|
Bildirim
|
geçen gün fren hidroligimi değiştirdim
Malzemeler: 1-Dot4 fren sivisi tutela top4 (tam sentetik) 10 lira civari eparcacim com dan alınabilir fiatin orijinal fren sıvısı (abs olanlarda) 2- bir miktar akvaryum hortumu (metresi 1 tl ) 3- sıvıyı akitacak pet veya bidon(bidon daha iyi olur) 4- 8 numara anahtar (8 li anahtar takımı 10 lira) 5- koruyucu gözlük (2 lira) 6- tek kullanimlik eldiven . (latex olabilir yoksa 1-3 lira olan sıvı geçirmez olmalı ) 7- müsait vakit (sabah erken saatler serin olur veya güneş batmasına 1-2 saat kala) 8- eski siviyi kaptan çekmek için 60 ml plastik şırınga ( eczaneden 2 tl civarina alinabilir) 9- Kriko veya arabanin altina girilecek uygun koşullar 10- youtube den konuyla ilgili video izlenir bkz. brake fluid change vs. eric the guy diye birinin videolari cok açıklayıcı eski sivi doldurma kabindan alınır yerine yenisi doldurulur ve kapak sıkıca kapatılır (bazilarinda plastik süzek var) sıvıyı almak icin 60 ml siringaya akvaryum hortumu takılarak sivi baska bir kaba çekilebilir tercihen tekerleri sökün veya tapa altina gelen yere naylon poset koyun ki teker sivi ile bulusmasin arabanin altina inilir lastik olan bosaltma tapasi açılır ve akvaryum hortumu sıvı bosaltma tapasina sıkıca takılır hortumun diger ucu bidona kolayca çıkmayacak şekilde sokulur. kapak delinip hortum iceri sokulabilir.yalniz bidondan hava çıkmasını sağlayacak bir miktar delik bırakılmalı yoksa hortumu bagladiginiz yerden sizma yapabilir 8 numara anahtarla somun ceyrek tur gevsetilir (cok gevsetmeyin ortalığa akabilir) arabaya bin ve motoru calistirmadan frene sonuna kadar ayağında bas çek bir kac defa yeteri kadar pompala ,hortumdaki kalan eski sivi muhtemelen koyu renktir senin koydugun ise limon sarisi gibi acik renk . hortumdan bidona dogru akan sivi renk degistirip de acik renk olunca hemencecik tapa geri sıkılır böylelikle iceri hava mava girmemiş olur borudaki eski sıvı yenisiyle değiştirilmiştir diğer teker in fren hortumuna da aynı işlem uygulanır fren sivisi doldurma kabı yeni siviyla tekrar tamamlanır DIKKAT EDILECEK HUSUSLAR: 1 Fren sivisi cok asindiricidir kaportaya dökülmesin dokulurse su ile durulayin silmeyin deniyor eline koluna tenine degerse bol suyla yika 2 Bu uygulama oncesi ve sonrasinda tum sorumluluk size aittir .ister yapin ister yapmayin mesuliyet kabul etmem. oluşabilecek olumsuzluklar beni bağlamaz 3 Kapak sıkıca kapatılmalı çünkü fren sivisi nemden etkilenir nemi emer. bosaltma tapasini da iyi sıkın 4 İşlem sonrasi yola cikmadan test edin aracin frenlerini 5 2 yilda bir veya 60 bin km de bir sıvıyı yenisiyle tamamen değiştirin bkz. fiat arac kullanim klavuzu 6 Sistemin hava yapması gibi bir tehlike varmış bunu önlemek için sistem hortumlarindaki siviyi tamamen bosaltmayin sadece kabı bosaltin yani hortumlarda sürekli sıvı bulunsun 7 Taktiginiz akvaryum hortumunun diger ucunu bidonun dibine kadar sokun ki bosaltma sirasinda akvaryum hortumundan bosaltma tapasina geriye dogru sivi akmaya başlarsa hava içeri gelmesin gelen olursa sıvı olsun hava olmasin olayi yani 8 krikoyla kaldırılan arabanin altina girmeyin araba kayabilir ALLAH korusun işinizi sağlam yapmaya çalışın. |
AMMA PALAVRA ATMIŞSIN.
1) ABS ye sahip bir aracın, fren hidroliği eskidi diye kızaklama yapması doğru değil. 2) 50km hızla giden aracını 8m de durdurabiliyorsan, bu başarılı bir mesafedir. 50km hızda takip mesafen en az 25m olmalıdır. 8m de durduysan hiç sorun yok.50km hızla giden hiç bir araç 2m de de duramaz zaten. 3) Ustan seni iyi keklemiş, fren hidroliği esnektir, sıkıştırılabilir demiş, ustana söyle sıvılar sıkıştırilamaz, sen de bunu öğren, fen dersi hocana kocaman bir sıfır. Bildiğin yanlıslarla, burada yorum yapman doğru değil. |
hakarete varan uslubunuz yazdıklarınızın inandırıcılığını azaltıyor.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Eylül 2007; 13:15:10 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|