Şimdi Ara

...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::... (1048. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.112
Cevap
50
Favori
1.635.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10461047104810491050
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin
    Orijinaller senin verdiklerinse onlara uyumlu ama çok tırnaklı olanlar olanlar hangileri?

    arastirmak lazim Ben berudan bir kac buji biliyorum

    orjinal numaralari:

    0 002 335 601
    0 002 335 606
    0 002 335 906

    4 tirnakli bunlar!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta

    Buji konusuna bir NOKTA Koymak istiyorum!
    LPG dikkate alinmaksizin Buji seciminde 1 kural vardir! Oda >>>>ePer<<<<KATALOG>>>>>>
    Kitaplarda yazilanlari parca secerken dikkate almamanizi tavsiye ediyorum.
    Benim kazancim ve kaybim yok, ben burda size her hangi bir ürünü satmiyorum!
    Her Brava´ya 46531918 nolu Buji Olucak diye bir $art yok! Yanliz $u bir gercek ki
    NGK BKR6EKC (cift tirnak) 1998 sonu 1999 basina kadar üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin
    NGK BKR5EZ (tek tirnak) 1998 sonrasindan itibaren üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin(burda bujinin özelliklerini - hangi Brava icin oldugunu SOL´da gösteriyo)
    Ben size masal anlatmiyorum, illaki BKR6EKC nolu Bujiyi arabaniza takmak istiyorsaniz buyrun, secim sizin!


    Bir bujinin sıcaklık dayanımı konusunda ısı değeri bilgi verir. NGK bujileri için, ısı değeri kodu ne kadar yüksekse, sıcaklık dayanımının o kadar yüksek olduğu kuralı geçerlidir.
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 6 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>K> Cift Tirnakli C >Özel
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 5 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>Z> Özel YAPIM





    -Ben en son buji değişiminde arabanın kitapçığından bakıp çift tırnak buji BKR6EKC ile değiştirmiştim.hatta çıkan buji tek tırnaklı diye usta da yalnış buji takılmış önceden,demişti.Şu ana kadar yaşadığım ve tespit ettiğim bir sorun olmadı.acaba bujileri değiştirmelimiyim.
    2 senedir 2001 model brava elx kullanıyorum.20000km önce atiker lpg taktırdım.araçla ilgili bu güne kadar stop etme sorunu dışında bir sorun yaşamadım.(hala devam ediyor)Fakat bu günlerde radyatör suyu eksilme yapıyor.yalnız benim kafama takılan sorun radyatör suyunu tamamlasam bile,hararet göstergesi orta çizginin bir kaç çizgi üzerine çıkıyor ve sonra tekrar orta çizgiye geri dönüyor.Bu güne kadar en sıcak havalarda bile orta çizginin üzerine çıktığını görmedim.Sebebi nedir acaba.Teşekkürler.
  • Parçanın yerini ben bilmiyorum bendeki arabayla beraber verilen kitapta periyodik bakım tablosunda var DENGE MİLİ KAYIŞI

    Bravaya uyumlu 4 tırnaklı buji Bosch FR78X var araba iyi gidiyor ama yakıt sarfiyatı fazla ben bu yüzden değiştirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkan65 -- 11 Ocak 2012; 22:30:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan65

    Haklısın Bu tartışma bitmez Konuyu değiştirelim

    eski sayfalara bakarsan bulursun yazdiklarimi

    BENZIN´le kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama Bol Tirnak
    LPG´ile kullanimda "MÜMKÜNSE" Orjinallere uyumlu ama tek tirnak

    Sirf Benzin´de kullaniyorsan

    BERUnun bildigim bujileri var ULTRAx Platin

     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


    DENGE Mili? Türkcem bu kadar iyi degil...tarif et nerde o parca!



    Beru bizim ateşleme bobininin markası Bu resimdeki buji de çok kaliteli duruyor buralarda pek bulunmuyor bunlar Biz daha burada doğru düzgün buji kablosu bulamıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkan65 -- 11 Ocak 2012; 22:46:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basserdem

    quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta

    Buji konusuna bir NOKTA Koymak istiyorum!
    LPG dikkate alinmaksizin Buji seciminde 1 kural vardir! Oda >>>>ePer<<<<KATALOG>>>>>>
    Kitaplarda yazilanlari parca secerken dikkate almamanizi tavsiye ediyorum.
    Benim kazancim ve kaybim yok, ben burda size her hangi bir ürünü satmiyorum!
    Her Brava´ya 46531918 nolu Buji Olucak diye bir $art yok! Yanliz $u bir gercek ki
    NGK BKR6EKC (cift tirnak) 1998 sonu 1999 basina kadar üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin
    NGK BKR5EZ (tek tirnak) 1998 sonrasindan itibaren üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin(burda bujinin özelliklerini - hangi Brava icin oldugunu SOL´da gösteriyo)
    Ben size masal anlatmiyorum, illaki BKR6EKC nolu Bujiyi arabaniza takmak istiyorsaniz buyrun, secim sizin!


    Bir bujinin sıcaklık dayanımı konusunda ısı değeri bilgi verir. NGK bujileri için, ısı değeri kodu ne kadar yüksekse, sıcaklık dayanımının o kadar yüksek olduğu kuralı geçerlidir.
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 6 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>K> Cift Tirnakli C >Özel
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 5 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>Z> Özel YAPIM





    -Ben en son buji değişiminde arabanın kitapçığından bakıp çift tırnak buji BKR6EKC ile değiştirmiştim.hatta çıkan buji tek tırnaklı diye usta da yalnış buji takılmış önceden,demişti.Şu ana kadar yaşadığım ve tespit ettiğim bir sorun olmadı.acaba bujileri değiştirmelimiyim.
    2 senedir 2001 model brava elx kullanıyorum.20000km önce atiker lpg taktırdım.araçla ilgili bu güne kadar stop etme sorunu dışında bir sorun yaşamadım.(hala devam ediyor)Fakat bu günlerde radyatör suyu eksilme yapıyor.yalnız benim kafama takılan sorun radyatör suyunu tamamlasam bile,hararet göstergesi orta çizginin bir kaç çizgi üzerine çıkıyor ve sonra tekrar orta çizgiye geri dönüyor.Bu güne kadar en sıcak havalarda bile orta çizginin üzerine çıktığını görmedim.Sebebi nedir acaba.Teşekkürler.

    BKR6EKC ile BKR5EZ karsilastirdigimizda cift tirnakli bujinin sicaga daha dayanikli oldugunu görüyoruz
    ama genede 98 sonrasinda üretilmi$ Bravalar icin Fiat Katalogunda BKR5EZ nolu bujinin dogru oldugunu görüyoruz!
    Bunun muhakkak bir geregi ve anlami üreticiler icin vardir diye düsünüyorum! bunu sadece fiat söylemiyo; ngk, bosch,beru vs vs vs....

    LPG Sistemi takili arabalarda daima tek tirnak tavsiye edildigi icin, BOSCH Marka uzun ömürlü Buji takmani tavsiye ederim
    Performansinda muhakkak bir fark görüceksin! Tirnak mesafesi cift tirnakli bujiye göre daha KISA
    yani 0,9mm degilde 0,7mm. Bu durumda ate$leme daha kuvvetli/yogun oluyor!
    LPG benzine nazaran daha zor ate$lenen bir yakit bu yüzden bu kisa mesafe daha uygun oluyo.

    LPG sistemi icin özel Bujileri takmani tavsiye ederim, muhakkak memnun kalicaksin!

    Bu iki üreticilerin BÜTÜN Brava 1,6´lar icin Önerdikleri (1996-2002 hepsi)
    "NGK Laserline 1 Iridium"
     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


    "BOSCH Platin Iridium" ( 0 242 236 571 yada FR7KI332S )
     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


    bunlardan haric DENSO Marka Iridium Bujileri görüyorum!
    Denso´larda durum böyle;

    BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 90hp 182.A6.000 '95-05/'01 arasi üretim: VK20Y
    BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 103hp 182 A4.000 '95 ile Temmuz 99 arasi üretim : VK20Y
    BRAVO / BRAVA (182) 1.6 i 16V S / SX / EL 103hp 182 A4.000 'Temmuz 99 - 2002 arasi üretim: VK16

    Densolarla hic tecrübem yok!

    "NGK Laserline 1" cok pahali bujiler ama avrupa piyasasinda LPG Buji konusunda en kalitelisi olarak geciyo!
    "BOSCH Platin Iridium" ise ayni NGK Kadar kaliteli fakat daha ekonomik diye bilinir! her 30 bin´de degistirilmesi önerilir!
    Ben arabamda 2.cift BOSCH Platin Iridium kullaniyorum! Standard Bujilerden BKR6EKC´lerden cok cok cok daha iyi performans gösteriyolar!
    Bunun altini kalin kalemle defalarca cizebilirim! 3 cift yani 12 tane yedek buji almi$tim standard...takmiyorum duruyolar! BOSCH LPG Bujileri takiyorum sadece....

    su sorununa gelince
    su hortumlari - LPGregulatörü - radyatör - devirdaim - kalorifer petegi - su ilave ettigimiz yerin Kapagi yada termostat
    Uzun bir liste, su kacirma yapabilcek yerler.....

    Su koyarken insallah cesme suyu koymuyorsundur??!!??!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cinfo -- 12 Ocak 2012; 0:06:16 >
  • Komik birşey söylicem aracımda bir hortumda bant var ne bilim çok önemli değil belki ama bantlanmış ben sevmem öyle şeyleri ve parçacıya gittim bugün bu hortum yok stoklarda üretimden kalkmış ustan buna çözüm üretecek yapacak birşey yok dedi :)

    Aynı adamdan gündüz farları aldım park farı denilenden mavi renk çifti.Motor kaput tutacağının tırnağı 2 ön silecek muz şeklinde ve arka silecek 30 liraya verdi hepsini.

    Triger içinde 2 marka söyledi adlarını unuttum 110lira fiyatı var ikisi içinde set şeklinde.
    Hava filtresi yağ filtresi birde motor yağını değiştirim diyorum benzin tasarrufu için.
    Takmışken açık hava filtresi takmayı düşünüyorum.

    Varmı öneriniz ?
  • Arkadaşlar Brava almayı düşünüyorum. Forumu neredeyse baştan sona kadar okudum. Genel kanı arabanın fiyatına göre çok konforlu oldugu fakat ikinci el piyasasının zayıf olduğu yönünde. Ben aldıktan yaklaşık 5 sene kadar satmamayı planlıyorum bu yüzden bu benim açımdan problem teşkil etmiyor. Birde forumda bu arabayı alan arkadaşların aldıkları fiyat ile ilan sitelerinde verilen fiyat arasında yaklaşık 2000 tl oynuyor. Yani ilan sitelerinde ortalama 2000 tl daha pahalı fiyatlar var. Bende yaklaşık 11000 TL var. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03

    Arkadaşlar Brava almayı düşünüyorum. Forumu neredeyse baştan sona kadar okudum. Genel kanı arabanın fiyatına göre çok konforlu oldugu fakat ikinci el piyasasının zayıf olduğu yönünde. Ben aldıktan yaklaşık 5 sene kadar satmamayı planlıyorum bu yüzden bu benim açımdan problem teşkil etmiyor. Birde forumda bu arabayı alan arkadaşların aldıkları fiyat ile ilan sitelerinde verilen fiyat arasında yaklaşık 2000 tl oynuyor. Yani ilan sitelerinde ortalama 2000 tl daha pahalı fiyatlar var. Bende yaklaşık 11000 TL var. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    türkiyede 11 bin liraya temiz ve az kilometrede Brava bulmak gercekten kolay degil!
    kolay gelsin arayan bulur....
  • 2003 Liberty aracımdaki kapaklı jantları çıkarıp orijinal alaşım jant takmak istiyorum. Kafamda ELX veya Exclusive modellerin çıkma jantlarını bulup takmak var ama birkaç soru aklıma takıldı. ELX'lerin jant çapı 14" Exclusive olanlar 15" mi? Çok farketmez aslında ama 15" olursa daha güzel durur gibi geliyor. Birde liberty jant ölçüleriyle bir fark var mıdır?(ofset, bijon sayısı vs.) Bir de şu aşağıdaki resimlerdeki jantların hangisi ELX hangisi Exclusive? Bir de hangisi 15 veya 14" olduğunu söylerseniz iyi olur. Hiçbir şekilde bilezik,vs. takarak jant değiştirmek istemiyorum, liberty'nin orijinal ebatlarıyla uyum gösteren 14-15" olan hangisi ise yardımlarınızı bekliyorum?

     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03

    Arkadaşlar Brava almayı düşünüyorum. Forumu neredeyse baştan sona kadar okudum. Genel kanı arabanın fiyatına göre çok konforlu oldugu fakat ikinci el piyasasının zayıf olduğu yönünde. Ben aldıktan yaklaşık 5 sene kadar satmamayı planlıyorum bu yüzden bu benim açımdan problem teşkil etmiyor. Birde forumda bu arabayı alan arkadaşların aldıkları fiyat ile ilan sitelerinde verilen fiyat arasında yaklaşık 2000 tl oynuyor. Yani ilan sitelerinde ortalama 2000 tl daha pahalı fiyatlar var. Bende yaklaşık 11000 TL var. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    türkiyede 11 bin liraya temiz ve az kilometrede Brava bulmak gercekten kolay degil!
    kolay gelsin arayan bulur....

    Kilometresinin çok düşük olmasına gerek yok, verebileceğim maksimum para bu kadar. Forumlarda da 10.500 e 150000 km de temiz araba alan arkadaşlar varmış
  • Bu arada bravasını (lpgli), satmak isteyen varsa alıcıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03
    Kilometresinin çok düşük olmasına gerek yok, verebileceğim maksimum para bu kadar. Forumlarda da 10.500 e 150000 km de temiz araba alan arkadaşlar varmış

    bence bunun faturasini pahali ödersin! agir bakimlar gelince dü$üncen degisicektir!

    benzin enjektörleri - $arj/Mar$ dinamosu - klimakompressörü - servo pompasi vs vs v
  • Direksiyon kilitlenmesi ile ilgili şimdi yaşadığım bir şeyi paylaşayım.

    Biraz önce eşim bir yere gidecek ,kontak anahtarı dönmüyor araba çalışmıyor diye geri geldi.Bilirsiniz motor durup anahtarı çıkardıktan sonra direksiyonu çevirirseniz kilitlenir.Daha önce de olmuştu bir kere ama kendi kendine açılmıştı.Ben de epey uğraştım direksiyonu oynatıyorum kontağı çeviriyorum , dönmüyor, kilitlendi.Tam buraya gelip yardım isteyecekken arabanın sesini duydum.Arabadan anlayan bir tanıdık gelmiş kilide WD40 sıkmış olay çözülmüş.Acaba yokuş aşağı olduğu için direksiyonu fazla mı çevirip bırakmışım diyordum.Kilit yağlanmak istiyormuş.İnternette araştırdığımda herkes bir şey söylüyor ama kimse yağlamaktan bahsetmiyordu.Neyse umarım birinin işine yarar bu tecrübe.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 15 Ocak 2012; 10:21:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calcutta

    Buji konusuna bir NOKTA Koymak istiyorum!
    LPG dikkate alinmaksizin Buji seciminde 1 kural vardir! Oda >>>>ePer<<<<KATALOG>>>>>>
    Kitaplarda yazilanlari parca secerken dikkate almamanizi tavsiye ediyorum.
    Benim kazancim ve kaybim yok, ben burda size her hangi bir ürünü satmiyorum!
    Her Brava´ya 46531918 nolu Buji Olucak diye bir $art yok! Yanliz $u bir gercek ki
    NGK BKR6EKC (cift tirnak) 1998 sonu 1999 basina kadar üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin
    NGK BKR5EZ (tek tirnak) 1998 sonrasindan itibaren üretilmi$ 1,6 Bravo/Brava/Marea´lar icin(burda bujinin özelliklerini - hangi Brava icin oldugunu SOL´da gösteriyo)
    Ben size masal anlatmiyorum, illaki BKR6EKC nolu Bujiyi arabaniza takmak istiyorsaniz buyrun, secim sizin!


    Bir bujinin sıcaklık dayanımı konusunda ısı değeri bilgi verir. NGK bujileri için, ısı değeri kodu ne kadar yüksekse, sıcaklık dayanımının o kadar yüksek olduğu kuralı geçerlidir.
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 6 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>K> Cift Tirnakli C >Özel
    BK>Dis çapı 16mm > R > Dirençli tip 5 > sıcaklık dayanımı >E> Paso uzunlugu 19mm>Z> Özel YAPIM


    BKR6EKC ile BKR5EZ karsilastirdigimizda cift tirnakli bujinin sicaga daha dayanikli oldugunu görüyoruz
    ama genede 98 sonrasinda üretilmi$ Bravalar icin Fiat Katalogunda BKR5EZ nolu bujinin dogru oldugunu görüyoruz!
    Bunun muhakkak bir geregi ve anlami üreticiler icin vardir diye düsünüyorum! bunu sadece fiat söylemiyo; ngk, bosch,beru vs vs vs....

    LPG Sistemi takili arabalarda daima tek tirnak tavsiye edildigi icin, BOSCH Marka uzun ömürlü Buji takmani tavsiye ederim
    Performansinda muhakkak bir fark görüceksin! Tirnak mesafesi cift tirnakli bujiye göre daha KISA
    yani 0,9mm degilde 0,7mm. Bu durumda ate$leme daha kuvvetli/yogun oluyor!
    LPG benzine nazaran daha zor ate$lenen bir yakit bu yüzden bu kisa mesafe daha uygun oluyo.

    LPG sistemi icin özel Bujileri takmani tavsiye ederim, muhakkak memnun kalicaksin!


    "BOSCH Platin Iridium" ( 0 242 236 571 yada FR7KI332S )
     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...


    sadece....

    su sorununa gelince
    su hortumlari - LPGregulatörü - radyatör - devirdaim - kalorifer petegi - su ilave ettigimiz yerin Kapagi yada termostat
    Uzun bir liste, su kacirma yapabilcek yerler.....

    Su koyarken insallah cesme suyu koymuyorsundur??!!??!!


    Şİmdi buji konusunda 2001 model brava elx için (fiyat ekonomik olduğu için bosch tercihim)bosch platin iridyum FR7KI332S doğru bir kararmı?Kantarcı sitesinde LPG li araçlar için soğuk buji kullanmak daha iyi demişler.Bahsi geçen bosch soğuk buji midir?

    Motor suyuna gelince malesef birkaçkere çeşme suyu koydum.Doğrusu nedir?
    Zaten arabayı komple 100000km bakıma sokmayı düşünüyorum.O zaman yeniden su ve antifiriz koyarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basserdem -- 16 Ocak 2012; 1:37:20 >
  • sabhları çalıştırırken 4,5 sanıye kayıştan cıy cıy cıy diye ses gelip kesiliyor ciddi bi şey olabilirmi ?
  • 4-5 saniye çok uzun bir süre,o kadar sürmüyordur. ilk çalıştırmada cııvv diye gelen ses marş motoru dişlisinden kaynaklanıyordu 40TL +işçilik verdim geçen yaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 16 Ocak 2012; 12:27:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    4-5 saniye çok uzun bir süre,o kadar sürmüyordur. ilk çalıştırmada cııvv diye gelen ses marş motoru dişlisinden kaynaklanıyordu 40TL +işçilik verdim geçen yaz.

    bana daha çok kayış sesi gibi geliyor.haklısın 4-5 sanıye surmuyor.dişlide aşınmadan mı kaynaklanıyor o ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takdogan

    sabhları çalıştırırken 4,5 sanıye kayıştan cıy cıy cıy diye ses gelip kesiliyor ciddi bi şey olabilirmi ?

    Ciddi bir şey değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takdogan

    quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    4-5 saniye çok uzun bir süre,o kadar sürmüyordur. ilk çalıştırmada cııvv diye gelen ses marş motoru dişlisinden kaynaklanıyordu 40TL +işçilik verdim geçen yaz.

    bana daha çok kayış sesi gibi geliyor.haklısın 4-5 sanıye surmuyor.dişlide aşınmadan mı kaynaklanıyor o ?

    araba calistirktan sonra ses devam ediyosa marş motoru dişlisinden kaynaklanmiyo!
    muhtemelen rulmanlardan birisinden geliyo
  • slmlar arkdaslar ay once mutlu akü almıstım kafam rahattı kış için ama bizim kütahyada merkeden ıse gıtmek ıcın cıktım düğzde kar kalınlığı raha cm oldu yollar felç lastıklere guvenerekten kac gundur kullanıyorum.çalısmasında bı sııntı yoktu taki bu sabaha kadar kumandaya bastım ne ses var ne soluk bib sesi bile gelmedi neyse anahtarla kapıyı actım kontaga bastım ekran gostergeleri dahi yanmıyor. tık yok gece -15 lere vardı her yer don cok soguk aksam geldım takvıyeyle calıstırdık şimdi sorun yok acaba aldığım sıfır akudemı sorun var yoksa elektırık kacagımı aku bu kadar sogukta bosalırmı yenide olsa yorum beklıorum arkadalar iigeceler...... cümleten
  • 
Sayfa: önceki 10461047104810491050
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.