Şimdi Ara

Akü bakımı nasıl yapılmalı? işte cevabı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
17.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kış mevsimine yaklaşıyoruz ve akülerimizde bu durumdan olumsuz yönde etkileniyor. Akülerimizi pratik olarak kendimiz nasıl kontrol edebiliriz kafa karıştırmadan sade bir dille anlatmak istedim.

     Akü bakımı nasıl yapılmalı? işte cevabı


    Öncelikle Akümülatörlerin üzerinde bulunan eleman toz kapağı dediğimiz kapakçıkları açalım. (tekte olabilir ayrı ayrı kapakta olabilir)

    1-Akümülatörün içerisine bu elemanlardan baktığımızda sıvı yerine plakaları görüyorsak sıvı [elektrolit] seviyesi azalmış demektir.
    Plakaların üzerini kapatacak şekilde rakamsal değer vermek gerekirse 1 cm kadar kapatacak şekilde safsu ilavesi yapmamız gerekir.
    2- Eleman toz kapaklarına baktığımızda iğne deliği kadar ufak delikler vardır bu delikler açık olmalıdır. Çünkü elektriğin kimyasal olarak depo edilmesi ve istenildiğinde tekrar elektriğe çevrilmesi aşamalarında gaz çıkışları meydana gelir ve bu gaz eleman toz kapağındaki delikten dışarı çıkar. Deliği bir toplu iğne vb. açabiliriz. Bu işlemden sonra kapakları yerine takalım
    3- Kutup başları oksitlenmiş mi? oksitlenme belirtisi şöyledir kutup başlarında yeşil ile beyaz karışıımı pütürüklenme olarak görünür.
    Sıcak su dökerek bu tabakayı çözebiliriz. Çözdükten sonra kutup başına ince olarak gres yağı sürerek hava ile temasını önleriz.
    4- Özellikle İki kutup arasında toz, su vb. artık maddeler varsa kuru temiz bir bezle akü yüzeyi güzelce temizlenir.
    5- Akü yüzeyinde özellikle kutunun yan taraflarında elektrolit kaçakları varmı? kontrol edilir şayet varsa kutunun çatlak olduğuna karar verilirse akü değiştirilmelidir.
    6- Kutup başları sıkı olmalı ve maşaları oynamamalıdır, + kutup başındaki plastik bir yalıtıcı kapağını kapatıp bakım işlemini tamamlarız. Bu yalıtıcı kapak yoksa bir yerlerden temin edin.

    Kışın aşırı soğuklarda akünüzün donmaması için tam şarjlı olarak bırakınız.
    Not: Yukarıda anlatılanlar normal şartlarda kullanılan araçlar içindir. Uzun süreli kullanılmayan araç aküleri için şarj cihazlarında şarj edilmesi gerekebilir .



  • HANGİ AKUYU ALMALIYIZ

    YOGUN KIŞ ŞARTLARINDA AKUMUZ KAÇ AMPER YUKSEK OLMALI
  • Bu gres yağı sürme olayı çok tartışmalı. Bazıları asla kullanmayın diyor.
  • >>HANGİ AKUYU ALMALIYIZ

    YOGUN KIŞ ŞARTLARINDA AKUMUZ KAÇ AMPER YUKSEK OLMALI

    Cevap: Aracınızın elektirk sistemine en uygun aküyü almalısnız. Yani üretici firma tarafından belirlenen değerlerde olmalı. Yoğun kış şartlarındada akünüz tam şarjlı ve bakımlı olursa hiçbir sorun yaşamazsnız.
    Şu ya da bu amperde desem doğru olmaz.

    >>Bu gres yağı sürme olayı çok tartışmalı. Bazıları asla kullanmayın diyor

    Cevap: Bir alternatif gres yağına vazelin yağıdır maksat hava ile teması önlemektir.
    Evet forum içinde baya tartışıldı doğru söylüyosun Salphur. Ama hiç bir zararlı etkisini ben birebir görmedim. Bazıları kullanmayın diyor ben kullanın diyorum ve kullanmayacaklar içinde alternatifinide söylüyorum vazelin yağı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 30 Ekim 2007; 23:56:08 >
  • en ii akü markalar MUTLU ve İNCİ dir.bunların üzerine tnımam ben.Ayrıca lpg li araç kullanıyorsanız ve soğuk yerde yaşıyorsanız 72 amper tavsi ederim.Bende 92 şahin var MUTLU 72 Amper kullnıyorum .
  • Lpg'nin akü üzerindeki etkisi ne olabilir ki?
  • Sulphur:Lpg'nin akü üzerindeki etkisi ne olabilir ki?

    Marş motoru akümülatörden marş esnasında çok miktarda elektrik çeker. LPG li araçlar özellikle soğuk havalarda geç ve zor çalışır, marş işlemi bir kaç defa tekrarlandığında zayıf/bakımsız aküye sahip kullanıcı zorluk yaşar, akü hemen biter. Lpg nin akü üzerindeki etkisi budur
  • Akü olayı çok önemli..

    Fabrika verilerinde amperde akü kullanılmalı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Bu gres yağı sürme olayı çok tartışmalı. Bazıları asla kullanmayın diyor.


    ben askerde şöferken öğrenmiştim ve yıllardır kendimin ve arkadaşların araçlarında çok kullandım hiç bir zarar görmedim.
    burada asıl olan kutup başının havayla temasını kesip oksitlenmesini önlemektir gres yerine vazelinde kullanılabilir.
    oksitlenen kutup başının en mükemmel ilacı sıcak sudur.
  • Şarj göstergesi çıkıyormu, ben oradan baktım sanki uzay boşluğu gibi bir boşluk var ne renk var ne plaka var hiçbirşey göremedim, o göstergeyi çıkartıpmı bakmak gerekiyor.Her aküde çıkıyormu?
  • Doğan kardeş ordamısın.
  • Tam dik olarak bakın. Eğer hiç bir şey göremiyorsanız, yani beyaz, şeffaf bir tabaka görüyorsanız saf su ilavesi gerekiyor olabilir. Bence bir bilene gösterin.

    -

    Bu arada şarj göstergesi çıkmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 19 Aralık 2007; 17:49:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Şarj göstergesi çıkıyormu, ben oradan baktım sanki uzay boşluğu gibi bir boşluk var ne renk var ne plaka var hiçbirşey göremedim, o göstergeyi çıkartıpmı bakmak gerekiyor.Her aküde çıkıyormu?


    Gecikmeli bir cevap olacak ama aydınlatma adına cevaplayalım.
    Sarj göstergesi yerinden çıkmıyor, çıkarmak içinde zorlamayın.
    uzay boşluğu gibi boşluktan ve hiç bir renkte görmediğinizden bahsetmişşiniz. Sulphur'un dediği gibi bu durum bize saf su ilavesi yapmanız gerekiyor demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 14 Temmuz 2009; 18:32:34 >
  • Ben de bi arkadaştan duymuştum.Ne kadar doğrudur ve uygulanmış mıdır bi,lmiyorum ama.Kışın lpg li araçlar geç çalışıyo aküyü bitiriyo dedi bu.Eee dedim.O zaman bi çözüm var akü kendine geliyo hemen dedi.Neymi o dedim.Akünün içine bi tane kesme şeker at o zaman akü kendine gelir diyo?Hiç böyle bişey duyan var mı?Kendisi sivri zekalı bi arkadaştır
  • Aküye dışarıdan yapılan her müdahale (asitli su ilavesi, şeker, tuz, aspirin, redbull ilavesi gibi) akü ömrünü kısaltır ve akünüzün garanti kapsamı dışına çıkmasına sebeb olur. Ne yazıkki bazen bu tip durumlarla karşılaşıyoruz ama artık İnci akünün 5 yıldır ürettiği gümüş alaşımlı tam kapalı akülerde bu tip sorunlarımız yok, safsu ilaveside gerekmediği için takıyoruz ve unutuyoruz, müşterimizinde bizimde içimiz rahat.
  • MERHABA ARKADAŞLAR SİTENİNE 2 YILDIR KAYITLIYIM.GERCEKTEN HARİKA BİR SİTE ARACIMDA BİR SORUN OLSA ÖNCE BU SİTEYE BAKMAKTAYIM. ONA GÖRE HAREKET EDİYORUM.
    BURDA HERKESE BİNLERCE KEZ TEŞEKÜR EDERİMM. SAYGILARIMLA...
  • arkadaşlar konu hortlamış olacak fakat şu anda uzun süreli kulanılmayan boş bir akü var ve akü içi nden hiç sıvı yok bende bilmeden normal su koydum biraz durdu fakat öğrenince hemen boşaltım bu durumda
    1 ne yapmalyım
    2 safsu eklersem aküm düzelirmi
    3 akümün ömrü bitikmi deilmi nasıl anlarım saygılarımla....
  • Konu hortladıysa canlandırayım:)
    Akü uzun süredir kullanılmadıysa ve içindeki sıvı bitmişse neden bittiğini tespit etmek gerekir. Akü kutusu çatlamış sızıntıdan akmış, yan yatmış kapaklardan akmış olabilir. Sıvının buharlaşması akıllara gelebilir fakat bu durum kolay değildir.
    İlave yaptığınız su normal (çeşme suyu hariç) olabilir ama akü içerisinde sadece su bulunmaz asitte bulunur. Akü büyük ihtimalle kullanılmaz hale gelmiştir ama yinede Oto elektrikciye götürüp elektrolit(su-asit) dengelemesi yapmalı ve aküyü şarja bağlamalıdır. Denemekte fayda var....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.