Şimdi Ara

Arkadaşlar 1.6 aracıma komresör taktırmak istiyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bende 1.6 lacetti var.(110 HP) Aracıma kompresör yada turbo taktırmak istiyorum. 1.6 motorda Kompresör yada turbo ile basit olarak 155-160 hp elde edilebileceğini söylediler. Bu uygulamaların masrafı ne kadar olur? Kompresör için 3.000-4.000 arası, turbo içinde 6.000-7.000 arası fiyat söylediler. Ben aracıma fazla değişiklik yapmadan 160 hp yapmak istiyorum. uygulama için nereyi tavsiye edersiniz ve ne kadara mal olur?

    Ama uygun fiyatlı ve düşük devirde sağladığı performans nedeni ile kompresör uygulaması üzerinde yoğunlaşıyorum.

    Cevaplarınız için teşekkürler



  • turbo aslında o kadar fazla tutumaz
    sana muhakkak sıfır fiyatını vermişlerdir ondandır.
    benim arkadaşım uno'ya turbo bağladı;toplam maliyeti 2 milayarı filan buldu
    o da turbo+intercooler+motor komple rektefiye+piston büyültme,güçlendirme
    o turboyu çıkma parça satan yerden almıştı;passat 1.9 tdi turbosu

    sen de çıkmacıları bi dolaş;uygun fiyata muhakkak bir turbo bulursun.
  • Kompresör dediğiniz superchargerın mercedesdeki adıdır. Ve o kadar ucuz deildir benim bildiğim 3000 avro die biliyorum ben. Dediğiniz doğru alt devirler canlanıyor. Üst devirleri de headers,egzantirik ve komple düz boru ile iyileştirebilirsiniz. Ama yanlış anlamayın aracınız lacetti ne gibi tepki verir bilemem. Ama Honda olsaydı 200hp garanti ederdim size
  • FaBeRgE Aracım 160 hp'ye çıksın benim için yeter

    Yorumlarınız için sağluk arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraoca2 -- 9 Eylül 2007; 12:00:33 >
  • hoşuma gitti o çıkmacılardan turbo bulma işi
  • turbo daha ii bir secenek olur
  • turbo uygulaması sizin araçta daha başarılı olur
  • Turbo nun tadını alabilmek için 2500-3000 devirlerde devreye girmesi gerekirki bu yüksek bir turbo basıncını şart koşar..Standart pistonların da bu basıncı destekelemez...

    Rotrex uygulamaları henüz yaygınlaşmadığından arkadaşlar turbo diyor ama inanın çok muhteşem bir teknoloji..Uygulama zorluğu maliyeti ve randımanı açısından turbo rotrex in yanından bile geçemez..Ve sana garanti ederim aracının yakıt sarfiyatı %30 a kadar gerileceyecek (: Alt devirler o derece doluyor anlıyacağın..

    www.rotrex.com

  • Şahsen o aaca o kadar yüklenmez bana göre pek iyi olmaz..

    Yapıcağın masrafı ekleyip aracın üstüne yüksek cc alabilirsin bence..

    Yok modlucam dersende sadece motora değilde yol tutuş ve frenlemeyede bir el alt derim..
  • Rotrex uygulaması hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Sitesi doğal olarak ingilizce olduğunu için fazla yararlanamadım. Peki rotrex uygulaması ülkemizde yapılıyormu? Avantajları ve dezavantajları neler? Maliyeti ne kadar? Ne kadar güç elde edilebilir(Kompresör-turbo uygulamalarına yakın fiyata)?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: buraoca2

    Rotrex uygulaması hakkında biraz daha bilgi verebilir misiniz? Sitesi doğal olarak ingilizce olduğunu için fazla yararlanamadım. Peki rotrex uygulaması ülkemizde yapılıyormu? Avantajları ve dezavantajları neler? Maliyeti ne kadar? Ne kadar güç elde edilebilir(Kompresör-turbo uygulamalarına yakın fiyata)?



    evet bu sorular benimde aklımdan geçti. cevap gelmemiş
  • Arkadaşlar bende cevap vermek için sabırsızlanıyorum ama maliyet boyutu ile ilgili bir çok soru işareti var hala..Ürünün Türkiye dağıtıcılığını üstlenmek için girişmelerde bulunduk..Sonuçlanınca maliyeti paylaşacağım..

    Bu süpercharger tarzı ürün kendi yağ rezarvuarı olduğundan motordan herhangi bir yağlama beslemesine ihtiyaç duymuyor, böylece uygulanması çok daha kolaylaşıyor..Basıcağı havanın basıncını kasnak boyutları ile oynayarak rahatlıkla ayarlıyabiliyorsunuz..Ürün şu an da 2000 euro mertebesinde ithal edilebiliyor ama bu rakamın çok daha altında maledebileceğimizi düşünüyorum..Alınacak güç turbo gibidir..Forget pistonalara 1 bar basarak 2 katı güç, stoc pistonlara yarım bar basarak %50 güç alınabilir..Turbodan en büyük farkı, Turbo Stoc piston kullanıldığında yarım barı 5000 devirde görüyor ve 5000 devire kadar atmosferik bir motor gibi davranıyor..Ama Rotrex basması gereken basıncı çok alt devirlerden itibaren üretmeye başlıyor böylece atmosferik benzinlilerin en büyük handikapı olan düşük devirlerdeki tork düşüklüğünün önüne geçiliyor..




  • O arabanın şasi, fren vs sürüş dinamiklerini belirleyen sistemleri o gücü kaldırır mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gonur

    O arabanın şasi, fren vs sürüş dinamiklerini belirleyen sistemleri o gücü kaldırır mı?



    Hissedilen eksiklikler doğrultusunda gereken iyileştirmeler mutlaka yapılmalıdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChipTuning Uzmanı -- 7 Ekim 2007; 23:22:48 >
  • arkadaşlar affedin ama Kompresör ne oluyor?Merak ettim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: by*cambaz

    arkadaşlar affedin ama Kompresör ne oluyor?Merak ettim

    `kompressör mercedesin kullandığı aslında süpercharger olan sistemdir...

    supercharger hareketini egzos gazlarının basıncından değilde krank milinden alır bu sayade krank mili dönmeye başladığında chargerde pistona hava basmaya başlar ve alt devirlere de güç verir yani turbo boşluğu gibi bi olay yoktur fakat turbo gibi bağımsız olmadığından yani kendi ürettiği gücü yiine kendisi kullandığından turboya göre %5-%10 gibi bi güç düşüşü yaşanmaktadır....

    sonuç olarak mantıken turboyla benzerlik göstermelerine rağmen mekanik anlamda tubodan ciddi farklılıkları vardır....
  • Teşekkürler @10ur_1
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.