor. Fakat şimdi vereceğim testler benim gibi sizi de şok edecek.

    8800GT nin bugün piyasaya çıkmasıyla yapılmış olan incelemelerden birkaç alıntı (8800GT vs 8800GTX) :

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması

    Görüldüğü üzere birçok testte 8800GT nin default hali 8800GTX e inanılmaz yakın. Hatta mimari farklılıklardan dolayı Crysis ve Oblivion da belirli çözünürlüklerde 8800GT nin 8800GTX i çok küçük farklarla geçtiğini görüyoruz. Bir test haricinde tesler anandtech ten alınmıştır.

    Kaynaklar :http://www.geforce9.com/article01.htm

    http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=9

    http://vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review/5369-7.html
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Bilgiler icin tesekkurler.
  • vay be burdan anladigim demek ki senelerce bit cok önemli diye kafalari yedik..
    gel gör ki 256 bitlik yeni mimari bir kart gtxe yakin
    bunu duymak biraz üzücü yalniz..
    200 $ gibi bir fiyat cok uygun bence bayagi satar bu kart..
    tskler konu icin..
  • Demek olay Texture Filteringde bitiyormuş
  • Sanırım rop sayısı düşmeseymiş bu kart inanılmaz güçlü olacakmış.Texture konusunda güçlü olan kart shader bazlı oyunlarda da geliştimi peki gtse göre çünkü bir oyunda 2900xtye geçilmişti sanırım.
  • Testlerden şunu çıkardım, artık nvidia kendisiyle yarışıyor...
  • Texture Filtering
  • Bilgiler için teşekkürler yalnız birşey söylemek istiyorum yanlış anlamayın ama, konu kirliliği olmasın diye 8800 GT hakkında bir topic üst konu yapıldı. Ben o topicteki gelişmeleri takip ederken bir de baktım ki yeni tanıtılan modeller ayrı konularda açılmış. Hadi dedik onlar ürün ve marka tanıtımı. Ama bunu da üst konuya ekleseniz daha iyi olmaz mıydı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PriMe

    Demek olay Texture Filteringde bitiyormuş

    Kartın doku doldurma gücü bayağı yüksek buda texture filtering ünitelerindeki artışdan kaynaklanıyor eğer rop 24 olsa o zaman ultra ile bile rahat yarışırmış
    bu kart alınırsa 2 sene rahat götürür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 30 Ekim 2007; 9:52:27 >
  • saol açıklayıcı bilgiler olmuş kart hakkında bi an önce çıksa da kendimiz test etme fırsatı bulsak..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MrRain

    Bilgiler için teşekkürler yalnız birşey söylemek istiyorum yanlış anlamayın ama, konu kirliliği olmasın diye 8800 GT hakkında bir topic üst konu yapıldı. Ben o topicteki gelişmeleri takip ederken bir de baktım ki yeni tanıtılan modeller ayrı konularda açılmış. Hadi dedik onlar ürün ve marka tanıtımı. Ama bunu da üst konuya ekleseniz daha iyi olmaz mıydı?

    Herşeyi bir konuda toplyalım iyi güzelde böyle olunca sanki yeni bişey olmuyormuş gibi sıkıcı bir hal alıyor forum.
  • Teşekkürler. 8800GT hee,,,aklımızda bulunsun
  • Benim çıkardığım sonuç ise ROP ünitelerinin sayısının kart için çokta önemli olmadığı...

    Çünkü 8800GT 112 shader işlemcisi, %50 oranında düşürülmüş ROP larına ve sadece 256bit bellek veriyoluna rağmen neredeyse 8800GTX ile aynı sonuçları almış..

    8800GTX ile özellikle AA+AF açık ve yüksek çözünürlüklerde oluşan küçük farkın ise tamamen ram veriyolundan kaynaklandığını düşünüyorum..

    Zaten HD2900XT de 16 ROP içeriyordu ve zamanında bunun bir dezavantaj olmadığını okumuştum..
  • bu kart kaç watt güç kaynağı ister bilgisi olan varmı, gerçek 420w yeterli gelirmi acaba?
  • Eğer 8800GT'nin gpu hızı 600'de 750 seviyesine rahatlıkla çıkarsa(ki 65nm çıkar) 8800ultra'yı bile rahatlıkla geçecektir... Bu da çok iyi bi haber... 270 280$ fiyat aralığı için oldukça iyi performans
  • ultra ile yarisacagini soyleyince bana gulmuslerdi

    burdan onlara selam soyluyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CeOfFuture

    ultra ile yarisacagini soyleyince bana gulmuslerdi

    burdan onlara selam soyluyorum


    bu adam müneccim 2010 yılında ne gıbı beklentılerınız var furkan hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deathburn -- 30 Ekim 2007; 11:22:13 >
  • Öncelikle güzel bilgiler için teşekkürler. Emeğine sağlık…

    Uzun zamandır G92 üzerine ciddi spekülasyonlar vardı. Bazıları bu gpunun üst seviye bir gpu olacağını iddia ederken çoğunluk orta sınıf bir f/p gpusu olacağını düşünüyordu. Ama sonuçlar üzerine görüldü ki, G92 aslında her ikisi birden, sadece 8800 GTX ve 8800 Ultra’ya geçiliyor ve ATi’nin şu ana kadar ortaya koyduğu herşeyden daha hızlı. (RV670 için de beklemedeyiz tabii)

    Nvidia G92 çipinde G80’de muhtemelen yapmak isteyip de 90 nm teknolojisi yüzünden yapamadığı geliştirmeler yapmış. G92’de 754 milyon transistör var ki bu belirtildiği gibi G80’in 681 milyon transistöründen epey fazla. Ancak ilginç bir şekilde 256 bit bellek denetleyicisine uyarlandığı için doğrudan G80 65 nm’ye çevrilse, bu sayı azalan rop ve bellek kontrolcüsü sebebiyle 681 milyondan düşük olmalıydı. Azalan ROP sayısı ve bellek kontrolcüsü elbette transistör sayısını düşürmüş olmalı ama yine de toplam transistör sayısı artmış. Bunun 3 önemli sebebi var:

    1)Nvidia G80’de 90 nm teknolojisi sebebiyle yeterince uygun bir maliyete ulaşabilmek amacıyla gpunun pci-x üzerinden gelen veriler dışında diğer kalan tüm çıkışlarını –ki bunlara SLI bağlantısı da dahil- kontrol eden NVIO çipini gpunun içine yerleştirilememişti. G80 90 nm’de zaten çok büyük ve maliyetli bir çipti. Bu yüzden Nvidia, NVIO çipini gpunun içinde değil ayrı olarak üretti ve böylece gpu iki parça halinde tek ve büyük bir gpuya göre daha az üretim maliyete sahip oldu. (NVIO çipi 110 nm teknolojisiyle üretilmiştir.) G92’de ise bu çip gpunun içindedir.

    2)Nvidia G80’e ekleyemediği ancak G84 ve G86 da kullanabildği yeni nesil video işlemcisini (VP2, BSP ve AES128) G92’ye ekleyebilmiş.

    3)Tüm bunlar dışında yukarıda da söylendiği gibi Nvidia TMU yapısında da G80 stilini değil, daha sonra çıkan ve daha geliştirilmiş G84 ve G86 yapısını kullanmış. G80’de SP-TAU-TFU oranı 4:1:2’dir. G84 ve G86’da ise bu oran 2:1:1’dir. Tüm bunlar ışığında Nvidia G84 ve G86’da görev programlama algoritmalarını daha da optimize etmiştir. G84 ve G86 mimarisindeki G80’e göre yapılan bu geliştirmeler G92’de de yerini almış. G92’de de SP:TAU:TFU oranları G84 ve G86 gibi 2:1:1 ya da sayılarla ifade edersek 112:56:56. Artan TAU birimleri de transistör sayısını arttırmıştır.

    G80’de SP-TAU-TFU sayıları 128-32-64 şeklindeydi. Şimdi burada G80 çipinin doku doldurma hızıyla ilgili ilginç bir durum oluşuyor. 64 TFU olmasına ağmen 32 TAU var. Şimdi, 8800 GTX için düşünürsek 8800 GTX’in bilineer filtreleme sayısı 575 * 32 = 18400 MTexel/s olarak bulunur. Burada 64 TFU, 32 TAU tarafından limitlenmektedir. Şimdi işin ilginç noktası başlıyor. 2:1 AF bilineer filtremele yapılınca her bir texel için 2 bilineer örnekleme kullanılıyor yani 64 TFU ve 32 TAU tam 2:1 oranı oluşturuyor ve sonuç yine 18400 MTexel/s oluyor. Yani 2:1 AF böyle bir durumda bedevaya yapılıyor. Doku doldurma hızları olarak kartlarda yazan değerler hep saf filtreleme yani bilineer filtreleme cinsindendir. Nvidia şöyle bir mantık yürütüyor ve diyor ki: Eğer 2:1 af ile 18400 MTexel/s gibi bir orana ulaşıyorsam, normal (saf) doku doldurma hızım 36800 MTexel/s’dir - ki eğer TAU limitlemesine girmese ulaşabileceği değer zaten buydu. Bu G80 için teorik bir değer ki buna asla ulaşamaz, TAU sayısının 32 olması sebebiyle. Ancak testler şunu gösterdi ki zaten ulaşması da gerekmiyordu. Yine de gpu üreticileri böyle gösterişli sayıları sevdiği için Nvidia bu teorik değeri kullanmıştır. Gerek Nvidia, gerekse de Ati genellikle gerçek hayattaki performans değerlerini değil, ideal koşullar altında ya da teorik olarak ulaşabilecekleri değerleri verip göz boyamayı severler. Pratikte durum çok farklıdır.

    Şimdi G92’de ise TAU ve TFU oranı 1:1 olduğu için böyle bir durum olmayacak. G92 doğrudan doğruya 56 TFU ve TAU’e sahip ve saf bilineer filtrelemede G80’deki gibi bir teorik değer-pratik değer karmaşası yok. Bilineer doku doldurma hızı tam olarak 56 * 600 = 33600 MTexel/s’dir ki bu da çok yüksek bir değerdir. G80’in aksine G92 bu değere gerçekten ulaşabilir. Ancak mesela 2:1 bilineer af için yine de G80’in gerisinde kalır ki böyle bir durumda hızlar G80 için yukarıda belirttiğimiz gibi 18400 iken G92’de 16800 MTexel/s olur. Zaten çoğunlukla G80’in doku doldurma performansı G92’den epey yüksek olacaktır. Sanırım yukarıdaki tabloda yanlış yazılmış, zaten G92 için oraya soru işareti koymuşlar. Nvidia’nın sitesinden bakarsanız orada kartların doku doldurma hızları yazıyor:http://www.nvidia.com/page/geforce_8800.html

    Nvidia'nın sitesinde yukarıda bahsettiğim durumla ilgili açıklaması da var Geforce 8800 mimarisi notlarında:

     8800GT Önemli Teknik Detaylar ve 8800GTX Karşılaştırması


    Bunun dışında Nvidia ROP sayısını düşürürken ROP birimlerini de ciddi biçimde elden geçirmiş ve 16 ROP biriminin sıkıştırma algoritmalarını 2560*1600 gibi yüksek çözünürlüklere göre optimize etmiştir. (G80’de de ROP birimleri bu şekilde seviyeye göre ayarlanmıştı ama sonuçta orada 24 tane ROP birimi vardı.) ROP birimlerinin azalmasına rağmen çok da fazla azalmayı hissettirmemesinin sebeplerinden birisi budur. Çünkü ROP birimleri doğrudan doğruya belleği kullanan birimlerdir. Anlaşılan bu konuda ciddi bir optimizasyon yapmışlar.




  • 8800gt şimdi pci ex desteklemiyomu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky20034

    8800gt şimdi pci ex desteklemiyomu


    AGP olmayacağına göre ?
    hem pci ex 1.1 hemde 2.0 destekli.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.